Chat

Kirjoittaja Aihe: Perhot toutaimelle  (Luettu 16432 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Särki pelle

• Pyykkinaru-hauki
    • Profiili
    • Sähköposti
Perhot toutaimelle
« : Elokuu 21, 2012, 15:05:40 »
Oon tossa kokemäenjoella (Äetsän voimalaitoksen lähettyvillä)kalastellut vähän aikaa, mut en oikein tiä muita toutaimelle hyviä perhoja ku surffilaudan. Oon sillä saanu muutaman, mut tiätäiskö joku kokenut (tai kokematon) perhokalastaja muita perhoja?

Termis

• Rehumakkaran muiluttaja
    • MSN Messenger  - joonas.pysays@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Perhot toutaimelle
« Vastaus #1 : Elokuu 21, 2012, 15:11:37 »
Isoa tinseliä jos heittelet, niin et perhovalinnassa kyllä paljoa voi erehtyä. Myös muita isoja streamereita kannattaa uittaa, vain mielikuvitus rajana. :wink:
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2012, 22:39:18 kirjoittanut Termis »
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä."

KÖSTER

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Elokuu 21, 2012, 22:13:04 »
Ompi aika metka kala tuo toutain pyytää näköjään, lipalla,jigillä,vaapulla ainakin on onnistunut joten eiköhän se perhokin pelitä oikein tarjoiltuna kuten surffilauta jo on näköjään tehnytkin.

Oman tosin hyvin vähäisen toutain kokelujen tuloksena olen päätellyt, jotta ei toutainkaan ota sitten mihinkään jos ei syöntituulella ole ja sitten taas toisinaan yllättää täysin täräyttämällä siihen vähiten omasta mielestä toutainvieheeltä tuntuvaankin omituisuuteen :-P

Luulisi pikkukalajäljitelmien noissa perhoissakin olevan kohtuu valinta silloin ,kun pikkukalat pintaan parvena pirskahtelevat,toutainten,taimenten,kirjolohien,säyneiden ja ties minkä petokalan toimesta esim. koskilla siellä järveen laskevilla alaosilla  elokuisina iltoina :-P.>vaikkapa se tinseli sinne sekaan salakan ajon aikoihin(ilta yö ja aamukin joskus) jolloin mäiskettä virran reunoilla tuntuu olevan melkoisesti, kun niitä salakkaraukkoja ruvetaan jahtaamaan ilta/aamu/yö palaksi petokalojen noustessa koskiin syönnökselle jne..

Perholla en tosin vieläkään toutainta ole onnistunut /osannut onkia saaliiksi saakka....

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger  - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Elokuu 22, 2012, 09:44:39 »
Suosittelen myös kokeilemaan hyönteisjäljitelmiä. Oma perhoennätystoutain on saatu nimenomaan hynteisjäljitelmällä.

tumppi98

• Vammalan urheilukalastajat
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Elokuu 22, 2012, 17:16:29 »
Oon tossa kokemäenjoella (Äetsän voimalaitoksen lähettyvillä)kalastellut vähän aikaa, mut en oikein tiä muita toutaimelle hyviä perhoja ku surffilaudan. Oon sillä saanu muutaman, mut tiätäiskö joku kokenut (tai kokematon) perhokalastaja muita perhoja?
Missäs päin olet Äetsää noita toutaimia perhostellut kummalla puolella voimalaitosta? Hartolankoskesta olen kavereiden kanssa toutaimia kalastellut mutta saalista on tullut vain virvelillä :x tosin ei ole perholla paljoa koitettukaan,  mutta viimeksi kun koitin sain salakkastreameriin pari tärppiä joten sreamereita ainakin itse käyttäisin pääasiassa.
Mennöön eikä meinata!

Särki pelle

• Pyykkinaru-hauki
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Elokuu 22, 2012, 20:07:39 »
Alapuolella. Oon kyllä ollu yläpuolellaki muutaman kerra, mut oon saanu sieltä enimmäkseen taimenia ja kirrejä.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>