Chat

Author Topic: Laadukas digitaalivaaka?  (Read 15039 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

• Guest
Laadukas digitaalivaaka?
« on: July 16, 2003, 21:11:02 »
Olen miettinyt Rapalan ProGuide 8kg ostoa, onko porukalla huonoja/hyviä kokemuksia siitä? Mistä tuota, tai muita laadukkaita digivaakoja saa ostettua Helsingistä?

Rapalan taulukon mukaan se olisi tarkin noista kolmesta ProGuide-vaa'asta, enkä muutenkaan itse tarvitse edes 8kg näyttöä.. :)

Pine

• View Profile
Re:Laadukas digitaalivaaka?
« Reply #1 on: July 16, 2003, 23:19:10 »
Itselläni on DePaul 10 kg digivaaka. Ei ole ollut valittamista, tuntuisi olevan tarkka ja painon lukitussysteemi pelaa hyvin.
Huonoa tuossa on mielestäni epäkäytännöllinen muoto (pyöreä) ja ohut kahva. Hinta oli muistaakseni 30 euron hujakoilla, ostin Venemessuilta. Vaakoja löytyy monestakin paikasta Helsingissä, varmasti ainakin esim. Woblerista ja Tyrskytaimenesta, onhan noita muitakin, netistä löytyy.

raven

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: July 22, 2003, 12:52:18 »
Jos et tarvitse kovin suurta painoskaalaa niin voin suositella de  paul designin viiteen kiloon näyttävää vaakaa. Näyttötarkkuus ko. vehkeellä on 5g ja itse olen ainakin ollut siihen tyytyväinen.  

kompaktin kokoisena menee vaikka kalastusliivien taskuun. Harvoin (tuskin koskaan) yli viiden kilon kaloja tulee itse punnittua ja jos sellaisen sattuu saamaan niin se varmaankin tulee punnittua vielä jossain muualla.

petri.k

• View Profile
« Reply #3 on: July 22, 2003, 14:43:07 »
Mistähän tuommoista 5kilon vaakaa saisi ostettua pk-seudulla?
Wobblerissa kun kävin, siellä näytti olevan vain 10kg mallia..
- Petri Kolehmainen

willow

• View Profile
« Reply #4 on: July 22, 2003, 16:27:45 »
Jos päädyt De Pauliin niin saat varautua, että luultavammin tuskastut sen erittäin pieneen koukkuun.. Siis siihen johon kala "ripustetaan"..
Ainakin 10 kg:n vaa'assa on erittäin pieni tämä koukku.. Monessa paikassa olen sen kanssa tapellut ja koukun vaihto on ollut harkinnassa!

Näin 10 kg:n vaa'assa.. 5 kg en ole livenä nähny!

Edit: Muuten kyllä kestänyt ja näyttötarkkuus huippu luokkaa!
Oli miten oli, mutta kyllä näin on

Salmo

• Guest
« Reply #5 on: July 22, 2003, 17:43:17 »
Itse olen käyttänyt Nordic Sportsin 10kg digivaakaa, joka kyllä todellisuudessa näyttää kai max 9,6kg. Vaa'an tarkkuusalue on 10g. Muita ominaisuuksia ovat mm. kello, lämpötilan mittaus, muisti ja nettopaino.

Huonot puolet :

- Koukku on toivottoman pieni. Sen voi tosin vaihtaa suurempaan, jos haluaa.
- Ulkoisesti vaaka on varsin lelumainen ja näppäimet ovat huonot (pienet, joutuu painamaan välillä kynsillä).
- Vaakaa ei saa pois päältä ottamatta paristoja pois.
- Ei kestä sadetta ja veden roisketta.

Hyvät puolet :

- Lukitsemismekanismi toimii
- Lämpötila, kello, muisti ja nettopaino (itse en tosin ole juuri hyödyntänyt)
- Kompakti koko

Muuta tietoa :

Toimii 2x AAA-paristolla. Paristojen kestoksi (paristoista riippuen) luvataan 2-3 vuotta.

Jos itse ostaisin nyt vaa'an, en ostaisi tätä. Taisin saada tämän joululahjaksi, joten siinä syy, miksi tätä käytän. Koon puolesta tämä sopisi mielummin ahvenvaa'aksi, mutta sitten max painon olisi hyvä olla 5kg.

Pine

• View Profile
« Reply #6 on: July 22, 2003, 17:45:24 »
Jos päädyt De Pauliin niin saat varautua, että luultavammin tuskastut sen erittäin pieneen koukkuun.. Siis siihen johon kala "ripustetaan"..

Totta, unohdin mainita tuosta. Koukku on huono kaikin puolin, liian pieni ja "tylsä".
Itse ratkaisin ongelman vaihtamalla Biltemasta ostetun jousivaa'an mainion koukun tuohon DePauliin.

willow

• View Profile
« Reply #7 on: July 22, 2003, 19:00:34 »
Totta, unohdin mainita tuosta. Koukku on huono kaikin puolin, liian pieni ja "tylsä".
Itse ratkaisin ongelman vaihtamalla Biltemasta ostetun jousivaa'an mainion koukun tuohon DePauliin.

Kävikö se koukku DePauliin kuin nenä päähän? Voisi vaikka tuommoisen jousivaa'an ostaa ja vaihtaa koukut päikseen ja myydä jollekkin vähemmän kalastavalle kaverille etiäpäin! ;)  

Oli miten oli, mutta kyllä näin on

Pine

• View Profile
« Reply #8 on: July 22, 2003, 21:29:07 »

Kävikö se koukku DePauliin kuin nenä päähän? Voisi vaikka tuommoisen jousivaa'an ostaa ja vaihtaa koukut päikseen ja myydä jollekkin vähemmän kalastavalle kaverille etiäpäin! ;)  

Sai sitä muistaakseni vähän aikaa väkertää tuohon kiinni, mutta kun sai paikoilleen, toimii tuossa DePaulissa erinomaisesti. DePaulin koukkua en kiinnittänyt Bilteman vaakaan, kaipa se käy yhtä hyvin niinkin päin.
Bilteman vaaka oli muistaakseni myös 10 kg malli, vaikka kaipa noissa on samankokoiset koukut kaikissa(?).

viltawa

• Fishing Team Kalu
    • View Profile
    • http://www.fishingteamkalu.com
« Reply #9 on: August 01, 2003, 23:15:37 »
Rapalan ProGuide on ainakin ollut aika toimiva peli:
http://www.ahtojaata.net/ftk/index.php?ftk_testaa_pg&navitestaa

Deathis

• View Profile
« Reply #10 on: August 02, 2003, 01:45:45 »
itselläni on Depaul design 10 kg digitaalivaaka ja voin sanoo et kannattaa ostaa....tosi hyvä vaaka  ;)

edit. yksi hymiö riittää!

shanghai

• View Profile
    • Email
« Reply #11 on: August 07, 2003, 10:39:11 »
DePaulin koukun voi virittää paremmin toimivaksi vääntämällä hieman auki ja teroittamalla.

- eemeli -

Deeku

• Lahna on aina yhtä iloinen.
    • MSN Messenger - tampio95@hotmail.com
    • View Profile
Vs: Laadukas digitaalivaaka?
« Reply #12 on: August 30, 2009, 14:06:08 »
Tuli mieleen että onko tuommoisesta Ahti 100 digitaalivaa'asta mihinkään? Koska tuo on melko halpa mutta silti näyttäisi monipuolisia ominaisuuksia olevan. http://www.supernova.fi/product/336/ahti-100-digitaalivaaka Ainoa miinus näyttäisi olevan että melko pieni koukku tuossa on. Jos se nyt edes on ainoa miinus.
« Last Edit: August 30, 2009, 15:07:48 by Deeku »
”Toi meni särki.”
        ~3-vuotias poika rikottuaan maljakon.

Hagge

• View Profile
« Reply #13 on: August 30, 2009, 19:21:21 »
Taisi joskus olla Erä-lehdessä testiä noista vaaoista, joten kirjastoon vaan hyllyjä penkomaan.

Itselläni käytössä DePaul 10 kg vaaka ja ei tuosta mitään pahaa sanottavaa ole, paitsi liian pieni ja tylsä punnituskoukku.
Joka tapauksessa suosittelen ostamaan vaa´an motonetistä, siellä kun on paljon muita liikkeitä edullisemmat hinnat.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #14 on: August 31, 2009, 15:00:23 »
Itseltäni löytyy rapalan 25kg digivaaka. Luojan kiitos tässä vaa'assa ei ole tuota "hold" toimintoa, joka siis lukitsee painon näyttöön. Edellisen vaa'an kanssa oli se ongelma, että kun se vielä sahasi painoa paikalleen (elävä kala vaa'assa) niin se pysäytti sen aivan liian aikaisin, näyttäen ihan mitä sattuu, jolloin täytyi ottaa kala pois, resetoida ja uudestaan yrittää. Siihen minulla paloi hermot silloisen vaa'an kanssa.

Ja jos joku ihmettelee et miks kala täytyi ottaa pois, niin vaa'assa oli myös tare (taaraus) toiminto.

Vaa'assa on myös reilun kokoinen koukku, jossa pysyy isompikin fisu. Mittaa 10gr tarkkuudella ja tarkasti. (testattu)

Miskala

• View Profile
« Reply #15 on: August 31, 2009, 15:18:31 »
Itseltäni löytyy rapalan 25kg digivaaka. Luojan kiitos tässä vaa'assa ei ole tuota "hold" toimintoa, joka siis lukitsee painon näyttöön. Edellisen vaa'an kanssa oli se ongelma, että kun se vielä sahasi painoa paikalleen (elävä kala vaa'assa) niin se pysäytti sen aivan liian aikaisin, näyttäen ihan mitä sattuu, jolloin täytyi ottaa kala pois, resetoida ja uudestaan yrittää. Siihen minulla paloi hermot silloisen vaa'an kanssa.

Ja jos joku ihmettelee et miks kala täytyi ottaa pois, niin vaa'assa oli myös tare (taaraus) toiminto.

Vaa'assa on myös reilun kokoinen koukku, jossa pysyy isompikin fisu. Mittaa 10gr tarkkuudella ja tarkasti. (testattu)

Sama vaaka täälläkin. Maksoi 10€. Tarkkuus on erittäin hyvä, olen testannut sitä vertaamalla kaupasta ostettuihin tuoutteisiin (esim. omeniin) ja on näyttänyt samaa.

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #16 on: August 31, 2009, 15:30:39 »
Itselläni on Rapalan 8kg digivaaka. Hintaa en osaa sanoa, kun tuli jonkun Rapalan pilkkisetin mukana.

Näyttää tuloksen tarkasti ja on kestänyt hyvin vaikka on paljon vettä yms. räiskynyt päälle.
Eikä ole vielä päälle 8kg kaloja tarvinnut punnitakkaan... ainakaan omia.  :-D
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Patte123™

• Kalassanet Ry jäsen
  • entinen auto..
    • View Profile
« Reply #17 on: August 31, 2009, 15:40:23 »
ittellä on taas D.A.M joku digi vaaka joka näyttää 40kg. ja kyllä se on aika tarkka.
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #18 on: June 20, 2011, 13:07:25 »
Nostetaas vanha aihe.
Nyt on käynyt niin, että rapalan vaaka sanoi sopimuksensa irti. Ilmeisesti juotokset johdoista petti, kun ei pelitä enää. Nyt siis hakusessa uusi vaaka.
Tuo Depaulin Erä-lehden testivoittaja kiinnostaisi ja kuulisin mielelläni muiden käyttökokemuksia. Esim onko miten tarkka? Tuossakin lukee, että NOIN 20gr tarkkuudella mittaa. Joten onko se tuo vai eikö se ole. Kestävyys? Pariston kesto? Koukun käyttökelpoisuus? Vedenpitävyys?

Depaul Design 25kg digitaalivaaka, klikkaa

tumppi98

• Vammalan urheilukalastajat
    • View Profile
    • Email
« Reply #19 on: June 20, 2011, 13:46:04 »
Isoveljellä on joku Rapalan 25kg digitaalivaaka ihan hyvin on toiminu.
Mennöön eikä meinata!

M1kko

• M1kko Alatalo
    • View Profile
« Reply #20 on: June 21, 2011, 08:49:06 »
Tuo Depaulin Erä-lehden testivoittaja kiinnostaisi ja kuulisin mielelläni muiden käyttökokemuksia. Esim onko miten tarkka? Tuossakin lukee, että NOIN 20gr tarkkuudella mittaa. Joten onko se tuo vai eikö se ole. Kestävyys? Pariston kesto? Koukun käyttökelpoisuus? Vedenpitävyys?

