Kalastuslajit > Perhokalastus

LOOP Adventure # 7 siima

(1/1)

KÖSTER:
Olis tarkoitus vispailla lokakuussa  lokinlammella ja löyty tämmönen setti varaston nurkista
yllättäen unohdettuna.
Siima alkuperäinen ja oletettavasti entinen, muistia runsaasti eikä saa suoraksi varmaan enää.
Mitäpä siimaa olette käyttäneet jos moinen setti jollain käytössä?
Uppoavat siimat ei varmaan pahitteeksi syyskirbelijahdissa?
Loopin omat siimat toiminee otaksun?
Semmonen järvi/ lampikalasteloon sopiva hintalaadukas heittosiima olisi hakusessa, sais olla pitkäheittonenkin.
Kelluva tai uppoava. Saanee kelluviinkin upottavat kärkiperukkeita jos tarvis on upotella, mutta noilla heittohan taas on yhtä tuskaa varmaankin?
Kohteessa myös virvelivehkeet sallittuja ja noilla on pintasyöntejä lukuunottamatta pärjäillyt jopa paremminkin saalistilastoissa, koska nyppii tuo heitto  noilla kuluneilla ja kenties sopimattomilla siimoilla  kalojen pyöriessä aina metrin kauempana heittojen maximipituuksia

Coineye:
Suosittelen kyllä ensi alkuun pintasiimoja. Netistä löytyy sellanen ku Mistpool.Perhot voi painottaa jos haluaa ne uppoaviksi. Itellä viimeksi hankkimani vapa on 12.5 jalkaa sit vanhastaa löytyy 9 & kasijalkasii. Vavan pituushan riippuu siitä mitä heittoa käytät. Jos on takaheittotilaa niin siiman voi vetästä suoraan mutta se vaatii jo vähintään puolijäykän vavan. Itellä on Sagen Graphite III gl jolla oon heittäny yli 20m heittosiimaa suoraksi. Mut soon jäykkävapa ja sillä ei oikeen rullausheitto toimi.

Tää mun 12.6 jalkanen on Guideline acd 12,6- 8/9 vapa. Soon niin sanotusti puolentoistakäjen vapa eli sillä pystyy heittää myös yhellä käjellä jos on tarvis.
Itse käytän tuolla ns "puolirullausta". Eli siima kun lähtee ulos niin vedetään sen loppuun mentyä siima puoleksi takas sitte eteen (ei veteen) ja kokonaan takas ja sitte kokonaan veteen.

Itse kalastan perholla vain joella eli käytän ns jokikalastus tekniikkaa.

Seisovasta vedestä ei ole 32v:n jälkeen juuri kokemusta.

Coineye:
Ainii jos se sun valmis siima on ollut sisällä säilytetty ni osta siimarasvaa ja vetele se
pari kertaa rasvalapun läpi nii kyllä se suorenee.

KÖSTER:
Juu, kirrelammella menee suurinpiirtein niin ,että ,kun vesi lämpöstä ja elämää hyönteisissä on pinturit ja pintasiima ok.  Ötökät katoo kylmyyteen niin vaappukalastus vie pidemmän korren näemmä.
Paitsi hitaasti uppoavien siimojen avulla uitetun boobyt jne. Saattaa perhovermein yhtälailla yllättää.

Nyt ei toiminut mikään ja pelleilyksipä meni muutenkin kalastus viikonloppu. Sattu outoa porukkaa ,joilla joiltain osin täysin hukassa miten käyttäydytään muita huomioiden jne....
Tulipahan tyhjää soudeltua ja epätoivoisesti pintureitakin tarjoiltua, no siiman ylihän tuolla sankarit souteli nootta oli varmaan kivaa jäynätä turistia?
Toinen muoti oli soutaa perässä olevan vaapun päällä koko ajan vaikka tilaa olis ollut pilvin pimein muuallakin.
Noo ei pidä antaa pikkuasioiden häiritä, itteppä on paikkansa valinnut.
Ehkäpä seuraavalla kerralla jo innostuu seurustelemaan kalastuskulttuurin puitteissa ja tulee valistuneemmaksi mistä tuossa on kysymys

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta