Chat

Kirjoittaja Aihe: Henkilökohtainen kannanotto pp2 palstan tulevaisuudesta  (Luettu 5483 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Jatkuva riitely verkkopelaamiset ja turnaukset -osion alla on johtanut siihen, että minä en yksinkertaisesti jaksa olla näitä riitoja enää ratkomassa.

Käynnissä oleva episodi on niin julkista lynkkaamista ja tarkoitushakuista vittuilua, jonka kohteena olen minä + Procyon II. Tämä sama virsi toistuu vuodesta toiseen ja nyt minun mitta sen osalta tuli täyteen. Ja koska yleinen mieliala tällä hetkellä koskien liigaa on niin tulehtunut, en näe yksinkertaisesti muuta vaihtoehtoa kuin ottaa sen SM-tunnuksen pois. Tämä päätös astuu voimaan nyt. Koska ongelmien ratkaisussa ei todellakaan ole nähtävissä mitään kompromissia, en vaivaa sillä itseäni enää yhtään enempää. Minun puolesta riidelkää ja pätekää nyt keskenänne ihan niin paljon ikinä haluatte. Olen oman kuormani siihen paskaan kantanut ja en ole kiinnostunut keskustelemaan "jonkun muun nimisen liigan" asioista enää yhtään.

Ja joka kerta kun minulta pyydetään puuttumista asioihin (kuten nyt lokkimiseen), saan niskaani valtavan paskalastin ja se taakka kasvaa vuosi vuodelta. MINÄ EN JATKOSSA RATKAISE YHTÄ AINOAA RIITAA, JOKA PERUSTUU HENKILÖKOHTAISIIN KAUNOIHIN MENNEILTÄ VUOSILTA. Toimin jatkossa foorumin moderaattorina, joka pistää viestit poistoon ja jakaa tarvittaessa porttikieltoa. Ja jatkossa foorumilla seurataan viestejä muuttuneen rikoslain myötä. Uutinen aiheesta löytyy täältä: http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288639623496.html   Tarkennan lakiin liittyviä kohtia myöhemmin, kunhan finlexiä ehdin tavaamaan.

Tämän vuotinen SM-kisa pelataan normaalisti loppuun. Ensi vuoden osalta kisan tulevaisuus on tällä hetkellä avoin. MM-kisoja pelataan myös jatkossa, ellei tilanne merkittävästi muutu. SM-liigaa ei ole mielestäni syytä jatkaa, jos yhteisössä se aiheuttaa noin paljon riitelyä. En halua, että "virallinen SM-liiga" on tuollainen, jossa joka vuosi riidellään ja minä joudun sitten ottamaan kaikki sättimiset vastaan, yleensä pääasiassa yksin. Onhan tässä kaikenlaiset huijaussyyteet yms paskat jo selvitelty. Ja sama virsi samaa tiimiä kohtaan vuodesta toiseen. Reilujen kerho?

Tällä foorumilla aihealue "verkkopelaamiset ja turnaukset" on harkinnan alla. Keskustelen adminin kanssa sen sulkemisesta, koska tuo riitely ei ole hyväksi pelin maineen kannalta. Minä en halua olla osa tuollaista paskanheittelyä enää hetkeäkään.

Propilkin osalta keskustelu foorumin alaisuudessa rajautuisi pelin kehitykseen ja tekniseen tukeen. Kaikki turnaukset yms saa minun puolesta jatkossa olla sovittavissa jossain ihan muualla. Tekniikat ja järvikohtaiset alueet ovat käytännössä kuolleita alueita, mutta ehkä niistä on jatkossa aloittelijoille jotain hyötyä.

Ja minulta kysyttiin, että "tiedänkö mitä minä olen yhteisölle tekemässä". Se nyt vain on niin, että tällä palstalla tällä tasolla tapahtuva riitely, syyttely, periksiantamattomuus ja pätemisen tarve ei vaan ole kestävällä pohjalla. Tiedän todellakin mitä olen siis tekemässä. Olen lopettamassa tuon riitelyn tällä palstalla. Ja samalla pelin kehitys saa enemmän aikaa, kun minun ei tarvitse täällä iltoja kirjoitella viestejä, joihin vastataan vain että "ne oli vittuilua ja provoa kaikki". Miksi minä edes vaivaudun? En tiedä sitä kyllä itsekään enää. Ennen luulin, että jonkinlainen rakentava malli on mahdollista kehitellä, mutta tämän illan aikan olen vakuuttunut siitä, että täällä halutaan vain nöyryyttää ja lynkata yksi tietty porukka. Ja jos täällä aletaan tuollaiseen vainoamiseen mennä, niin pistetäänpäs pillit pussiin ja lappu luukulle. Jokainen tiimi voi mennä jatkossa riehumaan omille palstoilleen. Ei isosti kiinnosta. Sääli vain, että täällä on seassa monta hyvää joukkuetta ja monta upeaa tyyppiä, joiden kanssa olen ollut enemmänkin tekemisissä...

Minun omat intressit on tällä hetkellä tuon pp2:n kehittämisessä mobiilialustoille. Se on tällä hetkellä pelimaailman kuumin juttu ja me halutaan olla siinä myös mukana. Luonnollisesti.

Kiitos tästä kaikesta.Oli täällä hyvätkin hetket.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 07, 2014, 02:12:45 kirjoittanut Mikko_-Procyon- »
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Henkilökohtainen kannanotto pp2 palstan tulevaisuudesta
« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2014, 09:50:07 »
Muutenkin mobiilipelaaminen on niin voimakkaasti kasvava trendi, että pp2 on oltava siinä ajan hermolla. Pp2 vastasi aikanaan pc pelaamisen tarpeisiin luomalla 3d ominaisuuksilla varustetun pelin, jossa on toimiva verkkopeli. Tämä oli täysosuma ja peli sai laajan pelaajakunnan. Pelaajamäärät eivät kuitenkaan ole olleet kasvussa enää pariin vuoteen, vaan aallonharjan jälkeen se on kääntynyt jo hienoiseen laskuun (kirjoitin tästä blogiin joskus vuosi takaperin). Minä en yksinkertaisesti näe tulevaisuutta enää siinä, että tätä peliä ehdointahdoin kehitetään tätä yhteisöä varten. VARSINKIN kun se yhteisö ei tule toimeen hetkeäkään ilman riitelyä. Ja kun minut pyydetään apuun nostamaan esille kipeitä asioita, aloitetaan kaikenlaisiin vanhoihin juttuihin tukeutuvat lynkkaaminen. Kuka nyt on ollut ylimielinen paskiainen? Minäkö? Minäkö tässä olen se paha henkilö, jos koitan ratkoa lokkiongelmaa niillä konstein kuin käytössä on? Minun apua on turha enää kysellä lokkiongelmien ratkomisessa ja erinäisissä muissa keskinäisissä nahinoissa. Keksikää jatkossa esim. siellä neuvostossa ratkaisut. Tiedoksi vain, että neuvosto on omilla toimillaan aiheuttanut sen, ettei kukaan näköjään uskalla enää protesteja sinne jättää. Mahdollisuus tulla lynkatuksi vastaprotesteissa ja yleisessä messuamisessa on liian raskas taakka kannettavaksi. Tämä on ilmeisesti se syy, miksi minun odotettiin asiaan puuttuvan... viimeistää kertaa puutuin.

Pelit ovat siirtyneet tableteille ja kännyköille. Propilkki 2 ei voi nykyisessa muodossaan toimia näillä alustoilla, joten paljon joudutaan tekemään että pelistä saadaan siellä käytännössä kiinnostava ja toimiva. Sinne tarvitaan myös paljon graafisia uudistuksia (vanha pitää muokata toimivaksi, ts. kaikkeen pitää kajota enemmän tai vähemmän). Se on valtava työmaa. Kunhan jotain saadaan ensin näkyville ja toimivaksi, voidaan alkaa muuttamaan peliä toiseen suuntaan. Olen erittäin tyytyväinen siihen, että peli on saatu yli version 1.0 kehitettyä ennen tätä tilanteen tulehtumista täällä. Muuten pelin kehitystyö olisi voinut muuttua toiseen suuntaan jo paljon aiemmin. Nyt peli on kuitenkin valmis, mutta sen kehitys verkkopelipainotteisesti voi nyt hidastua. Lokkisuojat on jo luvattu laittaa mukaan (anonyymius yms), mutta katsotaan onko mitään syytä sitä puolta jatkossa esim. Liigan toimivuuden nimissä enää viedä eteenpäin.

Ilmoitan tässä myös sen, että beta-tiimiin ei ole asiaa näillä paskanpuhujilla enää jatkossa. Katkaisen yhteistyön näiden tahojen kanssa tässä ja nyt. Testit kyllä hoituvat ilman näitäkin tapauksia vallan mainiosti. Keskusteluita seuranneet tietävät kyllä, ketkä tuolla ovat melko suuren roolin vittuilussa ottaneet. Kiitos menneistä, mutta jatkossa tiemme eivät ole enää yhteiset.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2014, 10:33:21 »
Asia on nyt käsitelty myös minun ja Jannen osalta.

Janne ei ole halukas osallistumaan yhteisön sisäisiin riitoihin, vaan keskittyy pelin kehittämiseen ainoastaan. Jannen intressit on pitkälti samat kuin minullakin - viedä kehitystä eteenpäin kohti uusia haasteita.

On valtava taakan kevennys päästä tästä riitojen läpikäynnistä eroon, joita Liiga vuodesta toiseen on aiheuttanut.

Odotan enää Jussilta ilmoitusta aikatauluista, koska tämä muutos voidaan toteuttaa. Siirtymäajan jälkeen tuo verkkopelaamiset ja turnaukset osio ajetaan alas. Ainoastaan SM-kisoihin ja MM-kisoihin liittyvät keskustelut jäävät jäljelle. Todennäköisesti myös "keskustelua ennätyksistä" aihealue poistuu, koska enkkalistojen myötä se alue on todettu turhaksi. Myös "järvikohtaiset keskustelut" ja "tekniikat ja vinkit" karsitaan ja vain parhaita paloja säilytetään esim. teknisen avun alaisuudessa (tyyliin vinkkejä aloittelijoille).

Foorumi keskittyy jatkossa propilkin osalta ainoastaan pelin kehittämiseen ja tekniseen tukeen.

Riitely ja pelin maineelle vahingollinen toiminta ei kuulu tälle palstalle nyt eikä jatkossa. Tätä on katsottu jo ihan liian kauan. Ja se hetki, kun ylläpidon (moderaattorit) toimista aletaan valittamaan ja messuamaan (bannit, viestin poistot) ja pelintekijän asema keskusteluissa huutoäänestyksellä PELIN VIRALLISELLA PALSTALLA ohitetaan, tarkoittaa sitä että täysi anarkia on päässyt valloilleen. Ja jos yhteisö ei halua löytää kompromisseja riitatapauksissa (kuten yritin eilen illalla ehdottaa), vaan päätyy lapsellisiin boikotointeihin ja jatketaan vain vittuilua ja syyttelyä, on tämä päätös lopettaa yhteisön toiminta nykyisellään ainoa oikea vaihtoehto. Ja jos tämä yhteisö aiheuttaa joillekin tahoille noin paljon mielipahaa, niin miksi ihmeessä täällä pitää roikkua vuodesta toiseen? Ihan vain siitäkö syystä, että riitely on niin mukavaa? Vai siksikö, että kaljapäissään (kyllä, moni tappelu on käyty yöllä ja paino viikonloppuisin) ei jakseta lähteä grillille riehumaan, vaan tullaan sitten koneelle tekemään samaa suunsoittoa? Vai pitääkö omat muut mielipahat ja elämän kurjat puolet sitten purkaa riehumalla täällä ja solvaamalla kaikkia mahdollisia tahoja? En tiedä.. kukaan ei ole pakottanut ketään olemaan täällä. Siitä huolimatta nämä pahimmat valittajat ovat vain vuodesta toiseen valittaneet ja valittaneet. Ja kun yhtään mitään asiaan puuttuu, siirtyy se sama touhu henkilökohtaiselle puolelle. Mailiboksi ja FB yms kanavat täyttyvät toinen toistaan rajummista sanakäänteistä.

Siksihän tätä peliä kannattaa kehittää, että saa  lähes ventovierailta tahoilta ja anonyymeiltä vittuilua osakseen.

Ja pahoittelut kaikkien "hyvien" puolesta. On todella väärin viedä tämä yhteisöllisyys kaikilta niiltä, jotka ovat siitä iloa elämäänsä saaneet. Moni taustalla on tukenut ja kommentoinut keskusteluja, mutta halunnut pysyä erossa tuosta riitelystä, jossa vain messuajat näköjään voivat voittaa. Kiitoksia teille kaikille.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2014, 14:12:21 »
Jahas. Koska adminin sana on käynyt, porttikieltoja alkaa näköjään tulla jatkossa foorumilla selvästi enemmän. Tiedän että siitäkin seuraa napinaa. Siksi tämä seuraava asia on syytä sanoa tässä ja nyt:

Lisään tähän sellaisen ilmoitusluontoisen asian, että JOS porttikielto foorumilla jollekin käyttäjälle napsahtaa, minulle tai muullekaan ylläpidon jäsenelle ei kukaan (!) tule siitä valittamaan siitä  jatkossa facebookin kautta. Jokainen sinne lähetetty uhittelu tai valitus otetaan talteen mahdollisia myöhempiä toimenpiteitä silmälläpitäen.

Tässä asiassa sovelletaan jatkossa Rikoslain 24 lukua (9.6.2000/531) Yksityisyyden, rauhan ja kunnian loukkaamisesta ja sen kohtaa 1 a § (13.12.2013/879).

Ja koska admin kielsi tässä foorumilla lakiasioiden käsittelyn, niin täsmennän vielä, että tuo asia ei koske foorumia vaan minun henkilökohtaista häirintää sosiaalisessa mediassa.

Glyxis

• Pakastevihannes
  • Frozen Fish [Fin]
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2014, 15:32:25 »
Huhhuh, paljon on tekstiä - ja myöskin paljon asiaa. Itse olen ihan pihalla näistä liigajutuista yms. koska ei ole itseä kiinnostanut. Ainoastaan Pro Pilkki itse pelinä ja ajanvietteenä kiinnostaa enemmän. En ole myöskään ollut koskaan mikään kilpailuhenkinen ja muutenkin laiska osallistumaan kaikkeen.

Se on kyllä totta, että nämä foorumit on tehnyt jo kuolemaa jonkin aikaa. Pelaajakunta tosin on ollut roimassa nousussa, ainakin mitä servereillä pyörii. Aina täynnä. Tosin se johtunee siitä, että suurin osa nykypelaajista ulkomaalaisia. Sen takia ne eivät ole täällä suomenkielisillä foorumeilla.

Mitä tämä tarkoittaa nyt sitten käytännössä? Käyttekö te enään täällä paljonkaan tulevaisuudessa? Ainakin kehitystopicia kannattaa pitää ajantasalla jos jotain uutta ilmenee :)

Mutta ehdottomasti arvostan Mikon päätöstä vetäytyä kaikesta turhasta ja keskittyä olennaiseen, eli pelin kehitykseen. Se tulee olemaan melkoinen läpimurto kun saatte kehiteltyä PP2:n mobiilialustalle! Onnea ja menestystä sen kehittämiselle! :wink:
Ehkä mahtavimmat ProPilkki 2 jötkäleet (Mereltä): Ahven 1477g, Taimen 3744g :)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #5 : Tammikuu 07, 2014, 15:59:16 »
Mitä tämä tarkoittaa nyt sitten käytännössä? Käyttekö te enään täällä paljonkaan tulevaisuudessa? Ainakin kehitystopicia kannattaa pitää ajantasalla jos jotain uutta ilmenee :)

Kehityspuolen keskustelut todennäköisesti vilkastuvat nykyisestä, koska aikaa ei mene jatkossa enää riitojen selvittelemiseen.

Ja koska olen palstan ylläpidossa, minun vastuu on olla täällä suunnilleen koko ajan.

mianka

• *tanan Tunari
    • Profiili
« Vastaus #6 : Tammikuu 07, 2014, 17:36:54 »
Olen samaa mieltä Mikon kanssa, että energiaa on mennyt ihan väärään paikkaan.

Itsekään en oikein ole ymmärtänyt suurimpaa osaa koko "Verkkopelaaminen ja turnaukset"
osion olemassa olosta. Tällä forumilla ainakaan. Jokainen joukkue voi luoda oman forumin
omien sisäisten asioiden käsittelyä varten. Melkein joka kerta, kun tuohon osioon
vilkaisen (vuoteen en vilkuillut ihan tietoisesti ja missasin SM-kisat), niin siellä on joku
flame war käynnissä. Ja aina kaivetaan niitä samoja asioita esiin ihan vaan, jotta
saadaan joku vääntökapula.

Ainoa, mitä tuonne mielestäni voisi joukkueiden osalta jättää, on joukkueiden listaus
ja mahdollinen linkki joukkueen kotisivulle ja/tai forumille. Kaikki värväys ja muu
ilmoittelu sitten omien sivujen kautta. Ja tietysti ne hostaus- ja verkkoasetusvinkit
yms. helpit.

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • Profiili
« Vastaus #7 : Tammikuu 07, 2014, 17:39:48 »
Juuri kun olin tässä joku aika sitten päättää osallistua mahdollisesti enemmän näihin erilaisiin turneisiin mitä täälä joka viikko näkyy, niin nyt sitten ajetaan koko PP foorumi käytännössä alas.

Kysymys kuuluukin, että onko joku innokas tekemään Kalassa.netin korvaavan propilkki-foorumin? Eihän mikään tule oikeasti mitenkään toimimaan tiimimaailmassa jos täällä ei saa PP puolelle kirjoittaa kuin kehitysideoita ja toista foorumia ei ole olemassa.
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #8 : Tammikuu 07, 2014, 17:44:00 »
Ainoa, mitä tuonne mielestäni voisi joukkueiden osalta jättää, on joukkueiden listaus
ja mahdollinen linkki joukkueen kotisivulle ja/tai forumille. Kaikki värväys ja muu
ilmoittelu sitten omien sivujen kautta. Ja tietysti ne hostaus- ja verkkoasetusvinkit
yms. helpit.

Jotain sinne jää, kuten SM-kisoista yms tiedottavat ketjut. Hostausvinkit siirtyy teknisen tuen puolelle. Ei niitä ole mitään syytä poistaa. Harkitsen "joukkueiden tiedot" osion jättämistä johonkin. Eli ketjussa saisi antaa em. tietoja, mutta kaikki muu vänkääminen olisi ehdottomasti kielletty.

mianka

• *tanan Tunari
    • Profiili
« Vastaus #9 : Tammikuu 07, 2014, 18:07:13 »
Eli ketjussa saisi antaa em. tietoja, mutta kaikki muu vänkääminen olisi ehdottomasti kielletty.

Jep, tätä juuri meinasin. Siis periaatteessa ketjussa voisi olla vain yksi viesti eli se aloitusviesti,
jossa mahdollinen joukkueen foorumin ilmoitetaan ja ehkä pelaajalista. Tietysti jonkun "mainos-
viestin" siihen samaan voisi vielä laittaa, missä joukkuetta mainostetaan.

Ja juu, tuo SM-kilpailu -ketju unohtui tuosta omasta edellisestä viestistä.

mianka

• *tanan Tunari
    • Profiili
« Vastaus #10 : Tammikuu 07, 2014, 18:11:28 »
Juuri kun olin tässä joku aika sitten päättää osallistua mahdollisesti enemmän näihin erilaisiin turneisiin mitä täälä joka viikko näkyy, niin nyt sitten ajetaan koko PP foorumi käytännössä alas.

Kysymys kuuluukin, että onko joku innokas tekemään Kalassa.netin korvaavan propilkki-foorumin? Eihän mikään tule oikeasti mitenkään toimimaan tiimimaailmassa jos täällä ei saa PP puolelle kirjoittaa kuin kehitysideoita ja toista foorumia ei ole olemassa.

Mielestäni pelintekijöiden "velvollisuus" ei ole ylläpitää kuin kehityskeskustelua. Jokaisella joukkueella voi olla oma forum.
Tai jos tuo SM-liiga nyt ensi vuonna jatkuu (tai joku muu liiga), niin sille voisi perustaa ihan oman forumin, jossa
joukkueet sitten voivat keskustella keskenään.

Tämä on toki vain minun mielipiteeni.

P.S. invisionfree tarjoaa ilmaisia forumeja ja varmasti löytyy monia muitakin

edit: poistin muutaman huonosti ajatellun lauseen

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #11 : Tammikuu 07, 2014, 21:46:00 »
Kalassa.net ry:n järjestämät kisat ja niiden kanssa yhteistyössä tehdyt kisat jäävät tänne foorumille.

Unohdin tästä asiasta mainita, mutta mulle tuli muistutuskysely, että "entäs nämä suunnitellut jutut".

UISTIN

• Pohjakalojen rapsuttaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : Tammikuu 08, 2014, 00:56:19 »
Itse peliä nykyään vain hyvin satunnaisesti pelaavana tuli mieleen että ei vissiin siis kalassa.net:in puolella nähdä enään näitä yhden illan turneita mitä täällä on kuitenkin viikoittain järjestetty?  Tässä tapauksessa toivon hartaasti että löytyy joku innokas rakentamaan foorumin. Ihan hyviä ilmaisfoorumeitahan netistä löytyy vaikka ne ei mitään kovin kauniita olekkaan, ylläpitäjiä tuskin on hankala löytää.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #13 : Tammikuu 08, 2014, 01:14:20 »
Itse peliä nykyään vain hyvin satunnaisesti pelaavana tuli mieleen että ei vissiin siis kalassa.net:in puolella nähdä enään näitä yhden illan turneita mitä täällä on kuitenkin viikoittain järjestetty?  Tässä tapauksessa toivon hartaasti että löytyy joku innokas rakentamaan foorumin. Ihan hyviä ilmaisfoorumeitahan netistä löytyy vaikka ne ei mitään kovin kauniita olekkaan, ylläpitäjiä tuskin on hankala löytää.

Tätä mietin kovasti ja kuumeisesti, mitä kannattaa jättää ja mitä kannattaa poistaa. Varmaa on se, että pp2-liiga lähtee näiltä sivuilta kokonaan pois. SM-joukkueliigaa ei jatkossa enää nähdä, ellei joku maailman ihme tapahdu. Samoin myös muut "liigat" siirtyvät täältä pois. Joukkueiden sisäiset treeni-ilmoitukset ja sisäiset turnaukset pistetään myös tämän foorumin ulkopuolelle. Jokainen joukkue saa itse miettiä paikan, missä sopii ja järjestää omat asiansa. Sivulle jäänee nykyisenkaltainen "joukkueiden tiedot" kokoomaketju, jossa jokainen joukkue saa ilmoittaa pelaajansa ja kontakti-henkilönsä.

Jäljelle on tällä hetkellä jäämässä SM-kisat (henkilökohtaiset), Kalassa.net RY:n järjestämät kisat ja ehkä jotain pienimuotoista muuta toimintaa. Kaiken tulee olla virallisempaa ja kisoissa on oltava tämä nimitunnistus mukana. Ja Procyon Products pitää tämän foorumin turnauksissa huolen, ettei tuollaisia liigassa nyt tapahtuneita lynkkauksia ja vainoamisia pääse täällä tapahtumaan. Käytännössä siis kaikkiin kisoihin jää pelintekijöille yksiselitteinen veto-oikeus. Näin on ollut SM-kisoissa aina, ja aika vähäisin ongelmin ne on saatu viedyksi läpi. Liigat ja liiganeuvostot eivät ole historian aikana onnistuneet pysymään sellaisina, että riidoilta oltaisiin vältytty ja näihin asioihin ei oltaisi palattu lukuisia kertoja vuosien mittaan. Näkisin siis niin, että täällä järjestettävät kisat olisivat pääasiassa luonteeltaan yksilökisoja. Joukkueiden (eli riitapukareiden) toiminta lentää täältä varmuudella pois.

Eiköhän täälläkin siis jotain säily ja yhteisö ehkä myös muuttaa hieman luonnetaan jatkossa. Täällä ei tulla sietämään yhtään edellisen episodin kaltaista valittamista, boikotointia, lokkimista ja mustamaalausta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #14 : Tammikuu 08, 2014, 01:57:13 »
Ja koska joukkue-toimintaa täällä ei jatkossa sallita, ehkä keskustelu myös jatkossa tulee vapautumaan. Olen saanut LUKUISIA viestejä, joissa sanotaan että "ei uskalleta sanoa julkisesti mitään tämän asian tiimoilta". Syy on siinä, että kukaan ei halua joutua paskanheiton maaliksi. Myös joukkueen sisällä on niin kovaa painetta, että siellä ei saa olla erimieltä vaan pitää noudattaa jonkun tahon mieltä. Onko tällainen terveen yhteisön ja järkevän liigan merkki? Ei voi olla oikein, että joku ei USKALLA sanoa mitään, koska pelkää joutuvansa tuollaisen lynkkauspartion maalitauluksi. Sen voin sanoa, että siellä oli aika yksinäistä olla, eikä ne yksityisviestit kovin paljoa tukeneet, kun kymmeniä tyyppejä hakkaa samaan aikaan joka suunnasta. Ja kun lokkiongelmaan joku puuttuu (kun kukaan muu ei ole uskaltanut siihen puuttua), lynkataan viestintuoja. Tuo ei ole enää joukkuetoimintaa, vaan kuten Hankey Bannister jo toisaalla sanoi.. punakaartin "tasa-arvoa". Niin pitkään on kivaa kun kaljaa riittää..  Ja kun koittaa löytää jotain kompromissia, hakataan lisää ja korotetaan ääntä.

Palaan seuraavassa pohdinnassa vielä lyhyeksi aikaa edelliseen riitaan, mutta tässä ketjussa siitä ei keskustella enempää. Sanon vain ääneen sen, millainen vaikutelma minulle tuosta jäi. Ja miksi minä tämän asian nyt koen näin raskaasti ja siirrän tuon liiga/joukkuetoiminnan pois täältä.

Olisi oikeastaan mielenkiintoista tietää, kuinka paljon liigajohtajaa on painostettu ja kenen taholta, että se tuohon päätökseen lopulta taipui. Joku taho siellä on nyt kiristänyt boikoteilla ja muilla toimilla, joiden edessä on ollut pakko toimia. Shark ei missään vaiheessa ottanut meidän joukkueeseen yhteyttä, vaikka minä ja kapteeni sitä pyydettiin. Onko oikein, että liigan johtaja ei suostu kuuntelemaan toisen osapuolen mielipidettä? EI OLE!

Päätös on tehty koviten metelöivän porukan aiheuttaman paineen edessä ja siinä on jouduttu luopumaan sääntöjen noudattamisen periaatteesta. Liiganeuvosto oli kaikkea muuta kuin järjestäytynyt elin. Se oli lynkkauspartio, jossa haluttiin nöyryyttää joukkuetta, jota on aina haluttu päästä näpäyttämään. Lokkisuojaus (nick-muutos) teko oli niin ovela veto, että se olisi tuhonnut lokkimiseen strategiansa perustavien joukkueiden peli-ideologian täysin.

Liigasäännöissä oli myös yksi iso puute. Se, että "neuvoston päätöksistä ei voi valittaa". ROTO-episodin päätteeksi tehtiin vastaprotesteja ja paskamyrsky oli hirmuinen. Tuossa tapahtumassa saneltiin tälle tämän kauden ilmapiirille myös kaavat. Lokkiminen oli siis sallittua ja kukaan ei uskaltanut tehdä protestia, koska maineen menetys oli edessä jos tämän kanteen hävisi. Näkihän tuon jo silloin, kun porukkaa lähtee "hakattuna" pois foorumilta, koska eivät kestä sitä nälvimistä loputtomiin.

Tässä pelon ilmapiirissä kukaan ei uskaltanut enää puuttua lokkimiseen, vaan minua pyydetään yv-puolella puuttumaan tilanteeseen usealta taholta. Pitkin kautta näitä kyselyjä sain,  mutta heräsin toimimaan vasta oman joukkueeni tätä tiukkasävyisesti vaatiessa. Sain kuulla, että tietyt porukat lokkivat todella paljon ja varmat lähteet (mm. avautumisia julkisella hostilla lokkitiimien jäsenten osalta yms) kertoivat, että tällainen strategia oli ihan oikeasti olemassa joissain porukoissa. Siksi tuo nickien muutto oli hyvä idea ja vastaveto tälle toiminnalle.

