Kalastuslajit > Vetouistelu

Sininen vaapun selkävärinä

(1/2) > >>

Kuhan kalastaja:
Moi,
Kalastan kuhaa uistelemalla eräällä Pirkanmaalaisella todella humuspitoisella järvellä (järvessä paljon turvepölyä) järvi on matala (suurin syvyys alle 20m). Kuhat syövät kyseisellä järvellä pääosin särkiä. Muikkua on järvessä vain vähän ja kuoretta ei lainkaan. Minua on ihmetyttänyt jo pitkään sinisen ylivoima selkävärinä, vaikka sininen on kirkkaan veden väri. Sini-hopea jesse (värikartan nro 7) on osoittautunut lähes ylivoimaiseksi. Sininen on toiminut selkävärinä myös muiden värien kanssa. Mistä tämä sinisen ylivoima vaapun selkävärinä voisi teidän mielestänne johtua? Kalastan kuhaa siis uistelemalla. Uistelen yleensä kesäiltoina (joskus päivällä). Kaatosateella ja myrskyllä ei tule uisteltua. Uistelen kuhaa vain kesällä. Kaikki vinkit ja omat kokemukset sinisestä selkävärinä ovat tervetulleita

Mikko_-Procyon-:
Entäs pilvisyyden ja lämpötilan merkitys? Itse olen sini-hopea kombolla saanut humus-järvistä hyvin, jos on a) aurinkoinen sää ja/tai b) kylmä vesi. Lämpimässä vedessä oranssi/keltainen ja esim. ahvenväri on noussut paremmaksi. Sateisinä päivinä neonkeltainen pohjaväri on selvästi parempi, sini-hopean jäädessä kauas taakse.

Kuhan kalastaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Mikko_-Procyon- - Marraskuu 20, 2016, 17:57:58 ---Entäs pilvisyyden ja lämpötilan merkitys? Itse olen sini-hopea kombolla saanut humus-järvistä hyvin, jos on a) aurinkoinen sää ja/tai b) kylmä vesi. Lämpimässä vedessä oranssi/keltainen ja esim. ahvenväri on noussut paremmaksi. Sateisinä päivinä neonkeltainen pohjaväri on selvästi parempi, sini-hopean jäädessä kauas taakse.

--- Lainaus päättyy ---

Olen saanut tällä sini-hopealla kalaa lämpötilan ollessa noin 20 astetta. Pilvisyydellä ei ole ollut merkitystä

Kuhan kalastaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Kuhan kalastaja - Marraskuu 21, 2016, 08:44:45 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Mikko_-Procyon- - Marraskuu 20, 2016, 17:57:58 ---Entäs pilvisyyden ja lämpötilan merkitys? Itse olen sini-hopea kombolla saanut humus-järvistä hyvin, jos on a) aurinkoinen sää ja/tai b) kylmä vesi. Lämpimässä vedessä oranssi/keltainen ja esim. ahvenväri on noussut paremmaksi. Sateisinä päivinä neonkeltainen pohjaväri on selvästi parempi, sini-hopean jäädessä kauas taakse.

--- Lainaus päättyy ---

Olen saanut tällä sini-hopealla kalaa lämpötilan ollessa noin 20 astetta. Pilvisyydellä ei ole ollut merkitystä

--- Lainaus päättyy ---
Siis veden lämpötila oli silloin noin 20 ilma myös 20

Mikko_-Procyon-:
Juu ei sillä etteikö sitä kalaa saisi, mutta teeppä vertailuja noina päivinä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta