Chat

Kirjoittaja Aihe: Kustavin kalastajat...  (Luettu 4780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lippa_mies

• Vieras
Kustavin kalastajat...
« : Heinäkuu 31, 2003, 19:10:57 »
onkos täällä ketään muuta ketä kalastais kustavissa päin?? itse olen kalastellut ahkerasti Kustavin Laupusissa... Ajattelin vaan että mitä kalaa muut sieltä kalastelee ja ennen kaikkea onko jalokalaa noussut??

rillu

• Profiili
Re:Kustavin kalastajat...
« Vastaus #1 : Elokuu 13, 2003, 20:07:00 »
Tarkoitus olis mennä kaveriporukalla lokakuun puolenvälin jälkeen Kustaviin, en ole käynyt siellä koskaan enkä muutenkaan merellä kalastelemassa. Tarkempaa paikkaakaan ei ole minulla vielä tiedossa, elikkäs voisitko suurpiirtein kertoa hieman paikasta. Mitä kannattaa yrittää, mistä ja millä siihen vuodenaikaan? Olen kuullut hurjista ahven määristä ja kuhakin taitaa olla otilla vielä?

lippa_mies

• Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 14, 2003, 16:57:46 »
Lainaus
Tarkoitus olis mennä kaveriporukalla lokakuun puolenvälin jälkeen Kustaviin, en ole käynyt siellä koskaan enkä muutenkaan merellä kalastelemassa. Tarkempaa paikkaakaan ei ole minulla vielä tiedossa, elikkäs voisitko suurpiirtein kertoa hieman paikasta. Mitä kannattaa yrittää, mistä ja millä siihen vuodenaikaan? Olen kuullut hurjista ahven määristä ja kuhakin taitaa olla otilla vielä?
Joo, eli ekaks Lokakuussa ei saa kuhaa ainakaan uistelemal, no ehkä jotain sattumia VOI saada(itse en oo mitenkään muuten kalastanut kuhaa kuin uistellut)eli Lokakuussa pitäisi jo meritaimen olla syönnillään. (parhaat paikat iniössä ja santasaaren lähellä) Mutta jos ei kiinnostus/taito (aika suuri mahdollisuus tehdä nolla reissu taimenta kalastaessa) riitä niin haukea vaan koittamaan kaislikoista ja karikoilta voi olla hyvät mahikset saada isojakin haukia. Ahvenista en niin tiedä mut kyl niitäkin sit vissii saa kunhan löytää paikat....Kireitä siimoja

Pete

• Global Moderator
    • Profiili
    • http://www.stcroixrods.com/
« Vastaus #3 : Elokuu 14, 2003, 17:10:53 »
Se on aika paljon siitä kiinni mikä silloin lokakuussa on veden lämpötila. Haukea sieltä yleensä on tullut ympäriinsä. Sieltä Iniön kupeesta Keistiön saaren paikkeilta olen saanut elämäni suurimman. Se oli kevättä kylläkin. Noin 10 kiloisia siitä Kustavin ympäristöstä olen saanut 2 kpl ja sellasia 3-5 kg on ihan normaali kun vaan löytää paikan. Paikat muuttu aina veden lämmön, tuulen ja päivänajan mukaan. Mutta mahdollisuuksia on !

(Kustavista lautalla ja olet 35 minuutin päästä hieman laajemmilla vesillä ja siellä pitäi olla lokakuussa vedet jo riittävän viileät. Brandö on eka Ahvenanmaan saari ja siellä eri kalastuslaki ja lupa systeemit.)

rillu

• Profiili
« Vastaus #4 : Elokuu 14, 2003, 20:59:18 »
Minä kiitän näistä tiedoista, ja ompahan jotain syytä odottaa syksyä. ;) Kireitä siimoja vaan teillekkin!

Kolmipiikki

• Profiili
« Vastaus #5 : Syyskuu 24, 2003, 12:37:24 »
On näköjään aika vähän turunseudun kalastajia foorumissa. harmi. :(
Kaislikon kunkku!

lippa_mies

• Vieras
« Vastaus #6 : Lokakuu 01, 2003, 20:14:46 »
Niinhän se on, olis kiva jutella vähän paikoista ja saaliista turun seudulla kalastavien kanssa... Missäs päin sinä kolmipiikki yleensä kalastelet?Ja mites onko kenelläkään kosketuksia meritaneen?? kiinnostais tämä taimenen kalastus, mutta kun ne saaliit vaan jää niin kovin pieniksi...

Kolmipiikki

• Profiili
« Vastaus #7 : Lokakuu 02, 2003, 22:41:15 »
Ihan Turussa ja Taivassalossa/Kustavissa. Jalokaloista ei ole mitään tietoa, vaikka kiinnostaisi. Haukea lähinnä.
Kaislikon kunkku!

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>