Kalastusvälineet > Muut talvikalastusvälineet

Hyvä kaiku pilkki ja soutuvenekäyttöön?

<< < (2/3) > >>

nurtsi:
Onko teillä ollut ton nimenomaisen hummingbirdin kanssa semmosta ongelmaa pilkkihommissa, että välillä se näyttää ihan mitä sattuu? Viimeksi kun oli kaiku mukana pilkkihommissa, niin millon oli vettä useempi kymmen metriä ja millon oli vesi kakskyt asteista. Kokeilin muljutella tuota anturia vaikka missä asennoissa, eikä se siitä juurikaan parantunut. Paikoissa joissa siiman mukaan vettä oli nelisen metriä, niin kaiku näytti 6-7m. Voisiko paksu jää sekoittaa tuota jos herkkyys on tapissaan..? Näin muistaakseni itsellä viimeksi oli.

Mind_Flayer:
Uskoisin että paksulla jäällä on osuutta häiriökaikuihin mutta ainoastaan matalassa vedessä. Herkkyyttä ei kannata ainakaan lyhyen käyttökokemuksen mukaan pitää tapissaan, vaan itse olen niillä muutamilla kalareissuilla pudottanut signaalin vahvuutta 3-5 välille(Tehdasasetuksilla 5). Minulle on tähän mennessä riittänyt tuo tarkkuus, koska sillä olen kaiun kautta havainnut pienet karvapyrstöiset tasuritkin, joten kyllä silloin pitäisi löytyä kirjolohet ja kookkaammat ahvenetkin. Lisäksi itse olen ottanut FishID-toiminnon pois käytöstä, koska tietyillä herkkyyksillä kaiku on erehtynyt luulemaan alla olevaa pilkkiä kalaksi.

Itselläni on ollut jonkin verran hieman vastaavanlaisia kokemuksia, mutta pääasiassa kyseessä ovat olleet virheelliset kalakaiut, joita on voinut tulla pitkänä liutana samassa vesikerroksessa. Nämä ovat kuitenkin loppuneet jonkin ajan käytön jälkeen ja tämän jälkeen on enää kaiussa näkynyt alla uiva pilkki tai lähellä olevat kalat.

Nipz:
Tuli tuossa hommattua elite-x4, jotta voisi talvella katsella toivottavasti muutakin kuin pelkkää pilkkireikää. :lol: Virtalähde viellä hakusessa, joten kertoisiko porukka millaisia akkuja teillä on käytössä?

-Nipsu

Thenextone:
Itellä tuollanen samanlainen kaiku reissuluotaimena/pilkillä. Virtaa antaa kahdesta 6V mp akusta tehty paketti.

KÖSTER:
Mulla sama paketti yhdellä 12 voltin akulla 8-). Yasa japanin tekele tai sinnepäin biltemasta..
Jos sähkömoottorilla ajelen niin 2 vapaa ajan akkua joista luotaimellekkin riittänyt virtaa...

Ompahan  ainakin puuhastelua kalan ollessa juomatuulella....voi katella ruutua auringon laskun sijaan :wink:!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta