Chat

Kirjoittaja Aihe: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread  (Luettu 61036 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Särki pelle

  • Pyykkinaru-hauki
  • Viestejä: 54
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #60 : Helmikuu 02, 2013, 19:12:51 »
Myös oottopilkki olisi hyvä, esim. jos vaikka kalastelee muuten vaan ja jättää oottopilkin johonkin niemenkärkeen, tai ihan minne vaan.
Ja kun sinne iskisi kala se hälyttäisi pelaajalle jollain kilinällä tai jotain.
Pelaaja juoksisi vaan oottopilkille ja nostaisi isot kalat pois :)
Ittelle tullut sama idea mieleen. Tosin niin, että kuka tahansa voisi hakea ne kalat kenen tahansa otto-ongesta. :-D


hongisto-16

  • Viestejä: 5
  • oisko särkijärvi.
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #61 : Helmikuu 03, 2013, 11:35:01 »
Myös oottopilkki olisi hyvä, esim. jos vaikka kalastelee muuten vaan ja jättää oottopilkin johonkin niemenkärkeen, tai ihan minne vaan.
Ja kun sinne iskisi kala se hälyttäisi pelaajalle jollain kilinällä tai jotain.
Pelaaja juoksisi vaan oottopilkille ja nostaisi isot kalat pois :)
Ittelle tullut sama idea mieleen. Tosin niin, että kuka tahansa voisi hakea ne kalat kenen tahansa otto-ongesta. :-D
No eihän siinä ois mitään järkee. :D
Karvonen tuu pois sieltä metästä!

T-Bat

  • Viestejä: 22
  • FTC-PP
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #62 : Helmikuu 10, 2013, 13:27:36 »
Mukava olis varmaan sellanen väsytys jutska peliin...eli kun kala käy kiinni, niin joko hiiren rullalla, tai jotain nappia painelemalla saisi väsytetyksi isommankin kalan. Simmottos vaikka että kun kirre käy kiinni, niin hiiren osoittimella joutuisi nappia painelemaan, ja näkisi ns. mittarista kalan vedon lujuuden, kun mittari menee liian kauan punaiselle alueelle, niin siima katkeaisi, ellei vapauta nappia, ja anna siimaa kalalle. Mitä isompi mötkylä, sen kauemmin väsyttely kestäisi
VOI ÄNKERÖINEN     *P.Hermanni*

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #63 : Helmikuu 10, 2013, 14:01:30 »
Olenpa tähänkin varmaan satoja kertoja vastannut, mutta vastataan yhä: ei tule.

Pp2 ideologia on paikkojen etsimisessä ja kisastrategian haussa, ei niinkään teknisessä väsyttelyssä. Loppupeleissä tuollainen siiman kireyden tarkkailu on äärimmäisen tylsää ja se on käytössä jo miljoonassa kalastuspelissä.. jokaisessa niistä se on tasan yhtä tylsä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/


kalakeitto

  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #64 : Helmikuu 10, 2013, 21:53:22 »
Tuleeko pro pilkki v.1.0 uusia järviä?
Jos tulee niin mitä??

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #65 : Helmikuu 10, 2013, 22:07:36 »
Todennäköisesti ei. Mateet edelleen työlistalla. Janne heitti arvion, että jo nyt on 150h tehtynä ennätyslistoihin töitä. Ei se kaikki ihan itsestään sieltä tule. Ei ole aikaa kaikkeen. Itselläni on työnkuva muuttunut jne niin paljon, ettei paukkuja entisenlaiseen vimmaan ole. Tämä näkyy myös siinä, että kuluneella kaudella en ole edustanut mitään tiimiä tai muutenkaan pelannut.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Hauki jussi

  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #66 : Helmikuu 15, 2013, 08:10:47 »
koska uusiversio julkastaan
 :?

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #67 : Helmikuu 15, 2013, 08:46:14 »
Sitten kun se on valmis.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

mianka

  • Viestejä: 112
  • *tanan Tunari
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #68 : Helmikuu 15, 2013, 16:27:10 »
Sitten kun se on valmis.

...tai vähän sen jälkeen? :)


Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #69 : Helmikuu 15, 2013, 16:44:28 »
Sitten kun se on valmis.

...tai vähän sen jälkeen? :)

Todennäköisempi vaihtoehto tuo.

Ja en ala antamaan mitään aika-arvioita. Tavoitteita meillä on, mutta kun tietää rajoitukset ja työmäärät niin parempi pitää vain suu kiinni, ettei porukka toivo liikoja ja kasaa samalla meille liikaa paineita. Tautologin kertominen on mielestäni parempi arvaus kuin ennustus maailmanlopun ajankohdasta.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kwaler

  • Viestejä: 56
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #70 : Helmikuu 16, 2013, 21:35:08 »
Tiedättekö vieläkää milloin alkaa valtakunnalliset kisat siis se missä ei ole karsintoja?

Olisi kiva jos se olisi hiihtolomaviikolla 9, koska ehtisin silloin osallistumaan eikä koulu häiritsisi. :-)

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #71 : Helmikuu 16, 2013, 22:48:42 »
Meillä ei ole siitä pilkkiviikosta mitään tietoa, todnäk sitä ei tänä vuonna ole.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kwaler

  • Viestejä: 56
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #72 : Helmikuu 17, 2013, 08:48:25 »
Yksi kehityspaketti voisi olla sellainen missä olis esim, vaikka 10 uutta järveä?

Toinen minkä haluaisin olis räntäsade, koska talvellakin sataa välillä räntää?

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #73 : Helmikuu 17, 2013, 11:38:59 »
Sen voin luvata, että 10 uuden järven pakettia ei ole tulossa. Aivan älytön vaatimus toteutettavaksi, koska minä olen järvien tekijä. Lähtökohta siinä, että tällä hetkellä isoimmat järvet (esim. Vuontele) vievät 2-3 viikkoa joka ilta täyttä työtä.  Pienimmät tulee parissa illassa. Käytännössä tuollainen lonkalta heitetty vaatimus tarkoittaisi minulle lähes puolen vuoden ajalta jokaisen illan uhraamista pelin teolle ilman palkkaa tai lepoa. Ei onnistu. Kuten olen jo monta kertaa sanonut, niin nykyään on vapaata aika aina vain vähemmän.

Mietippäs sitä, että jos minä muuttaisin tuon käytetyn ajan palkaksi, niin tuo sinun esittämä vaatimus maksaisi äkisti 15 000-20 000€ luokkaa olevan summan vähintään (nostoa vielä tulisi vkl ja sunnuntai töistä). Kukahan sen maksaisi? Niin.. ei kukaan, koska tämä on harrastus ja ilmainen peli. Tietenkin jos jostain tuollaisen rahasumman löydät, niin minä kyllä hoidan sivutuloverokortin ja homma lähtee eteenpäin....
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 17, 2013, 11:41:24 kirjoittanut Mikko_-Procyon- »
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

AlpoK

  • Saukkovaaran Zorro
  • Toimittaja
  • *****
  • Viestejä: 86
    • MSN Messenger  - poju_97@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #74 : Helmikuu 17, 2013, 12:20:02 »
On kyl kova, jos 10 mapin teko vastaisi noin kovaa summaa. Jos samanverran maksaisi noin nämä nykyiset 36(?) mappia, niin kylläpä olis mikko rikas jäbä. Mun mielestä ei järviä tarvitseisi yhtään lisää, kun kaikki järvet, joet, meret, tekoaltaat ja sun muut vesialueet on jo pilkittävänä.

Mukavuutta pitäisi enemmin lähteä parantamaan. Voisi kyl lisää puhet noille ukoille laitel, mielellään niitä hauskoja läppiä :D.

Peli on jo tarpeeksi hyvä järvien, pilkkien ja kalalajien kohdalla. Ei niihin kannata nyt aikaa laittaa. Made vielä, niin onhan nuita lajeja pilkittäväksi :D


Kwaler

  • Viestejä: 56
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #75 : Helmikuu 17, 2013, 12:53:35 »
Entä seräntäsade? olisiko se liian vaikea toteuttaa? Talvellakin sataa välillä räntää.

mianka

  • Viestejä: 112
  • *tanan Tunari
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #76 : Helmikuu 17, 2013, 13:11:47 »
Joo, mä  kanssa haluaisin lisää noita hauskoja läppiä :)
Naurattaa aina, kun ne heittää jonkun hyvä läpän jossain hyvässä kohdassa.


Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #77 : Helmikuu 17, 2013, 15:35:11 »
On kyl kova, jos 10 mapin teko vastaisi noin kovaa summaa. Jos samanverran maksaisi noin nämä nykyiset 36(?) mappia, niin kylläpä olis mikko rikas jäbä. Mun mielestä ei järviä tarvitseisi yhtään lisää, kun kaikki järvet, joet, meret, tekoaltaat ja sun muut vesialueet on jo pilkittävänä.


JOS minä olisin laskenut kaikki työtunnit tähän mennessä koko pelinkehityksen ajalta ja saanut siitä keskimääräistä palkkaa (muistaakseni Suomalaisen keskiansio on n. 3500e/kk) ja oletuksena että vuodessa on n. 1600 tuntia töitä, niin kyllä tuolle pelille ja järville saisi hintaa. Ja sama koskemaan myös Jannea ja meidän avustajia. Sitä voi olla aika hankala käsittää?

Ja tuosta voitte sitten laskea tuntipalkan ja alkaa tehdä arvioita, mitä kustantaisi teettää tuo työnä. Ja ei voi sanoa, että "te olette vain harrastelijoita", koska alaan tarvittavat koulutuksetkin löytyvät, ihan hyvin voitaisiin olla vaikka töissä jossain pelilafkassa ja saataisiin tästä palkkaa. Ja palkka ei ole nykyään pelkkää palkkaa vaan siitä tulee henkilösivukulut yms maksut, yleensä tuo palkka pitää kertoa n. 2.5x, jotta saadaan joku käsitys siitä työvoiman hinnasta ja kuluista. Minun laskelma kattoi pelkästään tuollaisen bruttopalkka-arvion.

En valehtele yhtään, jos sanon että ISON järven tekemiseen menee 2-3 viikkoa JOKA ilta täyttä työtä ja viikonloppuisin vielä enemmän. Arki-iltoina käytetty aika on 3h luokka ja viikonloppuisin 6-8h. Sunnuntaityö on 2x kalliimpaa kuin tavallinen työ. Tuossa on laskettuna pelkkä järven toteuttaminen ja testaaminen (editori ajaa parvia ja seurataan mitä ne tekee ja modataan sitten kaikkea sopivaksi, että homma toimii). Ennen tätä järvi pitää suunnitella, eli speksata.. olen saanut tähän apuja muilta välillä, mutta aina sieltä puuttuu arviolta 40-80% tarvittavista tiedoista. Niiden paikkailu kuuluu tähän suunnitteluun.

Järven teko alkaa joko mittakaavan haulla, luonnoksella, karttojen haulla tms. Nämä "piirretään läpi" layeriksi, väritetään ja muokataan samaan mittakaavaan. Syvyyskartat otetaan erilleen ja pohditaan niihin tarvittavat muutokset. Sitten etsitään mahdollisia ilmakuvia alueesta ja katsotaan että tehty luonnos vastaa sitä mitä haluttiinkin. Sitten se ajetaan editoriin ja aletaan korjaamaan rantaviivaa ja elävöittämään sitä. Kun tämä on valmis, laaditaan pohjamateriaaleista arviot. Taas mennään karttojen ja ilmakuvien äärelle ja sovelletaan niitä. Sitten aletaan taso kerrallaan "kaivamaan" järveä muotoonsa. Sen jälkeen taas kinostetaan maaperään muodot ja laitetaan tiet yms karkeat maamerkit paikoilleen. Yleensä tämän jälkeen olen aloittanut rantaviivan kaislikoiden ja pajukoiden laittamisella, jota seuraa laiturit, veneet ja rakennukset heti rannan tuntumassa. Starttipaikat on syytä myös valita tässä vaiheessa. Sitten vedetään sähkölinjat ja puhelinlangat yms mitä tuolla kulkee. Ehkä kylttejä, lisää teitä ja liikennemerkkejä, syrjäisemmät rakennukset, autot yms yksityiskohdat. Sitten laitetaan koivut (2 kokoa), männyt (3 kokoa), kuuset (3 kokoa) ja "eteläiset lehtipuut" 2 kokoa, käppyräpuut yms pihapiireihin. Sitten aletaan tekemään metsää, pohditaan puuston tiheys eri alueilla ja laatu. Sitten poistellaan kartan ulkopuolelle menneet puut, teillä olevat puut yms ja säädetään maisema tasaiseksi. Puita voi olla yhdessä mapissa useita tuhansia. Jopa kymmeniä tuhansia!

Sitten otetaan ensimmäinen kalaparvi käsittelyyn. Määritetään kohdilleen sen liikkuma-alue, kappalemäärä, painojakauma, "jo pyydetyt yksilöt", pilkkikohtainen kiinnostus, vuodenaikaisvaihtelu syöntiin ja syvyyssäädöt mukaan vuodenajoittain. Tässä siis vain 1 parvi ja yhtä kalalajia. Ahvenille tehdään profiilointi isojen, pienten, tavallisten, sekaparvien, yksilöiden ja enkkakokoisten välille. Sitten aletaan näitä täyttämään yksi parvi kerrallaan. Yhdessä mapissa sattaa olla joku 50-250 parvea pelkästään ahvenia. Sitten jokainen kalalaji kerrallaan samanlainen rumba.

Lopulta kirjoitetaan järven kuvaus suomeksi ja englanniksi. Sitten määritetään sallitut kisatyypit ja tehdään ilmakuva ja syvyyskartta ja määritetään niiden koordinantit oikein. Tämän jälkeen järveä ajetaan testiajona pitkään ja monesti. Kun nähdään mihin parvet sumppuuntuu ja minne niitä ei mene vaikka pitäisi, aletaan poistamaan, lisäämään ja muuttamaan parvien liikkumisrajoja. Kun nämä ei enää riitä, laitetaan hotspot (ts. korostetaan alueen kiinnostavuutta). Jos joku alue on liian kiinnostava, sinne laitetaan antihotspot jolla säädetään parvien välttökerroin ja sen tehokkuus. Näille voidaan tehdä lajikohtaisia eroja, samoin kuin vuodenaikakohtaisia eroja. Säätöjen jälkeen järvet menevät beta-tiimille testiin, joka pelaa niitä paljon 1-2 viikon ajan. Palautteen perusteella tehdään viimeiset muutokset ja julkaistaan järvi.

Tämä kaikki kun tehdään 10:lle järvelle (oletus että järvikoko olisi pienimmillään Pohjalampi-kokoa ja suurimmillaan Vuontele), niin todellakin 10 x 2,5 viikkoa = puolen vuoden työ. Jos keskipalkka on 3500€/kk, olisi vuosipalkka 42000€ (ilman lomarahoja jne). Puoli vuotta palkkaa olisi siis 21000€. Kun tästä vähennetään arviolta lyhyet päivät ja puserretaan sunnuntaibonukset päälle, niin päästään tuohon 15000e-20000e välmaastoon.

Toivottavasti tämä vähän valottaa sitä, miten paljon rahaa tästä hommasta SAISI jos tämä olisi TYÖ? Ja miten paljon tässä on mahdollisuuksia uhrata omaa elämää, jos tästä ei saa rahaa ja peli itsessään on ilmainen? En minä kuseta yhtään, enkä liioittele.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kirren narraaja

  • Viestejä: 4
  • Kalastus on paras harrastus
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #78 : Helmikuu 17, 2013, 15:55:23 »
Mitenkäs on tukeeko tuleva 1.00 versio windows 8?
Mikä olisi parempaa kuin päivä kalassa.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #79 : Helmikuu 17, 2013, 16:04:35 »
Kyllähän tämän nykyisenkin pitäisi jo toimia win8:ssa... kunhan vain on kaikki ajurit ajantasalla. Meillä tosin ei ole käytössä yhtään win8 konetta, millä tätä asiaa voitaisiin testata, menee siis betatiimin harteille tuo.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

mianka

  • Viestejä: 112
  • *tanan Tunari
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #80 : Helmikuu 17, 2013, 16:08:46 »
Joo, ihmisten tuntuu olevan hemmetin vaikea käsittää sitä, että vaikka työ on tehty vapaa-ajalla,
niin se on silti tehtyä työtä. Monet ihmiset tekee vapaa-ajallaan paljon monimutkaisempaa ja
vaativampaa työtä harrastuksena kuin mikä heidän varsinainen palkkatyö on.

Minulla itselläni ei kauheasti taitoja ole koodaamisessa ja pelin toteuttamisessa, mutta
ymmärrän hemmetin hyvin, kuinka paljon työtä ja osaamista tämänlaisenkin pelin tekeminen
vaatii. Tämä on kuitenkin huippuluokan uniikki peli, johon ei ole valmiiksi ollut olemassa
pelimoottoria, kenttäeditoria jne.

Joskus aikoinani tein Quakeen kenttiä jollain sen omalla kenttäeditorilla ja siinäkin meni helposti
muutama ilta per kenttä, vaikka se oli yksinkertainen seinät pystyyn, pari liikkuvaa palikkaa,
spawn-pisteet systeemi. Eniten aikaa siinäkin meni suunnitteluvaiheessa ja testaamisessa.
Tässä kuitenkin pitää lisäksi tarkkaan katsoa, että monimutkainen tekoäly toimii niinkuin sen pitääkin.

Ei vaapuntekijätkään vaappuja ilman työkuluja myy, vaikka "harrastuksena" niitä päätyön ohessa
suurimmaksi osaksi tekevätkin. Ihmisten on vain kauhean hankala tajuta sitä työmäärää, mikä
yksinkertaisessa teknisessä sovelluksessakin on, jotta se toimii NIINKUIN SEN PITÄÄ.

Lape_

  • Ylioppilas Larvanto
  • Viestejä: 240
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #81 : Helmikuu 17, 2013, 17:08:51 »
No huhhuh, olen aina halunnut tietää (vähän turhan legendaarinen lause tähän paikkaan :D) miten tuo järvien teko toimii ja miten ne parvet tehdään. Hieno selostus Mikolta! Ja uskon kyllä että tuo ottaa aikaa ja paljon. Semmonen määrä parvia niin ei sitä ihan hetkessä laiteta...Saatikka sitten kaikkia graffoja.

Minä olen sitä mieltä että tämä tuleva versio ei uusia järviä kaipaa, mutta mielestäni olisi hienoa tulevaisuudessa nähdä vielä pari/muutama isohko, eli jotain kuopionlahti-kokoa oleva ihan kunnon realistinen mappi.(Eli kuin kuopionlahti, jormuanlahti...) Mutta jaksan odottaa ja uskon että Mikolla vielä joskus semmoiseen on aikaa (Jutta ja Jyrki kun säästää niin ei sitä tiedä millon loppuu työt  :|) ja innostusta. Miulta sais kyllä muutamaan realisistiseen paikkaan aika paljon taustatietoa, ja uskon että varsin monelta muultakin. Siitäpä voisikin joskus tehdä semmoisen järven joka on kalassa.net-yhteisön kanssa rakennettu..Tai kilpailun että kuka tekee parhaan taustatietokertomuksen jne. jostain oikeasta järvestä niin se saattaisi tulla...Taas meni toiveajatteluksi, mutta aina kannattaa yrittää.  :-)
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Kirren narraaja

  • Viestejä: 4
  • Kalastus on paras harrastus
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #82 : Helmikuu 17, 2013, 17:16:19 »
Kyllähän tämän nykyisenkin pitäisi jo toimia win8:ssa... kunhan vain on kaikki ajurit ajantasalla. Meillä tosin ei ole käytössä yhtään win8 konetta, millä tätä asiaa voitaisiin testata, menee siis betatiimin harteille tuo.
Itse asiassa latasin juuri tuon uusimman version (v.0.95) ja se toimii hyvin. Ennen joulua yritin ladata samaa versiota mutta silloin se ei jostain syystä toiminut.
Mikä olisi parempaa kuin päivä kalassa.

Tonzah

  • Viestejä: 35
  • perskutarallaa
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #83 : Helmikuu 19, 2013, 18:52:46 »
Tuleeko uuteen versioon sitä jäihin tippumisen mahdollisuutta?

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #84 : Helmikuu 19, 2013, 19:11:45 »
Tuleeko uuteen versioon sitä jäihin tippumisen mahdollisuutta?

Tästä ollaan luovuttu... jos joku haluaa tehdä toisenlaisen pilkkipelin, niin idea on vapaasti käytettävissä :)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

mianka

  • Viestejä: 112
  • *tanan Tunari
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #85 : Helmikuu 19, 2013, 23:14:36 »
Tästä ollaan luovuttu... jos joku haluaa tehdä toisenlaisen pilkkipelin, niin idea on vapaasti käytettävissä :)

Siinä oliskin kehittävä peli-idea.

Survival Pilkki
- juokse karkuun susia, karhuja, vihaisia maatalon isäntiä, mutta varo heikkoja jäitä!
- myös yllättävät meteorikuurot saattavat olla kohtalokkaita!
- ei sovi unohtaa myöskään metsänreunasta yllättäen ilmestyviä zombielaumoja!
- kaiken tämän seassa pitäisi ehtiä kairata muutama avanto ja pilkkiä pari sinttiä!

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #86 : Helmikuu 19, 2013, 23:37:22 »
Itseasiassa puhuttiin myös "survival-moodista" kisatyyppinä, ts. alussa olisi joku 3-5min aikaa saada ensimmäinen kala, mutta siitä alkaisi laskuri tikittämään alaspäin. Ja aina kun saa kalan, laskuri nollautuu. Ajan kuluessa tuo aika lyhenee koko ajan. Jos laskuri ehtii nollaan, lentää kisasta pellolle. Menee ehkä sinne myöhempien aikojen arcade-mode tai party mode -tyyliseen touhuun suht sujuvasti.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Vatkain

  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #87 : Helmikuu 26, 2013, 17:59:35 »
Toivottavasti joskus tulee MOBIILIVERSIO ja tästä Suomen seuraava Angry Birds!

Suuret kiitokset hienosta pelistä  :-)

Kwaler

  • Viestejä: 56
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #88 : Helmikuu 26, 2013, 18:34:50 »
Onko tähän peliin tulossa räntäsadetta? Kun en ole saanut tähän vastausta. :?


Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v 1.00 kehitysthread
« Vastaus #89 : Helmikuu 26, 2013, 18:58:17 »
Ei.. ei se isommin eroaisi tuosta lumisateesta, menisi vähän sellaiseen "nice to have" kategoriaan, jossa jatkossa tulisi alijäähtynyttä vettä, rakeita ja "lumen sydämiä" (niitä styrospallon näköisiä lumirakeita, joita sataa keväällä) yms spesiaaleja.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/


Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

 



center>