Chat

Kirjoittaja Aihe: Vaapun Hilepinta  (Luettu 2338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anonymous

• Vieras
Vaapun Hilepinta
« : Joulukuu 03, 2003, 14:31:46 »
Mitenkä teette vaappuihinne hilepinnan?
ja oisko kellään tietoo mistä sais 1mm paksuista lyijy ja balsa levyä?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Re:Vaapun Hilepinta
« Vastaus #1 : Joulukuu 03, 2003, 14:38:51 »
Hilepintaan sopivia hileitä voi tilata samfishingistä. Ripoteltavaksi kelpaa se kaikkein hienojakoisin hile. Isompi levymäinen hile taas käy lakkauksen yhteydessä tapahtuvaan koko pinnan hileyttämiseen (tarvitsisi kyllä kuvia avuksi, että tuon tuosta tajuaisi, mutta kuitenkin). Ennen sieltä sai myös pigmenttiä, jota pystyi sekoittamaan lakan sekaan. Tällä sai hienoja helmiäispintoja. Sanoivat, että huonon kysynnän vuoksi niitä ei enää hankita. Kannattaa kuitenkin kysyä, jos sitä olisi vielä tiskin alla tai olisivat muuttaneet päätöstään.
Väreinä sitä löytyi helmiäis, sininen, vihreä, violetti ja kulta.

Samasta paikasta saa myös lyijylevyä, tosin muista että lyijy on myrkyllistä ja sitä käsitellessä kannattaa pitää suojahansikkaita. Balsalevyä olen nähnyt erinäisissä askarteluliikkeissä ja pienoismallikaupoissa. Vaikkapa Kuopion askartelukulmalta kun kysyt, niin löytyy.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

JanneH

• Profiili
    • Sähköposti
Re:Vaapun Hilepinta
« Vastaus #2 : Joulukuu 04, 2003, 00:30:58 »
Mä hileytän vaappuni siten että ensin kastelen vaapun todella ohuessa lakassa ja sen jälkeen vaan sirottelen hienoa metallihilettä vaapun päälle, kunnes se on peittynyt... jos jää jotain aukkokohtia, tökkään siihen vähän lisää lakkaa ja pistän hilettä päälle. Sen jälkeen vaan reilusti lakkakerroksia päälle.

Tuosta lyijyn myrkyllisyydestä... oon itse 15 vuotta sulatellut ja valanut ja viilaillut lyijyä. Vielä olen hengissä. Koskaan en mitään käsineitä ole pitänyt. Lyijyn vaarallisuus piilee siinä että sitä nautitaan sisäisesti. Eli kunhan nyt katsoo ettei mene sitä lyijylevyä leivän päälle laittamaan niin ei siitä ongelmia koidu.
#kalastus @ ircnet

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>