Chat

Kirjoittaja Aihe: Vetosyvyys/välineet  (Luettu 3814 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anonymous

• Vieras
Vetosyvyys/välineet
« : Elokuu 01, 2003, 11:45:12 »
Tervehdys!

Vedän soutuveneellä peltejä ja vaappuja Tampereen Pyhäjärvellä. Lohikalaa ja kuhaa pääasiassa.

Kannettava kaiku on mukana, ja olenkin hakenut kalastavaa syvyyttä Kuusamon 50 g painouistimen avulla. Ajattelin kokeilla myös saman merkin painosyvääjiä.

Onko antaa kokemuksia/vinkkejä miten nämä "kevyen uistelun" syvääjät ovat toimineet? Vai pitäisikö panostaa syvällä uiviin vaappuihin tai muihin virityksiin?

Kiitokset etukäteen!

panumies

• Profiili
Re:Vetosyvyys/välineet
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2003, 12:30:34 »
Itselläni ovat toimineet hyvin, mutta en laiskana usein ole jaksanut käyttää niitä, vaikka se on aika helppoa. Sidot syväimen vaikkapa n. 1.5m päähän uistimesta ja lasket hökötyksen varovasti veteen. Syväin alkaa vetää muotonsa ansiosta syvälle itseänsä ja perässä tulevaa uistinta. Päästä siimaa ja molemmat laskeutuvat alaspäin, tässä vaiheessa rautalangassa oleva rengas on ylhäällä. Kun kala tarraa, niin rengas laskeutuu ja kelaaminen helpottuu. Voit myös laukaista syväimen itse vetäen vavalla reilusti menosuuntaan. Kun haluat syväimen taas pohjaakohti kiskaise menosuuntaan ja anna löysiä, jolloin syväimen takapäässä sijaitsevassa putkessa oleva kellutusaine nostaa renkaan taas ylä-asentoon.

Eiköhän tuo helpota vähän.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 01, 2003, 13:58:31 »
Entäpä onko kalaa tarttunut paremmin itse painouistimeen, vai sen perässä vedettävään vaappuun tms?

panumies

• Profiili
« Vastaus #3 : Elokuu 01, 2003, 14:37:05 »
Siis kyse oli painosyvääjästä, kumpi käsitti väärin ?

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #4 : Elokuu 02, 2003, 01:00:34 »
Ei väärinkäsitystä, syvääjä käyttö ok. Kysyin jatkoa tähän aiheeseen; painouistinten käytöstä..mahtaako toimia uistelussa?

panumies

• Profiili
« Vastaus #5 : Elokuu 02, 2003, 01:24:45 »
jaa jaa, itse olen kerran kokeillut kyseistä menetelmää ja ainakin minulla se meni aika helposti sotkuun. Mutta kun viritelmän (takana vaappu siitä noin 1m eteenpäin tapsissa painouistin) sai laskettua, tuli sillä ihan hyvin kalaa, hyvä puoli oli se että sai pintavaapun syvemmälle. Itse kuitenkin käytä mieluummin uistimia erikseen kuin samassa, näin saa kokeiltua eri vesi kerrokset ja ei jää molemmat kerralla pohjaan, eikä myöskään tule sotkuja.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>