Eilen tuli taas pyörittyä Tiilisaaren ympäristössä. Suspimies oli puoltoista tuntia reissun alussa mukana. Suspimies sai tasurilla yhen pienen ahvenen, itelle tuli monen tunnin yrityksellä 1 ahven ja 6 kiiskee, nämä kalat pystyllä. Ei voi muuta sanoa, että vaikeaa on

Tänään oli hiukan parempi päivä, kun käytiin Suspimiehen kanssa Saarijärvellä. Heti eka reikä antoi minulle parisataagrammaisen ahvenen, ja hetkeä myöhemmin Suspimies veti tasurilla n. 300g hauen. Tästä eteenpäin kalaa alkoi löytyä reilummin. Ahvenet hakkasivat innolla harmaita, pieniä tasureita. Itse löysin ottipelin harmaasta, keltavatsaisesta Voitto-tasurista, joka antoi useita nättejä ahvenia, kunnes kunnon luupää vei sen. Muut tasurini eivät kelvanneet yhtä hyvin, joten rupesin onkimaan Saukolla, jossa tapsissa punainen morri. Se antoikin reissun suurimman ahvenen, joka painoi 360g sekä monia pienempiä

Suspimies veti hyviä ahvenia jollain Maken Pyydyksen halpistasurilla

Suspimies sai samalla tasurilla vielä toisenkin, n. 500g hauen. Ite sain oranssilla Voitolla n. 1,2kg hauen, joka meinasi viedä koko vavan avantoon. Pidettiin myös paria täkyonkea vedessä. Niihin iskikin kolme komeaa haukea, joista suurin painoi n. 2,5-3kg, ja pieninkin oli n. 1,5kg. Minä väsytin näistä kaksi ja Suspimies yhden. Lisäksi tuli useita vientejä ja karkuutuksia. Loppujen lopuksi saimme n. 25 ahventa, 2 särkeä sekä 6 haukea. Ahventa olis tullut paljon enemmänkin, mutta puolet ajasta meni täkyonkien kanssa puljaamiseen. Suurin osa ahvenista oli yli 100 grammaisia, joten hyvää filekalaa tuli reilusti

Huomenna uusiks

Kuvia:

2,5-3kg

Kakkosen kala

Osa kokonaissaaliista