Chat

Kirjoittaja Aihe: Täydellinen siima  (Luettu 2707 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anonymous

• Vieras
Täydellinen siima
« : Huhtikuu 29, 2003, 11:37:09 »
Hei!
Tarvitsisi nyt vähän neuvoja eli minkä merkkistä ja minkä paksuista siima kannattaa käyttää, kun uistelee pikkuplaanereilla 1-2 kg painoista jalokalaa. Mistä kannattaisi ostaa ja paljon maksaa sunnilleen ja vielä että ainoastaan isot rullat käy.

visa

• Vieras
Re:Täydellinen siima
« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2004, 15:44:27 »
Itsellä pelittänyt hyvin Rapalan Finessen 0,40mm. Rapalan siimoista käytän mieluummin juuri tuota finesseä kuin toughia, koska se on hieman pehmeämpää ja siinä on silti hyvä vetolujuus(14,1kg). Ostin sen 5000 metrin rullan Keskiseltä ja se maksoi muistaakseni jotakin 60 paikkeilla. En kyllä varmaksi sano, koska silloin tuli ostettua aika paljon kaikkee muutakin ja siitä tuli alennusta.

Mutta tätä kyllä suosittelen. Itse ainakin käytän sitä vielä kauan kun onhan sitä vielä jotain 3km jäljellä ;)

Järväri

• MSN Messenger  - jarimononen89@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2 : Helmikuu 06, 2004, 16:11:37 »
Jos isompaakin haluat niin kannattaa laittaa pohjasiimaksi paksuhkoa  0,4-0,5 siimaa ja vieheen eteen 0,35 tapsi. Vetolujuuksia ei kannata pahemmin katsella kun ne on pitkälti miten sattuu... Kun käytät pikkuplaanareita niin suosittelisin käyttämään yli 0.45:sta - Itellä on 0,36:set välillä katkeillu. Mulla on käytössä Trilenen siimaa (mallinimeä en muista) pohjalla 0,5 ja tapsi 0,35. Kilsa tota 0,5 maksoi Tyrskytaimenessa n.15 euroa. Kuitusiima + mono tapsi on yksi vaihtoehto ja viime kaudella toimi jopa paremmin kuin monofiili. Kalat tarttuu paremmin ja ,kun käytössä Ugly Stikit niin joustoa löytyy tarvittaessa. Kuitusiima vain maksaa enemmän... Itse siirryn takaisin monoon hinnan takia.

Suosittelen ,että ostat halvimman rullan siimaa mitä löydät. (Kannattaa sitä vetolujuutta kuitenkin sen verran katella että jos vaikka 0.5 millisellä on 5kg niin ei varmaankaan kannata ostaa:P). Ei myöskään kannata ostaa näitä "halpissiimoja" kuten rambo yms.

haukka

• Vieras
« Vastaus #3 : Helmikuu 13, 2004, 18:57:28 »
järväri: varmaan tarkottaa trilene big gamea... hyvä ja halpa vetosiima... ite ottaisin 0,45 mm  :)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>