Chat

Author Topic: Rapalan Risto Rap..  (Read 7553 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vilski

• View Profile
Rapalan Risto Rap..
« on: July 09, 2003, 09:35:09 »
onko kellään kokemuksia Rapalan Risto Rap -vaapusta? Onko joku teistä saanut sillä kalaa? Jos olette, niin mitä saitte?

Entä onko Rapalan Fast Rap:in iskenyt teillä kaloja?

Mielenkiinnolla olen niitä perässä vedellyt, mutta laihat ovat saaliit olleet... ehkä joku päivä onnestaa..

Vesku

• View Profile
Re:Rapalan Risto Rap..
« Reply #1 on: July 09, 2003, 09:45:16 »
Jonkun muistan kehuneen tuon Risto Rapin mahtavaksi ahvenvaapuksi..Itsellä ei ole kokemuksia.
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Jouni

• View Profile
« Reply #2 on: July 09, 2003, 23:15:55 »
Yhen kalan oon saanut risto rapilla ja se oli kirjolohi. Risto rapin koko taisi olla suurin.

K.D

• View Profile
« Reply #3 on: July 10, 2003, 02:14:28 »
Risto rapin suurimmalla koolla on tullut hyvin haukea ja pienimmillä ahventa. Mikäs ihme tuo rapalan fast rap on ? Itse en ole ikinä edes kuullut kyseisestä uistimesta.

Vesku

• View Profile
« Reply #4 on: July 10, 2003, 08:23:05 »
"rappaa Ristoakin tykimmin"?  ;)
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

vilski

• View Profile
« Reply #5 on: July 10, 2003, 10:34:43 »
>>Mikäs ihme tuo rapalan fast rap on ? Itse en ole ikinä edes kuullut >>kyseisestä uistimesta.

Jaahas, yritän kuvailla sen mikä mulla on..
noin 5-6 cm pitkä vaappu, joka on pienen ahvenen näköinen ja värinen.. mahan puolella oranssiväritys.. sen pitäis uida n. 5-7m syvyydessä, edessä ja takana kolmihaarakoukut..  :) muodoltaan semmoinen vesipisaran näköinen, pää ja keskiosa on pullea ja litistyy pyrstöä kohti.

todellinen asiantunteva kuvailu hehheh.. paketissa luki fast rap, ja kahden eri kalaliikkeen tyypit kehuivat hyväksi vaapuksi. Värityksiä on vissiin muitakin.

Tähän Fast Rap -vaappuun tarttui joku isompi vonkale, joka tosin pääsi karkuun. Puri näyttävät jäljet selkään, syvin hampaanjälki oli +3mm syvä mittatikulla mitattuna.. harmi etten tiedä mikä pääsi karkuun..

Jigi

• Guest
« Reply #6 on: July 10, 2003, 11:08:40 »
Voitin vetouistelu kisoista tommosen 5-6 senttisen Riston ja heti kun kokeiltiin vetouistelussa sitä,niin kaks haun pökälettä sieltä tuli. Molemmat noin 1-1,5kg.  Väritykseltään se on siniselkäinen ja hopea mahainen molemmat sellasia kiiltäviä värejä...

Salmo

• Guest
« Reply #7 on: July 10, 2003, 19:42:12 »
Itse omistan yhden, väritykseltään muikku, Riston (ilmeisesti) suurimmassa koossa. Olen käyttänyt ko. vaappua n. 3-4 m vedessä hauelle, esim. selkäpakoilla/matalikoilla. Ristolla on hyvät heitto-ominaisuudet ja se vielä jopa pyytää kalaa, joten ihan kelpo peli se on, kieltämättä.

Anonymous

• Guest
« Reply #8 on: July 10, 2003, 20:34:41 »
Toi fast rap kuulostaa fat rapiltä kuvauksen perusteella

Reaper

• View Profile
    • Email
« Reply #9 on: July 10, 2003, 20:37:06 »
En omista Risto rappia mut Fat Rap minulla oli mut se jäi sit hauen suuhun... Niin sillä Fat Rapilla sain yhden isoimmista hauistani... 4,6kg ja useita muita haukeja.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

willow

• View Profile
« Reply #10 on: July 10, 2003, 22:17:29 »
vilski: Katsoppa laatikkoa uudestaan.. Siinä lukee aika varmasti Fat Rap..  :)

Asiaan: Ristoja olen omistanut kaksi.. Toinen on SB ja toinen oli/on S (pohjassa).. Kummallakaan en ole saanut kalan kalaa.. SB on aina lähes mukana ja uittoaikaakin on saanut mukavasti, mutta ei niin kalan kalaa..

Fat Rapilla olen kalastanut tuloksekkaasti.. Ahvenia, haukia, kuhia ja jopa taimenia on sattunut koukkuun kasapäin.. Ainakin ensimmäisiä lajeja..

Tuo isoin Risto Rap on hankinta listalla ja kuhaa ja haukea meinaan sillä yrittää.. Nykyään kaikissa kaupoissa ei enään ole Ristoja, ainakaan isoimpia kokoja.. :(
Oli miten oli, mutta kyllä näin on

vilski

• View Profile
« Reply #11 on: July 11, 2003, 08:46:51 »
>>vilski: Katsoppa laatikkoa uudestaan.. Siinä lukee aika varmasti Fat Rap..  

Todellakin  ;) mulle tuli näköjään lukihärö! Fat Rap se on. Mistähän mä sinne s-kirjaimen löysin?.. sorry.

Anyway, tänään alkaa loma, joten meinaan liottaa molempia vaappuja (Risto & Fat Rap ) oikein urakalla. Kerron sitten jos saan jotain mainittavaa :)

Mepps

• MSN Messenger - fisherking90@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #12 on: July 14, 2003, 12:20:39 »
Iso-veljeni on saanut (minun) Risto Rap:illä yhden 1,6 -kilosen kirren... Siinä kaikki. Mutta kyllä se minusta ihan luotettavalta peliltä vaikuttaa. Luulisi ainakin ahvenia kiihottavan. Melko heikko tosin tuntuu olevan; Tuon kalan jälkeen täytyi vieheen taaimmainen koukku vaihtaa uuteen, 1 - 3 uistinrengasta vaihtaa parempiin ja silti vaappu on kuin sadan hauen jäljiltä. Mm. turpalevy on täynnä lommoja. Ja tämä on siis se 4 -senttinen. Mutta vaapun tehoja en voi kieltää. Ehkä on tullut vain näärissä paikoissa kalasteltua. Joka tapauksessa nykypäivänä ei voi olla kuin vähintäänkin kohtalainen uistin, jos minun siiman päässä saa aikaa.  ;)
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

center>