Chat

Kirjoittaja Aihe: Ketjupilkkien teko  (Luettu 2756 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jigi

• Vieras
Ketjupilkkien teko
« : Joulukuu 31, 2003, 12:38:10 »
Noniin eli on tällainen ongelma: Kun teen ketjupilkkejä perholukot ovat niin kovia että naksahtavat poikki jos vähänkin niitä renkaita yrittää vääntää auki, jotta ketjun saisi sillä perholukolla kiinni pilkkiin... En tiedä mitä tehdä, olen lämmittänyt niitä ennen renkaan avaamis yritystä mutta ei... Olen tuhonnut ainakin 10 lukkoa tällä tavoin. Kertokaa toimivia avauskonsteja. Ne perholukot ovat muuten mustad:in tekemiä.

Selenius

• Profiili
    • Sähköposti
Re:Ketjupilkkien teko
« Vastaus #1 : Joulukuu 31, 2003, 21:37:48 »
Avaa ketjun renkaita. Ne ovat yleensä pehmeämpää ainetta.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Jigi

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 01, 2004, 01:11:01 »
Jaa-a, mutta eikös ne ole kiinteitä ne ketjun renkaat? No pitääpä koittaa...

Jigi

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 01, 2004, 19:48:41 »
Ne ketjun renkaat ovat kiinteitä ainakin minun ketjussani! Selitäppäs Selenius miten oikein ajattelit sen tapahtuvan?

Selenius

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Tammikuu 02, 2004, 12:16:38 »
Itse en ole juuri pieniin ketjupilkkeihin itse ketjuja viritellyt,varsinkaan viimeaikoina. Isompiin mun käyttämä ketju on ainakin avattavissa (eli ei siis juotettu). Muistelisin näin olleen myös joidenkin ohuempien ketjujen osalta. Useimmiten menee kuitenkin kolvi-hommiksi. Eli kun yksittäistä rengasta katsoo läheltä niin havaitsee sen olevan juotettu umpeen. Tämän juotoksen (joissakin tapauksissa) jaa kotikolvilla avattua. Sitten vaan perholukko kiinni ja vot. Kannattaa tehdä hiukan isompi määrä kerralla, ainakin mun makuun ikävää näpertelyä.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Jigi

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 02, 2004, 13:55:25 »
Mahtaakohan sen ketjun sitten saada sellaisella pikajuottimella auki? Onhan se aika ärsyttävää hommaa kun avaat koukun päätä ja yrität lisätä sen ketjuun niin sitten putoaakin koukku lattialle ja ei sitten millään tahdo löytyä!

Selenius

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : Tammikuu 02, 2004, 14:01:18 »
Kaipa tuo kokeilemalla selviää.
Mun mielestä epämiellyttävää näpertelyä, liian pienet palikat. Kaivoin piruuttani eniten käytetyt ketjukoukut esille, ja niihin oli hyvin ohut ketju laitettu juuri koukku tai perholukko avaamalla. Ilmeisesti kestävä, verrattuna ketjun katkaisuun. Joatin tämän suuntaista muistelinkin.

Jigi

• Vieras
« Vastaus #7 : Tammikuu 02, 2004, 16:58:35 »
Joo huomasinhan minä sen juotoskohdan viimein. En ole vielä kokeillut, mutta mitenkäs on sem ketjun kiinnipanemisen laita? Eli kuinka saan sen takaisin kiinni ja kestääkö se?

Selenius

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Tammikuu 02, 2004, 17:07:34 »
Itse olen juottanut takaisin, eli kuumentaa ja puristaa yhteen. Helpostihan se kestävyys kokeilemalla selviää

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>