Chat

Kirjoittaja Aihe: Pro-Pilkin kalojen maksimi- ja minimikoot  (Luettu 4913 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vuokaleipa

• Profiili
Pro-Pilkin kalojen maksimi- ja minimikoot
« : Helmikuu 27, 2008, 16:12:27 »
Olen huomannut, että Pro-Pilkissä pienin mahdollinen kala painaa 8 grammaa. Mitenkäs asia on sitten toisessa päässä? Onko jokaisella lajilla oma maksimipaino vai määräytyykö paino todennäköisyyksien mukaan? Esimerkiksi jos 99% ahvenista painaa 8-1000g niin 1% järveen istutetuista ahvenista painaa yli 1000g. Tällöinhän olisi teoriassa mahdollista saada vaikka 10 kg ahven, mutta sen todennäköisyyshän olisi luokkaa 1/1000 000. Haluaako joku valottaa hieman asiaa?

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger  - j.aa.kola@hotmail.com
    • Profiili
Vs: Pro-Pilkin kalojen maksimi- ja minimikoot
« Vastaus #1 : Helmikuu 27, 2008, 16:14:34 »
Uskon, että joikaisella kalalla on oma maksimi painonsa, niinkuin on Propilkki1: sessäkin :wink:
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #2 : Helmikuu 27, 2008, 16:29:19 »
Väärin uskot.. Kyllä siellä käytännössä on "teoreettinen yläpaino", ettei millään bugilla pysty tulemaan mitään (kuten varhaisemmissa versioissa tuli se miljoonan kilon pasuri) mahdottomia. Yläraja on kuitenkin jokaiselle parvelle tai yksilölle erikseen määritettävissä. Mitään lukuja en kerro, ja lehdissäkin pyöritetty 7kg ei ole vielä mikään yläraja.

Eipä taida monellakaan olla yli 3kg kaloja pussissa vielä?
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kyrmis

• Profiili
« Vastaus #3 : Helmikuu 28, 2008, 16:31:38 »
Tulee varmaan olemaan sitten se huopasaapas aika kovaa tavaraa... Tuleekohan ennätyksiin.? Hehe-- Jos ees toteutetaan  :-D

Keijo the Kalamies

• Let's fish!
    • Profiili
« Vastaus #4 : Maaliskuu 03, 2008, 09:40:14 »
No mun enkka on 2800 tane. Noin siis
Terve ja heipä hei!

TUOMARI

• "PERIKSI EI ANNETA"
    • Profiili
« Vastaus #5 : Maaliskuu 07, 2008, 10:05:44 »

Iso-Ruuhijärvessä taitaa kiisken maksimi paino olla 51g. Itse en ainakaan ole saanut isompaa eikä konevastustajatkaan ole isompia saanut.

vuokaleipa

• Profiili
« Vastaus #6 : Maaliskuu 07, 2008, 15:23:22 »

Iso-Ruuhijärvessä taitaa kiisken maksimi paino olla 51g. Itse en ainakaan ole saanut isompaa eikä konevastustajatkaan ole isompia saanut.

Tuohan nyt ei vielä kerro mitään.  8-)

TUOMARI

• "PERIKSI EI ANNETA"
    • Profiili
« Vastaus #7 : Maaliskuu 07, 2008, 22:02:36 »

Se on totta, mutta silti tuntuu siltä. Olen meinaan tahkonu sitä kenttää aika tavallisen paljon saadakseni isomman kiisken, eikä ole tärpännyt, niin sen vuoksi on tullut sellainen olo ettei isompaa ole!

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>