Chat

Kirjoittaja Aihe: Hauen uistelu  (Luettu 27449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mäihkölä

• Profiili
    • Sähköposti
Hauen uistelu
« : Toukokuu 10, 2012, 15:19:17 »
Mitä vieheitä suosittelisitte hauen uisteluun? Onko uistimet vai vaaput parempia? Järvellä uistelen :-D

turisti

• Katiskalla uistelija
  • siitä se ajatus sitten lähti....
    • Profiili
Vs: Hauen uistelu
« Vastaus #1 : Toukokuu 10, 2012, 18:54:07 »
Vuoden aika? Ite olen käsittäny asian niin että keväällä kun vesi on kylmää niin isoja vaappuja hitaaalla uitolla, ja vissiin väriäkin kannataa ola. Keskellä kesää ne menee viisiiin syvälle. Syksyllä on vissii sama homma ku kevääl.

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Kesäkuu 02, 2012, 12:37:44 »
Juu juuri niinkuin jakoavain sanoikin elikkäs isoja vaappuja hitaalla uitolla ja värejäkin saa toki olla, itsellä on juuri tähän aikaan vuodesta bomberit tuottanut tulosta mallia 15a. Tummaan veteen juuri kyseistä mallia värillä kulta/musta hitaalla uitolla on tuottanut hyvää tulosta haukien joukossa..
"rocky has left the building"

0100474

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Kesäkuu 04, 2012, 23:16:33 »
Mitenköhän toimisi pohjoisen järvillä raksi hauelle? Lohimiehethän niitä kiskoo ainakin. Miksei haukikin siihen iskisi?

Eräurpo95

• Profiili
« Vastaus #4 : Marraskuu 14, 2012, 00:24:07 »
Lusikat (isot professorit) hitaalla uitolla olen havainnut ottavimmiksi, vaikka erilaisilla vaappujakin on tullut testailtua. Keväällä ja syksyllä viileiden vesien aikaan ns. kylmät värit esim. sininen on ehdoton, kunnes vesien lämmetessä kesällä näillä samoilla uistimilla ei saa sintin sinttiä vaikka kuinka uittais eli kesän lähestyessä ja vesien lämmetessä värit kannattaa vaihtaa lämpimämpiin väreihin mm. oranssi, keltainen jne.
Isoo kalaa kannattee pyytää vaikkei saiskaan

vaapunvetäjä98

• Mä täält Tokmannilta..
  • TEAM KALATON
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Tammikuu 09, 2013, 16:34:47 »
Itse suosittelen vaappuja yli 2m veteen sillä niistä on enemmän omakohtaista kokemusta.
Vaapuista suosittelen bomber long 15a ja dalton. Ne uivat 1-2m syvyydessä ja pyytävät erittäin hyvin
syvässä ja matalassa vedessä. Tuossa on linkki hauen uistelu videoon jos ketään kiinnostaa
videossa esiintyy mm.bomber ja dalton vaaput http://www.youtube.com/watch?v=pR1iTY8QJec
Ja molemmat vaaput siis 12cm pitkiä ja väreiksi suosittelen kromiklovni ja ahvenen sävyiset.(joskus parhaita toki ärsykkeet)
Siinä vinkkejä joilla luulisin kalan nappaavan. Kireitä tulevalle uisteluvuodelle!!! 8-)
Haittaakshe sua jollain tapaa?

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Maaliskuu 30, 2013, 09:54:15 »
Bombereita, jesse vaappuja, rapalan originalia, nilsmastersseja,(inviciblee yms), ja veden värin mukaan uisteisiin ärsyke väriä yms... Noilla mainitsemilla saa niinä huonoinakin päivinä. Ei muutaku rohkeesti kaikenlaista uimaan jos vapoja useampi niin helpottaa kummasti jos yhellä vejät ni pidät mieles mukaan siellä vedessä.
"rocky has left the building"

Miikkap02

• Profiili
« Vastaus #7 : Huhtikuu 18, 2013, 14:31:04 »
Kyllä mä kokeilisin vaapulla, mä oon saanu 2,5kg hauen vaapulla. :-)

vaapunvetäjä98

• Mä täält Tokmannilta..
  • TEAM KALATON
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Huhtikuu 26, 2013, 19:10:55 »
Olipa loisto kommentti... Aika useat varmaan 2,5kg hauen saanu vaapulla...  :roll:

Fiskarna

• 13 sentin harri
    • Profiili
« Vastaus #9 : Toukokuu 04, 2013, 09:20:47 »
Olipa loisto kommentti... Aika useat varmaan 2,5kg hauen saanu vaapulla...  :roll:
Vaikkapa mun kotijärveltä yli 2kg haukia tulee yllättävän harvoin.

vaapunvetäjä98

• Mä täält Tokmannilta..
  • TEAM KALATON
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Toukokuu 04, 2013, 12:21:11 »
Ok... Täällä aika harvoin yli kymppejä mut kuitenkii joskus..  :wink:

liippi

• Profiili
« Vastaus #11 : Toukokuu 04, 2013, 17:25:20 »

No meidän mökkijärveltä ei tule yli 1,5kg haukia ikinä. Jos yli 2 kiloisia tulee niin se on liian helppo järvi, ei se ole edes kalastusta...  :lol:

vaapunvetäjä98

• Mä täält Tokmannilta..
  • TEAM KALATON
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Toukokuu 04, 2013, 18:51:44 »

No meidän mökkijärveltä ei tule yli 1,5kg haukia ikinä. Jos yli 2 kiloisia tulee niin se on liian helppo järvi, ei se ole edes kalastusta...  :lol:
Hehe :D En minäkää oo saanu tuosta ku isoin 4,5kg mutta kesä ku alkaa ni sieltä saahaa joka ikinen päivä riesaksi asti sellasta 5-8kg hakkia...  :lol: kuhaa kun kalastavat... ja kuhaa saadaan aika vähän mutta keskikooksi uskaltaisin väittää ainakin 2,5kg...  :-)

villethx

• Profiili
« Vastaus #13 : Toukokuu 24, 2013, 11:20:50 »
Vuoden aika? Ite olen käsittäny asian niin että keväällä kun vesi on kylmää niin isoja vaappuja hitaaalla uitolla, ja vissiin väriäkin kannataa ola. Keskellä kesää ne menee viisiiin syvälle. Syksyllä on vissii sama homma ku kevääl.

Riippuu millaista haukea etsit, jos sitä isoa niin valkeaa/mustaa/punaista ;) Ja erittäin syvällä uivaa, isot kalat oleskelevat syvänteissä. Ja suosittelen syksy kalastusta tallöin paras mahdollisuus saada iso! Itse ennätys haukeni tempaisin 8.11.1992 ja painoa löytyi hurjasti en kehtaa edes kertoa.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Toukokuu 30, 2013, 09:46:05 »

Oi, mistähän saisin vaapun?  Mikä kauppa myy vaappua?  Sellainen kai helppo ostaa, ei niitä voi olla montaa erilaista tarjolla.

Täytyy sanoa, että nyt alkaa hauen hinta laskemaan tämän vinkin avulla.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

villethx

• Profiili
« Vastaus #15 : Toukokuu 31, 2013, 02:27:02 »
Haukea saa vaikka kumisaapasta uittamalla vedessä. Se on kuin Tiikerihai, elikkä kaikki ruokainen, joskus jopa löytyy raudan palasia maha laukusta.

nuori kalastaja

• Profiili
    • Sähköposti
uistelu tumma vetisessä järvessä
« Vastaus #16 : Heinäkuu 07, 2013, 22:42:21 »
eli kysyisin apua en ole saanut juurikaan kalaa virvelillä kyseisellä järvellä ja järvessä pidän katiskoita ja verkoja ja kalaa saa hyvin joten olisiko vinkejä minkä värisellä uistimella voisin kalaa sieltä saada järvessä on todella tumma vesi?

ai niin  haukea pyydän sitä on tulut muilla keinoilla paitsi virvelillä
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2013, 10:14:13 kirjoittanut Qkkeli »

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Vs: uistelu tumma vetisessä järvessä
« Vastaus #17 : Heinäkuu 08, 2013, 10:04:50 »
Käytä vaikka vahvapotkuisia ja räikeänvärisiä vaappuja. Hyvä koko on noin 7-20 cm riippuen siitä minkä kokoista haukea haluat pyytää. Myös 5-6 kokoisia räikeitä lippoja kannattaa kokeilla .Ne tuottavat veteen sellaista värinää että hauki löytää ne varmasti ja nappaa kiinni jos on syönnillä.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
Vs: uistelu tumma vetisessä järvessä
« Vastaus #18 : Heinäkuu 08, 2013, 10:06:49 »
Ai niin ja paikkoina toimii yleensä hyvin karikot, kaislikot ja lumpeikot. Ja tietysti ne joista on tullut katiskoilla ja verkoilla saalista.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

ratu

• kalassa kelillä kuin kelillä.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : Heinäkuu 15, 2013, 19:16:19 »
Itse kalastan melkein koko kesän Keurusselällä Suomen parhaimpiin kuhajärviin kuuluva järvi, josta haukea saa vaikka ei haluiskaan. Uistelukalat ovat 50% haukia ja 50% kuhia. Kannattaa suunnata Keurusselälle, jos hallunnaa haukea, itse kyllä mielummin kuhaa, mutta En muista reissua jolloin en ole saanut kuhaa. Tosin aika pieniä tahtoo kalat olla: 2050g kuha ja 3650g hauki tän vuoden enkat. Jesset toimivat todella hyvin kuhille ja hauille, 14 cm vaaput ja värikkäät/räikeät värit, näin siis Keuruulla.
Elämää ilman kalastusta??

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>