Chat

Kirjoittaja Aihe: Hostien/valvojien traumallinen hallintapakko!  (Luettu 1539 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Coineye

• Profiili
    • Sähköposti
Hostien/valvojien traumallinen hallintapakko!
« : Heinäkuu 05, 2019, 04:45:06 »
Olen pelannut täällä jotain 10n vuotta.
Nykyään on tullut esiin Hostien pakkomielle
hallita pelaaja yhteisöjä.

"Paras Chat on quiet Chat".
Kaikki istuvat hiljaa ja kukaan ei saa kirjoittaa mitään?

Mielestäni yhteisöjen Chat salliminen on tämän
pelin paras osuus.

Kuitenkin jos aukaiset verbaalisesti itsesi
Sinut voidaan mielivaltaisesti Bannata???

Tämä oikeus tulee tappamaan tämän pelin?

Jos pelaajat tietoisesti mykistetään
(maailman nopein some on edelleen puskaradio)
mielivaltaisista syistä pelkästään hallitsemisen tahdosta
se tulee tappamaan tämän pelin!

Itseni mykistettiin eilen jossain matikkasivuilla.
Syytä ei kerrottu?
Itseni vaan mykistettiin omasta hallitsemisen halusta?

Ketä se tyydyttää?
Haiskahtaa narsismilta.
Elin itse narsistinaisen kanssa 3,5 vuotta.

Tämäkö on tämän pelin elinehto?

Hävittää kaikki pelaamisen innosta pelaajat?

Hostit hallitsevat pelaajia mutta kuka hallitsee Hosteja?

Ei kukaan?

Koska tämä pelaamisen ilo on viety pelaajilta
niin mikä on pelin tulevaisuus?
Se on 0.
Tämäkin peli loppuu eikä se kestä kauaa.

Mikäli pelin rakentajat eivät puutu Hostien toimintaan
tämä peli kuolee.

Olen itse perhokalastaja/sitoja itseäni ei sinällään
kiinnosta talvikalastus. Tämä on vaan ollut vapaa-ajan vietto paikka.
Jossa on mukava keskustella samanhenkisten ihmisten
mukana.
Nyt sekin on sitten viety?

Jos nyt ei ylläpitäjät saa näitten sivujen toimintoja
etenkin Hostien suhteen aisoihin niin vetäkää töpseli irti seinästä.

Tai olisko teillä joku muu vaihtoehto????

"Eilinen on tippa orjan verta, huominen kutsuu kuin meri hukkujaa"
Timo.K.Mukka

-heikki-

• Global Moderator
    • Profiili
    • TKN
    • Sähköposti
Vs: Hostien/valvojien traumallinen hallintapakko!
« Vastaus #1 : Heinäkuu 05, 2019, 10:42:34 »
Moi

Hiukan oikaisen väärinkäsitystä, kyllä hosteillakin on valvojat joista ei ole kyllä avointa luetteloa. Eli host valvojat voivat räikeissä tapauksissa estää hostin näkymisen yleisellä listalla, yleensä esto tulee vain epäsiveelllisistä, rasistisista uskonnollisista tai poliittisista julistuksista. Valvojat ei voi/ehdi seuraamaan jokaista hostia, myös siihen on aika vaikea puuttua mistä saa puhua, toisilla hosteilla on tiukempi linja.

Jos pelaaja kokee tulleensa väärinkohdelluksi niin ensin kannattaa olla yhdeydessä ko hostiin ja yrittää selvittää asia. Melkein kaikki hostit pyörii autohostina, eli siellä ei ole hosti paikalla kuin harvoin, yleensä adminit hoitavat keskustelujen seuraamisen jne.

Kun pelaaja kokee mielestään vääryyttä niin ota talteen hosti jolla pelaat, vesistö, päivämäärä, kellonaika sekä mahdolliset muut pelaajat ja laita viestiä ko hostille kalassa.net foorumin kautta, ellei hosti silloin ole pelaamassa tai muuten paikalla. Huom! yksityisviestejä voi kirjoittaa myös mutella.

Hostithan mahdollistavat yhteispelit vuorokauden kaikkina aikoina, sovittelemalla löudetään varmaan kaikkiin ongelmiin ratkaisu. :)

Mukavia pilkkipelejä edelleen kaikille.

ps. Omilla hosteilla on admineille kerrottu että kaikkia pelaajia kohdellaan tasapuolisesti, toivottavasti on niin myös ollut.

t. -heikki-

LD50-FIN (FIN)

• Toinen jalka haudassa
    • Profiili
« Vastaus #2 : Heinäkuu 07, 2019, 07:34:40 »
Lainaus

Hiukan oikaisen väärinkäsitystä, kyllä hosteillakin on valvojat joista ei ole kyllä avointa luetteloa. Eli host valvojat voivat räikeissä tapauksissa estää hostin näkymisen yleisellä listalla, yleensä esto tulee vain epäsiveelllisistä, rasistisista uskonnollisista tai poliittisista julistuksista. Valvojat ei voi/ehdi seuraamaan jokaista hostia, myös siihen on aika vaikea puuttua mistä saa puhua, toisilla hosteilla on tiukempi linja
Lainaus

Hostin pyöriessä autohostina käsittääkseni adminit vastaavat hostin ohjeiden/linjan mukaisesti hostilla keskustelusta ym. että homma toimii ilman vääryyksiä, räikeitä spedeilyjä tms.  näin olen käsittänyt. Pointti oli kuitenkin nämä host valvojat joista ei ole avointa listaa, en kysy edes miksi. Mutta kuinka voi päästä host valvojaksi? Saisiko selkeen vastauksen koska haluan itse host valvojaksi.  Totta sovittelemalla pitäisi löytyä ratkaisut ongelmiin, kuka niitä sitten sovitteleekaan ja eikös host valvoja oisi siinä hommassa vahva sovittelija?  Miten voin päästä host valvojaksi? T. LD50-FIN

Jari Hämäläinen

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : Heinäkuu 07, 2019, 08:59:42 »
No moi

tässä pikku "lainaus" --> Itseni mykistettiin eilen jossain matikkasivuilla.
Syytä ei kerrottu?
Itseni vaan mykistettiin omasta hallitsemisen halusta? <----

Tuossa nyt jäi pikkaisen epäselväksi mikä serveri oli kyseessä, itse hostaan Matikka Koira serveriä, jos nytkyseessä minun serveri
niin olisi kiva saada vaikka noin kellonaika koska noin tapahtui, niin pystyisin blogista katsoo ketä, ja miksi on noin käynyt.

Mitä nyt yleisesti tuosta koko kirjoituksesta voisin sanoa, niin eihän tuo chatti nyt mikään yleinen keskustelupalstaksi ole tarkoitettu,
tuolla nyt tarkoitan, lähinnä että ei noissa chateissa nyt kannata alkaa esimerkiksi mopojen virittelyistä kertoilee/kyselee, tuollaisissa tapauksissa
jos itse olen koneella, huomautan, ja jos tuo jatkuu, niin mutetan, useasti vaan kun huomauttaa, tulee sellaista tekstiä, että nappaan kunnon bannit
päälle, ja niin olen ohjeistanut admineitakin.

Tiikeri2

• Thunduri Thaigörr!2
  • joskus sokeakin kalastaja löytää kalan
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Heinäkuu 08, 2019, 01:36:51 »
Suurimmalla osalla pilkkijöistä on kivaa ja chatti toimii hyvänä lisukkeena. Kuitenkin useimmin käy niin että jotkut pelaajat pyrkivät hallitsemaan hosteja. joku tulee heittämään asiatonta ja toisia loukkaavaakin tekstiä. jos siitä huomautat alkaa valtava haukkuminen ja sadattelu.  silloin bannia parempi tapa on mute. Mielellään antaa pilkkiä niidenkin joilla ei sosiaalisia taitoja.
yleensä valittajat on niitä, jotka juuri itse pyrkii hallitsemaan hosteja. yksi pilkkijä voi pilata koko pelin kaikilta todennäköisemmin kuin hosti/admin.  kyseisestä tilantteesta en tiedä mitään. Itse olisin sitä mieltä, että olisi hyvä jos saisi kehitettyä ohjelman jossa ns,sana kirja...jos joku heittää joitain tiettyjä sanoja..tulisi mute automaattisesti ilman kenenkään toimenpiteitä mapin loppuun asti. Sanakirja voisi olla sitten kalassa,netissä näkyvissä. Näin tulisi kehittävää tekemistä noille haistattelijoille..kun miettisivät heittojaan sellaiseksi ettei mute tuu. :lol: Jos noista mute tilanteista kysyttäisiin paikalla olevilta vakipilkkijöiltä...lähes kaikki olisi samaa mieltä että mute aiheellinen. mut aina joku valittaa...jos joku antaa bannin..tulee itkua...jos sen sijaan muten taas itkettää.
 Mielestäni jokaisen pitäisi miettiä hetki mitä kirjoittaa...! yleiset käyttäytymisohjeet kyllä löytyy kalassa. netistä. niitä kun noudattaa ei tuu banneja tai muteja.  Jos tulee asiattomasti muteja niin  silloin asiasta voi neuvotella toki. Joskus tilanteen rauhoittamiseksi käytetään chat reg toimintoa , joilloin vain rekisteröidyt pystyy kirjoittamaan chattiin. Myös usein mykistys tulee jos kirjoittaa monta viestiä peräkkäin liian nopeasti.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #5 : Heinäkuu 10, 2019, 00:22:51 »
Pelissä on ollut lähes aina chat.. se tekee pelaajista todellisia. Jokainen pelaaja on oikea ihminen, jolla on oma persoona.

...sitten hosteihin. Jokainen host on myös persoona. Jokainen host määrittelee itse sen, millaisilla säännöillä hostilla pelataan. Kunhan säännöt nyt edes suunnilleen noudattelevat hyvää makua... ja tietenkin lakeja ja yleistä järjestystä. Kaikki tietää, mitä tällä tarkoitetaan. Turhaan siihen aletaan liian tarkkaan vetämään pykäliä. Hostit katsovat sen perään, mitä missäkin tapahtuu. K-18 jutut päivällä on vähän mauttomia. Yöllä, kun lapsia ei ole enää pelaamassa, voi olla vähän vapaampi chatti. Uskoisin, että tämä on kaikille selvää.

Toivottavaa toki on se, että hostit kertovat mitkä säännöt on voimassa. Bannien sijasta voi käyttää mutea ja varoitusta yms keinoja myös.

Hostit ovat kuitenkin vapaaehtoisia ja tekevät työtä talkoohengessä. Omalta osaltani kiitos hosteille, että jaksavat kaiken myllerryksen keskellä tehdä työtään.

Ja jokaiselle toiveena, että ollaan ihmisiksi. Ja aina voi kysyä hostilta, mikä on sallittua ja mikä ei (jos vain host tai joku admin sattuu olemaan paikalla).

Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>