Chat

Kirjoittaja Aihe: dal joki  (Luettu 3300 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jouska

• Profiili
dal joki
« : Joulukuu 08, 2003, 15:21:41 »
mistä saisi ostaa matkan ruotsin dal joelle
eikös se pitäisi olla hyvä taimen ja lohijoki.
millaiset p
erhot ja uistimet siellä toimivat parhaiten
olen menossa sinne dal joelle huhtikuussa

Selenius

• Profiili
    • Sähköposti
Re:dal joki
« Vastaus #1 : Tammikuu 02, 2004, 13:43:53 »
Moro, itse myös huhtikuussa Dalille matkaamassa. Valmiista matkoista ei tietoa, mutta itse sinne on aika helppo reissu järjestää. Auto lautalla Tukholmaan ja siitä reilut 150km Älvkarleby:n.

Lohijokena todella vaikea, mutta antaa myös isoja kaloja. Lohikausi alkaa kesäkuussa.
Taimenjokena keväällä hieno, myös syksyllä taimen sesonki. Suuri joki jonka vesi on kirkasta. Taimenta reilusti ja isojakin mukana. Viime keväänä mun suurin tasan 3kg. Joen koosta johtuen parhaiten toimii spinfluga kalastus, ja heittopainot 30-150g. Vaihteluväli on iso, mutta niin on joen virtaaman vaihtelutkin. Uistista heittokalastuksessa käytetään oikeastaan vain raskaita (40-60g) lusikoita joita jokivarresta saa ostettua (mm SlimLine). Suomen markkinoilta oikeastaan vain 40g Toby tulee uistintyypistä mieleen.

Itse sain viime keväänä kaikki kalat putkiperhoilla ja parhaiten toimivat kohtuu kookkaat tummat perhot. Joen koko aiheuttaa vaatimuksia välineille, eli yli 100g painoja on pystyttävä heittämään mikäli kalastaa virvelillä. Perholla tulee varata myös grainisiimoja mukaan. Punottujen siimoja ja lyijy painojen käyttö on kielletty, myös koukku kokoa on rajoitettu. Nämä tulee ottaa huomioon.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>