Chat

Kirjoittaja Aihe: kuhan uistelu heti keväällä  (Luettu 20642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

huuhaaimmonen

• Profiili
kuhan uistelu heti keväällä
« : Toukokuu 11, 2012, 18:44:58 »
onko kokemuksia näin heti keväällä uistelusta?? mahdollinen vetonopeus yms...

Suomipoika

• Profiili
Vs: kuhan uistelu heti keväällä
« Vastaus #1 : Huhtikuu 17, 2013, 08:36:38 »
On sitä tullu kokeiltua keväästä, mutta ei se kuha oo syönnillään ku vasta kesällä ku vedet lämpenee

Pexi

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Toukokuu 21, 2013, 12:26:30 »
Kyllä kuha syö näin keväälläkin mutta paikat on hankalampia löytää.Matalahkot penkereet joissa virtaukset sekoittaa lämmennyttä pintavettä hieman syvemmälle, tuollaisiin kuhat tulevat yleensä keväällä lämmittelemään.
1,5-4m syvällä olevia penkereitä ja patteja kannattaa kokeilla, jossain niistä voi olla paljonkin kuhaa.

Lisätään viellä että pohjasta ei juuri kannata kokeilla, suurin osa kaloista näyttää kelluvan välivedessä juuri tuollaisessa 3-4m mutta siitä pyytäminen on sitten aikamoista arpapeliä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2013, 12:35:10 kirjoittanut Pexi »

villethx

• Profiili
« Vastaus #3 : Toukokuu 24, 2013, 11:25:23 »
Kuha alkaa syömään juhannuksen jälkeen, mutta myös varhain keväällä voi saada joitakin kaloja, joskus jopa erittäin hyvin. Ennätys kuha itse asiassa nousi keväällä noin 15vuotta sitten.

Jusbe

• Profiili
« Vastaus #4 : Kesäkuu 01, 2013, 21:44:35 »
Itse sain pari päivää sitten erään suuren järven lahdesta kaksi yli 2kg kuhaa! vedin Bomberia pinnassa. Ovatko kuhat jo kuteneet?

villethx

• Profiili
« Vastaus #5 : Kesäkuu 02, 2013, 16:42:04 »
Itse sain pari päivää sitten erään suuren järven lahdesta kaksi yli 2kg kuhaa! vedin Bomberia pinnassa. Ovatko kuhat jo kuteneet?

Kuha kutee viellä, osat kyllä ovat jo kuteneet, mutta kuhalla on pitkäkestoinen kutuaika. Ahvenella ja kuhalla lähes sama kutuaika, eli voi mennä hyvinkin heinäkuulle.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>