Kun nick muutos kävi toteen ja siitä alkoi keskustelua kuumentua, nostin esille tuon pitkään vaivanneen lokkiongelman. Ja silloin se alkoi. Tämä osui monella joukkueella arkaan paikkaan. Tuo nick-muutos oli enää pelkkä tekosyy saada uhrattua yksi pelin kovimmista joukkueista ja nöyryytettyä sitä julkisesti. Koska se oli tehty sääntöjen sallimissa rajoissa, se harmistutti vieläkin enemmän. Nyt lokkiporukat olivat käärmeissään, että "eipä onnistu enää hauen leuan seuraaminen, eikä monen muunkaan.." ja "ei ne ole tehneet protestiakaan, ei silloin voi lokkimista ollakaan". Ai ei vai? Jos kommentteja tulee joka suunnasta ja jopa tiimijäsen on sen julkisella mennyt möläyttämään, niin mitäs sitten? Ja koska minä sen asian jouduin "auktoriteettinä" nostamaan esille, sain sitten tämän järjestäytyneen porukan vihat niskoilleni ja huutelu vain yltyi. Ja kun huutelua koitti hillitä foorumin sääntöihin vedoten (porttikieltoja), niin kohta samasta porukasta tuli 2-3 naamaa tilalle suu vaahdossa riekkumaan.

Ja kun kompromissia koittaa esittää, hakattiin taas kerran lisää. Eli lähtökohtaisesti tuolla ei ollut näillä huutelijajoukkueilla halua ratkaista lokkimisongelmaa, koska olivat itse siihen osallisena.  Tämä asia on niin selvä, ettei siinä jää mitään arvailujen varaa.

MISSÄÄN keskustelun vaiheessa huuteluporukka ei lähtenyt mukaan ratkomaan lokkiongelmaa. Sitä ei haluttu käsitellä edes liiganeuvostossa. Edes liigajohtaja ei tarttunut tähän vaihtoehtoon, vaan kettuili että "nytkö minä olen sääntömuutosten puolella". Jos kyseessä on noin täydellinen haluttomuus ratkaista koko pelin ehkä rasittavin ongelma, kertoo se todella paljon näiden huutelijoiden oikeista päämääristä. Siinä on ihan turha vedota reiluuteen tai mihinkään. Ja nyt kun tiedän, että joukkueiden sisällä on myös ollut runsaasti eri mieltä olevia pelaajia (jotka on jopa hiljennetty huutelijoiden toimesta yksityisellä puolella), on tässä todellakin kyseessä pelkkä oman strategian suojelu ja halu päästä "henkiseksi voittajaksi" siitä ylimielisestä paskiaisesta, joka tottelee nimeä Procyon II.

Tästä eteenpäin tässä ketjussa keskustellaan vain ja ainoastaan palstan tulevaisuudesta. Olen varma, että onnistun taas muutaman tahon provosoimaan tuolla viestillä, mutta ei voi mitään. Se on minun ja melko monen muun näkemys asiasta ja haluan sen myös ääneen sanoa.

Ja tuo ilmapiiri on se suurin syy, miksi liigojen ja joukkueiden toiminta ajetaan täältä pois. Tällä foorumilla EI SAA PELÄTÄ protestien jättöä pelitilanteissa paskamyrskyn kohteeksi joutumisen vuoksi. Tuo lynkkausmeininki tarkoittaisi esim. SM-kisoissa sitä, että eihän joku 14-16v pelaaja uskalla suutaan avata, kun jo on tiimit siellä taustalla huutamassa omia asioitaan. Oikeudenmukaisuus tulee pysyä päätöksenteossa mukana aina. Ja jos täällä ei enää uskalleta lähteä puolustautumaan tuollaista julkista nöyryyttämistä vastaan yhteisönä, niin tämä on tullut tiensä päähän. Jatkossa täällä saa yksilöt kertoa omat asiansa pelkäämättä joukkueen luomaa painetta. Ja keskustelun tulee olla rakentavaa ja vittuilut voi jättää sinne joukkueiden omille palstoille + liigojen kotisivuille. Toivottavasti löydätte jonkun hyvän ja toimivan tavan toteuttaa ne. Omalta osaltani sanon onnea. Lynkattavaksi en aio enää astua näihin tapahtumiin.

Kiitos muuten kaikille minua tukeneille ja ymmärtäneille tahoille. Siellä on kokonaisia joukkueita, riitajoukkueiden yksilöitä, liigan ulkopuolisia tahoja jne jne. 

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>