Depaul Design 25kg digitaalivaaka, klikkaa
Itsellä on ollut Depaul 10 kg:n vaaka n. 8 vuotta käytössä. Kertaakaan en ole paristoja joutunut vaihtamaan. Vaakaa olen säilyttänyt lähinnä kalalaukun sivutaskussa. En ole mitenkään erityisesti pitänyt vaakaa kuin "kukkaa kämmenellä". Sateellakin vaaka on ollut siellä laukun sivutaskussa ja varmasti vaaka on kosteudelle altistunut. Mitään ongelmia ei toimivuudessa kuitenkaan ole ollut. Tuskin tuo 25 kg malli kestävyydeltään voi paljoa tuosta 10 kg mallista erota, vaikka erinäköinen onkin.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #21 on: June 21, 2011, 12:37:12 »
DePaul on tarkka jos vertaa laitteita keskenään. Meinaan itselläni on sellainen ja appiukolla myös ja ollaan saaliit punnittu aina molempien vaaoilla sekä toripuntarilla ja hyvin pitää kutinsa. Koukku saisi olla isompi jos jotain vikaa lähtee hakemaan ja patterin laitto koteloon on erittäin haasteellista, mutta kyllä sen sinne saa.
Hyvä laite ja voi suositella. Ei syö virtaa hirveästi ja on näppärä käsitellä.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #22 on: June 21, 2011, 13:50:04 »
Lukittuuko tuon laitteen painonnäyttö itsekseen tietyn ajan kuluttua? Tuossa ihan pienessä Depaul vaa'assa ainakin lukittui todella vikkelään, jolloin 100gr saattoi olla 320gr kun potki siinä vaa'assa

Suurkalastaja1

• Katiska-pehtori
  • Kaikki muu paitsi kalastus on turhaa.
    • View Profile
    • Email
« Reply #23 on: June 23, 2011, 00:56:59 »
Tätä voin suositella jos hyvää puntaria etsit: http://www.ketunhanta.com/kauppa/1st/html/default.asp?id=1235&p_id=10&editmode=showprod
Vuoden olen nyt tuon omistanut eikä ole mitään ongelmia ollut. Vaaka on tarkka (olen välillä testannut litran maitotölkillä) ja kestää vettä hyvin. Tuon linkin tieto että minimipaino on 400 g ei pidä paikkaansa. Alle 100 g kalojakin pystyy punnitsemaan. Se huomioitiin ERÄn testissäkin. Puntarista löytyy myös mittanauha ja lämpömittari.

Aiemmin sai tapella Rapalan, Jaxonin ym. vaakojen kanssa kun eivät tahtoneet kestää käyttöä, mutta tuohon olen ollut todella tyytyväinen. :-)
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Aatami

• Professorin vaimo
  • Global Moderator
  • Intohimona kalastus
    • MSN Messenger - jami_terasahde@msn.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #24 on: June 23, 2011, 06:02:02 »
Kipsteri kyllä se lukittuu, mutta lukittuu vasta sitten, kun laite on varma painosta eli kun paino ei enää vaihtele.
Aina ei voi miellyttää kaikkia..
http://kalassa.net/aatami/
Kalassanet kalastusseuran sihteeri

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #25 on: June 23, 2011, 15:12:41 »
Kipsteri kyllä se lukittuu, mutta lukittuu vasta sitten, kun laite on varma painosta eli kun paino ei enää vaihtele.
Hyvä sitten. Näiden arvostelujen perusteella voin hyvin mielin ostaa tuon vaa'an sitten. Kiitokset Aatami.

Ozzman

• Paranoidi
    • View Profile
« Reply #26 on: June 24, 2011, 12:40:38 »
http://kalastus.hongkong.fi/fi/tarvikkeet/vaa-at/depaul-design-25kg-digitaalivaaka/p/89016/

Itellä tollanen ja ainakin 10kg asti näyttää 20g tarkkuudella (tarkoilla punnuksilla mitattu)

Ja jos koukku on liian pieni niin sitähän on aina helppo modata
So long, and thanks for all the fish!

center>