Chat

Kirjoittaja Aihe: kaukoohjattava uisteluvene  (Luettu 22275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ipe

• Profiili
    • Sähköposti
kaukoohjattava uisteluvene
« : Tammikuu 22, 2004, 18:36:57 »
Onkos kukaan tehny kauko ohjatavaa uistelu venettä? Ite oon suunitellu ja kohta rupeen tekeen.
Ipe

flyfisher14

• Vieras
Re:kaukoohjattava uisteluvene
« Vastaus #1 : Tammikuu 22, 2004, 19:30:43 »
senhän voi tehä niin että ostat vaikka sähkö tai polttomoottori käyttöisen kauko ohjattavan veneen, mielellään pitäisi olla aika iso ja tehokas että käytännössä toimisi. sitten vaan laitat sinne taakse kelan kiinni jossa on jarru suht tiukalla, ettei kala heti vedä kaikkea siimaa pois. tai ei ois välttämättä pakko olla kela vaan pelkkää siimaa vaan paattiin kiinni, ja uistin perään.

ei varmaan kovin isoja kaloja tuommosella kannattais narrata, jos vaikka 3 kilon haukikin junttais oisit aika liemessä. mutta jotain puikkari haukia ja ahvenia ja muitakin pieni kokoisia kaloja.

vois olla aika hauska tuommosella mökkirannassa abboreja uistella ;)

Ipe

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Tammikuu 22, 2004, 19:46:17 »
Ite aijon tehdä sen rungon 60cm leveestä styroksin tapasesta tiiviimmästä levystä. Aatelin mitoiks 60*100cm.Mitä mieltä ootte koosta?
Ipe

flyfisher14

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 22, 2004, 20:04:59 »
minkäs meinasit laittaa moottoriksi? vois olla ihan ok.

Ipe

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Tammikuu 22, 2004, 20:10:59 »
Varmaan lennoki sähkö mootorin tai pienen lenokin poltis. Poltis vois olla  hyvä,kun pistäis sopiville kieroksille.
Ipe

flyfisher14

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 22, 2004, 20:15:14 »
joo kyl se vois käyä jos vaan potku riittää. kalan väsytys vois olla hauskaa tuommosella :D

panumies

• Profiili
« Vastaus #6 : Tammikuu 22, 2004, 20:59:17 »
Tuttu on tehnyt itse kauko-ohjattavan veneen, hintaa kertyi noin 200e vaikka olikin "karvalakkiversio", joten homman järkevyyttä voi ajatella uudestaankin. Osta mieluummin vaikka dööri vapoineen, niin pääset harrastamaan aitoa uistelua. Mutta lapset haluaa leikkiä, eikä sille voi mitään.

Kalaboi

• Profiili
« Vastaus #7 : Tammikuu 28, 2004, 16:36:10 »
häh???? turhaa siitähän menee kaikki kalastuksen maut kun ei tunne kalaa ku sitä väsyttää. ihan turhaa hommaa sanon ma  pitääkö nykyää kala uittaa kauko-ohjaimella laiturin vieree mitä seuraavaks? automaattinen haavi??

visa

• Vieras
« Vastaus #8 : Tammikuu 28, 2004, 17:10:20 »
Mulla on sellanen 940mm pitkä kyosho-vene jossa on sähkömoottori. Hommasin sen pari vuotta sitten ja hyvin kulkee. Olen ajatellu sillä vetää uistinta, mutta ei oikein uskalla kun siinä on aina se pelko että "ISO! Vei veneen!" Eikä sitä viitti hyvää venettä sentään hauille syöttää ;) Mutta ihan hauska ideahan tuo Ipe on :)

Potkuri

• Profiili
« Vastaus #9 : Tammikuu 28, 2004, 17:15:27 »
Tuli tuossa mieleen, että laittaisi plaanarin laukaisijan veneen perään. Siinähän ohjailet peloitta. Kaveri pitelee vapaa ja antaa siimaa.

Sitten kun kala nappaa, väsytys alkaa.

Uskomattomia ulottuvuuksia rannalta kalastajille!!!
Team Ruoto

kiso

• MSN Messenger  - kisonen@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Tammikuu 28, 2004, 17:18:26 »
no, mutta entäs se kuuluisa vastaisku?ei mahda "turbo"nappia löytyä noista?
Muuten ihan mielenkiintoinen lelu varmaan on ;)
TEAM PUTKO FISHING

Ipe

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : Tammikuu 28, 2004, 17:22:59 »
Jos veneessä on potkuu niin tuuppaa kaasuu vaan,niin siin olis vastaisku.
Ipe

kiso

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : Tammikuu 28, 2004, 17:24:33 »
Lainaus
Jos veneessä on potkuu niin tuuppaa kaasuu vaan,niin siin olis vastaisku.
Venhossa pitänee oikeesti olla potkua, mietippäs sitä momenttia minkä teet 2-metrin vavalla..
TEAM PUTKO FISHING

poka

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : Tammikuu 28, 2004, 17:25:00 »
ei sitä vastaiskua taideta tehdä muutenkaan jos käytettään plaanaria  ja laukaisijaa.. Siis oikeasti uistellessa...

kiso

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : Tammikuu 28, 2004, 17:40:56 »
alkaa mennä offtopikiksi taasen, mutta kyllä minä ainakin sen teen, jatketaan privana, jos on jotain, ei tukita palstaa :)
TEAM PUTKO FISHING

Erppis

• Vieras
« Vastaus #15 : Helmikuu 02, 2004, 11:56:27 »
toi voi olla aika veikee häppäsvärkki, mut siin voi käyä sillee et ku kala tarttuu kiinne ni vene kippaa >:( ,mut muuten ois kiva nähä luonnos se  :D

Aloittelija

• Profiili
    • Ohjelmistotalo Arkki
« Vastaus #16 : Maaliskuu 03, 2004, 16:03:40 »

Terve

Tätä on testattu, mutta pudjettini/taidot olivat niin pienet että metsään meni koko projekti.
Eli hankin muistaakseni Ranskasta asti edullisen radio-ohjattavan auton. Purin autosta elektroniikan erilleen, ja asensin sen itse tekemääni yksinkertaiseen veneen runkoon. Rungon tein puusta. Potkurin tein muovista. Sain "veneen" kyllä kulkemaan, saavutus jo sinänsä, mutta moottori oli aivan liian tehoton, ja vene siis hidas, vetämään mitään vaapua.

Mielestäni tämä on kyllä hauska idea, ja ehkä joskus koetan sitä vielä uudestaankin. Eihän tätä toki voi oikeastaan kalastukseksi lukea, niin kuin joku puhui jotain automaatti-haavista, mutta tärkeämpää ainakin itselleni olikin idean testaaminen. Itse ole kovasti "väline"-kalastusta vastaan.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #17 : Heinäkuu 04, 2004, 21:48:19 »
Mikset ostanut valmista RC-venettä?
Et kokeillut vetää täkyä? Riittäs 2-3km/h nopeus.

Itse olen miettinyt RC-"vieheenkuljetinta" myös jonkin aikaa..
Ei kai sitä siimarullaa missään nimessä kannata veneeseen asentaa,
vaan joku esim. magneettipohjainen laukasin (kun vetää tarpeeksi lujaa niin napsahtaa irti..).. en tiedä miten planarit toimii..

Siinä missä toiset toteavat idean "epäkalastamiseksi", toiset kaupallistavat idean:

http://www.vilco.fi/vilco_sr/

-escorvet-

• Vieras
« Vastaus #18 : Heinäkuu 05, 2004, 14:09:56 »
tehty on noin 90cm cruiseri polttis ja sitte sähköllä toimiva "hinaaja" replica... mulla on futaban servot ja oon käyttäny vaa yhtä vastaanotinta veneiden kesken...ja autoja on corallyn mattoautoja ja sitte shmaherin neliveto crossari ja mp-5 polttis... ja ja penskana oli jotai maruin monsteria ja joku kyoshon leluki :lol:

W1.LLE

• Vieras
« Vastaus #19 : Heinäkuu 28, 2004, 05:30:56 »
Käykääpä kattomassa tatä sivua http://www.vilco.fi/  tilasin kyseisen vehkeen ja mielenkiinnolla jään odottelemaan minkähänlainen vehje on käyttää.onko kellään kokemuksia tästä vielä?

Erho

• Profiili
« Vastaus #20 : Heinäkuu 28, 2004, 08:49:53 »
Mulla ois Inkas 525 alumiini kanootti jossa sähköperämoottori, tai itse asiassa sähkökeulamoottori (perään asennettuna kanootti kaatuisi käännettäessä liian helposti), sitä ohjataan jaloilla uistellessa. Valitettavasti sitä ei voi käyttää matalalla joellamme.
Siitä saisi tehtyä kauko-ohjattavan, kunhan hankkisi pari sopivaa "säädintä" ja kauko-ohjauslaitteet. :idea:  :?:
Pienempää venettä ei kannata edes harkita. Olen itse ollut 11 kg hauen "hinauksessa" puoli tuntia pienellä soutuveneellä, hyvä ettei koko vene uponnut.
Niin ja muista Ipe, se Pääjärvi, jos siellä aikoisit ko laitetta käyttää, on 89m syvä.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

-escorvet-

• Vieras
« Vastaus #21 : Heinäkuu 28, 2004, 09:19:49 »
Miksi se eletroniikka pitää ostaa muualta ja purkaa autosta? Ei paljoa maksa pari servoa ja vastaanotin ja lähetin....Ja taatusti vene ei kippaa, jos laittaa sen kiinnityspisteen veneen puhjaan. Just pistin 93cm pitkään ja 28cm leveään omatekeleiseen, lasikuiturunkoseen paattii radiot paikalle. ne on kieräny autot ja veneet. tuossa minun veneessä on polttomoottori. kyllä sähkömoottorillaki saa ton kokosella veneellä vastaiskun tehtyä
edullinen moottori vois olla joku 540, mitä saa alle 15€

jaba88

• Vieras
« Vastaus #22 : Elokuu 10, 2004, 08:54:53 »
Jos ei halua että hauki kiskoo botskia mukanaan syvyyksiin niin laitta lautan/veneen katolle semmosen 10litran vesikanisterin  :D ,taitaa olla
semmosella pöntöllä melkoinen kannatusvoima.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger  - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: kaukoohjattava uisteluvene
« Vastaus #23 : Lokakuu 21, 2009, 23:56:03 »
Wanha aihe mutta kun haulla kerran löytyi, niin en ala uutta tekemään. Asiaan...

Tilasin tuossa veljen lapselle leluksi tällaisen http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=36741 mutta tuli ongelma. En saa sitä mitenkään toimimaan. Akku ladattu täyteen, uudet paristot on ja johdotkin oikein kytkettynä (ohjeet kylläkin ruotsiksi eikä meillä kukaan sitä kieltä osaa mutta kuvien perusteella johdot laitettu).

Eli onko täällä RC-vene tietäjiä joka voisi ehdottaa vikoja/korjauksia, vaiko laitanko lootan suoraan menemään takuusen? Kuvia johdoistakin saan otettua jos vaan tarvetta ilmenee

Jokuvaiin

• Profiili
« Vastaus #24 : Lokakuu 22, 2009, 00:52:07 »
Itselläkin on muuten moottori, mutta se ei ole kaukoohjattava.
Sitähän voisi tehdä veneen, laittaa moottorin paikoilleen ja ruveta itse soutamaan veneen perässä...

Miskala

• Profiili
« Vastaus #25 : Lokakuu 22, 2009, 16:29:48 »
ruveta itse soutamaan veneen perässä...

Järveenkö pitäisi pompata ja alkaa siellä harjoittelemaan soutua?  :-D

kalapoika96

• its a rainy day on my fishing day
    • Profiili
« Vastaus #26 : Marraskuu 05, 2009, 19:11:29 »
no onkos tullu, jos oma tekoisia on tehty. ajattelin itekki tehä jossai kohtaa mut onko kellää kuvaa jos on saanu valmiiks
Äiti- ja poikahauki uiskentelivat kaislikossa kun uistin viiletti ohi. Poikahauki kysyi: "Äiti, mikä toi oli?" Äitihauki: "Se oli se Rapalan huora jonka mukaan isäsi lähti viime kesänä."

Patte123™

• Kalassanet Ry jäsen
  • entinen auto..
    • Profiili
« Vastaus #27 : Marraskuu 10, 2009, 11:38:43 »
Mä alottelen tässä aika ison veneen teon sen pituus on joku 80cm ja leveys on 20-25cm ja korkeus on15cm se voi kuullostaa isollta mutta moottorina on 2 porakoneen moottoia eli se on aika tehokas. ja vapana olis yks rikkinäisen vapan lyhyt kärki. ja en äyttäs ehkä uistelemiseen vaan onkimiseen syöttikalalla ahventa.
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

Edu

• 4kg
    • MSN Messenger  - edu-kettunen@hotmail.com
    • Profiili
    • Kalassa.net
« Vastaus #28 : Tammikuu 19, 2010, 18:39:21 »
Tohon vois laittaa mato-ongen nii ei ois sitä vaaraa että iso veis veneen :wink:
...

Kala Erkki

• Nollalinjalainen
    • MSN Messenger  - kalaerkki@kalassa.net
    • Profiili
« Vastaus #29 : Tammikuu 19, 2010, 19:16:19 »
Itselläkin on muuten moottori, mutta se ei ole kaukoohjattava.

Ei mikään moottori ole radio-ohjattava, ennen kuin siihen kytketään vastaanotin. Moottorin kierroslukua voidaan säätää lähettimestä jollain tietyllä kanavalla, kunhan vastaanotin, virtalähde ja moottori ovat oikein kytkettyinä toisiinsa ja vastaanottimen ja lähettimen taajuudet ovat samat.

Yksinkertaista.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>