Chat

Kirjoittaja Aihe: Kuvia itse tehdyistä uistimista  (Luettu 1610673 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
Vs: Kuvia itse tehdyistä uistimista
« Vastaus #780 : Elokuu 08, 2007, 17:59:44 »
todella hienoja!miten voit tehdä nuin tarkkaa työtä niin kun tuossa tummassa jossa on nuita lehtiä tai nuita 8-)

Kiitos, ei siinä tarvita kuin rypisteltyjä sanomalehtiä ja "maalaus" on kaikkea muuta kuin tarkkaa työtä.

Eikä kahta samallaista saa tekekmälläkään!
Jos siis on tehty niin että eka maalattu esim. valkosella ja sitten päälle punaisella ja ennenkuin maali kuivuu niin rypistetyllä sanomalehdellä painetaan maaliin kuvio.
Tuo on ihan hyvä konsti, mutta ei onnistu liuotin ohenteisilla maaleilla. Ne kun kuivuu käytännössä heti kun ovat vaapun/jerkin pinnassa.
Kyllä nuo juveksen jerkit ihan kalastavan näköisiä ovat.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Salmo

• Vieras
« Vastaus #781 : Elokuu 08, 2007, 19:24:59 »
Joo, varmasti tuo on helpompaa vesiväreillä. Osa kuvioista on tehty dippaamalla sanomalehteä väriin ja osa taas puhtaalla sanomalehdellä jerkin pintaa painellen. Täytyy ruiskuttaa aika paksu kerros maalia, ennen kuin vesiväreilläkään onnistuu.

pihlis

• http://hauskatvideot.com
    • Profiili
    • Hauskatvideot.com
    • Sähköposti
« Vastaus #782 : Elokuu 09, 2007, 11:58:09 »
Tämähän rupeaa pikkuhiljaa sujumaan...

Kuhalle...

Tätä tarjotaan sillon, kun ei tunnu olevan syönnillä ja mikään ei tunnu ärsyttävän tarpeeksi.  :evil:

Kommenttia ja parannusehdotuksia otetaan vastaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2007, 14:07:16 kirjoittanut pihlis »
Auta meitä rakentamaan kattava tietopaketti kalastuksesta.
Pienenkin tiedon lisääminen tai asiavirheen korjaaminen auttaa meitä eteenpäin.

KalastusWiki KLIKKAA TÄSTÄ

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
« Vastaus #783 : Elokuu 09, 2007, 15:30:48 »
Dad: Vissiin käytät probia lakkana? Näyttäisi kovin siltä. Tuo alempi on mun silmään vähän samentunut, kannattaa kokeilla kirkastaa sen pintaa. Muuten ihan ottavan näköisiä kapuloita!
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Hauestava

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #784 : Elokuu 09, 2007, 22:25:48 »
Uutta tuotantoa:

Shot with 6630 at 2007-08-09

kokeilin tehdä myös tuollaista "lipatonta" vaappua.. :-P
"Ei se ota, jos ei annakkaan"

Hemulisoturi

• Profiili
« Vastaus #785 : Elokuu 10, 2007, 11:15:03 »
Nils Hauestava Bigmouth. Hehe ; D Hienoja vaappuja, etenkin tuo Bigmouthin kopio.  :wink:

juhox

• Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • Profiili
« Vastaus #786 : Elokuu 10, 2007, 11:26:00 »
Nils Hauestava Bigmouth. Hehe ; D Hienoja vaappuja, etenkin tuo Bigmouthin kopio.  :wink:
Minunkin silmiini osui tuo "bigmouth", uiko se? :lol:.
Hienoja  ovat Hauestavan vaaput.
"En syö kalojen lääkkeitä. "

DaD

• Profiili
« Vastaus #787 : Elokuu 10, 2007, 14:14:51 »
Dad: Vissiin käytät probia lakkana? Näyttäisi kovin siltä. Tuo alempi on mun silmään vähän samentunut, kannattaa kokeilla kirkastaa sen pintaa. Muuten ihan ottavan näköisiä kapuloita!
nitroa käytän. ne on molemmat vähän sameita.  liian kostea ilma ollut kun olen lakannut. asetoni höyryssä käyttämällä varmaan lähtee pois toikin ongelma.

ara_1

• Profiili
« Vastaus #788 : Elokuu 10, 2007, 15:23:05 »
nättejä Juveksella,niin myös muilla!! :wink: 8-)
Hauestaja ;)

ara_1

• Profiili
« Vastaus #789 : Elokuu 10, 2007, 15:34:16 »
onko kellään muuten hajua miksi nitrolakka muuttuu kuivuessaan valkoiseksi ja siitä takaisin normaalin väriseksi? johtuukohan lämpötilasta,liian nopeasta,hitaasta lakkauksesta vai mistä? :|
Hauestaja ;)

DaD

• Profiili
« Vastaus #790 : Elokuu 10, 2007, 15:41:27 »
onko kellään muuten hajua miksi nitrolakka muuttuu kuivuessaan valkoiseksi ja siitä takaisin normaalin väriseksi? johtuukohan lämpötilasta,liian nopeasta,hitaasta lakkauksesta vai mistä? :|
liiian kostea ilmasto.. ? mulla ainakin tulee sama homma aina välillä. sameaks vetää aina välillä.. mutta kuivuessaan taas normaaliks.

miksu94

• ><)-)-)-)*>.oO
    • Profiili
« Vastaus #791 : Elokuu 10, 2007, 21:25:29 »
Pihliksen kolmas vaappu näyttää herrrrkulliselta  :mrgreen: Luulis toimivan ainakin hauelle!

ara_1

• Profiili
« Vastaus #792 : Elokuu 11, 2007, 00:59:44 »
liiian kostea ilmasto.. ? mulla ainakin tulee sama homma aina välillä. sameaks vetää aina välillä.. mutta kuivuessaan taas normaaliks.
juu se se sitten vissiin on,faija sanoi samaa.Pidän ikkunaa yleensä raollaan,sekin varmaan vaikuttaa.Missäköhän kannattai sitten lakata  :roll: just meni hyvin onnistunu vaappu päin vittua lakkauksen takia =/
Hauestaja ;)

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #793 : Elokuu 11, 2007, 01:12:37 »
juu se se sitten vissiin on,faija sanoi samaa.Pidän ikkunaa yleensä raollaan,sekin varmaan vaikuttaa.Missäköhän kannattai sitten lakata  :roll: just meni hyvin onnistunu vaappu päin harmi lakkauksen takia =/
No lakkapinta kirkastuu kun kastat vaapun uudestaan lakassa! Näillä keleillä lakkaaminen voi olla viakeaa jos ei omista kosteuden poistajaa(en tiedä onko sellasta edes olemassa)
Ite lakkasin tossa muutamat vaaput ja kyllä se aika harmaaksi veti aina kuivuttuaan, mutta kirkastui kun kstoi uudestan ja taas kuivuttuaan veti harmaaks. Siten kun olin tarpeeksi lakannut niin asetoni höyryissä pitelin vaappuja ja pinta kirkastui eikä enään harmaantunut.

Hauestava

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #794 : Elokuu 11, 2007, 10:18:12 »
Kyllähän mä ainakin yritin tehdä sellaisen Bigmouthin.  :wink: Ja on muuten hemmetin komeita vaappuja jotku tehny.
"Ei se ota, jos ei annakkaan"

Kylmä-Mika

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #795 : Elokuu 11, 2007, 10:55:19 »
tuossa pari taas

Shot with 6280 at 2007-08-11

ja pari muovirunkoista

Shot with 6280 at 2007-08-11
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2007, 10:57:59 kirjoittanut Kylmä-Mika »

kalan_tappaja

• Vieras
« Vastaus #796 : Elokuu 11, 2007, 11:01:57 »
Hienoja on,vasinkin tuo ylempi näyttää kalastavalta,niussa muovirungoissahan on räminäkammio..?

Salmo

• Vieras
« Vastaus #797 : Elokuu 11, 2007, 11:07:23 »
Kylmä-Mikan vaaput näyttävät - mitä nyt huonoista kuvista voi erottaa - ihan hienoilta. Kamera on tarkentanut taustan vaappujen sijasta, joten koitappas saada tarkennus vaappuihin. Onko makrokuvamahdollisuutta? Tai toimiiko automaattinen tarkennus, kun painat liipaisimen vain puoliksi pohjaan?

DaD

• Profiili
« Vastaus #798 : Elokuu 11, 2007, 15:00:28 »
ara 1 koitas lakata saunassa jos on mahdollista.. jos se menee harmaaks niin pidät vaan asetoni höyryssä vähän aikaan niin pinta kirkastuu.

Kylmä-Mika

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #799 : Elokuu 11, 2007, 15:03:50 »
eipä oikein ole tuossa kännyssä tarkennuksia :cry:

joo on räminäkuulat... käytin niissä tuota läpinäkyominaisuutta hyväkseni... tulee kyllä aika hienoja. Kohta tulee paremmat kuvat

Vihje... lasipurkkiin kuivumaan lakkauksen jälkeen missä on vähän ohennetta, noin sentti pohjalla... luin tuosta vihjeaiheesta. Reikä kanteen ja siitä rungolangan pätkällä uistin roikkumaan

ara_1

• Profiili
« Vastaus #800 : Elokuu 11, 2007, 22:33:56 »
kiitos neuvoista! :-) pitääpä kokeilla
Hauestaja ;)

kalan_tappaja

• Vieras
« Vastaus #801 : Elokuu 12, 2007, 13:55:22 »
Tämmöstä uutta:   -aihio ei ole oma kait jotain samfisun 55mm aihioita,tein loppuun kun oli tuolla laatikon pohjalta lojumassa .eli  kirrelle näitä tarjoaisin! :-)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2007, 13:59:51 kirjoittanut kalan_tappaja »

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #802 : Elokuu 12, 2007, 14:28:05 »
kalan_tappajalla komeat vaaput. Itekkin olen tehnyt noihin samaisiin samfisun aihioihin vaaapuja ja hyvän uinnin olen saanut juurikin samallaisella uintilevyllä.
Yhdellä vaapulla sain älyttömästi haukia, en tiedä mikä siinä haukea kiehtoi, mutta haukia sillä tuli niinkun kyllä ahveniakin.

Toniski

• Profiili
« Vastaus #803 : Elokuu 12, 2007, 17:19:12 »
kalan_tappajalla komeat vaaput. Itekkin olen tehnyt noihin samaisiin samfisun aihioihin vaaapuja ja hyvän uinnin olen saanut juurikin samallaisella uintilevyllä.
Yhdellä vaapulla sain älyttömästi haukia, en tiedä mikä siinä haukea kiehtoi, mutta haukia sillä tuli niinkun kyllä ahveniakin.

ite tein kanssa muutaman tota mallia olevaa vaappua niin kyllä tuli haukia tosi paljon vaikka niitä nyt en hakenutkaan että vaikea sanoa että mitä erikoista hauet niissä näki  :-)
vettä 3 metriä, monessa takila? Ei paljon syvemmällä!

kalan_tappaja

• Vieras
« Vastaus #804 : Elokuu 12, 2007, 18:01:10 »
Kiitois vinkeistä! hauelle kuitenkin välttelen nuitten "antamasta" koska kuitenkin on balsaa ja kestävyys ei ole parasta mahdollista hauelle Mutta eihän sille mitään voi jos se vaikka vahingossa tärähtää.

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • Profiili
« Vastaus #805 : Elokuu 12, 2007, 21:16:52 »
Tämmöstä uutta:   -aihio ei ole oma kait jotain samfisun 55mm aihioita,tein loppuun kun oli tuolla laatikon pohjalta lojumassa .eli  kirrelle näitä tarjoaisin! :-)

Siistejä vaappuja!! Onko tullu kalaa vielä nuilla?
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

ara_1

• Profiili
« Vastaus #806 : Elokuu 12, 2007, 21:30:37 »
nättejä kalantappajalla! 8-) mites kannattaa tuon nitrolakan kanssa lakata,kun joskus onnistuu ja joskus ei.Viimelakkauksilla reagoi ilmeisesti ilman kosteuden kanssa ja muuttui valkoiseksi.Pitääkö kastaa erittäin hitaasti vai miten? ja miten saa vältettyä ryppyjä,joita tuli uusimpaan vaappuuni,vaikka upotin vaapun lakkaan hitaasti ja nostin hitaasti? pitääkö vaappua pitää lakassa pitkäänkin?  kiitos jo etukäteen jos jaksatte vastata :-)
Hauestaja ;)

antza861

• MSN Messenger  - antza861@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #807 : Elokuu 12, 2007, 22:36:06 »
Sehän riippuu myöskin ihan lakasta. Itsellä oli ennen ns."Paven" nitroa ja kävi juurikin niikuin sinulla eli osa osannistui ja osa ei, eipä ollut juurikaan lakkaus tekniikalla vaikutusta. Mutta jos teet lakkausautomaatin niin pitäisi onnistua lähes aina, eli kone nostaa vaappua lakasta 1cm/min, ja ennenkaikkea tasaisesti. Itsellä ei tosin ole tuosta koneesta kokemusta.

Kyllästyin tuon "paven" nitron ongelmiin ja hommasin kalamies.comin "Salmonilta" nitroa, johon voi lakata vaaappuja käsin ilman minkäänlaisia ongelmia, tosin on hieman pehmeämpää kuin paven nitro.
Meinaatko äijä saada kalaa?

kalan_tappaja

• Vieras
« Vastaus #808 : Elokuu 13, 2007, 09:26:15 »
Tämmöstä uutta:   -aihio ei ole oma kait jotain samfisun 55mm aihioita,tein loppuun kun oli tuolla laatikon pohjalta lojumassa .eli  kirrelle näitä tarjoaisin! :-)

Siistejä vaappuja!! Onko tullu kalaa vielä nuilla?
nuilla en ole viellä kummemmin kerennyt kalastamaan,muuta kun koe-uitto reissulla heittelin vähän aikaa,tänään olis tarkoituksessa kävässä heittelemässä,saas nähdä miten kelpaa kaloille :wink:

kalan_tappaja

• Vieras
« Vastaus #809 : Elokuu 13, 2007, 13:37:07 »
Noniin,no nyt on sitten käyty nuilla vaapuilla kalastamassa..ja kalaahan tuli heti ensi heitolla: 35cm taimen,en kovin kauon kerenny siellä käydä kun on tässä muuta hommaa,mutta kyllä nuilla kalaa sai,sehän on pääasia :-)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>