Chat

Kirjoittaja Aihe: vetouistelu rehevällä järvellä  (Luettu 3748 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jessex

• MSN Messenger  - jessekoivisto@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
vetouistelu rehevällä järvellä
« : Heinäkuu 14, 2003, 01:00:41 »
Minua kiinostas että millasilla vehkeillä (vaapuilla) kannattas vetouistella matalassa ja rehevässä pikkujärvessä. Suurin vitsaus on että vappu tarttuu kasvustoon tai vaappuun jää kasa kasveja eikä kala ole kasvissyöjä. Onko olimassa ruohikko mallisia vaappuja.
THANKS FERY MUCH näin etukäteen
KIREITÄ SIIMOJA!!!!!!!
Muista vetää nupista niin et tuu haju kopista

Mepps

• MSN Messenger  - fisherking90@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Re:vetouistelu rehevällä järvellä
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2003, 13:00:04 »
Jos rehu on lähinnä vain pohjassa, kannattaa tarjota jotakin pinnan lähellä vipeltävää vaappua, kuten Mann Streng 1-:ta (nyt tais kyllä tulla kirjotusvirheitä?). Ruohikkosuojatuista vaapuista en ole kuullut, mutta ainakin ruohikkosuojattuja lusikoita on. Muitakin kuin Minnow Spoon.
Hyvä viehe, parempi mieli!

-Mepps-

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 16, 2003, 10:03:15 »
Mepps:

Mann's stretch 1-

Luumäen lukko-vappuja voi kysellä kalastustarvikeliikkeistä. Ko. valmistaja muistaakseni valmistaa täysin ruohosuojattua vaappua.

Jani2

• Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 16, 2003, 10:20:38 »
Se on Luulahden lukko sen vaapun nimi. Ja niillä on, niinkuin peruna sanoi, todella hyvin ruohosuojattu vaappu. Luulahden lukkoa voi kysellä Seppo Sipposelta, puhelin numeroa en muista, mutta eiköhän se löydy aika helposti, ainakin ostamalla Erä-lehden testinumeron.

Minulla on kaksi Luulahden lukko- vaappua ja voin sanoa, että ovat kaikkein parhaita vaappuja (omatekemieni lisäksi, tietenkin :D).
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #4 : Heinäkuu 16, 2003, 13:36:33 »
Lainaus
Suurin vitsaus on että vappu tarttuu kasvustoon

Jaa-a.. taitaa olla Vappu kasvissyöjä vai tarkoitatko sitä juhlapäivää?

Lainaus
kasveja eikä kala ole kasvissyöjä

Väärää tietoa. On olemassa kasveja syöviä kalalajeja... jopa montakin. Ainakin kotoisat särkikalamme syövät levää ja muutakin sen suuntaista "moskaa". Planktonia on niin kasvi- kuin eläinvaihtoehtona.

Lainaus
olimassa ruohikko mallisia vaappuja.

Rosvo-Roope käsittääkseni on juuri tällainen.

Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #5 : Elokuu 27, 2003, 14:56:04 »
Ruoho-Roope on ylivoimainen ko hommaan.

shanghai

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Elokuu 28, 2003, 12:40:55 »
Olen käyttänyt Nilsun Hakaa (kelluva) menestyksekkäästi rehevillä pikkujärvillä. Toimii hyvin sekä hauelle että ahvenelle vedossa ja erityisesti heittokalastuksessa.

http://www.nilsmaster.com/NewHaka.htm

Kuusamon Puukalaa ovat myös kehuneet, itse en sellaista omista joten omakohtaista kokemusta ei ole mutta tästä linkistä löydät lisää tietoa jos kiinnostaa:

http://fff.neutech.fi/

- eemeli -

Runtu

• Profiili
« Vastaus #7 : Syyskuu 07, 2003, 18:26:43 »
Olen uistellu yleensä lyhyil siimoil, Hauet eivät tunnu pal venettä pelkäävän. minnow spoonit on ainaki on hyviä ruohikkokuvia, vetovauhti vaan pitäis olla aika hiljainen.
NO AJA!!!

n-ska

• ICQ Messenger - 155102842
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Syyskuu 12, 2003, 01:36:44 »
Itse olen heitellyt eräällä pienellä ERITTÄIN rehevällä lammella haukia rapala fat rap-uistimella, jonka etummaisen koukun olen poistanut ja takakoukun tilalle vaihtanut rouhean kokoisen 2-haaraisen lohiperhokokun, kahdella renkaalla siten, että haarat ovat ylöspäin. Toimii kohtalaisesti. Uinti tosin muuttuu, mutta kalathan sitä eivät välttämättä tajua. Ei ainakaan ihan niin herkästi nappaa "vegetaristin kalasaaliita" mukaansa.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>