Chat

Author Topic: Minnow Spoon  (Read 187175 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom

• Guest
Vs: Minnow Spoon
« Reply #300 on: May 18, 2008, 11:58:57 »
Kyllä, kerran heitin minnarilla, niin se pelkkä uistin lensi järveen, ei lentänyt siimaakaan.

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #301 on: May 18, 2008, 12:19:26 »
onkos keneeläkään käynyt minnow spoonin kans silleen et peruke/leikari olis auennu ja uistin olis lentäny hornan tuuttiin??
mulla on käyny silleen kolmesti...kahdesti oon saanu ongittuu "minnarin" takas mut yks on vieläkin jossain järven pohjas...  >:(

Pisti silmään tämä teksti. Minulle on kerran käynyt näin ja sitten ostin ``monniperukkeita`` menin kaislikoiden tykö heittelemään minnaria, kun laitoin perukkeen siimanpäähän ja heitin, niin se napsahti poikki, näitä perukkeita oli 4kpl yhdessä pussissa ja kolme niistä katkesi :? Missä vika?
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Eci

• kikkelis kokkelis mitäs läksit
    • View Profile
    • Email
« Reply #302 on: May 18, 2008, 13:26:29 »
Sinivalkonen minnari on. Mutta Haukea ei tuu niin hyvin Kuin inviciblellä  :wink:

Varmasti tulee enemmän ku kalastaa ruohikossa! Ei tietenkään Minnow pärjää nilsulle avovesillä.
Ehkä otin, ehkä en!

mjaakkola

• View Profile
    • Email
« Reply #303 on: May 30, 2008, 19:38:30 »
Luin kyseisen viestiketjun miettiessäni aloittelijalle sopivaa hyvää helppoa haukikuvaa heiteltäväks mökin takapihan joelle (leveys 2-4m) ja lumpeita ja kaislaa tietysti laidolla. Luettueni tämän päätin ostaa minnow spoonin (weedless/keskikokoinen) ja lähtee katsomaan olsiko vaikka joessa pikkuhaukee. Tunnin "harjoittelun" jälkeen tärppäsi kiinni iso hauki. Mitään puntaria ei ollut, mutta mittaa oli 88cm. Läski se oli ja isoin mitä olen saanut  :-D

Suosittelen muillekkin mökki harjoittelijoille kyseistä kuvaa ..ei jää kaisloihin eikä lumpeisiin ainakaan pysyvästi kiinni ..tosin kalakin oli aika heikosti kiinni, mutta ylös tuli vaikka motonetin teleskooppihaavi menikin kolmeen osaan  :-D

Kiitän kovasti teitä jotka jaksatte tänne kirjoittaa. Täällä olevasta tiedosta on aloittelijoille suuri apu.

Lohiverkko

• View Profile
    • YouTuben videot
    • Email
« Reply #304 on: May 30, 2008, 19:46:41 »
Luin kyseisen viestiketjun miettiessäni aloittelijalle sopivaa hyvää helppoa haukikuvaa heiteltäväks mökin takapihan joelle (leveys 2-4m) ja lumpeita ja kaislaa tietysti laidolla. Luettueni tämän päätin ostaa minnow spoonin (weedless/keskikokoinen) ja lähtee katsomaan olsiko vaikka joessa pikkuhaukee. Tunnin "harjoittelun" jälkeen tärppäsi kiinni iso hauki. Mitään puntaria ei ollut, mutta mittaa oli 88cm. Läski se oli ja isoin mitä olen saanut  :-D

Suosittelen muillekkin mökki harjoittelijoille kyseistä kuvaa ..ei jää kaisloihin eikä lumpeisiin ainakaan pysyvästi kiinni ..tosin kalakin oli aika heikosti kiinni, mutta ylös tuli vaikka motonetin teleskooppihaavi menikin kolmeen osaan  :-D

Kiitän kovasti teitä jotka jaksatte tänne kirjoittaa. Täällä olevasta tiedosta on aloittelijoille suuri apu.
Kivan kokosen hauen olet saanut. Itse en ole tähän topickiin kirjoittanut, mutta on Kalassa.netistä ollut minullekin hyötyä.  :wink:
Hauella on terävät hampaat koska kovat kalat ja pellin palaset kuuluvat sen perusravintoon..

Migelis

• Guest
« Reply #305 on: May 31, 2008, 10:21:31 »
Kaverillani on käynyt täsmälleen eli peruuke aukesi ja minnari lenti pohjaan.. :|
Huono sinänsä, mutta niin........

Migelis

• Guest
« Reply #306 on: June 02, 2008, 20:20:22 »
Noniin nyt tuo kävi itsellekkin.. :cry: Sinne lenti minnari ja komeesti.. :|
Ja kun katsoin niin oli peruukkeen lukko aivan apposen auki.. :|

Kaivo

• Guest
« Reply #307 on: June 02, 2008, 20:55:38 »
Kaverillani on käynyt täsmälleen eli peruuke aukesi ja minnari lenti pohjaan.. :|

Kaksi kysymystä:

– Millaisia lukkoja käytätte? Osa viehelukoista on epäluotettavia.
– Oliko Minnow Spoonin nokassa uistinrengas? Ilman rengasta Minnari saattaa kammeta (huonon) lukon auki.

-- Kaivo

Daiwa

• View Profile
    • Email
« Reply #308 on: June 02, 2008, 21:08:49 »

Kaksi kysymystä:

– Millaisia lukkoja käytätte? Osa viehelukoista on epäluotettavia.
– Oliko Minnow Spoonin nokassa uistinrengas? Ilman rengasta Minnari saattaa kammeta (huonon) lukon auki.

-- Kaivo

Oon ite kokeillut erinlaisia perukkeita ja yhtään peruketta en vielä ole löytänyt joka kestäisi hyvin minnarin heittelyn  :? Peruke rupeaa yhtäkkiä purkautumaan. Olen käyttänyt 15kg ja 22kg kestäviä perukkeita, mutta pitää kokeilla tuota että laitan rengkaan uistimeen.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #309 on: June 02, 2008, 21:16:44 »
Kokeileppa Shakespeare:n Patriot Titanium-peruketta.
Peruke on 1-säikeinen ja melko jäykähkö, mutta vieheet eivät taatusti pääse karkaamaan, sillä lukossa erinomainen varmistus ettei vieheet karkaa.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Migelis

• Guest
« Reply #310 on: June 02, 2008, 21:21:17 »
Kiitos vinkistä pitääpä kokeilla. :lol:

Piksu

• View Profile
« Reply #311 on: June 03, 2008, 11:04:30 »
Minniw spoon on yhellä tavalla huono,sillä hauet tahtoo irrotta aika helposti irti.
Viimekkin reisulla minnarilla nous 1 haukia ja monta karkasi.
Mistähän se johtuu että ne ei pysykiini,johtuuko siitä että on vain 1 koukku?
« Last Edit: June 03, 2008, 12:01:55 by [Tkk]Piksu »

saury

• View Profile
« Reply #312 on: June 03, 2008, 11:41:08 »
Juu ja lisäksi se peräkoukku on nostokoukun kokoinen (+usein tylsä).

Daiwa

• View Profile
    • Email
« Reply #313 on: June 03, 2008, 11:42:30 »
Ei se metallisuoja haittaa jos pikkasen säätää sitä oikeaan asentoon, niin kyllä se kala tarttuu. Ite laitan sen metalliosan melkein samalle kohdalle, kun koukun kärjen.

« Reply #314 on: June 03, 2008, 13:41:19 »
Itse käytän tuota uistinta lähinnä vitsillä, kaverin kanssa nauramme aina, kun laitan tuon siiman päähän. Ennen tuo toimi, 1/5 tärpeistä/kaloista tuli ehkä ylös... :lol:

E:Tuo kyseinen kaveri siis alla kirjoitteleva Kalastan_
 :-D
« Last Edit: June 03, 2008, 22:36:59 by SUURkalastaja jyväskyläst »
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Mässy

• On se mässy kalakaverii !!
    • View Profile
« Reply #315 on: June 03, 2008, 13:53:17 »
Surkea uistin, onneksi jäi pohjaan viimevuonna.  8-)
Kuhan kalastus <3<3<333

Kaivo

• Guest
« Reply #316 on: June 03, 2008, 15:36:00 »
Omalla kohdallani Minnow Spoonit kulkevat nykyään mukana vieherasiassa, jonka työnimi on "All stars".

Veneeseen lähtee mukaan kaksi vieherasiaa. Toinen on isokokoinen ns. päärasia, jonka sisältö koostuu lähinnä jerkeistä ja Zalteista, joilla enimmäkseen kalastan. "All stars" -rasia on pienempi, sisältäen valikoiman muita vieheitä, kuten muutaman pikku-Zaltin, lusikoita, lippoja ja jigejä. Minnow Spoonit kuuluvat tähän rasiaan.

All stars-rasialle mennään silloin, kun päärasiasta ei löydy oikein mitään kaloille kelpaavaa, sekä silloin, kun vesillä tulee erikoistilanne, esim. kalojen kaivelu vesikasvien seasta. Tällöin on Minnow Spoonin paikka. Minnari ei siis nykyisellään (enää) kuulu eniten käyttämiini vieheisiin, mutta kulkee kesäisillä haukivesillä ilman muuta mukana. Koskaan kun ei voi etukäteen tietää, milloin sille tulee käyttöä.

-- Kaivo   
« Last Edit: June 03, 2008, 15:38:19 by Kaivo »

PäSSi

• View Profile
« Reply #317 on: June 05, 2008, 22:22:37 »
Minä taas en pärjäisi ilman minnow spoonia sillä järvi missä yleensä kalastan on tosi tosi kaislainen ja matala, lähes soistunut järvi. Haukien lisäksi sillä tulee kohtalaisesti isohkoa ahventa :wink:
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

Dadin

• Elämä on kovaa ja sen jälkeen kuollaan.
    • View Profile
« Reply #318 on: June 06, 2008, 21:47:16 »
Minkä värisen Minnow Spoonin hankkisin?
Kaikki nallekarkit ei mene aina tasan.

« Reply #319 on: June 06, 2008, 21:50:35 »
Minkä väristä vettä kalastuspaikoissasi on ?

Itse olen tummaan veteen kokenut hyväksi, GSS, YOT ja RMT värit.

Molopääklaani

Kaivo

• Guest
« Reply #320 on: June 06, 2008, 23:53:23 »

Jos suinkin mahdollista, hanki heti kerralla useampi Minnow Spoon, esim. 3 – 5 erilaista. Vain yhdellä värillä ei pitkälle pötkitä, sillä ottiväri voi vaihdella päivästä riippuen.

-- Kaivo

vainaja

• View Profile
« Reply #321 on: June 08, 2008, 15:35:37 »
Kyllä minnowi on vaan paras viehe hauen pyyntiin. Joka päivä saan muutaman hauen sillä mustalla, jossa on kultasia raitoja. Jos pitäs yks viehe valita mukaan johonki reissuun ni ottasin sen.

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #322 on: June 08, 2008, 21:52:17 »
Avovesikaudella 2008 olen saanut Minnowilla kaikki haukeni, yhteensä 8 kpl. Kuusi heittelemällä, kaksi vetämällä.

Vaikka jotkut sanovat, että kalat pääsevät irti, niin itselläni ei ole tätä ongelmaa ollut ikinä, siis Minnowissa.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

[kala-mies]

• MSN Messenger - goku_vartsinksi@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #323 on: June 11, 2008, 13:35:28 »
Minä sain tänä keväänä minnarilla ahvenen.
Väri oli puna-valko ja koko 7cm.
Olipa kerran keksijä, joka yritti keksiä keksiä, mutta keksi, että keksi oli jo keksitty

miika71

• View Profile
    • Email
« Reply #324 on: June 11, 2008, 14:38:19 »
Ei tossa ole mitään ihmeellistä,että ruohosuojatulla minnarilla saa ahvenia,ite saan joka kesä suht koht paljonkin.

Vikke

• Kiiskimaisteri
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #325 on: June 12, 2008, 10:58:12 »
Avovesikaudella 2008 olen saanut Minnowilla kaikki haukeni, yhteensä 8 kpl. Kuusi heittelemällä, kaksi vetämällä.

Vaikka jotkut sanovat, että kalat pääsevät irti, niin itselläni ei ole tätä ongelmaa ollut ikinä, siis Minnowissa.
Eileen Minnowilla taas yksi hauki lisää, toki painoa yksilöllä vaivaiset 610g.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Vikke

• Kiiskimaisteri
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #326 on: June 12, 2008, 11:00:11 »

Juu, mullakin melkein sama juttu. Mutta mulla on vain yksi hauki päässyt väsytyksen aikana karkuun. Olen saanut minnarilla jo monia haukia tänä vuonna.

Muuten, onkos kukaan saanut ahventa minnarilla, kun itse sain ahvenen?
Viimme kesänä tuli + 300g ahven Minnowin isoimmalla koolla.
"Suurta saalista

Tikku

• View Profile
« Reply #327 on: June 12, 2008, 21:29:52 »
mulla on hukkunu 2 minnow spoonia  :-D
Koukussa kalastukseen.

« Reply #328 on: June 12, 2008, 21:51:34 »
Tänään tuli eka n.300g ahven YOT väritteisellä keskikoon minnowilla, sitten iso hauki vei sen. :roll:

Molopääklaani

Vilppeli

• Kala juttuja kala juttuja...
    • View Profile
« Reply #329 on: June 16, 2008, 00:51:10 »
Mielestäni turhia uistimia. Rautalanka, joka estää ruohon tarttumisen estää myös tehokkaasti kalan tarttumisen. Vähänkin isommat hauet on muutenkin kaislikon reunoilla saalistamassa pikkukaloja, jotka tulevat sieltä kaislojen seasta. Joten sinne ei tarvitse edes heittää. 3-haara koukkuisesta minnow spoonista ei ole kokemuksia, se voisi jopa toimia.
Kalamies on eri mies!

center>