Chat

Kirjoittaja Aihe: Saako teko-toukilla kalaa?  (Luettu 21029 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

fange

• MSN Messenger  - fange@luukku.com
    • Profiili
Saako teko-toukilla kalaa?
« Vastaus #30 : Helmikuu 25, 2005, 21:32:22 »
Mulla on niitä power bait kärpästoukkia
yhdessä purkissa kai 110?
huomenna testaan

Walde

• Iankaikkinen!
    • MSN Messenger  - v.ryoso@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : Helmikuu 25, 2005, 21:53:47 »
Ostin jotain bover baitin honey wormeja (tai jotain sinnepäin)
En oo mitään vielä saanut (mutta eipä tullut kärpäsentoukillakaa(aidoilla))
Noitten teko syöttien haju on todella TYRMÄÄVÄ.

Monni

• Parasta A-luokkaa.
    • MSN Messenger  - juha_moisio7@msn.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #32 : Helmikuu 25, 2005, 22:03:44 »
Lainaus käyttäjältä: Walde_91
Ostin jotain bover baitin honey wormeja (tai jotain sinnepäin)
En oo mitään vielä saanut (mutta eipä tullut kärpäsentoukillakaa(aidoilla))
Noitten teko syöttien haju on todella TYRMÄÄVÄ.

Joo hajut niissä on kyllä kovat... Varsinkin surviaisissa!
Poltinkoski

Timky

• Profiili
« Vastaus #33 : Helmikuu 25, 2005, 22:23:36 »
Siis en ole itse (vielä) kokeillut, mutta Erä-lehdessä ne niitä testas eivätkä eroa löytäneet, molempiin söi hyvin. Siis Erässäkin oltiin huomattu, että ne lähtevät koukusta vähän helpommin irti kuin tavalliset, mutta ne taas kestävät sellaisena kiinteänä pallukkana eivätkä mene pieniksi riekaleiksi. Ja säilyvyys on parempi kuin myös se, että ne eivät jäädy siiryttäessä reiältä toiselle.

Jotkut tässä sanoivat, että tekotoukat eivät liiku eivätkä elä koukussa, mutta se ei ehkä niin paljoa haittaa jos nyt ei ihan onnettoman huono syönti ole. Saa toki tekotoukatkin elämään laittamalla ne sieltä toukan päästä kiinni niin, että jää sellainen pötkö liehumaan (toimii varmaan paremmin tekosurvareilla kun ne on pidempiä). Tosin jos laittaa ne kiinni noin niin ne lähtevät vähän helpommin koukusta irti.

Sitten joku sanoi, että se riippu paikasta niin kyllä voi riippuakkin jos toisessa paikassa on arempia kaloja kuin toisessa, jotka käy vähän tökkimässä sitä toukkaa ja eivät nappa vaikka olis oikea.

On se varmaan ihan hyvä kuitenkin pitää molempia mukana esim. jos käyttää tekotoukkia varasyötteinä tai jos on todella arkoja/huonolla syönnillä olevia kaloja niin voi sitten käyttää oikeita.

Itse uskon, että kyllä niillä saa kunhan jaksaa yrittää, vaikka ei se tosin uskoa luo jos sattuu juuri huono syönti kohdalleen kun niitä kokeilee.

ps. Taisin vähän innostua. :D

fange

• MSN Messenger  - fange@luukku.com
    • Profiili
« Vastaus #34 : Helmikuu 26, 2005, 09:43:26 »
juu
kaverilla oli viime vuonna noita samoja matoja mitä nyt ostin ja hajusteet niistä madoista ainakin löytyy

mikke.l

• Profiili
    • Kalapäiväkirja
« Vastaus #35 : Maaliskuu 02, 2005, 22:13:06 »
Mielestäni tekotoukilla saa yhtä hyvin kalaa kiun oikeillakin toukilla.

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger  - joonasmantere988@hotmail.com
    • Profiili
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : Maaliskuu 04, 2005, 13:27:05 »
Kävin tänään testaamas noita Maxi Blood Wormeja.Aluksi testasin aivan tavallisilla toukilla ja tuli ihan hyvin.Ajattelin sitten testata niitä teko surviaisia kun syöntikin oli jonkunlaista ja hyvin niilläkin tuli.Ei ehkä yhtä hyvin ylös asti mutta tärppejä oli paljon enemmän.En tiedä kuinka ahvenet ottavat niihin kiinni mutta ei jäänyt yhtä hyvin.En tiedä kuinka ahvenet reagoisivat jos käyttäisi oikeita kärpäsentoukkia ja teko surviaisia samassakoukussa yhtä aikaa.Vois tulla varmaan hyvin.Mutta ainakin mun pilkkirepussa ne sai paikan.Ainakin varartoukkina.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

kaivo

• Vieras
« Vastaus #37 : Maaliskuu 04, 2005, 16:10:09 »
Olen käyttänyt Berkleyn punaisia kärpästoukkia parin talven ajan silloin-tällöin, mukana on ollut aina oikeitakin toukkia. Useimmiten tekotoukka on ollut ahvenpilkillä pystypilkissä, silloin-tällöin mormuskassakin. Näillä kokemuksilla tekotoukat ovat mielestäni parhaimmillaan...

-Kovalla pakkasella: silikonitoukka ei jäädy reiältä toiselle siirryttäessä käyttökelvottomaksi tönköksi.

-Pitkillä reissuilla: ei tarvitse huolehtia syöttien säilyvyydestä

-Käytettäessä aktiivisesti uitettavia pilkkejä, jolloin kalalle ei jää liikaa aikaa huomata, onko syötti eloton vai aito. Näissä tapauksissa Berkleyt ovat mielestäni pelanneet suunnilleen yhtä hyvin kuin aidot.

Huonoja puolia tekokärpästoukissa on (hinnan lisäksi) myös heikko kestävyys koukussa. Ei ole ollenkaan tavatonta se, että toukka repeää koukusta "joka toisen" kalan jälkeen, kun oikealla toukalla vetää parhaimmillaan 10-20 ahventa, riippuen kalan koosta ja otista. Samaten hitaasti uitettavissa mormuskoissa ainakin nirso kala saattaa vierastaa koukussa tönkkönä olevaa kumitoukkaa.

Näillä pohjilla tekotoukat ovat mielestäni parhaimmillaan käytettäessä ketju- tai tapsipilkkejä, kovalla pakkasella sekä vasta haettaessa ottipaikkaa jolloin vaihdetaan reikää tämän tästä. Sekä tietysti aina repussa valmiina olevana hätävarana esim. silloin, kun aitoja toukkia ei ole saatavissa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2006, 22:54:36 kirjoittanut Kaivo »

Peze90

• MSN Messenger  - peze90@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #38 : Maaliskuu 05, 2005, 14:41:54 »
Mä saan yhtä hyvin kun tavallisilla toukilla.. Ehkä paremminkin!  :wink:
Ja käytän teko surviaisia.

Cordon -Mikko T-

• Profiili
    • http://www.mebb.net/~lounaissaariston.urheilukalastajat
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : Maaliskuu 05, 2005, 21:29:42 »
Saa kalaa. Tosin tänä talvena tullut vain alamittaisia kuhia yhtä lukuunottamatta. Jännä nähdä toimiiko keväällä tekomadot siioille yhtä hyvin kuin oikeat. Epäilen kyllä mutta testata se pitää :D
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

Vihernieriä

• Profiili
« Vastaus #40 : Helmikuu 17, 2006, 13:09:11 »
Kuhaa kalastaessa käytän vallan teko toukkia ja ja kyllä toimii. Ne kestää paremmin kun aidot ja säilyvät pitkään ( niin kauan kun loppuvat).

Vihernieriä

• Profiili
« Vastaus #41 : Helmikuu 17, 2006, 13:09:58 »
Kuhalle ainakin toimii loistavasti.

bosso__

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #42 : Helmikuu 17, 2006, 14:04:53 »
Itsehän käytän melkein aina(no sillo ku on huono syönti ei välttämättä) Berkeleyn bloodywormia, lue survarijäljitelmä, kärpäsentoukan kanssa. Kovalla syönnillä ei tartte värkätä niin toukkien kanssa, kun silikooni on kestävämpää kuin luonnosolurakenteet...
  Ja sekin vielä ettei tartte huolihtia siitä säilyykö ne tai jäätyykö syötit. Kyllä sitä kalaa tulee. Vaikka voi tuntua kalliilta, niin ei niitä niin paljon välttämättä mene.

Aurinkopaista --->
Kuuluisia viimeisiä sanoja: Ota vaan sormin pois se koukku sieltä hauenkidasta, on se jo kuollut...

DeCa

• MSN Messenger  - k0br4@suomi24.fi
    • Profiili
    • Team Taimen - Kalastussivut
Vs: Saako teko-toukilla kalaa?
« Vastaus #43 : Maaliskuu 09, 2006, 16:47:59 »
Juu nuo Berkleyn powerbaitit ovat toimineet mainiosti (melkein jopa paremmin, kuin oikeat kärpäsen toukat) Käytän siis kärpäsentoukkien punaista jäljitelmää.
><((((º> www.team-taimen.tk - Kalastusaiheinen sivusto.

Calico Cat

• joo-o
    • Profiili
« Vastaus #44 : Heinäkuu 26, 2006, 19:12:38 »
pinta ongella sillä saa hyvin salakoita :lol: mutta ei pilkkiessä toimi yhtä hyvin kuin oikea
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

esal

• Profiili
« Vastaus #45 : Heinäkuu 26, 2006, 19:17:56 »
Kovalla syönnillä saa yhtä paljon kuin tavallisilla, mutta ne on niin kalliita että en osta.

JoDa

• Vieras
« Vastaus #46 : Heinäkuu 30, 2006, 18:55:50 »
Mä en ainakaan oo saanu teko- toukilla mitään!!,, pitääkö koukku jättää näkyville??

Tosimies

• Vieras
« Vastaus #47 : Heinäkuu 31, 2006, 18:36:30 »
en pilki kuin tekotoukilla ja aina on kalaa tullut. onkiessa tekotoukat o minun mielestä huonoja.

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger  - atte89@luukku.com
    • Profiili
    • kilpapilkintäblogi
Vs: Re:Saako teko-toukilla kalaa?
« Vastaus #48 : Elokuu 10, 2006, 00:07:15 »
Huippusyönnillä niillä saa samalla tavoin kuin oikeilla toukilla, mutta sellaista syöntiä on aika harvoin. Kilpailuissa ei kannatakaan yrittäää tekotoukilla, jos aikoo menestyä useammankin kerran.
Isäni sai mereltä kisassa 30,9 kg ahventa käyttämällä alla ahvenen silmää ja silikonikärpästoukkaa. Seuraavaksi sijoittunut sai 17 kg kalaa. Hyvällä syönnillä siis tekotoukka yhtä hyvä kuin normaali, mikäli vain pysyy koukussa.

Acke

• Profiili
« Vastaus #49 : Tammikuu 24, 2009, 00:32:55 »
Ite oon saanu, mutta paremmin tulee surviaisen toukilla. :roll:

RED BULL

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #50 : Tammikuu 24, 2009, 09:20:01 »
Ite oon saanu paljon paremmin noilla berkleyn kärpäsentoukilla kuin oikeilla kärpäsentuokilla.

kalastelija10

• Profiili
« Vastaus #51 : Tammikuu 24, 2009, 10:06:56 »
Hyvin on kalaa tullu ja vaikka ahkerasti olen tekotoukkia käyttänytkin, niin sama purkki on riittänyt n.1,5 v. :-P

Hagge

• Profiili
« Vastaus #52 : Tammikuu 24, 2009, 10:45:31 »
Entäs sitten nämä feronomimadot, joitten pitäisi normarkin mukaan olla tehokkaampia tavalliset madot. Kokemusta omaavilta toivotaan vastauksia. :roll:
Tuossa vielä linkki:http://www.normark.fi/index.php?page=12&cid=360&pid=959

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger  - vikke-95@hotmail.com
    • Profiili
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #53 : Tammikuu 24, 2009, 15:58:56 »
Itse en ole oikeilla toukilla saanut yhtään kalaa, mutta en ole kalastanutkaan niillä kun yhden kerran. Tänä talvena olen käyttänyt vain ja ainoastaan powerbaitin valkoisia tekotoukkua ja joka affenreissulla on tullut kalaa. (Vähän aikaa sitten tehtiin 2h reissu lammelle ja 4 affenta morrilla jossa tekotoukka.)

Eli toimii varmasti yhtä hyvin kuin tavallinen toukka!  :-)
Mahtaakohan yksi käyttökerta antaa aidoista toukista oikean kuvan ?

"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Larppana

• Vieras
« Vastaus #54 : Tammikuu 25, 2009, 10:29:23 »
Itse en ole oikeilla toukilla saanut yhtään kalaa, mutta en ole kalastanutkaan niillä kun yhden kerran. Tänä talvena olen käyttänyt vain ja ainoastaan powerbaitin valkoisia tekotoukkua ja joka affenreissulla on tullut kalaa. (Vähän aikaa sitten tehtiin 2h reissu lammelle ja 4 affenta morrilla jossa tekotoukka.)

Eli toimii varmasti yhtä hyvin kuin tavallinen toukka!  :-)
No ei varmasti toimi yhtä hyvin ku oikee toukka... elävä on aina elävä.  :wink:

hässi

• Hässii pässii
    • Profiili
« Vastaus #55 : Tammikuu 25, 2009, 14:45:38 »
Kyllähän ne tuntuu toimivan.
Pakkohan se on uskoa, kun eräissä kisoissa tuli kokeiltua ja saaliina vähän vaille 8kg lahnoja, pasureita ja sorvia.
Useampaan kertaan kokeilin samalla avannolla normaaleilla kärpäsentoukilla, ei mitään. 

Makko

• Vieras
« Vastaus #56 : Tammikuu 25, 2009, 14:51:12 »
No toimii ne ainakin tarpeeksi hyvin minulle. Piste.
Ehkä sulle muttei muille. :-D

Larppana

• Vieras
« Vastaus #57 : Tammikuu 25, 2009, 14:54:21 »
No toimii ne ainakin tarpeeksi hyvin minulle. Niillä saa hyvin kaloja ja se riittää!  :x

Piste.
Selvähän se. Ei sitä heti tarvi hermostua... ota iizisti  :-)

.Ville

• Iijoen karate kid
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #58 : Tammikuu 29, 2009, 09:10:10 »
Ei niillä tule mitään. Kerran kokeillu en toista kertaa kokeile... Kyllä se kunnon aito liero on paras.  :-D
<><

jompsu

• Perhokalastelija
    • Profiili
« Vastaus #59 : Tammikuu 29, 2009, 16:14:35 »
Mitä oon itse noita kokeillu niin ei toimi :-(
Itse käytän aina vain oikeita toukkia jos vain mahdollista. jos toukkia tai muuta kunnon syöttiä ei ole niin hätätapauksessa
saatan käyttää teko toukkiakin :-)
tä...?

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>