Chat

Kirjoittaja Aihe: Teno -thread  (Luettu 3724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pataakkeli

• Profiili
Teno -thread
« : Kesäkuu 03, 2011, 22:12:05 »
Jos on väärässä paikassa, tai aiempi on jo, ilmottakaa.

oon nuori 17 v. kalastaja, jolla elämä eessä ja tukka takana, aktiivisia kalastusvuosia lähemmäs 10. kuten jokaisella tämänikäsellä, nuoremmalla ja vanhemmallakin, unelmana on leuto kesäilta tenolla uistinta perässä vetäen, tuli kalaa tai ei. no, varmaan muilla on kuvitelmissa kalaakin mukana, mutta mulle se ei merkitse niin paljon.

luen myös erä-lehteä, ja varsin kiinnostavia artikkeleita oli tenosta kahdessa viimesessä erässä. toisessa spekuloidaan tenon huonoa lohikantaa verrattuna aiempiin vuosiin syyttäen ahnetta kalastusta. toisessa (tämänkuisessa) oli kerrattu ennestään tuttu nykyajan hallintosydeemi kaikessa parhaudessaan ja kerrottu parit järjettömät tosiseikat (jos ovat tosiseikkoja). varsinkin tämä viimeisin laitto mun nupit kaakkoon ja hellan lämpiämään. seuraavassa threadini olennaisin asia:

Mitä mulperia jätkät hei? Siis mitä v**un mulperia?!
jos asiat näin todella on, niin miksei toimiin ryhdytä? ainiin, hallintosydeemit.

en tiedä asioista muutakun kyseisten juttujen perusteella, mutta niiden mukaan kalastussääntösopimukseen (tai johonkin tälläseen) tehdään kolmen vuoden välein muutoksia, jos toinen osapuoli tekee neuvottelupyynnön vuotta ennen seuraavaa mahdollista muutosvuotta. norjalaiset olisvat valmiita välittömiin toimiin, mutta suomipoika näyttää "tutkimustuloksia kehiin" -korttia ja toiminnan alkaminen viivästyy edelleen mahdollisesti jopa vuosilla. niin että hyvää pääsiäistä sinnekin.

tahtoisin ajatuksia asiasta niiltä, jotka tietävät asiasta/ovat lukeneet kyseiset artikkelit. tässä suunnilleen tämä minun mielipiteeni.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Qkkeli

• Global Moderator
    • Profiili
Vs: Teno -thread
« Vastaus #1 : Kesäkuu 03, 2011, 23:27:01 »
En ole lukenut edellistä erä-lehteä, mutta ihan ensimmäiseksi tuli mieleen, että tuo tenojoen lohihommat taitaa olla utsjoen matkailun(siis mikäli heillä on päätäntävaltaa asian suhteen) suurin valtti, niin tottakai net yrittää pitää sen mahdollisimman avoimena=tuottoisana, kävijöitä kun kuitenkin riittää vielä. Mitä nyt mututuntumaa on, niin tenolla ei ole käynyt samanlaista lohikannan romahdusta kuin mitä esim. tornio-muonionjoella on.

Lisäksi uskallan väittää suomen ja norjan erot lohiasioissa sillä, että norjassa riittää lohijokia, jolloin heillä oikeasti on sitä kokemusta ennestään enemmän. Suomessa vain tuntuu jotenkin näissä asioissa toisten tieto-taito olevan toisarvoista, kaikki pitää itse tutkia monen vuoden ajan, esim. lohiportaissa..

Pataakkeli

• Profiili
« Vastaus #2 : Kesäkuu 06, 2011, 19:45:13 »
jotenkin näinhän se on. juuri tämänlaista keskustelua tahtoisin tähän näin, tietoa asiasta yms
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Säkkimies

• Pyytävä kalan saapi ja nukkuva unen näkee
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Huhtikuu 05, 2012, 20:08:34 »
No kuitenkin tämä kausi 2012 mennään taas samoilla säännöillä kun ennenkin , olen nyt käynyt
n 6-7 peräkkäisenä vuotena samaan aikaan samalla paikalla kalassa Tenolla , en ole oikeastaan muuta eroa huomannut lohihommassa , kuin että eri vuosina lohelle on jotkut värit mieluisempia kuin toiset .
Tuo saalis raportointi kun on kans muuttunut , niin voi aiheuttaa tota tilasto poikkeamaa .
Olen vähän samoilla linjoilla "Kala-Hartsan" kanssa .
Sinne taas olen katseen suunnannut avoimin mielin .
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2012, 20:14:14 kirjoittanut Säkkimies »

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>