Kalastusvälineet > Muut talvikalastusvälineet

Hyvä kaiku pilkki ja soutuvenekäyttöön?

(1/3) > >>

Joensuun kolli:
Hankintalistalla olisi kaikuluotain joka tulisi pilkki- ja soutuvenekäyttöön. Hinta max. 200€. Laittakaahan kokemuksia tulemaan! Miten kestäävät pakkasta, akkujen/pattereiden kesto? Lähinnä ahvenpilkille ja pohjoisessa rautuhommiin. Kesällä sitten ahvenen etsintään.

Mind_Flayer:
Itselläni on käytössä Humminbirdin piranhamax 160 portable. Kyseessä sen verran uusi hankinta ettei käyttökertoja ole vielä kertynyt kovin paljoa, mutta toistaiseksi näyttää olevan ihan kohtuu pätevä laite. Näyttää mm. pienet ahventasurit joten tarkkuus riittää varsin hyvin esim. ahvenen pilkintään(itsellä pääasiallinen käyttö kuitenkin kirrenpilkinnässä). Hintakaan ei ollut paha, muistaakseni about 160e tarjoushintaan lähti ko. laite ja normaalihinnallakin jää myyjäliikkeestä riippuen alle 200e.

jarmoankka:
Eikös näitä kaiku-keskustelujakin ole jo tämä saitti pullollaan. Käyttää HAKU-toimintoa, niin ei tarvi avata uusia turhia viestiketjuja....

Suurkalastaja1:

--- Lainaus käyttäjältä: Mind_Flayer - Maaliskuu 27, 2013, 09:05:45 ---Itselläni on käytössä Humminbirdin piranhamax 160 portable. Kyseessä sen verran uusi hankinta ettei käyttökertoja ole vielä kertynyt kovin paljoa, mutta toistaiseksi näyttää olevan ihan kohtuu pätevä laite. Näyttää mm. pienet ahventasurit joten tarkkuus riittää varsin hyvin esim. ahvenen pilkintään(itsellä pääasiallinen käyttö kuitenkin kirrenpilkinnässä). Hintakaan ei ollut paha, muistaakseni about 160e tarjoushintaan lähti ko. laite ja normaalihinnallakin jää myyjäliikkeestä riippuen alle 200e.

--- Lainaus päättyy ---

Itse ostin saman kaiun viime keväänä ja tyytyväinen olen ollut. Kantolaukun ansiosta luotainta on helppoo kuljettaa mukana ja kun anturin laittaa tarkoitusta varten myytävän anturitelineen päähän, käy esim. vaihto veneestä toiseen vaivattomasti. Sen takia sopiikin omaan käyttöön tosi mukavasti kun tulee kalasteltua monella eri soutuveneellä. Mukana tuleva akku kestää tosi hyvin jopa pakkasessakin.

Muutaman pilkkireissunkin olen tuon kanssa nyt ehtinyt tekemään. Pilkintää varten tein kahdesta rimasta kunnon ristin ja viritin anturin ristin päähän. Helppo käyttää vaikka rukkaskäsin. Itse en omista kuusituumaista kairaa isompaa, joten teen anturikepille reiän varsinaisen pilkkireiän viereen. Ainakin omaan käyttöön tuon tarkkuus ja ominaisuudet riittävät. Itse olen pitänyt aika pienellä tuota herkkyyssäätöä ettei erehdy luulemaan silppuahvenia filekaloiksi. :-D
Mukavasti näyttää tasurin yläpuolella olevan leikarin ja tasuria katsomaan nousevat kalat.

Joensuun kolli:
Kiitoksia vastauksista! :-) Kyllä tuo ihan fiksulta paketilta kuullostaa ja saa alle 200€. Erottelukykykin on riittävän tarkka, jos kerta tasurinkin saa näkymään. Pitää seurailla tarjouksia ja joku vielä hankkia. Ja käyttää sitä hakutoimintoa jatkossa ensiksi :-P

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta