Chat

Kirjoittaja Aihe: kysymyksiä kuorasjärvestä  (Luettu 4620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

030366

• Vieras
kysymyksiä kuorasjärvestä
« : Toukokuu 14, 2003, 20:06:21 »
pitkän tauon  (reilu 7 vuotta) jälkeen ajattelin mennä koittamaan haukia tuosta kuorasjärvestä. olisko tietoa millaisia uistimia kannattaa hankkia ja mistä löytyis parhaat paikat..   muistanko väärin jos sanon että sieltä löytyis mm.  nieriää? entä ko. järven painoennätykset?

rascal

• Profiili
    • Sähköposti
Re:kysymyksiä kuorasjärvestä
« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2003, 22:46:59 »
Terve!

Itse olen kalastanut kuorasjärvestä (Sydänmaa/Alavus) lähinnä Haukea. Kuhaa löytyy ihan mukavan kokosia ruokakaloja, mutta nieriää ei ole tullut vielä vastaan , enkä tiedä tuleeko. Haukea järvestä olen saanut suurimmillaan 1-2kg, mutta luulen että suurempaakin on tarjolla.

Hyväksi haukipaikaksi olen todennut järven eteläpään pienen karikon ja eteläpään pienet poukamat. Myös saarien varjoisat puolet tarjoavat kalaa. Kaislikoiden tuntumaan kannattaa kohdistaa heittonsa, mutta saa olla varovainen, ettei siima takerru korsiin tai pohjakasvillisuuteen.

Moottoriveneen puuttumisen vuoksi olen kolunnut järven eteläpään aikas hyvin, mutta pidemmälle eteläpäästä, pisimmillään pari kilsaa olen jaksanut soutaa. Eli pohjoispäädystä tai keskijärvestä minulla ei sitten olekaan kokemuksia.

Uistimista kannattaa kokeilla vaikka näin kevätiltoina pinnalla kulkevaa Rapalan skitterpoppia eri värivaihtoehtoina. Buzzbaitia kannattaa myös uittaa, mutta hauen iskut osuvat yleensä ohi, mutta kyllä niitä tartutettuakin saa, kunhan malttaa mielensä. Jigiä kannattaa kokeilla myös, mutta syvempää. Lusikat ja pintauintiset vaaput ovat myös kova sana.

Kuorasjärvellä tähän aikaan kannattaa olla varovainen jos ajaa moottoriveneellä (en tiedä saako), koska veden pinta on normaalia matalammalla, mikä tekee kalastuksenkin melko vaikeaksi.

Kireitä siimoja!!!

Ps. olen järvellä kalastamassa juhannuksena
Kaikki paitsi kalastus on turhaa...

030366

• Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2003, 23:07:39 »

moi.

olin kuorasjärvellä viimeksi eilen ja ainakin vesiraja oli karannut normaalista lähes puoli metriä...  oma suosikkipaikkani oli aikoinaan ns. vaasan saaren laitureiden ympärystät ja kaislikot.  josku muistan saaneeni kolmekin haukea samasta paikasta. olen kuullut huhuja isoistakin hauista (arviolta 7-8kg) järven eteläpäässä mutta huhut on huhuja.. toivottavasti pitää paikkansa  :)  käyn luultavasti tulevana viikonloppuna koittamassa tuuria.

samoin kireitä siimoja! :)

rascal

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Toukokuu 14, 2003, 23:37:03 »
Olin viimeksi toukokuun ensimmäisellä viikolla ko. järvellä kalastamassa ja silloin saalis jäi laihaksi: ei kalan kalaa. Kolusin juuri tuon Vaasan saaren ympäristön aika tarkasti, mutta tuloksetta. Myös kaislikot ja karit tuli heiteltyä läpi.

Rannan asukeilta kyselin, oliko happikato tappanut järvestä kaloja, mutta kuulemma ei. Joten siitäkään saaliitta jäämiseni ei voinut johtua.  Olin kaiketi väärässä paikassa väärään aikaan..

Hauen pitäisi olla syönnillään, koska kutupuuhat olivat jo päätöksessään... :)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #4 : Syyskuu 22, 2003, 13:48:56 »
Tänävuonna en ole järvellä kalassa käynyt, mutta menneinä vuosina Turus-ukko pelasti monta reissua. Myös rapalan vaaput ovat olleet tehokkaita. En tiedä mistä johtuu, mutta lusikalla en ole kyseisestä järvestä koskaan saanut yhtään kalaa.

rascal

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2003, 01:42:21 »
No huh huh.. onpas täälä ollut hiljaista.

Mjoo.. mainitakseni parista hauista jotka löytyivät lähes samasta paikasta eli eteläpään karikon läheisyydestä: Kuorasjärveä ajatellen mainittavan kokoisista hauista: 2,5 ja 3kg.. aika laihoja olivat, mutta pitkiä.

Ottipelinä toimi kaappari 85 värinä harmaa runko, selkä musta ja vatsan etupuoli keltainen.

Ajankohta oli lokakuun puolessa välissä iltapäivällä.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>