Chat

Kirjoittaja Aihe: Kuusiston silta ja siitä merelle päin...  (Luettu 13117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kuupo6

• Profiili
Kuusiston silta ja siitä merelle päin...
« : Huhtikuu 07, 2016, 23:01:12 »
Oon käyny jiggailee viime kesänä ja uittaa pohja onkea(nippu muttereita kala tai kasiainen syöttinä) ja saanu vähän isompia ahvenia ja yhden muutaman kilon hauen. Oon heittänyt siis sillan oikealla, Kaarinan keskustan puoleisella rannalla kun tullaan Turusta päin. Nyt kysyisinkin mikä on yleisin virhe jos kuhaa ei tule...ei edes pieniä :?

Sitten toinen kysymys. Mulla on laituripaikka Empon kohdalla jossa pääsee heittämään hyvinkin helposti(pieni hiekkaranta, isompi betoni laituri, vene tolppia ja normi laitureita). Siellä olen muutaman kerran koittanut samoilla välineillä kuin Kuusiston sillalla ilman yhtään mitään aktiviteettiä :-o :-(. Oisko jotain vinkkiä miten tuollaista rantaa kannattaa lähteä jigeillä/syöteillä haravoimaan ja onko siihen jotain niksiä miten niitä paikkoja löytää? Kiitos älyttömästi jos joku edes vastaa...

kuupo6

• Profiili
Vs: Kuusiston silta ja siitä merelle päin...
« Vastaus #1 : Huhtikuu 08, 2016, 23:55:16 »
Tänään(17-19.30) kävin piruuttani sillan vieressä heittää jigejä ja uittaa pohjaonkea...saaliina raitista ilmaa :) Muutaman kerranjoku kävi tönimässä kasiaisia...ei muuta.

kuupo6

• Profiili
« Vastaus #2 : Huhtikuu 10, 2016, 17:12:54 »
Täällähän saa mahtavaa yksin keskustelua aikaan...

Tänään(klo 11 - 16) olin sillalla nauttimassa kauniista säästä ja siihen se melkeen taas jäi. Saaliina pohjaonkeen katkaravulla 200g ahven. Muutenkin vähän sentään kalat kiusasi syöttejä. Tänään sain koitettua syötiksi niitä pikkukaloja joita yleensä on pinnassa(olleet yleensä toimiva peli pohjaongessa mutta tänään ei niihinkään) kun edellispäivänä en saanu niitä yhtään syötti verkkoon. Lisäksi koitin myös kastematoja ja ihan perus onkilieroja.

Jiggaus ei antanut sitten yhtään mitään.

Kalaa siinä sillalla kuitenkin oli. Tämän todisti vastapuolen pikku romaniryhmä(uskoisin)... he vetivät normiongella ja jonkin verran pohjaongella oikein reilunkin kokoisia ahvenia(mitä nyt vastarannalle näkyi) ja kalaa tuli koko ajan mitä he siinä olivat.. Lisäksi saivat jiggaamalla muutaman pikkuahvenen.

Ahven minkä sain oli uros ja maiti ei oikein vielä ollut tulollaan.

Että sellasta. Taitaa olla vähän kylmää vettä kuhalle vielä.

esranta

• Profiili
« Vastaus #3 : Huhtikuu 11, 2016, 20:57:55 »
Kuhaa rupeaa tulemaan kuukauden päästä, sen huomaa siitä kun paikalla kuhisee ~20 kalastajaa rannoilla + 8 venekuntaa miltei ympäri vuorokauden. Suosituin kohta taitaa kuhan kanssa olla turun/paraisten puoli ja vasen puoli sillan pielessä, mutta kaikki kohdat toimii siinä kyllä kuhalle ja jigiä jää pohjaan/romuun:)

Koko vaan on pääosin alamittasta, että takas kasvamaan!

kuupo6

• Profiili
« Vastaus #4 : Huhtikuu 13, 2016, 10:09:28 »
Näin ollen ymmärtänyt...Kovin siellä aina välillä käy jiggaajia koittamassa etä joko sieltä kuhaa saisi. Itsekin kävin maanantaina ihan vaan kelin(näytti ohi ajaessa tyyni pintä niin houkuttelevalta) takia juomassa termarista kahvit ja syömässä voikkarit. Heitin toki hetken siinä jigiäkin....tutuin lopputuloksin :-P

Sellaisen oivalsin että kun kääntää koukun vähän enemmän auki niin juuri mitään ei jäänyt enää pohjaan...toki voi olla että eipä tartu enää kalakaan jigiin tuollaisen virityksen jälkeen  :-o

Mikä merkitys tuolla jigipään värillä mahtaa olla? Niitähän saa ties missä väreissä ja osa koukuista jopa kiliseekin. Kumpi siis olellisempaa jigin vai jigipään väri?

Toinen mikä minua alko viiemisemmällä reissulla mietityttämään oli että kannattaako koittaa uittaa jigiä niin sanotusti "välivedessä"...tarkoitan että saako kuhan yleensä pohjan tuntumasta vai oisko järkeä koittaa uittaa vähän ylemäpänä?

Siihen jigin uittamiseen olisi kiva saada jotain näkemystä. Perusjuttu taitaa olla se että keväämmällä hitaampia liikkeitä ja kirkkaampia värejä ja kesään mentäessä lisää liikettä ja luonnonvärejä enemmän? Onko tuohon uittamiseen jotain muita ajatuksia jollain. Nypytelläänkö pohjalla ja vedetään pieniä vetoja vai onko parempi rauhalliset pitkät nostot? itellä ainakin ahvenen jiggauksessa tehtiin kesän alulla melko pitkiä ja voimakkaitakin vetoja...

Huomenna aattelin mennä nauttimaan vapaa päivästä rantaan kaverin kanssa joskus aamupäivästä eteenpäin.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>