Chat

Author Topic: Katiskan syvyys  (Read 10787 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Katiskan syvyys
« on: June 23, 2003, 19:35:46 »
Näin, eli kuinka syvällä pidätte yleensä katiskoja? Ajatellaan nyt vaikka kesää. Itse en ole hirveitä eroja huomannut, joten ajattelinkin kysyä sitä nyt teiltä jotka olette katiskojen kanssa enemmänkin touhuilleet.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

willow

• View Profile
Re:Katiskan syvyys
« Reply #1 on: June 23, 2003, 23:09:07 »
Häh? Pohjassa mä aina sitä oon pitäny! Aikamoiset kellukkeet saa olla jos vaikka pinnassa pitää.. Lieneekö edes mahdollista? Onkohan kysymyksen laadinnassa virhe? :)
Oli miten oli, mutta kyllä näin on

Vesku

• View Profile
« Reply #2 on: June 24, 2003, 08:43:10 »
Mepps taitaa tarkoittaa, että minkä syvyiseen veteen häkkinne paiskaatte ?

Tulevan "ultrauskomattoman ilmiömäisesti kalastavan weke- katiskani" aion paiskata sinne minne entisenkin häkin, eli muutaman metrin päähän kaislikon reunasta ohjain-aita kohti rantaa. Syvyyttä muutama metri ehkä ?

Toi välivedessä kelluttaminen olisi kyllä vähintäänkin mielenkiintoista. Kehityksen ja tuotekehittelyn seurauksena päivänvalon on nähnyt...PONTTOONIKATISKA !
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Sorva

• View Profile
« Reply #3 on: June 24, 2003, 20:49:14 »
Minä nakkaan sen melkein keskelle järveä(2,5m syvä),jotta saisin ahvenia. Olen nääs kyllästynyt hauen makuun.

Liquid Snake

• View Profile
« Reply #4 on: June 27, 2003, 12:25:56 »
Riippuu kokonaan siitä mitä lajia kalastat. Minä kalastan useimmiten haukia ja nakkaankin katiskan aina kaisklikkoon. Ahvenia tulee ihan vaikka keskeltä järveä, tai melkein mistä tahansa muualta.
Kipu on kiva, mut elä satuta ittees!

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: July 01, 2003, 13:54:42 »
Juup, siis tottakai tuota missä päin kysymystä tarkoitin. En tullutkaan ajatelleeksi että asian voi näinkin "kääntää". Mutta kiitokset vastuksista.

P.S. Saattaisi olla että joku 100 litran kanisteri pitäisi sitä jollakin tavalla pohjan ylä-puolella, mutta muuten mahtaisi tiukkaa tehdä. Vekkulin näköistä saattaisi olla!  :D
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

uistelija

• View Profile
« Reply #6 on: July 01, 2003, 15:58:03 »
yleensä pidän katiskani n. 2-3m syvyydessä. Muutamia kertoja kokeillut ~8m mutta kalan huonon saaliin vuoksi olen nämä paikat jättänyt väliin  :)

PeterPan

• View Profile
Vs: Re:Katiskan syvyys
« Reply #7 on: June 11, 2006, 11:52:39 »
Nostetaanpa tätä tooosi Wanhaa ketjua uudelleen esiin.

Eli mihinkäs syvyyteen ja paikkaan olette katiskoja sijoitelleet kuumilla keleillä (jotka toivottavasti ensi viikolla alkavat...) ja nyt kun kutu on loppu? Järvessä on taimenta, kuhaa, kirriä, haukea, ahvenia ja särkikaloja. Enpä tosin ole kuullut, että joku olisi taimenen katiskalla saanut... Mutta jos nyt vaikka ahventa ja haukea koittaisi.

Syvimmät kohdat järvessä on 30-40 m ja muutamia selkäkareja löytyy. Samoin saaria. Eli onko selkäkarit (veden syvyys n. 2 m), syvänteet vai rannat niitä parhaita paikkoja kesän edetessä pidemmälle, jos mieleen mahdollisimman monenlaisia kaloja ja toivoo sattumina esim. kuhia joukkoon?

harrastelija86

• View Profile
Vs: Katiskan syvyys
« Reply #8 on: June 16, 2006, 09:42:21 »
Katiskaa tulee pidettyä noin. 3-4m, josta olen saanut weke katiskoilla myös parhaat saaliit. Lammen syvin kohta on 5.5m, joten ei kovin syvemmälle saakkaan, eikä siellä ole kalojakaan.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #9 on: July 16, 2006, 21:45:56 »
2-4 metrissä, karikon reunassa, siitä on tullut seuraavia kalalajeja: särki, ahven, hauki, kuha, made, ankerias, lahna. Onko kellään kokemusta katiskakalastuksesta syvemmästä vedestä?
« Last Edit: August 14, 2006, 19:55:23 by Karismax-pilkkijä89 »

« Reply #10 on: July 24, 2006, 19:52:44 »
Yleensä 1,5-3 metrissä ja ahvenia tulee enimmikseen.Karikon reunassa :-P

K.A.T.I.S.K.A

• View Profile
« Reply #11 on: July 28, 2006, 12:40:40 »
Katiskani ovat yleensä noin. 2-3 metrin syvyyksissä.
Kalastusta vuodesta -98!

Lurppa

• View Profile
« Reply #12 on: July 31, 2006, 10:35:52 »
1,5 - 2m syvyydes.

ja sitten vielä veden korkeuden vaihtelun erot päälle ;)
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

JuutuanYö

• Kalasta vaan!
    • View Profile
« Reply #13 on: August 01, 2006, 22:52:29 »
1- 2 metrissä me sitä pidetään....  :-)
Kalasta!

jakke on tulessa

• View Profile
« Reply #14 on: August 03, 2006, 21:54:39 »
Kyllä katiskalla voi pyytää vaikka välivedestä. Vaatii vaan pientä säätämistä, eli katiskan kattoon laitetaan esim styrox/ finnfoam levy kiinni. Katiskan ala osaan laitetaan kivi ja haluttu määrä narua. Koho kannattaa olla myös kova nosteinen. Tiheä silmäisellä vekellä on tullut esim muikkua välivedestä. Kannattaa kokeilla :-o
Liekit lyö kovaa!

juho_96

• Hauen tappokone
    • MSN Messenger - judor_96@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #15 on: August 06, 2006, 13:38:16 »
0,5-1,5metriä hyvintulee eilen tuli 2.5kg hauki :-)
Kalastus intoa!

valilyonti

• View Profile
« Reply #16 on: August 08, 2006, 10:22:49 »
Minä kalastan katiskoilla joesta. Nyt ollut pari näitä nopeasti koottavia Rampo katiskoja. Hyvin tulee haukea, ja muutaman kerran kesässä tulee pari kirjolohtakin, koska jokeen istutetaan niitä kaksi kertaa vuodessa.

Ojansuun reuna on hyvä paikka missä pidän katiskaa. Vettä sen verran että katista on upoksissa reilusti.

center>