Kalastuslajit > Perhokalastus

Ahvenkokemuksia järveltä

(1/2) > >>

Fishermann:
Minulla on probleema. Mökillä oleva savustus laatikko mätänee käyttämättömänä  :'( Onko joku saanut savustuskokoisia Ahvenia järveltä, ja jos on, niin vinkkejä ja ottiperhoja otetaan vastaan.

-tämän kesän isoin n.30g-

M1kko:
No vastataan sitten, kun kukaan muukaan ei tunnu vastaavan. Omat ahvenkokemukseni eivät ole kovin kummoiset, mutta yleensä ahventa olen saanut, jos sitä olen järveltä yrittänyt.

Perhoina parhaiten on toiminut "yllättäen" Leechit ja Dog nobblerit, kokoa 4-8, väreinä esim. oranssi, keltainen tai punainen. Myös pienet supertinselit 3-6 cm ovat antaneet kalaa, varsinkin jos ahvenet ovat saalistaneet salakkaa tai särkeä. Leechejä olen uittanut pohjan tuntumassa kuulien avulla, tinseleitä olen taas uitellut melko pinnassa.

Paikkoina ovat olleet samat kuin muussakin ahvenen kalastuksessa eli niemen kärjet, matalikot ja penkat ym.

Eiköhän vaikeinta ahvenen kalastuksessa ole niiden löytäminen, eikä niinkään niiden saaminen ottamaan perhoon.

Anonymous:
BOB on hyvä perho ahvenelle

Fishermann:
millainen perho tuo BOB on? Saisiko reseptin?

Anonymous:
BOB:n ohje on:

Koukku:14-10 mieluiten käyrävartinen
Pää:kuparin värinen kuula
Runko:hylkeen karvaa kuusi yhtä suurta osaa tässä järjestyksessä,kelt.,vihr.,tummanrusk.,fluorisoivanpun.,vaaleanrusk. ja musta

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta