Chat

Kirjoittaja Aihe: Päivitysversion tilanteesta  (Luettu 6198 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Päivitysversion tilanteesta
« : Syyskuu 05, 2016, 12:04:00 »
Olen unohtanut kirjoittaa tänne kokonaan aiheesta, joten korjataan tilanne. Eli uusi tekninen päivityspaketti on pian valmis, mutta testaamme sitä juuri parhaillaan. Paketti ei sisällä vielä uusia järviä tai pelattavaa sisältöä, mutta paljon muuta silti. Pääpiirteissään päivitykset ovat tässä:

Uudistukset versiossa 1.1.3
1) Grafiikat päivitetty käyttämään DirectX11 rajapintaa:
- Lisää graafista suorituskykyä, etenkin uusilla tietokonekokoonpanoilla.
- Vähentää tehonkulutusta ja jäähdytystarvetta.
- Parantaa grafiikan skaalautuvuutta eri näytön tai ikkunan kokoihin
- XP-käyttöjärjestelmää ei enää tueta.
- Tekstureiden värimäärä kasvatettu 32 bittiin
2) Mukana mobiiliversion myötä tulleet uudistukset, kuten pelaajien nimien näkyminen jäällä, alueen rullaus siirtelemällä sekä parannettu taskulampputehoste.
3) Kokoruututila-asetus pysyy muistissa käynnistyskertojen välillä
4) /Chat reg -komento lisätty. Vain ennätyslistoille rekisteröityneet pelaajat voivat osallistua julkiseen keskusteluun.
5) Yleistä optimointia sekä muistinkulutukseen sekä latausnopeuksiin.

Olen facebookin kautta saanut muutamia testaajia tuolle versiolle ja voin niitä täältä fooruminkin kautta halukkaille jakaa. Tuossa on siis jo tiedossa muutamia bugeja (kuten vaikka se, että logit eivät kirjaudu), joten ehkä on fiksumpaa odotella seuraavaa pakettia (tai julkaistavaa versiota).
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/


Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Viestejä: 4801
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Päivitysversion tilanteesta
« Vastaus #1 : Syyskuu 30, 2016, 12:32:53 »
Uudistukset versiossa 1.1.5
1) Verkkopelin keskusteluikkunan saa pysyvästi näkyville (F1).
2) Verkkopeliin liittyvien pelaajien IP osoitteet näkyvät isännän lisäksi pelin admineille.
3) Korjattu lisää vilkkumisongelmia koskien muutamia NVIDIA-näytönohjaimen malleja.
4) Korjattu kaatumistilanteita liittyen resoluution vaihtoon sekä ja näytönohjaimen vaihtumiseen (usean näytönohjaimen järjestelmät).
5) Korjattu hostin "chat mode":n tallentuminen asetuksiin.
6) Korjattu ruudun "repeily" joillain NVIDIA-näytönohjaimen malleilla.
7) Korjattu vavan satunnainen jumittuminen ja itsestään tapahtuva syvyyden muuttuminen.
8 ) Korjattu välilyönnin käyttöä vavan laskuun/nostoon yhtaikaa verkkpelin keskustelun kanssa.
9) Pieniä graafisia korjauksia ja optimointeja.

Beta-testaajat voi kysellä minulta latauslinkkiä ja levittää sitä linkkiiä samoilla ehdoilla kuin aiemminkin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

caNTL3Jy

  • Vieras
Vs: Päivitysversion tilanteesta
« Vastaus #2 : Lokakuu 11, 2016, 16:34:12 »
Uusimmilla ajureilla toimii loistavasti Win10, GTX 970.

Offtopic: Käyttääkö tää pc versio samaa dx feature leveliä mitä toi winukka puhelin versio käyttää. Minimissään 9_3, joka on windows phone 8.1 korkein tukema. Vai suurempaa kuten 11_0, joka rajoittaa rautayhteensopivuutta enemmän kuin tuo 9_3. Tuo dx11 9_3 on suunniteltu toimimaan dx 9 raudalla.

Käyttääkö android versio ominaisuuksia tosta täydestä opengl vai pelkkää opengl es subsettiä? Vai jotain muuta velhoutta.

caNTL3Jy

  • Vieras
Vs: Päivitysversion tilanteesta
« Vastaus #3 : Lokakuu 11, 2016, 16:35:57 »
Ylempi meni väärään viestiketjuun...


Janne -Procyon-

  • Global Moderator
  • *****
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Päivitysversion tilanteesta
« Vastaus #4 : Lokakuu 12, 2016, 09:16:14 »

Offtopic: Käyttääkö tää pc versio samaa dx feature leveliä mitä toi winukka puhelin versio käyttää. Minimissään 9_3, joka on windows phone 8.1 korkein tukema. Vai suurempaa kuten 11_0, joka rajoittaa rautayhteensopivuutta enemmän kuin tuo 9_3. Tuo dx11 9_3 on suunniteltu toimimaan dx 9 raudalla.

Käyttääkö android versio ominaisuuksia tosta täydestä opengl vai pelkkää opengl es subsettiä? Vai jotain muuta velhoutta.

PC puolella peli käyttää directX:n korkeinta feature leveliä, mihin alla oleva rauta sanoo pystyvänsä, välillä 11_1 -> 9_1. Todellisuudessa sekä shaderit että kaikki muu käyttävät kuitenkin vain 9_1 ominaisuuksia. En osaa sanoa onko tuolla valinnalla suorituskykyvaikutuksia, mutta esim beta testien aikana selvinnyt GTX640:n vilkkumisbugi muutti luonnettaan, mikäli tuota featureleveliä pakotetusti muutti. Tästä voi päätellä, että ajuripuolella tuo vaikuttaa toimintaan. Jos ei muuta rauta tue, niin käytetään WARP-simulaatiota.

Android puolella käytössä on OpenGL ES 2.0, jota käytännössä kaikki Android-laitteet tukevat.
- Janne Olkkonen-
 --Team Procyon--


Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

 



center>