Suositelluksi käyttöalueeksi vois olettaa jotain 5000 - 5500 kierroksen hujakoilla, eli jos 9.9 kiertää tuon verran ja 15 vielä 2000 enemmän, niin se on jo aikamoinen kierroskone. Taas jos 9.9 on rajoitettu johonkin 4000 tai alle niin sen luulisi jo kuulostavan nuhaiselta.
Jos 9.9 kiertää sen mitä pystyy, eli rajoitin tulee vastaan, niin sen pitäisi alkaa "pätkiä tai rätistä", kun rajoitin katkoo sytytystä.
Mikäli tuo rajoitin on vain sytkässä, niin 15 sytkäosat/ohjausyksikkö vaihtamalla pitäis koneen muuttua.
200 vois olla ihan hyvä arvio kiekkaerosta, onhan lehdessäkin voinut olla kirjoitusvirhe. Silloin 9.9 kierrokset olis varmaan rajattu sopivasti 15 huipputehokierrosten alle.
Entisessä 20 Johnson koneessani (-93) aikoinaan oli muistaakseni lehden (kai Kippari) vertailussa sellainen ominaisuus, että tehokäyrä jatkoi nousuaan siihen asti, kunnes huudattaminen lopetettiin. Käyttivät sitä jonkin verran ylikierroksille, ja tehoa tais löytyä lähemmäs 30 heppaa, jos en ihan väärin muista. Tuohan on (ainakin oli) teholuokkansa suurin kone, jotain 520 kuutiota, ja siitä oli tehoversioita 35 heppaan asti.