Chat

Kirjoittaja Aihe: Kuvia itse tehdyistä uistimista  (Luettu 1430353 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Nassikka

• "Niillä on pakko saada kalaa" Hän sanoi
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Kuvia itse tehdyistä uistimista
« Vastaus #30 : Kesäkuu 22, 2006, 19:19:51 »
Noniin, ny sain maalattuaki tuon ensimmäisen uistimen... ei mitää komeeta jälkee ku spraylla maalattu. :oops:

Sanokaa mielipiteet :?
Todella hyvin sanottu.

LK

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : Kesäkuu 25, 2006, 21:54:32 »
Ensimmäinen vaappuni. Balsasta vuoltu, jotain autotallista löytynyttä rautalankaa käytetty lenkkien tekemiseen, valmiista vaapuista pöllitty uistinrenkaat ja koukut, pringless-purkin kannesta tehty uimalevy ja maalattu jollain kotoa löytyneillä maaleilla. Lakkaakaan tämän päältä ei löydy. Uinti on todella vilkas ja toimivan näköinen, joten toivon, että kalaa tulisi.

Nassikka

• "Niillä on pakko saada kalaa" Hän sanoi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : Heinäkuu 07, 2006, 16:06:12 »
Noniin, ny valmistu seuraavat vaaput, maaliruiskuakin pääsin kokeilemaan ekaa kertaa, ei ollu aiva helppoa saada kunnon jälkeä. Vesiohenteisilla maaleilla maalasin ja toisiks ylimmäs ja alimmas käytin lakkaukseen sam-probionaattirouheesta tehtyä lakkaa, sen takia matta pinta ja tos toka ylimmäs vähä levis tussi ku kokeilin tehä raitoja siihe. Nois muis käytin venelakkaa, tuo ylin on spraymaalilla maalattu, on sen verran helppoa etten voinu vastustaa kiusausta :)
3 ja 2 alimmat on samfishingin aihioista tehtyjä 2 alimpaa vähä lyhennin, huomasin just että noilta kahelta puuttuu silmät :)
Sanokaa mielipiteitä ja sellasta.

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2006, 16:08:46 kirjoittanut Nassikka »
Todella hyvin sanottu.

Qurutin

• MSN Messenger  - ttpessa@mbnet.fi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : Heinäkuu 07, 2006, 18:01:04 »
Toiseksi ylin saattaisi olla kova peli kuhalle  :wink: Hyvän näköisiä muutenkin
Look at me, king anti-Midas

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #34 : Heinäkuu 07, 2006, 21:53:22 »
Olenpa kokeillut kalan nahalla päällystämistä. yhden ahvenen nahka vaapun ja särjen nahka vaapun olen tehnyt. tosin ahvenen nahkavaappu meni maalatessa piloille ja särjen nahka vaappu on muuten vain oudon näköinen kun on vähän oudon muotoinen. Ja tietysti niitä ensimmäisiä tekeleitä.
Mutta yllättävän helppoa on laittaa esim. särjen nahka vaappuun kun se muotoutuu melkein automaattisesti vaapun pintaan, vaikeinta on saada se nahka siitä kalasta irti niin että siihen jäisi edes vähän suomuja.
Itse vain liimasin puuliimalla särjen nahan kiinni molemmin puolin omat nahka palaset. sitten vain yli jäämät leikkaa pois ja lakkaa niin paljon että tulee sileä. Sitten voi maalata jos haluaa selän taikka mahan.
nahkan laitoin ihan tuoreeltaan vaapun pintaan!
laitetaas tällänen kun pitkästä aikaa tein tätäkin mallia(löytyi pari aihiota laatikosta!)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

tukpetri

• Profiili
    • http://www.houkkatoukka.com
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : Heinäkuu 08, 2006, 14:23:04 »
Siinä osa omatekemistä, folion kans ja ilman.

petu

• Vieras
« Vastaus #36 : Heinäkuu 14, 2006, 14:24:10 »
Tässä oma ensimmäinen vaappu...Laittakaahan palautetta.(Taka koukku paremmassa käytössä).Kuvat aika huono laatuisia (otettu puhelimella).

puolisukeltaja6

• MSN Messenger  - nokkaposti@hotmail.com
    • Profiili
    • HeQ:n kalastussivu
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : Heinäkuu 18, 2006, 21:58:01 »
6 vuotta taakseppäin...
eka oma tekemä vaappu...
 8)

Mitenkäs sitten 6 vuotta sitten teit ekan? Vai oonko nyt ihan pihalla?

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #38 : Heinäkuu 22, 2006, 21:04:54 »
Joo eli tuo on tosiaan eka vaappu jonka olen tehnyt ja sen olen tosiaan tehnyt 6 vuotta sitten, mutta en tuon vaapun jälkeen tehnyt oikeastaan kun muutaman pikku vaapun. Sitten tulikin sellainen tauko etten tehnhyt yhtään ainuttakaan vaappua. Sitten kun tuli asuttua opiskelija kämpässä eikä ollut muutakaan tekemistä ni piti vuolla ajankuluksi muutamia vaappuja ja siitä sitten on tullut vähän kehityttyä, mm. sorvautettua 2 omaa aihoita. Tuli ostettua sitten kynä ruisku ja siitä sitten karkasi mopo käsistä. Nyt pitää kokoajan olla tekemässä jonkin näköisiä vaappuja. Tosin intti on nyt pahasti päällä, joten se rajoitttaa omalta osaltaan vaappujen väsäämistä, mutta keväällä jatkuu sitten senkin edestä.
 :-D

samwagen

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : Heinäkuu 23, 2006, 12:56:57 »
kuinka kauan teilla kestää yhden vaapun tekeminen, kun teette niitä niin paljon että ei varmaan mene hirveän kauan.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #40 : Heinäkuu 23, 2006, 13:18:01 »
1. lakan imeytys(n.12h)
2. Valmiiseen aihoon taittelen langan siinä 2-5min.
3. Sitten liimaus yön yli.
4. pohjalakkaus (1 päivä)
5. maalaus aika riippuu ihan maalauksesta(n. 5-20min)
6. pinta lakkaus(1 päivä)
7. uintilevy+viimeistely(10min)
8. koe uittaminen (1-5min)
yhteensä: n. 3 päivää!
Onnistuu sen tekemään vaikka päivässä mutta en yleensä pidä mitään kiirettä vaappujen teossa.
Ja teen Yleensä vielä vaaput pienissä 10kpl sarjoissa. Eli kolmessa päivässä tuo 10kpl vaappuja.
 :-D

Jos tarkotit sitten sitä että kuinka kauan menee vaapun vuolemiseen ni sellaset 10-50min.

LK

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #41 : Elokuu 07, 2006, 21:21:37 »

Tässä nyt ovat ensimmäiset 4 kunnolla tehtyä vaappuaihiotani. Lakkausta, maalausta ja uintilevyn lopullista kiinnitystä vaille valmiit. En vain tiedä kynäruiskulla maalaamisesta oikeastaan mitään, joten mistä löytyisi vaikka sopiva tutoriaali, josta saisi jonkunlaisen käsityksen siitä miten se kannattaa tehdä?

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #42 : Elokuu 07, 2006, 21:27:41 »
http://www.kalassa.net/vaapun_valmistus/vaapun_valmistus_osa1.shtml

Siinnä on paras mitä tiedän.. Muistaakseni tuossa kerrotaan myös jotain kynäruiskuista..  Mutta mitä luultavemmin olet sen jo lukenut.. :-)
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

LK

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : Elokuu 12, 2006, 14:16:04 »

Ensimmäinen kynäruiskulla maalattu vaappuni. Vähän on kuplia ym. epätasaisuuksia pinnassa kun olin sen verran kärsimätön, että lakkasin vain nopeasti. Seuraavat huolellisemmin. Tämä oli tämmöinen testi.

Kuvassa värit eivät näy oikein. Livenä vaappu on keskeltä lähes valkoinen, alhaalta vähän oranssihtava ja ylhäältä vaaleanpunainen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2006, 17:41:15 kirjoittanut LK »

LK

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #44 : Elokuu 15, 2006, 15:46:32 »
Jep niin se tekee. Onneksi näissä ei. Hienoimmat vaappuni tähän mennessä. Toisesta satsita mitä olen kunnonn välineillä tehnyt.

[Vision]

• Profiili
« Vastaus #45 : Elokuu 26, 2006, 14:15:59 »
http://img183.imageshack.us/my.php?image=kuva044vi9.jpg
tossa eka oma tekemä vaappu.Mitäs ootte mieltä? :?
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #46 : Elokuu 26, 2006, 19:47:42 »
http://img183.imageshack.us/my.php?image=kuva044vi9.jpg
tossa eka oma tekemä vaappu.Mitäs ootte mieltä? :?
Todellakin loistava, jos tuo on ensimmäisesi.. Onnittelut onnistuneesta vaapusta..

Onkos tuo vaappusi V :n mallinen edestä katsottuna?? Pitänee itsekkin kokeilla.. :-)
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #47 : Elokuu 26, 2006, 20:20:26 »
No lisäilen pari kuvaa viimeisimmistä vaapuista.. eli nro 2 ja 3. Ne tein jo viikolla..
Ensin laitan nro 2 sesta kuvia, mutta tämä vaappu ei päässyt viimeistelyyn asti, kun siitä lohkesi palanen.. :|

nro 2

Edestä.

Takaa.

Aihio nro 3.

Kummatkin isommat vieretysten.. (eli 2 ja 3)

Tässä vaappu nro 1 ja 3 vieretysten, folioituna.. Ensimmäisen foliointi meni vähä phärsiillee.. :-D
Mitat on siis 6cm ja 11½cm.
Isompaa ei koe uitettu ollenkaan, mutta pienessä on hirveän hakeva uinti, mikä on hyvä.. :-)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2006, 20:23:32 kirjoittanut Juho_ »

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #48 : Elokuu 27, 2006, 15:11:02 »
Mukava kun tämäkin aihe elpyi nopeasti! :-)

Pari aihiota jota väsäilin eilen yöllä.. (23.00-00.10)

Tavoitteena oli saada selvä kyljen "kääntökohta", eli tavallaan kylkiviiva.

Ylempään tein tahallaan linjakkaan ja siron pyrstön, joka takaa mielettömän phärseen heilutus liikkeen.. :-)

Toisessa ajattelin testata pään muodon vaikutusta uintiin. :-P

Saas nähä.. Meenkin tästä väsäileen lisää noita aihioita.. Saa kommentoida noita aihioitani.. thänks..

PS: Mistä kandeis tilata maaliruisku ja cab maaleja/lakkaa?? Hinta mahd. pieni.. Laadulle lähes sama.. :-D

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #49 : Elokuu 27, 2006, 16:13:41 »
Nonii.. Tällanen tuli nyt..

Oli aika haasteellinen vuolla, kun kaarevaksi sen tein.. Meinas aina lohjeta palanen..

Pituutta on 7cm. Liima tipat perä ja kärki renkaissa, kun ne ei muuten tahtoneet rauhoittua.. :-)

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #50 : Elokuu 27, 2006, 17:48:52 »
Nutipää?? Koskaan kuullutkaan.. Onkos toimivakin vaappu??

Pistän kuvan sapluunojen suunnittelusta..

Tällainen on ympäristö, kun vaaput saavat alkunsa.. :-)  Nuo laput täytin eilen illalla. Tuollaisia A4sia kyllä piisaa, omassa huoneessani.. :-P

Juho_

• Profiili
    • Juho Kupsala
« Vastaus #51 : Elokuu 27, 2006, 20:10:00 »
Jos tuo procyoni minkä tilasin sinulta (mikolta) on TRe, niin pientä vinkkiä on siltä kantilta haettu.. :wink: Tuo varmasti lisäpotkua uintiin, tuo kölimäisyys..

Joo, tuo hiominen onkin kulmakivi, vaikka se mukavinta hommaa onkin.. :-) Tahtoo sormet palaa ja nahkalähtä, kun kovasti jyystää monta tuntia putkeen.. :roll: Voishan tuota balsaakin kokeilla tässä kun aikaa liikenee.. Ainut vain että balsa on kovin kevyttä, joka ei aika ole hyvä asia.. Toisaalta balsaan saa varmasti terävempi liikkeisen uinin mitä koivuu tai mäntyyn.. Juurikin painon vuoksi..

Per peri, ku rahat ei oikeen taho kaikkiin asioihin riittää.. Nyt tuo kynäruisku on ongelmana.. Mistä repäistä sellanen 60 €gee?? niin, tiukassa on..
Tekeekös tuollaisella yksivaihe ruiskulla mitää?? Mietin tuota 250 Badgeriä, muttei taida olla mikään maailman helpoin maalata tuolla vaappua??

Tuossa kaikki tämän päiväiset..  Saa arvostella.

[Vision]

• Profiili
« Vastaus #52 : Elokuu 27, 2006, 20:53:16 »
hienoja on noikin juhon vaaput kannattaa tosiaan kokeilla balsaa.siitä saa vuoltua hienojakin uistimia jerkeissä käytän  :-D mäntyä
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

antza861

• MSN Messenger  - antza861@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #53 : Syyskuu 05, 2006, 17:42:07 »
Minulla tämä vaappujen teko on vielä ns.lasten kengissä, mutta kokoajan lisääntymässä. Nyt on myös paremmat tilat vaappujen maalaukseen, sillä tähän asti olen maalannut vaappuni kylmässä hallissa...

Tässä ois samfishingin aihioihin tehtyjä vaappuja:

Ja tässä taas on toinen samfishing aihio ja toinen rapalan:
Meinaatko äijä saada kalaa?

[Vision]

• Profiili
« Vastaus #54 : Syyskuu 05, 2006, 21:59:31 »

tossa lotto lipan kopio en tiiä tuleekokalaa :-D

(Kalevala)

[Vision]

• Profiili
« Vastaus #55 : Syyskuu 05, 2006, 22:02:23 »
URL=http://imageshack.us][/URL]

tossa on joku hauki uistin 8cm se on tehty sammallaisesta aihiosta ku eka vaappuni :-D

(Kalevala)

LK

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #56 : Syyskuu 06, 2006, 16:31:34 »

Pieniä kauneusvirheitä löytyy useita, mutta silti mielestäni todella onnistunut vaappu. Ensimmäinen vaappu johon tein itse silmät ja loistavastihan tämä onnistui. Printtasin A4-arkin täyteen suuren fonttikoon pisteitä ja rei'ittimellä tein niistä silmiä.

Minä olen käyttänyt aina autonrenkaiden kanssa vesiohennemaaleja. Mikä siinä toimii huonommin kuin esim. CAB-maaleilla? Nyt on kuitenkin uusi kompressori ja ruiskukin tulossa.

tukpetri

• Profiili
    • http://www.houkkatoukka.com
    • Sähköposti
« Vastaus #57 : Syyskuu 06, 2006, 17:40:22 »
Siinä muutama 9cm Petuja valmiina. Syksyn/talven aikaan tulee lisää... :-D

Vaappu_

• MSN Messenger  - naulapallo@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #58 : Syyskuu 06, 2006, 19:25:31 »

Siinä oma tekemä uistin vuolinkin ihan itse  :-)
Tuo edellinen kuvanlaitto vähän epäonnistui
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2006, 23:45:14 kirjoittanut Vaappu_ »
Ahtihan on kohta kalju tätä menoa...

antza861

• MSN Messenger  - antza861@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #59 : Syyskuu 07, 2006, 19:21:42 »
Tässä on rapala countdownin aihioon tekemäni vaappu:

Tekee tuo helmiäslakka vaapusta todella paljon paremman näköisen :-)
Meinaatko äijä saada kalaa?

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>