Chat

Kirjoittaja Aihe: Haukea vapavälineillä 2011  (Luettu 49784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uistelija97

• Profiili
Vs: Haukea vapavälineillä 2011
« Vastaus #90 : Kesäkuu 14, 2011, 18:18:58 »
Pari reissua tuli viikonloppuna heitettyä. Perjantai-iltana heittelin tunnin verran pienellä lammella vähän ennen puolta yötä. Ei mitään ihmeitä tapahtunut, yksi kävi rannalla + seurio ja karkuutus. Jerkkiin kaikki tapahtumat.

Lauantai-iltana olin toisella lammella 1,5 h. Tapahtumia tuli ihan hyvin, mutta mikään ei tuntunut kelpaavan. Kymmenkunta seuriota ja muutama todella varovainen töytäsy. Loppuhetkillä vihdoin yksi pieni ylös asti. Minnow Spoon jigipyrstöllä viritettynä tuntui kiinnostavan eniten.

Kireitä!
No itse yrittänyt Minarissa pitää jigipyrstöä, muttei ole uinti pysynyt, johtuuko kenties lusikan pienestä koosta, ettei ui pyrstön kanssa (kokeillut pienimmällä/toiseksi pienimmällä mallilla)?  :?
Kyllä se vielä joku päivä osuu kohdalle

Ahvenainen

• Profiili
« Vastaus #91 : Kesäkuu 15, 2011, 13:36:33 »
Lauantaina kävin mökillä haukea Isompiakin oli kyllä kiinni mutta karkuun pääsivät.9gramman Bete Lotossa minulla oli kiinni noin 3-4kilon hauki.Kaveriltani katkaisi noin 2kilon hauki siimat kun tarttui sillä tavalla että se pääsi puremaan siiman poikki.

Eilen ahvenenkalastuksen yhteydessä kaksi haukeakin ylös.Toinen oli vain pari sataa grammainen ja toinen reilu kilo.Molemmat kalat ottivat papukaijanväriseen Bluefox Vibraxiin.

Tuossa vielä kuva isommasta noin kilon hauesta.Ja tämä on tätä puhelinkameran laatua  :roll:

Uploaded with ImageShack.us

Mikke96

• Vammalan urheilukalastajat
    • Profiili
« Vastaus #92 : Kesäkuu 16, 2011, 10:13:46 »
Komee hauki ahvenaisella. Mää olin eilen koittamassa haukee tumppi98 kanssa ja sain yhen vajaa kilosen hauen ja tein siitä fileet. Ja muutama tärppi tuli ja pari karkuutusta. Se vaan jäi vähän ketuttaan kun sain väsyteltyä jonkun ~2kg hauen ja sitten se veti kajakin kaislikkoon ja hauki irti siä kaislikossa :x

Uistelija97

• Profiili
« Vastaus #93 : Kesäkuu 16, 2011, 10:28:44 »
Komee hauki ahvenaisella. Mää olin eilen koittamassa haukee tumppi98 kanssa ja sain yhen vajaa kilosen hauen ja tein siitä fileet. Ja muutama tärppi tuli ja pari karkuutusta. Se vaan jäi vähän ketuttaan kun sain väsyteltyä jonkun ~2kg hauen ja sitten se veti kajakin kaislikkoon ja hauki irti siä kaislikossa :x
No harmi... :-( Onneksi sait sentään sen vajaan kilosen.  :-)
Onko muuten ihan oma kajakki?

tumppi98

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #94 : Kesäkuu 16, 2011, 10:45:27 »
Oli kyllä hyvä reissu vakka itselle ei tullu kun yks karkuutus mutta pitää mennä uusiks ja koittaa tota kajakkikalastusta :wink:.
Mennöön eikä meinata!

Mikke96

• Profiili
« Vastaus #95 : Kesäkuu 16, 2011, 11:24:26 »
Ei oo oma vaan vanhemmat joskus osti mutta ei oo paljoa käyttäny niin mää oon sitten käyttäny sitä kalastuksessa. Se on siis ihan normaalli kajakki mutta aika levee niin ei kaadu kovin helposti.

Uistelija97

• Profiili
« Vastaus #96 : Kesäkuu 16, 2011, 11:31:10 »
Ei oo oma vaan vanhemmat joskus osti mutta ei oo paljoa käyttäny niin mää oon sitten käyttäny sitä kalastuksessa. Se on siis ihan normaalli kajakki mutta aika levee niin ei kaadu kovin helposti.
Ok, oon ite miettiny että jos sais joskus rahaa niin SOT (Sit On Top, kalastukseen tarkoitettu kajakki, vai kanootti, noiden eroja ei kyllä tiiä vaikka joskus koittanut opetella :-o) no kumminkin esiteltiin Kalastuslehden 3/10 "Kajakkikalastus" (linkki, muita alueita mainostamatta: http://www.kalamies.com/Nettilehdet/kalastuslehden-nettiversiot.html)

Mikke96

• Profiili
« Vastaus #97 : Kesäkuu 16, 2011, 11:36:34 »
Jaa juu kattelin tota kajakkia kyllä sun se kannattas ostaa meinaan näyttää aika hyvältä kalastus käyttöön uistelu telineitäkin saa vaikka kuijja paljon. Pitäs kans itekkin laitta omaan kajakkin pari uistelutelinettä kerran oon kokeillu selän takana pitää vapaa.

kuha kalle

• Profiili
« Vastaus #98 : Kesäkuu 16, 2011, 12:02:11 »
Erässä kanssa ollut hyvää juttua kajakkikalastuksesta, ainakin viime syksyn 9/2010 numerossa 3 kajakkikalastusta käsittelevää juttua.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Uistelija97

• Profiili
« Vastaus #99 : Kesäkuu 16, 2011, 20:24:23 »
Erässä kanssa ollut hyvää juttua kajakkikalastuksesta, ainakin viime syksyn 9/2010 numerossa 3 kajakkikalastusta käsittelevää juttua.
Mutta voiko sitä lukea mistään?  :?

Mikke96

• Profiili
« Vastaus #100 : Kesäkuu 16, 2011, 20:32:15 »
Ei taida ainakaan netistä pystyä kattoon. Mutta pitäs sitten joltain joka tilaa erää niin kysyä että jos lainais taikka kirjastossakin saattais olla.

Uistelija97

• Profiili
« Vastaus #101 : Kesäkuu 16, 2011, 20:36:00 »
Ei taida ainakaan netistä pystyä kattoon. Mutta pitäs sitten joltain joka tilaa erää niin kysyä että jos lainais taikka kirjastossakin saattais olla.
Hei joo! Kiitti, yks kaverihan tilaa sitä!  :-)

Jessesukka

• Profiili
« Vastaus #102 : Kesäkuu 17, 2011, 08:33:14 »
Netistä pystyt lukemaan sen erän sivuilta lehtiarkistoista ilmaiseksi jos olet erän kestotilaaja, mutta muuten tämä luku maksaa.

Uistelija97

• Profiili
« Vastaus #103 : Kesäkuu 17, 2011, 11:04:18 »
Netistä pystyt lukemaan sen erän sivuilta lehtiarkistoista ilmaiseksi jos olet erän kestotilaaja, mutta muuten tämä luku maksaa.
Ok.  :cry: Ehkä meen vaan kaverille...   :-D

Ja niin:
Olin yhden pikkujoen sillan alla heittelemässä ja sain Patriotin ruohosuojatulla lusikalla (sini-valkoinen) hauen pulikan, pituutta huikeat 20-30cm. No yllätys yllätys, että oli C&R...  :-D

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #104 : Kesäkuu 17, 2011, 21:22:25 »
Keskiviikkona heitin pienellä joella hetken verran. 3 alle kilon haukea kävi rannalla. Muutama tärppi siihen päälle.
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

_kiiskenkalastaja_

• Masai-mies
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #105 : Kesäkuu 18, 2011, 00:02:23 »
Tänään käväisin haukea ja ahventa kalastamassa. Kun lähdin kalaan järvi oli aivan peilityyni, soudin yli kolme kilometriä eräälle suurelle luodolle heittelemään ja heti kun saavuin luodolle alkoi tuulla niin p*rkeleesti :x no jonkin aikaa siinä heittelin ja yhden ahvenen sain ja karkuutin pari. Sitten lähin soutamaan kovassa tuulessa takaisin päin ja kun olin n. 2km kaukana luodosta niin tyntyi taas lähes peilityyneksi :roll: uistelin sitten loppumatkan rantoja pitkin kun lopetti tuulemasta ja stormin 7cm vaappuun nappasi 2 haukea, toinen oli 1,22kg ja toinen joku 500g.

Eilen tuli myös kavereitten kanssa kalasteltua, 4 haukea yhteensä päivän aikana sain, 3 niistä tuli virvelillä ja yksi nappasi mato onkeen napanneeseen säyneen :-D ensimmäinen mato onki hauki oli ja painoa vajaa kilo.

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #106 : Kesäkuu 18, 2011, 23:28:05 »
No itse yrittänyt Minarissa pitää jigipyrstöä, muttei ole uinti pysynyt, johtuuko kenties lusikan pienestä koosta, ettei ui pyrstön kanssa (kokeillut pienimmällä/toiseksi pienimmällä mallilla)?  :?

Ei kannata liian isoa pyrstöä laittaa. Tuossa kuva omasta virityksestä:

Tänään tuli ahvenenkalastuksen sivutuotteena pieni hauki kuopiolaiselta lammelta. Myöhemmin illalla sain toiselta lammelta täkyongella pari pientä haukea.
Team Hazardi

Mikke96

• Profiili
« Vastaus #107 : Kesäkuu 19, 2011, 09:43:48 »
Hei ihan saman värinen minari kun mulla pitäskö itekkin laittaa jigi perään kun näyttää
herkulliselta :-D Ookko saanu tolla viritelmällä haukee Suurkalastaja1?

Uistelija97

• Profiili
« Vastaus #108 : Kesäkuu 19, 2011, 12:33:48 »

Ei kannata liian isoa pyrstöä laittaa. Tuossa kuva omasta virityksestä:

Tänään tuli ahvenenkalastuksen sivutuotteena pieni hauki kuopiolaiselta lammelta. Myöhemmin illalla sain toiselta lammelta täkyongella pari pientä haukea.
No itsellä varmaan liian pieni Minari (joka kyllä kerkesi mennä pohjaan...  :|, muutenkin viehetappiot melkein aiheuttaneet konkurssin  :x) mut pitäis käydä Robbarista hakemassa 3kpl Minareita (yht. 14€) ja niistä johonkin sitten pyrstö.  :-)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2011, 16:10:41 kirjoittanut Qkkeli »

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #109 : Kesäkuu 19, 2011, 22:06:03 »
Hei ihan saman värinen minari kun mulla pitäskö itekkin laittaa jigi perään kun näyttää
herkulliselta :-D Ookko saanu tolla viritelmällä haukee Suurkalastaja1?

Paljon paremmin on toiminut kuin suoraan paketista otettu.
Team Hazardi

_kiiskenkalastaja_

• Masai-mies
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #110 : Kesäkuu 20, 2011, 21:12:47 »
Pari päivää sitten kävin säyneitä jahtaamassa mutta säynen sijasta tuli vaan haukia, tai no sainhan minä yhden 590g säynävän :roll: . Yhteenä 4 haukea tuli ja suurin alta kilon.

Sit tuli kaverin mökillä oltua pari yötä, uisteltiin haukea syvemmiltä noin 3-7m vesiltä isoilla uistimilla ja kaverin veli vetäs komean 5,2kg hauen :-o Itse sain 2 haukea joista isompi oli reilu 1,6kg joka nappasi 15cm rapalan shallow magnumiin.

Nyt loppui minun osalta kaislikon reunasta pikkuhaukien kiskominen, tästä lähtien uistelen syvemmillä vesillä ja selillä isoilla vaapuilla kun on vaan niin jännittävää touhua vaikkei kalaa tulisikaan :-)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2011, 21:16:05 kirjoittanut _kiiskenkalastaja_ »

pyrytintti

• Ahventen tanssittaja
  • Kaloja ei oteta vaan pyydetään.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #111 : Kesäkuu 22, 2011, 17:26:44 »
Viime viikolla Jämsänjoella uistelemassa, saaliiksi 3 pientä haukea (suurin n. kilon), on niitä parempiakin saaliita tullut, mutta ainakin ekat uistelukalat tälle vuodelle.  :-)

KABANOSSI

• Mateenpilkinnän kultakutri
  • taas MP
    • Profiili
« Vastaus #112 : Kesäkuu 25, 2011, 20:08:58 »
Itsetehdyllä jerkillä.

Salone

• Vesirotta
    • Profiili
« Vastaus #113 : Kesäkuu 26, 2011, 20:46:50 »
Maanantai ammuna tuli tällainen Stormin Wild Eye suspengilla. Suurin haukeni tänä vuonna. Painoa 2,5 kg.

Jann3

• Ahvenen palvaaja
    • Profiili
« Vastaus #114 : Kesäkuu 27, 2011, 11:51:40 »
Sunnuntai 27.6.2011

Viehe: Kuusamon uistimen 2-laatu seinältä ostettu
Kaikki loppuu aikanaan halonteko ei koskaan.

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #115 : Heinäkuu 07, 2011, 01:00:52 »
Viime viikko tuli kalasteltua Suur-Saimaalla. Vesi oli tosi matalalla ja tutut kaislanreunat lähes kuivilla. Jotain piti siis keksiä. Viikon parasta antia olikin kevyt heittokalastus selkävesillä, saarten ja luotojen kupeilla. Pienet lipat ja vaaput tuntuivat kelpaavan säyneiden ja ahventen lisäksi hauille. Toki muutama hauki otti myös normaaleihin haukipeleihin. Hauet oli tosi pirteitä siiman päässä, räikkä soi kunnolla useaan otteeseen ja hauskaa oli koko rahan edestä. :-) Kappaleita tuli muutamalla reissulla 14, ei siis hirveästi. Koko oli järvikalaksi ihan hyvää, keskipaino 1,4 kg. Isoja ei näkynyt, neljä kakkosen ylitystä, suurin 2,26 kg.

Parikiloinen omatekoisella jerkillä

Eilen tuli hetki heiteltyä Pohjois-Kallavedellä. Muutamien tärppien lisäksi kaksi haukea kävi irrottautumassa veneessä, suurempi 1,93 kg. Molemmat kalat puraisivat 24 g vihreä-kelta-oranssia Lottoa. Minnareihin tuli tärppejä.

Tänään taas Pohjois-Kallavedellä, tällä kertaa rannalta käsin. Reilun kilon hauki puraisi omatekoiseen jerkkiin. Lopuksi kävin vielä pienellä lammella, sieltä pari karkuutusta ja seuriota. Viimeistään viikonloppuna seuraavan kerran. :-)

Kireitä!
Team Hazardi

_kiiskenkalastaja_

• Masai-mies
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #116 : Heinäkuu 14, 2011, 10:00:55 »
Vähälle jäänyt hauen kalastus kun on tullut enemmän ahventa kalastettua ja ollut rippileirii ja muuta menoa. Eilen kerkesin kuitenkin kalalle, reilu kaksi tuntia heittelin ja 5 haukea sain joista isoin oli 1,83kg, kaikki kalat pääsi takaisin kasvamaan.
Nyt 79 haukea on tällä kaudella tullut, jospa se 100 menisi vielä rikki :-)

Jann3

• Ahvenen palvaaja
    • Profiili
« Vastaus #117 : Heinäkuu 14, 2011, 15:04:54 »
Iijärven rannalla tuli vietettyä viikko 28 eli viimeviikko.
Haukia nousi ylös viikon aikana 29 kappaletta ja karkuuksia oli 15 luokkaa.
Parhaana iltana nousi 10 haukea parin tunnin sisään
Suurimmat n.3kg ja pienin 15cm pitkä. Kuvia lisäilen kunhan löydän muistikortinlukijan.
Kaikki loppuu aikanaan halonteko ei koskaan.

Thenextone

• Think Like a Fish - No Matter How Weird It Gets
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #118 : Heinäkuu 14, 2011, 21:49:22 »
Lainaus
Koko oli järvikalaksi ihan hyvää, keskipaino 1,4 kg. Isoja ei näkynyt, neljä kakkosen ylitystä, suurin 2,26 kg.

Luotohauestus melko tyyninä kesäpäivinä on kyllä pop. Oletko kokeillut pintavaappuja noilla paikoilla?

Pike

• Profiili
« Vastaus #119 : Heinäkuu 16, 2011, 02:09:07 »
Pari päivää sitten tuli käytyä vähän taas kalastelemassa, vaikka suurin osa ajasta meni mustikoita kerätessä ja päivää viettäen, mutta minulle 2,0kg hauki iski kiinni vähän ennen pois lähtöä. 

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>