0 Members and 4 Guests are viewing this topic.
Quote from: muppeli on January 01, 2008, 22:36:52 olisin tilaamassa tälläst sam fishingistä:sam-propionaattirouhe 150g(venelakan tilalle), uintilevy lajitelma, runkolankaa 0,6 ja 0,7 , folio 1m suomu, tarrasilmät 100kpl, balsapalkki 5kpl. Monta vaappua saa tollasest palkist? En tiedä mmntako vaappua, mutta riippuu varmaankin vaappujen koosta hyvinpitkälti. Mutta runkolangaksi ottasin 0,8-1mm ja suomufolion tilalle käärme kuviota. Tuo samfishingin suomu folio on aika vaikeata folioida. Propin tilalle cab-lakkaa.
olisin tilaamassa tälläst sam fishingistä:sam-propionaattirouhe 150g(venelakan tilalle), uintilevy lajitelma, runkolankaa 0,6 ja 0,7 , folio 1m suomu, tarrasilmät 100kpl, balsapalkki 5kpl. Monta vaappua saa tollasest palkist?
mitäs ostit/tilasit?
onko perza muuten noissa sun joissain vaapuissa mitä on tuolla alkupäässä tätä aihetta niin samaa foliota mitä on karikon vaapuissa?
kyllähän tuosta monta erilaista vaappua saa tehtyä. tommosesta yhestä palkista saa tehtyä 12 kappaletta 10 cm vappua eli kai niistä saa semmosen 60 normi vaappua tehtyä. en kyllä sen suuremmin suosittele propionaatti lakkaa ja enkä varmasti ole ainoa.
Quote from: Toniski on January 01, 2008, 22:55:12 kyllähän tuosta monta erilaista vaappua saa tehtyä. tommosesta yhestä palkista saa tehtyä 12 kappaletta 10 cm vappua eli kai niistä saa semmosen 60 normi vaappua tehtyä. en kyllä sen suuremmin suosittele propionaatti lakkaa ja enkä varmasti ole ainoa. Ei todellakaan! Itse olen balsapalkkeja tilannut jotka maksavat 1e. Niistä saa 2 kpl 12 senttistä vaappua ja 1 kpl mini vaappu n 5 cm. Eli noin 3 kymmensenttistä vaappua yhdestä palkista.
Quoteonko perza muuten noissa sun joissain vaapuissa mitä on tuolla alkupäässä tätä aihetta niin samaa foliota mitä on karikon vaapuissa?Ei ole karikon foliota, vaan ostin tuota sillon josksu joltakin kalastus.comista. Tietoa ja taitoa kun on tullut vähän lisää noilta ajoilta niin tota olis aika helppo tehdä itse. Eli ostais rullan alumiini teippiä rautakaupasta. Sitten honkkarista pastamankelin ja kumi liikkeestä palan muutaman millin paksua kumimattoa. Tylliä vaikka kukka kaupasta. Sitten vain kumimaton päälle folio ja tämän päälle tylli. Koko komeus sitten pastamankelin läpi ja sinulla on tyllin kuvion mukaista foliota.En ole itse kokeillut kun ei ole ollut tarvetta, mutta tuntuis ainakin helpolta tavalta tehdä foliota. Tietysti alumiini teippi ei ole ihan niin kirkasta kuin normaali talousfolio.
Biltsusta löytyy tämmöstä. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=29120&sivu=29120.htm&ryhma=3&kategoria=96&SID=425262451112352686760Kestää ainakin spräytä ja uretaanilakkaa sekä raakaa käsittelyä hilseilemättä.Löytyy mm. sinistä, punasta, vihree ja kulta tai keltainen.Toistaiseks olen tehny tuolla hopealla.
Quote from: A.H on July 19, 2007, 12:55:10 Biltsusta löytyy tämmöstä. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=29120&sivu=29120.htm&ryhma=3&kategoria=96&SID=425262451112352686760Kestää ainakin spräytä ja uretaanilakkaa sekä raakaa käsittelyä hilseilemättä.Löytyy mm. sinistä, punasta, vihree ja kulta tai keltainen.Toistaiseks olen tehny tuolla hopealla.juu kävin ostamassa biltemasta tollasta timantti teippii ja kestää hyvin lakan.
Quote from: muppeli on January 04, 2008, 11:24:37 Quote from: A.H on July 19, 2007, 12:55:10 Biltsusta löytyy tämmöstä. http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=29120&sivu=29120.htm&ryhma=3&kategoria=96&SID=425262451112352686760Kestää ainakin spräytä ja uretaanilakkaa sekä raakaa käsittelyä hilseilemättä.Löytyy mm. sinistä, punasta, vihree ja kulta tai keltainen.Toistaiseks olen tehny tuolla hopealla.juu kävin ostamassa biltemasta tollasta timantti teippii ja kestää hyvin lakan. Onko tuo kuin vaikea laittaa vaapun pintaan?Tuommosen vois vaikka käyä ostaankin, jos tuota ei ole kovin vaikea käsitellä.
juves olet lähinnä jerkki miehiä ja sen kyllä huomaa noista pirun komeista kapuloista, mutta oletko vaappuja tehny minkä verran?
Quote from: Make75 on January 02, 2008, 16:23:27 Quote from: Toniski on January 01, 2008, 22:55:12 kyllähän tuosta monta erilaista vaappua saa tehtyä. tommosesta yhestä palkista saa tehtyä 12 kappaletta 10 cm vappua eli kai niistä saa semmosen 60 normi vaappua tehtyä. en kyllä sen suuremmin suosittele propionaatti lakkaa ja enkä varmasti ole ainoa. Ei todellakaan! Itse olen balsapalkkeja tilannut jotka maksavat 1e. Niistä saa 2 kpl 12 senttistä vaappua ja 1 kpl mini vaappu n 5 cm. Eli noin 3 kymmensenttistä vaappua yhdestä palkista.'no en tiedä sitten mutta olen kyllä tehnyt noita 10cm vaappuja jo pitkään tuosta palkista ja kun se on 30 cm pitkä niin sen voi katkaista kolmeen osaan. sitten sahaan jokaisesta kolmesta 10cm palkista 4 pulikkaa. siinä pitää käyttää vähän mielikuvitusta niin kuluu vähiten sitä puuta. mun tuo 9,5cm malli on kyllä aika kapea et niitä saa enemmän ku paksuja.
Tällä kertaa tällasia.