Chat

Kirjoittaja Aihe: PP-Liiga 2015-2016  (Luettu 38332 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaizzu

• Profiili
    • Sähköposti
Vs: PP-Liiga 2015-2016
« Vastaus #30 : Syyskuu 05, 2015, 14:50:39 »
Minä myös lainaan Flavon kirjoitusta

"Faktahan varmaan on, että kotimaisten aktiivipelaajien määrä vähenee vähenemistään. Yksi näistä on myös allekirjoittanut. En tiedä voiko tätä yleistää (tuskin), vaan omalla kohdalla peli ainakin tuntuu ns. pelatulta. Oi niitä aikoja, kun peliin tuli uusia järviä ja päivityksiä, pelattavaa riitti ja paikkoja/kikkoja haettiin reeniajan ulkopuolella, jumalauta joka ilta. Hetkeen ei peliin ole tullut mitään lisää ja pelintekijöiden siviilitöiden päälle jäänyt satsaus suuntaa kohti windows(?)phonea, joten toivo mistään uudesta pc:lle suunnatusta materiaalista on vähissä. Eli ei mitään uutta tulossa aktiivipelaajille ja tälle yhteisölle. Tähän suhteutettuna pelintekijän toive kotimaisen liigan säilymisestä on aika hämmentävä. Aktiiviset pelaajat tarvitsevat pelattavaa."

Samasta syystä itse lopetin aktiivisen pelaamisen, koska ei ole juuri tullut päivityksiä pc versioon ja koska itse en todellakaan aio mitään mobiiliversiota edes koittaa saati sitten käyttää. Ja varmasti on muitakin jotka mieluummin pelaavat peliä pc:llä kuin mobiililaitteella. Tämä on vain oma kantani.

7апхт

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : Syyskuu 05, 2015, 23:56:25 »
Minä myös lainaan Flavon kirjoitusta

"Faktahan varmaan on, että kotimaisten aktiivipelaajien määrä vähenee vähenemistään. Yksi näistä on myös allekirjoittanut. En tiedä voiko tätä yleistää (tuskin), vaan omalla kohdalla peli ainakin tuntuu ns. pelatulta. Oi niitä aikoja, kun peliin tuli uusia järviä ja päivityksiä, pelattavaa riitti ja paikkoja/kikkoja haettiin reeniajan ulkopuolella, jumalauta joka ilta. Hetkeen ei peliin ole tullut mitään lisää ja pelintekijöiden siviilitöiden päälle jäänyt satsaus suuntaa kohti windows(?)phonea, joten toivo mistään uudesta pc:lle suunnatusta materiaalista on vähissä. Eli ei mitään uutta tulossa aktiivipelaajille ja tälle yhteisölle. Tähän suhteutettuna pelintekijän toive kotimaisen liigan säilymisestä on aika hämmentävä. Aktiiviset pelaajat tarvitsevat pelattavaa."

Samasta syystä itse lopetin aktiivisen pelaamisen, koska ei ole juuri tullut päivityksiä pc versioon ja koska itse en todellakaan aio mitään mobiiliversiota edes koittaa saati sitten käyttää. Ja varmasti on muitakin jotka mieluummin pelaavat peliä pc:llä kuin mobiililaitteella. Tämä on vain oma kantani.

Komppaan Kaizzua ja vielä samassa Flavoa. Onhan tuo pilkki itseltäkin jäänyt taka-alalle mainituista syistä, enkä jaksa uskoa, että mobiiliversiota ainakaan maksullisena tulisin ikinä kokeilemaan. Eikä kyllä varmasti ainakaan lisäsisältöä tulisi ostettua, vaikka peli muuten mobiilissa ilmainen olisikin. Toivon toki pelinkehittäjien puolesta, että kiinnostusta löytyy maailmalta.

7anxt

Körmy

• Vanhainkodin kummit RY
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : Syyskuu 06, 2015, 01:22:21 »
En komppaa edellisiä ja kiinnostusta löytyy,vaikka peli maksaisikin muutaman euron,jopa suosittelen sitä kirjautumismaksua,olis pelintekijällä enemmän intressejä rakentaa peliä etiäpäin,kun se ei ole ilmaista.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2015, 01:24:05 kirjoittanut Körmy »
Olette tyhmiä, velttoja ja toivottomia tapauksia, joista ehkä kovalla kurilla, ankaralla harjoituksella, JA HYVÄLLÄ ONNELLA!, saataan aikaan jonkinlaisia pelureita, ihmeitä ei ototeta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #33 : Syyskuu 06, 2015, 18:55:55 »
Kyllähän se pelintekijää houkuttelee kehitellä uutta (mobiilialusta), koska pelin versio 1.0 on valmistunut jo vuonna 2013. Käytännössä peli on silloin valmis ja sen kehittäminen eteenpäin vaatii kannusteita. Ja koska elämässä on muitakin asioita kuin istua koneella ilman korvausta, on valinta aika helppo. Se, että peli on ollut aina ilmainen, on erityislaatuinen juttu. Se, miten paljon meiltä vaaditaan ilmaiseen peliin lisää ja ilmoitetaan että "ei olla varmasti valmiita maksamaan mitään", niin kuvastaa hyvin tätä tilannetta. Järvien tekemiseen meille on paljon ideoita, mutta koko sen sälän saaminen rullaamaan vaatii ensin mobiiliversion julkaisun ja sitten parin asian sorvaamisen kohdilleen. Meillä on suunnitelmia, mutta aikaa on vähän. Ja suunnitelmista me ei puhuta enää yhtään mitään julkisesti, koska on ilmeistä että ne tulee kopioiduksi. En anna ilmaiseksi omia ideoita muiden käyttöön enää yhtään (tapaus iceflakes studios).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #34 : Syyskuu 06, 2015, 19:04:36 »
Ja edelleen.. PC puolella PP2 on ja tulee olemaan ilmainen. Mobiilipuolella sille tulee maksu, koska jos pelaajakunta laajenee nopeasti, tarvitaan serveri yms toimintaa kasvatettua nopeasti ja se maksaa rahaa. Minä en ala omasta pussista maksamaan pelin ylläpitoa.

Ja pelaajien tulisi ymmärtää mikä ero on siinä, että peliä kehitetään harrastuksena tai ammatiksi. Jos meidän elanto tulisi tästä pelistä, niin järviä tehtäisiin valtaisaa vauhtia ja muuta sisältöä. Ideoita on vaikka miten paljon, mutta kun elämäntilanteet muuttuvat ja työ vaatii enemmän aikaa, niin ei siinä jää enää tunteja jäljelle.

Mobiilipelaaminen oli meidän valinta kehityssuunnaksi ja en ihan heti usko että siellä puolella suunta muuttuisi. Win10 alustalla jos pelin saa toimimaan, niin sitä voi pelata PC:llä, mobiililla, tabletilla ja konsolilla. Peli on aloitettu niin antiikkisella koodausympäristöllä tekemään, että sen modaaminen toimivaksi modernissa ympäristössä vaatii aika paljon ylimääräistä punnertamista, siksi tässä kestää aikansa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #35 : Syyskuu 06, 2015, 19:23:47 »
Ja mitä tulee järvienteon ulkoistamiseen on oma lukunsa. Mietitäänpäs tilanne, jossa minä kysyisin että "haluaako joku alkaa tekemään järviä". Heti nousisi 10 kättä että "ME ME!". Ja editori menisi jakoon.  Sitten alkaisi ihmettely: miten tällä tehdään järviä? Minä opettaisin näitä joka ilta ja päivä ja yö käyttämään editoria. Jokainen tekisi peliin oman kotijärven tai mökkiveden tai muuten vain rakkaimman kalapaikkansa. Ja jokainen laittaisi sinne niitä ennätyskaloja ja "no kyllä tuostakin paikasta saa ihan hyvin". Lopputulos olisi erittäin todennäköisesti erikoisella tavalla epätasapainossa oleva järvi, jossa painojakauma, kalojen olinpaikat ja lajijakauma vaihtelisi levottomasti. Näitä järviä testattaisiin viikkoja ja jopa kuukausia beta-ryhmässä, jotta saataisiin ottipaikat, vieheet yms tasapainoon ja järvet julkaisukuntoon. Tässä vaiheessa kulunut työpainos olisi minun osalta jo niin suuri, että olisin voinut tehdä ne järvet ehkä jo itse. Sitten alkaisi seuraava kierros, eli pitäisi ottaa valmiiksi toisten ehdottamia järviä tai suunnittelemaan itse. Koska edellinen järventeko oli niin iso työ, tyrehtyisi ehkä 8/10 tekijöistä ja ilmoittaisi että "ei nyt enää ehdi tekemään järviä". Loput 2 tekisi vielä pari järveä ja lopulta hiljenisivät pois, koska "ei enää kiinnosta pelata".

Tämän tarkoitus ei ollut mitenkään provosoida, vaan heittää realistinen arvaus miten järvien tekemisen kohdalla kävisi. Ja se että joku muu niitä alkaisi tehdä, ei todellakaan olisi minulle mikään helpotus.. vaan se sen editorin opettaminen on yllättävän työläs prosessi ja kaikkien sen toimintojen tasapainottaminen vaatii kokemusta. En minä sillä itsekään ihan kaikkia hienouksia saa aina kohdilleen ja joskus pienet muutokset sitten muokkaavat järviä uusiksi. Eli joku pieni päivitys tai bugikorjaus voi vetää järvet uuteen kuosiin ja niiden korjailussa menee myös aikaa. Kun kaikessa on yhtenäinen logiikka ja punainen lanka, niin tuo on helppoa tehdä, mutta kaaottisessa tilanteessa (monia tekijöitä) tulos ei ole aina yhdenmukainen.

Ihan kuitenkin tiedoksi, että pelistä on olemassa myös ulkoistetulle tekijälle tarkoitettu editori-versio, mutta sitä on annettu tasan yhden kerran yhdelle ihmiselle rajoitetuksi ajaksi käyttöön. Ja sillä versiolla ei voi avata tai muokata olemassa olevia järviä, ainoastaan tehdä uusia mutta sillä tallenetut versiot eivät ole pelikelpoisia ilman meidän tekemiä muokkauksia (kartat, syvyyskartat kaikki puuttuu jne...). Myös muita rajoituksia on, mutta niiden sisältö voisi olla taas kopioitavissa ja en siitä kerro.

Körmy

• Vanhainkodin kummit RY
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : Syyskuu 06, 2015, 23:31:58 »
Joko alkaa "vinkujille" selviämään mistä oikein on kyse?? Kehittäkää joku ilmaispeli,,katotaan mitä siitä tulee :D
Olette tyhmiä, velttoja ja toivottomia tapauksia, joista ehkä kovalla kurilla, ankaralla harjoituksella, JA HYVÄLLÄ ONNELLA!, saataan aikaan jonkinlaisia pelureita, ihmeitä ei ototeta.

-Orava-

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : Syyskuu 07, 2015, 01:15:09 »
tää aihe hieman lipsuu... pitäskö siirtyä taas liiga keskustelun pariin??

jonppa

• Profiili
« Vastaus #38 : Syyskuu 07, 2015, 15:25:59 »
Jep samaa mieltä Oravan kanssa. Nyt takas tulevaan Liigaan jookos. Ja alottakaa oma lanka tuolle kehitys höpinälle.
Apinoiden kuningas

Wade75

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : Syyskuu 07, 2015, 19:07:46 »
Körmyn kanssa samaa mieltä ja koska Windowspuhelimen omistan niin varmasti ostan pelin siihen. Täältä ainakin lähtee syvä kumarrus Mikolle jatkuvan itkemisen ja paskanheiton sijaan. Kiitos!

Arvaus

• Vieras
« Vastaus #40 : Syyskuu 09, 2015, 04:12:01 »
Onneksi en tiedä liigan historiasta muuta mitä olen lukenut näiltä sivuilta! Mielestäni sairas piirre on tullut peleihin sen jälkeen kun liigaa alettiin puuhaamaan! Nyt on tulleet nimeltä mainitsemattomat häiriköt kirjautuneet värväämään hyviä pelaajia toisen tiimin nimissä ja mainostaneet toista tiimiä mihin kannattaa liittyä! Kuitenkin mielestäni tämän pelin tarkoituksena varmaan alun perin olla hauskaa eikä sitä p.k.n jauhantaa mitä on oikeassa elämässä jo tarpeeksi! Jos Mikko voi ratkaista tämän häiriköiden toiminnan peleistä niin  edustamani yhtiö tekee HUOM! Huomattavan lahjoituksen tilillenne! Olen sitä mieltä että tämä lasketaan harrastukseksi ja ajanvietteeksi. Ja kaikki tietävät että kaikki harrastukset maksavat ja mitä maksaa oikea kalastaminen oikeassa maailmassa! Se on ainakin sen 24 euroa per vuosi jos aikoo edes koskea kalan tai ravun pyynti välineeseen ja siihen vielä kalastuskunnan määrittämät maksut. Nyt on kaikille rikkojille n tarkoin määrätyt sakot. Pro pilkkijät rekisteriin vaikka 5 euro per hahmo, saman verran hahmon vaihto joka kerran ja ainoastaan rekisteröidyt pelaajat voi pelata liigassa tai  edes liittyä "ns" virallisiin peleihin" joista saa pisteitä! Kukaan ei kärsi vaan pelin rakentajat saavat rahaa se samalla karsii oikeiden pelaajien häirintää kun he yrittävät tosissaan vaikka rikkoa omaa ennätystään! Jos minulla olisi tiimi niin sen olisi pitänyt olla jo monta vuotta! Koska liigan mukana ovat tulleet nämä uudet myyntiedustajat joita ei löydy mistään listoilta! He toimivat "ns" salanimellä mitä en kyllä tosin ymmärrä, ainakaan joka on ollut peleissä jo useita vuosia! Joka tapauksessa maksan jo viisi euroa siitä että voin tarkistaa pelaajien taustat muutenkin kuin uskomalla että se oli minun koneella, mutta kun sekin paloi!
Olkaa edes joskus aikuisia tai tehkää niin kuin minä nuorena! Leikin aikuista! Minun puolesta tästä saa jatkaa ja otan teidän v..t..l.n vastaan! Olen päässyt nauttimaan vain hetken ja mietin nytkin että pitäisi varmaan lopettaa koko peli jo ennen kuin innostuu liikaa ja houkuttelee vielä muitakin tähän?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #41 : Syyskuu 09, 2015, 10:07:05 »
Saattaa olla aika mahdoton tehtävä saada kasaan virallinen pelaajarekisteri ja tavallaan "kattojärjestö", jolla olisi säännöt pelaajiin ja pelaajavaihtoihin tiimeissä. Tuo on ikuisuusongelma, jonka ratkaiseminen on melkeinpä mahdotonta. Kukaan kun ei voi valvoa sitä, että kuka sitä peliä siellä toisessa päässä on pelaamassa. Kaikki perustuu luottamukseen ja herrasmiesmäiseen toimintaan.

Liigan ongelmaksi muodostui taannoin se, että osa porukasta alkoi "pelaamaan joukkueelleen" siten, että jos ei kalaa tullut niin alettiin häiritä vastustajaa. Siitä oli herrasmiesmäisyys kaukana. Ja kun tuolta häirinnältä koitti suojautua (numero-gate), osui paska lopunviimein tuulettimeen ja tulos oli paskamyrsky. Eli ongelmia siis on ja niihin ei ole yksiselitteistä ratkaisua.

Minun ehdotuksia olisi mm. se, että jokainen pelaa liigaa OMALLA NIMELLÄÄN. Ja tämä omalla nimellä varustettu hahmo on sitten myös rekisteröity ennätyksiin jne.. ja pelaajat voivat keskinäisessä vuorovaikutuksessa sopia sen, miten tuota pelaamista kontrolloidaan. Jos ei muuta, niin web-camit kuvaamaan skypeen tai tinychattiin tms palveluun streamia, että siellä tosiaan on aina sama äijä/eukko istumassa koneella, eikä tiukoissa peleissä avustamassa ole joku kokeneempi taho. Ja tuo oman nimen linkkaus "oikeaan ihmiseen" voi tapahtua vaikka suljetulla facebook-ryhmällä, jossa jokainen pelaaja on omalla nimellä ja naamalla mukana. Se, että on tunnistettava oikea ihminen, vähentää häiriökäyttäytymistä valtavasti. Tuo on minun suositus liigan toiminnalle, muuta en osaa tähän hätään tarjota.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2015, 10:10:07 kirjoittanut Mikko_-Procyon- »

hauen leuka

• Vexxi Taipale Haavimies jumalan armosta
  • Global Moderator
  • Tsepa böijaa, mut ei spragaa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #42 : Syyskuu 10, 2015, 09:39:37 »
Elikkäs kiinnostusta minusta löytyy riittävä määrä liigan läpiviemiseen.

Mukaan lähtevät joukkueet:

-tok
-tee
-kronos
-tsk
-jalokalat
-tkn
-kuka
-yk
-procyon II

Elikkäs seuraavaksi olisi hyvä jos löytyisi kiinostusta/halukkuutta liigan vetämiseen.Halukkaat voisivat ilmoitella tähän ketjuun.Toiseksi minusta olisi hyvä paikka pitää jonkinnäköinen skype palaveri mihin osallistuisi henkilö/t jokaisesta joukkueesta.

Anr

• Lohimaan velho
    • Profiili
« Vastaus #43 : Syyskuu 10, 2015, 12:31:04 »
Järjestyykö tässä tapauksessa ylläolevat 9 joukkuetta kaikkein luontevimmin, ja yhteisön toiveet huomioon ottaen, niin että 3 joukkuetta pelaavat kerrallaan samassa pelissä? Esimerkiksi 8vs8vs8? Illan parhaalle joukkueelle 2p, tokalle 1p, ja viimeiselle 0?

Pelataan sarja läpi niin että jokainen joukkue kohdataan 4 kertaa joten pelejä tulee kaikille 16kpl. Nämä vedetään 2 pelin viikkotahdilla läpi 8 viikossa. Loka- ja marraskuu? Tähän päälle kuuden joukkueen playoffkierrokset ja liiga on siinä.

Luulisi kolmannen joukkueen vähentävän peleissä perseilyjä kun se kolmas osapuoli voisi sitten mahdollisesti toimia tuomarina tai vähintään todistajana. Otetaan käyttöön myös vakiopäivät pelaamiseen niin kaikki 9 joukkuetta ovat aina samaan aikaan areenalla niin ulkopuolisen avun käyttäminen ainakin liigan sisäpuolelta jää pois.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2015, 12:42:45 kirjoittanut Anr »
Ei tää nyt niin vakavaa ole, mutta ******** silti.

SJ

• Profiili
« Vastaus #44 : Syyskuu 10, 2015, 13:29:02 »
Määritelkää ulkopuolinen apu......
Onko ulkopuoinen apu esim. jos sattuu olemaan yhdessä asuvia henkilöitä, ja ei pelissä mukana oleva antaa neuvoja minne mennä ja millä kalastaa.

Tai joku on kylässä samaan aikaan kun peli on käynnissä. Ja neuvoja tulee.

Tietysti jos joku ylkopuolinen pelaa eri osoitteessa esiintyen kilpailuun kuuluvana henkilönä, se olisi jo mielestäni ulkopuolista auttamista.

Yleisesti ottaen kilpailun säännöistä voin ihan irl kokemuksella sanoa, että on aivan turha tehdä sääntöjä joita ei pystytä valvomaan.
Niitä ei vain noudateta jos siitä on selvää etu itselle tai omalle joukkueelle.
Jos sen pystyy tekemään kiinnijäämättä.

SJ

hauen leuka

• Vexxi Taipale Haavimies jumalan armosta
  • Global Moderator
  • Tsepa böijaa, mut ei spragaa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #45 : Syyskuu 10, 2015, 14:10:56 »
Mun mielestä Anrin ehdotelma kuulostaa hyvältä ja mielenkiintoiselta.Kolme joukkuetta samaan aikaan jäällä varmasti vähentää sitä perseilyä.

Sitten miten saataisiin pistelasku hoidettua kivuttomasti ja nopeasti on mielestäni seuraava ehdotelma loistava:

Luodaan toinen ketju " liiga tulokset " johon pelin jälkeen hosti käy liittämässä play login josta löytyisi kaikki pelatut tulokset nähtäville ja nopeasti.ns liiganvetäjä (ketjun aloittaja) laskee pisteet ylempänä olevaan taulukkoon kuhan kerkiää.Myöskin moderaattorit ( ketkä pelaavat liiga) voisivat tarvittaessa käydä päivittämässä sarjataulukon.Tämä ns.venäjän liigan malli mikä on toiminut hienosti.Jos jollain riittää mielenkiintoa alkaa laskemaan henkilökohtaista pistepörssi niin sekin onnistuu helposti kun tulokset ovat kaikkien nähtävillä.

Sääntö viidakkoa ei kannata alkaa tekemään.Kunhan ne ovat yksinkertaiset ja selkeät.Ja vakio pelipäivät on mielestäni oltava.

kalamees007

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #46 : Syyskuu 10, 2015, 14:32:22 »
Jos tähän 3 joukkuetta jäällä ratkaisuun päädytään niin mielestäni 7vs7vs7 on sopiva määrä. (21 pilkkijää) 24 on mielestäni liikaa (8vs8vs8)

ps. Suurin kala pisteet pois  :-D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2015, 11:47:33 kirjoittanut kalamees007 »

pete.72

• Pintaperho-pilkkijä
  • Diese Zeit wird uns immer verbinden!
    • Profiili
« Vastaus #47 : Syyskuu 11, 2015, 13:46:58 »
Ihan hyvää settiä ja ideoita, mutta se the kysymys??
Kuka, kenellä on on aikaa, lähtee vetämään?? Kenties ottaa paskamyrsky ittelleen...
Toivottavasti skulaa! Itse en voi vuorotyön takia tehdä mitään!
Yst.terv @petee72 eli Pete72..
Ponnistus pohjilta: 5-vuotta, 3 runkosarjan voittoa, kaksi kultaa ja kaksi pronssia. European Trophyn voitto 2013-->JYP, Jyväskylä!
-"Se, että sanoo jääkiekkoa Suomen kansallispeliksi on vähän sama kuin sanoisi Juoppohullun päiväkirjaa Suomen kansalliskirjaksi.-"

Nipz

• Iloinen ja terve juuri reserviin päässy nuorukainen.
  • Yön Ritari
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #48 : Syyskuu 12, 2015, 02:19:21 »
Jotta tätäkin ketjua saataisiin eteenpäin niin   olen käytettävissä liigan suunnittelussa, jos muutakin porukkaa saadaan innostumaan. Yhden tai kahden henkilön toimesta liigan veto raskasta, se ollaan huomattu jo aikasempinakin kausina. 3x8 pelaajaa kuulostaisi ihan mielenkiintoiselta idealta, mutta pistelaskua voisi vielä miettiä, esim. voitettu järvi toisi 4, seuraaville 2 ja viimeisille 0? Suurin kala toisi joukkueelle yhden pisteen, mutta mitenkä tasatilanteessa sitten? Ja esimerkiksi venäjänliigassa on yksi yhteinen lutakko ja kumpikin joukkue saa valkata oman, minkä saa pelata vain kerran kauden aikana. Yhteinen 30minx1 ja 3x15min? Kokemusta löytyy niin divarista, venäjänliigasta ja meidän liigasta,  usean vuoden ajalta, ja suurin osa pelaajistakin meikäläisen taitaa tuntea. Saa laittaa yv:tä apua suunnitteluun minusta olisi apua, tosin 3-vuorotyö, mutta itse pystyn työvuoroni suunnittelemaan. Kyllä täällä on niitäkin vielä ketkä haluaa hermojaan raastaa, arki ja viikonloppu iltaisin.

-Nipsu
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2015, 02:25:44 kirjoittanut Nipz »

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #49 : Syyskuu 13, 2015, 19:22:33 »
SM-kisoille ja MM-kisoille olisi myös hyvä pohtia mahdollisia puuhamiehiä. MM-kisoissa voin vähän autella viime vuoden malliin, mutta päärooli ja vastuu on vapaaehtoisten hostailussa ja järjestelyissä. Holssihan sitä viime vuonna hoiteli muutaman muun reippaan apurin kanssa.

jonppa

• Profiili
« Vastaus #50 : Syyskuu 13, 2015, 20:12:50 »
Nyt kun taas asia lähti "asiasta" pois niin miten ja kuka tuon MM kisojen porukan valitsee ja millä kriteereillä? En tarkoita, että antaisin kritiikkiä vaan alkoi vaan asia mietityttää. Olisihan se mukavaa jos sm kisat saatais aikaan näin välivuoden jälkeen taas. Itse en voi näillä koneilla hostii mutta mukana voi olla jos pyydetään.
Apinoiden kuningas

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #51 : Syyskuu 13, 2015, 21:41:43 »
Viime vuonna sen päätti kisat järjestänyt taho perustuen omaan arviointiin. Siinä oli ainakin 2 tiimiä sitä päättämässä ja sopimassa. 

Kunhan järjestävä taho on selvillä, voi olla hyödyllistä käydä myös keskustelua aiheesta. Etukäteen on turha alkaa karsintakisoja järjestämään, jos virallinen kisaisäntä puuttuu.

Holssi

• Tu(r)skan pamputtaja
    • MSN Messenger  - holssi1@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #52 : Syyskuu 18, 2015, 23:45:38 »
Miten olisi näin:

Joku tuossa aikaisemmin laittoikin viestiä että pelattaisiin 3:n joukkueen pelejä... Minusta erittäin hyvä idea koska ei tarviittaisi missään välissä ulkopuolista erotuomaria tiimien välille.

Itse ehdotan että pelattaisiin kolminkertainen sarja... ilman ketään virallista pää p*rkelettä. Eli johto muodostuisi monesta eri joukkueesta...

Eli ettei kukaan pääse sanomaan yhtään mitään niin jokaiseen peliin jokainen tiimi valitsee oman mappinsa omilla aika muodoilla jne... mutta samaa ei saa valita uudestaan.

Itse lähden kanssa auttamaan asian järjestämisessä, jos muitakin halukkaita löytyisi? Löydettäisi yhteinen sävel
Se tapahtuu koska sen ei odoteta tapahtuvan. Se tapahtuu koska sen odotetaan tapahtuvan tai sitten se tapahtuu koska se vaan tapahtuu.

Markku100

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #53 : Syyskuu 19, 2015, 09:45:59 »
Tuo on hyvä ehdotus että 3 tiimiä jäälle ja kaikki valitsee omat mapit muotoineen,sitten kun olis niin vielä niin että niitä ei tarvi etukäteen ilmoitella,jää ne reenit sitten vähemmälle kun yhtä mappia vain tarvii reenata,itseäni hirvittää se aika mitä pitää tuhlata reeniin jos mennään vanhojen sääntöjen mukaan,ja kun se niin miljoona kertaa ollan todettu että reenit sujuu loistavasti ja sitten kisas ei toimi mikään,eli yhtä kaikki turhaan joka lätäkköä reenata,mutta vanhalla tyylillä se on vain pakko tehdä jotta ei nyt aivan anna tasoitusta vihulle vaikka takeita ei ole kannattiko monta iltaa taas nyppiä.

Jankova

• Yölinnun laulaja
  • Minä ja minun mielikuvituskaveri.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #54 : Syyskuu 19, 2015, 10:25:56 »
Holssihan sen vetäs esille! Hyvä! :wink:
Vähän Venäjän systeemiin ja pikkasen pidemälle vielä...
Pinnat vois olla 2-1-0 per mappi.
Pisteytys Venäjän malliin. 14-12-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 Ei suurin kala pinnaa.
Poikkeuksena kpl-kisassa sama lukumäärä ei anna samaa pistesaalista.

Jos tasapisteet tiimeillä, 1 ja 2 tasoissa. 1pojo. kolmas 0 pojoa.
2 ja 3 tasapisteissä, voittaja 2 pojoa ja 2. 3. 1 poinzi.
Ihan vaan pisteiden perusteella. Ei ruveta kurkkimaan kilomääriä ym. :)

Vuotoja tietennii saattaa tulla tiimien kesken mappivalinnoista. Se nyt ei ole niin olennaista...  :evil:
Oon Holsteeni käytettävissä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2015, 11:29:27 kirjoittanut Jankova »

jonppa

• Profiili
« Vastaus #55 : Syyskuu 19, 2015, 10:53:53 »
Tuo kuulostaa hyvälle. Sitten kun tähän yhdistetään se että aina illan kisan tulokset laittaa hosti  sille avattuun ketjuun niin jää sekin joltain pois. Jos joku haluu laskee pistepörsää niin siltä sekin löytyis. Minusta mappeja ei missään nimessä tarvis ilmoo etukäteen ( tietty tää tarkottaa sitä, että tiimit joutuu valitsee itelle ainakin yhden varamapin iltaan) ja on tiimin vastuulla että se pelataan vain kerran siinä kauden aikana. Hyvä olis kanssa se, että pelattais 7vs7vs7 pysyis se paine samoissa kun nyt. Pisteet vois  mennä mappi kohtaisesti jolloin mapin voittaja sais aina 2 toka 1 vika 0 tasapisteissä molemmille tai kaikille 1 riippuen pisteytyksestä. Eli pelit voisi päättyä tasankin mut haittaako? Kyllä se ero kauden aikana tulis. Ja ehdottomasti pitää olla vakipäivät peleihin onko ne ke ja su tai jotain muuta on varmaan sovittavissa ja kun 7:llä pelataan niin varmasti löytyy aina se määrä tiimillä peleihin.

Eli pelejä tulee 24 2 per viikko on 12 viikkoa + pleijarit jotka pelattais tyylii 6 parasta joista 1,3,6 samassa lohkossa ja 2,4,5 toisessa näille 2 matsii joista 2 parasta pudotuspeliin. Runkosarjan sijoitus määrää vastustajan pudotuspeleihin.

Säännöt voi kopsaa Kaizzun sivuilta suoraa jos luvan antaa.

Näinkö mentäis??
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2015, 10:55:53 kirjoittanut jonppa »
Apinoiden kuningas

kalamees007

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #56 : Syyskuu 19, 2015, 12:00:44 »
Tota 3 joukkuetta jäällä asiaa kannattaa vielä miettiä. 8vs8vs8 on aivan liikaa. 7vs7vs7 tarkoittaa sitä että, isoimissa tiimeissä huili vuoroja tulee paljon pelaajille! Itse olen ton vanhan 10vs10 systeemin kannalla.(9vs9 käy kans vallan mainiosti) Yllä mainittu v-liigan pisteys kuulostaa mainiolta. Voitosta tiimille  2 pojoa jne  :-D

jonppa

• Profiili
« Vastaus #57 : Syyskuu 19, 2015, 12:20:43 »
Pakko olla Kalamees007 kanssa eri mieltä (tietty helppo huudella kun tiimissä vaan 12 aktiivista), mut tossa 3 kentällä jää erimielisyys/kiista tilanteet vähän vähemmälle. Olis ehkä myös tarvittava piristys ruiske liigaan ja pienillä tiimeilläkin olisi mahdollisuus pärjätä, kun ei tarvita valtavaa rosteria pärjääkseen. Voihan tämä poikii uusia tiimejäkin joka ei sekään ole huono juttu.
Apinoiden kuningas

-heikki-

• Global Moderator
    • Profiili
    • Propilkki
    • Sähköposti
« Vastaus #58 : Syyskuu 19, 2015, 12:50:18 »
Tuota 3 joukkueen pelaamista voisi testata haastepelillä/llä (8vs8vs8vs), samalla voisi testata buddyn toiminnan ko pelimuodossa. Valitettavasti itse en voi haasteita laittaa, johtuen hostaus mahdollisuuden puutteesta (asetuksia en ole saanut toimimaan valokuituun liittymisen jälkeen).
Uskoisin ainakin TKN olevan valmis haastetestipeleihin:)
Kesinäisten ottelujen arvonta onnistuu esim. excelin satunnaisfunktiolla, jota käytettiin aikoinaan SM- kisoissakin.
Olen käytettävissä tarvittaessa kisojen järjestelyssä, (siis apuna)
Mitään vaihtoehtoa ei kannata testaamatta tuomita :)

-heikki-

kalamees007

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #59 : Syyskuu 19, 2015, 13:08:40 »
Tuota 3 joukkueen pelaamista voisi testata haastepelillä/llä (8vs8vs8vs), samalla voisi testata buddyn toiminnan ko pelimuodossa. Valitettavasti itse en voi haasteita laittaa, johtuen hostaus mahdollisuuden puutteesta (asetuksia en ole saanut toimimaan valokuituun liittymisen jälkeen).
Uskoisin ainakin TKN olevan valmis haastetestipeleihin:)
Kesinäisten ottelujen arvonta onnistuu esim. excelin satunnaisfunktiolla, jota käytettiin aikoinaan SM- kisoissakin.
Olen käytettävissä tarvittaessa kisojen järjestelyssä, (siis apuna)
Mitään vaihtoehtoa ei kannata testaamatta tuomita :)

-heikki-

En kiistä etteikö ole ideana hyvä toi 3 joukkuetta jäällä. Painotan kuitenkin vielä että, 7vs7vs7 on katto! 24 ukkoo(8vs8vs8vs) jossain mini järvellä 30min kisassa kuulostaa armottomalta sekoilulta. 20 jäälläkin tuntuu useesti piinaavalta varsinkin ku kairan käytössä ei ole rajoituksia  :-D Yllämainitut ehdotukset kuitenkin kuulostavat toimilta ja on hyvä että porukka pommittaa ehdotukia ja jaksaa asian eteen puuhastella.GRT

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>