Chat

Kirjoittaja Aihe: Kevään ottiperhot  (Luettu 4666 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikke96

• Vammalan urheilukalastajat
    • Profiili
Kevään ottiperhot
« : Maaliskuu 29, 2012, 16:58:43 »
Eli tänne vois kerätä perhoja jotka on toiminut keväällä. Siis tarkoitan maalis-huhtikuun aikaa. Tietysti esim. sumukorennon jäljitelmät toimii jos sattuu kuoriutumis hetkellä paikalle mutta mitkä muut perhot toimii silloin kun ei mitää hyönteisiä liiku veden päällä. Kun epäilen että täällä lounais-suomessa on sumarit jo kuoriutunu.

hauki haukka

• Profiili
Vs: Kevään ottiperhot
« Vastaus #1 : Maaliskuu 30, 2012, 20:10:10 »
No ainakin heti ekaks liisit ne toimii melkein aina. Väreistä toimii varmaan musta ja ärsykevärit. Koukkujen koko sais olla joku 8-10#. Sit varmaan larva koukkuun sidotut punainen kuulapää tai dupping ja musta runko koko koukun koko 10-12# sekä montana 10-14# jos viime erä lehteen on uskominen.

tumppi98

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Huhtikuu 01, 2012, 18:32:33 »
Tänään toimi väärin kuultu joku lohi perho johon otti kauden avaus taimen Hartolankoskesta.
Mennöön eikä meinata!

Mikke96

• Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2012, 21:34:00 »
Kiitos vastauksista hauki haukka. Mää oon ollu nytten kokemäenjoen alku päässä kalassa neljänä päiväna viime viikonloppuna ja eilen ja tänään oon koittanaut liitsejä eri väreissä larvoja, nymfejä, puppia ja yhtä aika yksin kertasta lohiperhoo ärsyke värinen. Ja ei oo tullu mitään että missäköhän kalat luuraa tähän aikaan kun rannoilta oon koittanu ja aika pienestä virrasta niskoilta ja loppuliuilta. Että onkohan ne kalat vielä vaan montuissa vai eikö vaan syö?

tumppi98

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Huhtikuu 18, 2012, 18:29:58 »
Mikäs on kun ei vastauksia tule vai eikö porukka vaan ole perhokalastellut tänä keväänä?
Mennöön eikä meinata!

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger  - vikke-95@hotmail.com
    • Profiili
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Huhtikuu 18, 2012, 19:10:33 »
Eipä ole vielä tälle keväälle yhtäkään perhoreissua takana...
Mutta pakkohan sitä poltetta on käydä vähentämässä viimeistään ennen kuunvaihdetta.

Olen tässä vain odotellut vesien laskemista ja kelien lämpenemistä.

Keväisin olen tavannut uittaa aika paljon liitsejä.
Ja tietenkin sumukorennon jäljitelmiä jos olen oikeaan aikaan sattunut koskelle menemään.

"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

tumppi98

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Huhtikuu 19, 2012, 06:54:07 »
Juu olis kyllä kiva sattua sumari aikaan koskelle mutta ne on tainnut täälläpäin kuoriutua jo aikoja sitten mutta olishan niitä taimenia kiva sumarijäljitelmillä kalastella  :wink:
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 19, 2012, 07:03:40 kirjoittanut tumppi98 »
Mennöön eikä meinata!

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>