Noh. En panttaa tietoja, jos tulet naamatusten vastaan kalavesillä. Julkisesti en niitä paikkoja valitettavasti kerro, koska olen saanut niistä tietää toiselta taholta ja tässä ehtona oli että niitä ei levitellä missään foorumeilla kaikille. Sori nyt hirveästi, jos pidän antamani lupauksen. Jos ko. taho itse haluaa kertoa julkisesti ne paikat täällä, niin kysy pois vaan.
Ja Honkalahti ja varsinkin siinä välittömässä läheisyydessä olevat pari mestaa ei olleet isomman yleisön tiedossa vielä jonkin aikaa sitten. Osa näistä paikoista on löytynyt tuurilla ja osa pidemmän kävelymatkan päässä olevista mestoista on käsittääkseni "perintötietona" jaettua ja "ei saa kertoa" ja "samperi ku en sullekaan voisi kertoa, mutta käydään ny kokeilemassa" -tyylisiä. No, voin sanoa että sillä reissulla jäi munat pataan.. mutta kova ottipaikka pitäisi olla. Yksin ei ole ollut itsellä intoa ravata pitkin niitä pidemmän kävelyn vaativia paikkoja.
Kalapaikoista, kokemuksista ja vinkeistä voidaan kyllä puhua YV-puolella tai sitten jos lähdetään vaikka matikoita pyytämään tuonne Honkalahteen tms yleiselle mestalle, niin puhutaan siellä. Monena vuonna olen koittanut kerätä porukkaa Kuopion pilkkimiittiin, vaan koskaan se ei ole herättänyt suurta innostusta. Tietenkin jos tänä talvena vaikka Honkalahden Kalassa.net matikka-miitti järjestetään jonain iltana, niin mikäpäs sen hauskempaa olisi kuin porukalla kokeilla kalan ottihalukkuutta.