Chat

Kirjoittaja Aihe: Kuvia itse tehdyistä uistimista  (Luettu 1606377 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Vs: Kuvia itse tehdyistä uistimista
« Vastaus #120 : Marraskuu 27, 2006, 09:38:36 »
Mikko, voisitko laittaa tänne kuvia ensimmäisistä/vanhoista vaapuistasi. Olisi kiva nähdä miltä sinun tekemät vaappusi näyttivät silloin kun teet nyt niin hienoja. Eli kuvia vaapuista ennen kuin ostit maaliruiskun mieluiten spray-maaleilla maalattuja vaappuja..
Kiitoksia etukäteen...

Mulla on ollut tarkoitus tehdä jonkinlainen artikkeli aiheesta, jossa käsiteltäisiin "tiedon portaita" vaapunvalmistuksessa aloittelijasta harrastelijaksi. Siinä olisi kuvituksena eri oppivaihdeiden tuotoksia. Wenkula-vaapun sivuilla oli ennen hauska kuvasarja kehityksestä. Harmi vain, että wenkula on pistänyt kamat nurkkaan ja sivut pois netistä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Make75

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #121 : Marraskuu 27, 2006, 13:39:24 »
Ja kyseinen artikkeli ilmestyy...?

Lurppa

• Profiili
« Vastaus #122 : Joulukuu 01, 2006, 16:57:43 »
onkos täälä ketään siveltimen taitajaa? (vaappuja maalatessa siis)

Itse käytän sivellintä... yksivärinen jälki on ihan ok, mutta nopea häivytys esim punainen-musta on vaikeaa...
Lakkaukset vielä niin pistän kuvia tänne ;)
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger  - yuzzi_91@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #123 : Joulukuu 01, 2006, 17:35:55 »
Tässä vaapussani kokeilin hieman uutta maalausta :-D

Mitäs sanotte?
Tosin kuva on vähän huono, kun heijastaa tuo vaapun pinta...

Kukaa ei ollu kommentoinu, joten jonkun se on tehtävä. Ite kokeilisin tota varmaan taimenelle. Hieno on!
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

antza861

• MSN Messenger  - antza861@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #124 : Joulukuu 01, 2006, 18:00:01 »
Pitäis vaan vaihtaa toisenlainen uintilevy kun ei ui oikein hyvin :| Maalauksessa on hyödynnetty CAB-lakan ja spray-maalin yhteensopimattomuutta :-D Tuli vaan vähän liikaa laitettua tuota helmiäislakkaa kun erotu kunnolla tuo maalaus. Tarkoitus olisi tehdä muitakin vaappuja samalla maalauksella
Meinaatko äijä saada kalaa?

Lurppa

• Profiili
« Vastaus #125 : Joulukuu 02, 2006, 18:44:27 »
Hii, kuvasin 3 sivellinmaalattua vaappuani, ylhäällä vanhin ja alhaalla uusin...
Ei mitään parasta laatua mutta en oo tehnykkää kauaa :)

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #126 : Joulukuu 02, 2006, 20:26:18 »
Siitä se lähtee-->

tällästä valmistumassa lähi aikoina(kolmen viikon päästä  :x)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Chaxi_91

• Vieras
« Vastaus #127 : Joulukuu 02, 2006, 21:26:42 »
Hienoja on :) Tässähän tulee ihan kateelliseks kun noita kattelee... Pitäs varmaan itekin alottaa toi vaapunvalmistus.

Jussi_

• Vieras
« Vastaus #128 : Joulukuu 03, 2006, 11:33:21 »
Hii, kuvasin 3 sivellinmaalattua vaappuani, ylhäällä vanhin ja alhaalla uusin...
Ei mitään parasta laatua mutta en oo tehnykkää kauaa :)

Toi alin näyttää ihan nilsulta :-o
Hienoja on

Make75

• Profiili
    • Sähköposti

Lurppa

• Profiili
« Vastaus #130 : Joulukuu 03, 2006, 14:22:01 »
jos linkistä kuva pitäs näkyä...:

Space-tilaa, jota yrität tarkastella, ei ehkä ole tai siihen voi olla vain rajallinen pääsy.

Tarkista, onko sinulla Space-tilan käyttöoikeus, kirjautumalla Windows Live Spaces -palveluun

Etsi muita sinua kiinnostavia Space-tiloja siirtymällä kohteeseen Windows Live Spaces. 

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
« Vastaus #131 : Joulukuu 03, 2006, 14:51:52 »
Siin se on eka uistin. kommentteja?
http://makeleppiojamakefinland.spaces.live.com/PersonalSpace.aspx?_c01_blogpart=myspace&_c02_owner=1&_c=blogpart
ei näy vieläkään...laita se imageshackin kautta osoite on: http://www.imageshack.us/ ja siitä valitse selaa. Ota siihen se kuva ja sitten painat raksin ruutuun resize image ja valitse sopiva koko, vaikka tuo 320x240. Sitten painat Host it ja odota vähän aikaa. Sitten kopioit ton Hotlink for forums (2) osoitteen mikä siinä vieressä lukee ja kopioit sen sun kirjottamaasi viestiin...sit pitäis näkyä  :-)
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

Make75

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #132 : Joulukuu 03, 2006, 15:39:22 »

Eka... Kommentteja..!

Make75

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #133 : Joulukuu 03, 2006, 15:40:55 »
JA kiitos Calico cat:ille neuvoista todella paljon...  :lol:

Lurppa

• Profiili
« Vastaus #134 : Joulukuu 03, 2006, 18:27:23 »
hienohan tuo...
onko jerkki vai eikö vaan o vielä levyä kiinni? :)

BTW, paljon maksaa pieni purkki valkosta maalia, ja sopiiko CAB:in maalit probin kanssa?

Sinä kysyit:
Paljon maksaa pieni purkki valkoista maalia?
--------------------------------------------------------------------------------
Oraakkeli vastasi:
Aivan liikaa
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2006, 18:31:43 kirjoittanut Lurppa »

Make75

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #135 : Joulukuu 04, 2006, 20:35:48 »
No totaah.. En ole vielä oikeastaan päättänyt kun en ole päässyt koe-uittamaan jos ui tuollaisena niin jätän sellaiseksi jo ei ui niin sahaan turpalevyn paikan...

En tiedä koska käytän spray maaleja mutta kyllä uskoisin että cab maalit käyvät probin kanssa... :-) Spray maalit maksavat n. 4e kpl....

antza861

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #136 : Joulukuu 04, 2006, 23:09:47 »
Tämmönen ambulanssi tälläkertaa:

Make75

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #137 : Joulukuu 05, 2006, 16:39:55 »
Hieno :-D
Mitäs olet mieltä minun ensimmäisestäni..?

antza861

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #138 : Joulukuu 05, 2006, 16:47:32 »
Hienohan tuo on ensimmäiseksi vaapuksi. Täytyypäs kaivella oma ensimmäinen vaappu ja laittaa siitä kuva tänne.

Salmo

• Vieras
« Vastaus #139 : Joulukuu 05, 2006, 17:09:01 »
Avatar-kuvana ensimmäinen jerkkini ja samalla ensimmäinen viehe, jonka olen ylipäänsä tehnyt. "Vähän" hakee vielä maalauksen suhteen, mutta kyllä tämä tästä. :-) Yllättävää, ettei Createxin kanssa ollut suurempia ongelmia (lue: täysin vtuiks menemistä), eikä Cabikaan valuttanut maalia, vaikka sitä on sekä pohjalla että pinnalla. Siis onhan tuo lähempää katsottuna ihan ekan vieheen näköinen, en jaksanut viimeistellä tuota, kun oli pakko kokeilla, miten kaikki vaiheet onnistuvat. Mutta uskonpa, että hauille kelpaa tuollaisenakin. :wink:

Aihioita on tuossa pohjalakattuna jokunen ja ilman lakkaa useampia. Uinti on ainakin enemmän kuin kohdallaan, osa hitaasti uppoavia, osa enemmän. Tuo eka on kuusesta tehty, kaikki muut koivusta. Painona lyijyä.

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger  - yuzzi_91@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #140 : Joulukuu 05, 2006, 17:38:55 »
Hieno on, ja väri on varmaan aika ympärivuotinen. Muistuttaa aika lailla Rattlin' Rapalaa, voisit koittaa pienellä hienosäädöllä tehdä samantapasen.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Salmo

• Vieras
« Vastaus #141 : Joulukuu 05, 2006, 18:07:46 »
Hieno on, ja väri on varmaan aika ympärivuotinen. Muistuttaa aika lailla Rattlin' Rapalaa, voisit koittaa pienellä hienosäädöllä tehdä samantapasen.

No tuo 16 cm / 75 g (ilman koukkuja), joten sikäli kaukana Rattlinista. Ja uintihan on laajaa siksakkia (uitetaan vavalla).

Sini-hopea-oranssi on yksi parhaista allaround-väreistä, toimii tosiaan vähän kaikkialla.

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
« Vastaus #142 : Joulukuu 05, 2006, 21:57:25 »
JA kiitos Calico cat:ille neuvoista todella paljon...  :lol:
Eipä kestä  :-) ja hienohan tuo sinus eka vaappu on Make75 kuten myös teidän muidenkin

Nassikka

• "Niillä on pakko saada kalaa" Hän sanoi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #143 : Joulukuu 12, 2006, 00:55:29 »
Tulipa tässä joululahjaidea, eli purotaimenelle purtavaa :) Kokemusta kun ei minkäänlaisesta taimenesta ole, niin ajattelin kysästä että minkähän laisesta värityksestä mahtaa kyseinen kala tykätä? Minkäkokoinen viehe sopisi ja olisiko uinnin kannalta vinkkejä? perus värit löytyy kaikki, ja kahden moista folioakin, uintilevyjäkin on ihan soppeli valikoima. Balsaa olen käyttänyt puuna, mutta ajattelin tämän jostain kovemmasta/painavammasta tehdä. Pikaisia vinkkejä kaivataan! Kiitos jo etukäteen!!
Todella hyvin sanottu.

kaivo

• Vieras
« Vastaus #144 : Joulukuu 12, 2006, 07:29:40 »
Tulipa tässä joululahjaidea, eli purotaimenelle purtavaa :) Kokemusta kun ei minkäänlaisesta taimenesta ole, niin ajattelin kysästä että minkähän laisesta värityksestä mahtaa kyseinen kala tykätä? Minkäkokoinen viehe sopisi ja olisiko uinnin kannalta vinkkejä? perus värit löytyy kaikki, ja kahden moista folioakin, uintilevyjäkin on ihan soppeli valikoima. Balsaa olen käyttänyt puuna, mutta ajattelin tämän jostain kovemmasta/painavammasta tehdä. Pikaisia vinkkejä kaivataan! Kiitos jo etukäteen!!
Tammukka on pienikokoinen kala jota pyydetään pienistä puroista, joten vieheetkin saavat olla pienimmästä päästä. Sopiva vaappukoko on n. 2 - 5 cm. Tyypillisillä tammukkapuroilla heittopituudella ei ole juuri merkitystä, joten vaapun ei tarvitse olla painotettu - ellei sitten haluta vieheen uppoavan ja lisää uintisyvyyttä esim. suvantopaikkoihin. Kelluva minivaappu on näppärä matalissa virtavesissä, ja sen voi myös laskea virran mukana ottipaikkoihin joihin viehettä ei saa esim. rantapensaiden takia heitettyä suoraan.

Jos vaapun runkomallia mietitään, tuskin menee pahasti pieleen jos esimerkiksi ottaa pienimpien Rapala Originalien ja Countdownien malliset perusvaaput.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2006, 07:40:19 kirjoittanut Kaivo »

antza861

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #145 : Joulukuu 12, 2006, 11:41:48 »
Löytyihän tuo ensimmäinenkin vaappuni. Eli tästä ollaan lähdetty:

Ja tähän ollaan tultu:

Joku tarkkasilmäinen saattaa jopa havaita pientä kehittymistä :wink: Tuo ensimmäinen on tehty noin 2 ½ vuotta sitten.

Lurppa

• Profiili
« Vastaus #146 : Joulukuu 12, 2006, 14:35:15 »
hehe...
Karkeasta sileäksi, näin sen voisi sanoa ;)

Hienoja on juu. Tässä on valmisteilla 4 pikkuvaappua joululahjoiksi. Aihiot tehny jo, vielä pitäs lanka sisään pistää ja maalata... :)

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
« Vastaus #147 : Joulukuu 12, 2006, 17:09:24 »
Hienoja vaappuja anzalla :lol: onko tolla ekalla vaapulla tullu kalaa?

antza861

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #148 : Joulukuu 12, 2006, 17:21:15 »
Ensimmäisen kerran kun koitin tuota ensimmäistä vaappua niin oli hauki kiinni jo viiden minuutin uistelun jälkeen :-o Silloin oli melkoinen voittaja fiilis. On sillä muutama hauki tullut mutta eihän sillä enää uskolla edes kalastaa ettei se vaan jää pohjaan. Pidän sitä nykyään vain koriste-esineenä kun sillä rupeaa olemaan jo aikalailla tunne-arvoa.

Ja Lurppa: Meillä vaappunikkareilla taitaa olla aika yleinen joululahja-idea nuo vaaput. Pitäisi sitä itsekkin varmaan muutama lahjavaappu tehdä :-)

Nassikka

• "Niillä on pakko saada kalaa" Hän sanoi
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #149 : Joulukuu 12, 2006, 20:22:18 »
Kaivolle kiitokset infosta, vielä kun jonkinlaista värivinkkiä tammukan pyyntiin sais niin olisin iki onnellinen.

Heh, Mä kans ajattelin joululahjaksi veljelle muutaman väsätä ku se justiin muutti yhden joen/puron läheisyyteen josta kuulemma tammukkaa nousee.
Todella hyvin sanottu.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>