Alueittaiset keskustelut > Itä-Suomi

Kuopio: Niuva, Savilahti ja muut kalapaikat

(1/309) > >>

Joel:
Onko kukaan käyny Niuvalla pilkillä, onko tullut kalaa? Entä Savilahti?

edit: otsikkoa muokattu

Mikko_-Procyon-:
Niuvalla? Mitä tarkoitat tarkemmin? Itse olen käynyt jäällä siitä Julkulan sataman kohdilta. Saaliina oli pientä ahventa harvakseltaan. Mitään suurempaa ottia ei löytynyt. Jos kuitenkin tarkoitat sitä Sammakkolampea siinä mielisairaalan vieressä, niin eipä ole tullut siinä pilkittyä  :) Olen pari kertaa kyllä nähnyt siinä pilkkijöitä, tosin niiden mielenterveydestä ei ole takeita. ...no, piti siinä käydä kokeilemessa mato-onkea kerran keväällä ja saaliina oli särkiä. Muuta en tiedä siitä kohteesta sanoa.

Savilahdesta saa pilkillä pientä ahventa. Tuurilla/taidolla on mahdollisuuksia jopa siikaan, mutta pitänen sitä aika epätodennäköisenä. Lahnojakin siellä on, mutta pilkillä saamisen todennäköisyys on minulle epäselvä.

Joel:
Niuvalla tarkoitan niuvan hiekkarantaa ja siitä lähtee hiihtolatu onko kokemusta sieltä saarien välistä minä kävin joskus 3 vuotiaana siellä vanhempien kanssa mutten muista sainko kaloja.

Joel:
Ootkos käyny valkeisen lammella vai mikä se oli. Eikös sieltä joskus saatu ennätys hauki oliko se 12kiloa. Aika iso. Sammakko lampihan on puijonlaaksossa ja siinäkin olen ajatellut kokeilla. Luin muuten sinun lehmilampi pilkki artikkelin aika hyvä. Missä muuten tuo lehmilampi on.

Mikko_-Procyon-:
Ainiinjoo, meni sekasin, kun suunnilleen joka päivä menen Sammakkolammen ohi.. mutta tarkoitin sillä Niuvanlammella KANGASLAMPEA. Sammakkolammella en ole koskaan käynyt kalassa, mutta käsittääkseni ainakin joskus siihen on jopa kirreä laitettu.

Lehmilampia on Suomessa varsin monta, julkisuuteen en tämän yksilön sijaintia mielelläni vuoda, vaikka kyseessä ei mikään pilkkiparatiisi edes ole. Viime reissullakin saaliina oli kourallinen alle 10g ahvenia, muutama särki ja pasuri. Että eipä sieltäkään aina sitä kalaa saa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta