Chat

Kirjoittaja Aihe: Miten kalastat haukea?  (Luettu 37090 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger  - jami_terasahde@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Miten kalastat haukea?
« Vastaus #60 : Huhtikuu 16, 2009, 22:08:00 »
Nykyään vuosi vuodelta olen jerkkeihin siirtynyt. Tämä on vähän sellainen projekti: Operaatio kymppi rikki.

Todennäköisesti ei mene vuodessa eikä kahdessa, mutta nyt keväällä tulee jahdattua merelläkin isomusta toivossa on hyvä elää. Värien oppiminen on kuitenkin se suurin haaste hauen kalastukselle. Lapsuuden haukikalastuksesta olen kuitenkin luopunut eli tavasta jolla kaikki otetaan mukaan. Nykyään vain ruokakala ja muut c&r.

Tietysti uistelullakin tulee jahdattua haukea, mutta täkyuistelu on ehkä mielenkiintoisin projekti ensi kesäksi.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Termis

• Rehumakkaran muiluttaja
    • MSN Messenger  - joonas.pysays@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #61 : Huhtikuu 19, 2009, 20:06:34 »
Itse haukea pyydän:
40% heittelemällä vaappua.
35% jigillä.
25% uistelemalla.
"Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä."

ahti kiiski

• Kalastusta jo alkuajoista.
    • Profiili
« Vastaus #62 : Huhtikuu 25, 2009, 12:01:46 »
Joella,järvellä ja koskessa.järvellä ja joella lusikoilla ja ruohikkouistimilla, sitten taas koskella täkyongella.
-------------O N K I--------------

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : Heinäkuu 07, 2013, 17:32:44 »
Kalastan haukea joella rannalta heittelemällä ja järvellä soutuveneestä heittelemällä. Lähinnä erilaisia lippoja tulee heiteltyä mutta välillä myös räsäsiä.
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

antti1668

• Profiili
« Vastaus #64 : Heinäkuu 09, 2013, 16:59:08 »
Popperit, savage gearin jigit, heittoperhot ja ruohikko uistimia. useimmiten huonon reissun pelastaa savage gearin jigit  :-D

Pienet lammet joille on vaikea päästä jostain syystä vetää puoleensa. isommille järville harvemmin lähden.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2013, 17:11:31 kirjoittanut antti1668 »

Miikkap02

• Profiili
« Vastaus #65 : Heinäkuu 10, 2013, 20:27:04 »
tänä vuonna turunsaaristosta saatu sellanen noin 35-45 haukee ystävän kanssa, isoin on nyt tällä hetkellä 9,760kg ja muut sellasia 1-5kg haukia tulee yleensä ja paikka on matala ja paljon ahven ruohoa. Abboraa on tullu myös hyvin kuitenkin ollaan tyydytty sellasiin 100-400g ahveniin. Uistimet Meps 3 ja 4, ja myös muihin kuparisiin, kultasiin, hopeisiin ja yllätävä kyllä on myös tullut mustalla, muita hyviä uistimia ovat myös olleet spintubet eumerilta ja isot lusikka uistimet. Itse en järvellä usein kalasta mutta samalla tavalla mepsit ovat hyviä ja muut lipat.

jamppa123

• PP2-pelinimi Mursu
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #66 : Heinäkuu 18, 2013, 09:53:47 »
olen huomannut, että kirkkaan väriset ruohikko uistimet, kuten oranssi tai vihreä toimivat hyvin. varmaankin kirkkaat värit ärsyttävät haukea kun yleensä ei tarvitse kuin muutama minuutti heitellä niin jo alkaa hauet hyppiä uistimen perään. kesällä parhaaksi syöntiajaksi olen huomannut keskipäivän, varsinkin jos on helle ja aurinko kuumottaa nii kalaa tulee  :-) muina hyvinä syönti aikoina olen pitänyt ilta yhdeksää sekä keskiyötä. joskus hauet ovat ihan suht isojakin, enimmäkseen kuitenkin keskikokoisia tai pieniä.
Kalat on tooosi kivoja otuksia... Varsinkin veden pinnan tällä puolella. ;)

HaukJ

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #67 : Elokuu 08, 2013, 17:23:38 »
Itse kalastan:

50% Vaapuilla

30% Lipoilla

20% Jigeillä

MMatias

• "Työ on ihmisille, jotka eivät osaa kalastaa."
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #68 : Elokuu 29, 2013, 21:46:40 »
Eumerin heittoperhot hitaasti uppoavana ja isointa kokoa. Tämän kesän paras tuttavuus Sebilen Magic Swimmer jigi 25cm ja haukiväri. Nuilla jos ei heinikosta haukea saa esiin niin ei siellä sillon sitä olekkaan, Ja tärpit aiheuttaa sydämentykytystä kun esim 4 kiloinen iskee pinnassa tulevaan perhoon :) toimii merellä järvellä ja joella. Myös isot lusikat mm. Abu Utö, Professor onega, Abu Atom toimii aika tehokkasti ja yleensä ahvenen värisenä tulee uitettua. Vetouistellessa Nilsun Inviciblet on peliaikansa ansainnu :)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>