Chat

Kirjoittaja Aihe: Jämsäjoki??  (Luettu 5673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zeus

• MSN Messenger  - sakke_L_91@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Jämsäjoki??
« : Helmikuu 29, 2004, 20:33:27 »
Nii tuleeko Jämsäjoelta kalaa, jos tulee niin mitä kalaa? Vai saako siellä edes kalastaa? Kumpi ois parempi perho vai virveli? Ois vuokra mökki Patalahden rannalla tuleeko sieltä mitään?
Sanokaa: "NILSU" kun haluatte haukea...

Anonymous

• Vieras
Re:Jämsäjoki??
« Vastaus #1 : Maaliskuu 01, 2004, 14:43:39 »
Jämsänjoelta tulee kalaa, lähinnä kirjolohta ja haukea. Kirjolohiistutuksia tehdään muutamia kesässä, että kyllä siellä niitä melko hyvin on ja kalaa nousee etenkin jos osuu paikalla heti istutuksen jälkeen. Itse olen joella muutaman kerran käynyt (asun jämsässä) ja muutaman lohen olen saanut (1-2kg) ihan heittelemällä ja vetouistelemalla ovat tulleet. Väreistä ainakin punainen on toiminut hyvin.
Myös Patalahdelle on istutettu kirjolohia, ensimmäistä kertaa viime kesänä. Istutuspaikka on kaiketi ollut Himos hotellin rannassa (ehkä tiedät paikan), että sieltä suunnalta varmasti kannattaa yrittää. En käynyt patalahdella viime kesänä kuin kerran ja en sillä reissulla kirjoa onnistunut saamaan. Patalahdessa on myös melko voimakas haukikanta tosin ovat yleensä melko pieniä, mutta suurin mitä sieltä on saatu on kuulemma ollut n. 6kg hauki, että kyllä siellä isojakin on. Ja tosiaan Patalahdella järjestetään 6.3 Himospilkki, kannattaa tulla jos kiinnostaa sivut löytyvät tuolta www.himoslomat.fi/himospilkki (tuolta löytyy muuten karttakin josta näet mistä luultavasti kirjoja kannattaisi kesälläkin koitella).

zeus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Maaliskuu 04, 2004, 17:48:50 »
Kiitos vinkeistä!!!!!!
Saatan osallistua Himospilkkiin, mutta jos en pääse paikan päälle niin voitko kertoa pilkkipäivän tapahtumat lyhyesti hskala?

hesep

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 04, 2004, 19:19:33 »
hskala=hesep (vaihdoin nimimerkkiä)
Joo voin kyllä raportoida Himospilkin tapahtumista..

hesep

• Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 06, 2004, 15:15:50 »
Ensimmäinen Himos pilkki on ohi. Kalaa tuli yleisesti ottaen todella heikosti, voitto taisi irrota noin puolella kilolla!! Kisassa ahvenen alamitta oli 15 cm ja itse en onnistunut yhtään mitallista saamaan. Eniten ihmetyttää se että kirjolohia ei tullut lainkaan, vaikka niitä järvessä pitäisi istutusten perusteella paljon olla. Yksi syy ahventen tulon vähyyteen on varmasti kilpailualueessa joka ei sisältänyt oikein mitään "varmaa" paikkaa ja luulisin että se oli suunniteltu lähinnä lohia ajatellen, joita ei sitten kuitenkaan tullut. Järjestelyt toimi hyvin ja osallistujia oli n.300. Lipun hinta oli mielestäni liian iso verrattuna palkintoihin ja se saattoi olla syy miksi osallistujia oli noinkin vähan. Oma saldoni 5 ahventa ja yksi hauki;)

KimmoL

• Vieras
« Vastaus #5 : Maaliskuu 24, 2004, 12:13:04 »
Kyllähän Jämsäjoesta saa kuhaakin ihan mukavasti uistelemalla. Tosin itse en ole siellä käynyt juurikaan uistelemassa, menen yleensä hiukan edemmäs Päijänteelle.

hesep

• Vieras
« Vastaus #6 : Maaliskuu 26, 2004, 17:05:46 »
Kyllä olen juu itsekin sieltä myös kuhaa saanut, jäi tuossa mainitsematta aikaisemmin. Etenkin parina viime vuotena kuhakanta mukavasti lisääntynyt niin kuin muuallakin päijänteessä. Itse en kuhan perässä jämsänjoelle mene vaan lähden kuha jahtiin mieluummin päijänteen vesille. KimmoL: Missäs päin päijännettä käyt kuhaa yrittämässä- itse kalastelen Vanhanselällä.

Pönni

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : Maaliskuu 30, 2004, 22:37:53 »
juu himospilkistä ei tullu sintin sinttiäkää ja voitto tuli sielä 400 grammalla.. ei häävisti
"jos ois mitä jois pois, niin jois pois ettei ois mitä jois pois"

Aglia

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : Toukokuu 05, 2004, 14:53:53 »
Eikös Jämsänjoelle olla tekemässä kirreistutuksia kevään/kesän aikana. Näin lehdessä vähän aikaa sitten luki.

hesep

• Vieras
« Vastaus #9 : Toukokuu 05, 2004, 18:59:24 »
Kyllä kirreistutuksia tehdään muutama kesän aikana. Ensimmäinen taitaa olla touko - kesäkuun vaihteessa.
Muuten, Jämsänjoelta on tullut tänä keväänä todella hyvin haukea ja kuulemma ainakin yksi kymppihauki on noussut.

Aglia

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : Toukokuu 05, 2004, 20:15:49 »
hesep, tiedätkö tarvitseeko Jämsänjoelle 15-vuotias luvan virvelillä heittelyyn? Vai onko se niin, että kaiken ikäisten on tuo lupa maksettava? Oon yrittänyt etsiä, mutta en ole löytänyt varmaa tietoa.

t. Tietämätön

Aika kova tulos tuo 10-kiloinen hauki.

hesep

• Vieras
« Vastaus #11 : Toukokuu 05, 2004, 22:54:22 »
Mielestäni 15-vuotias tarvitsee joelle luvan. Luvan hinta 20e/vuosi ei ole kovin paha. Jos et tiedä niin lupia voi kysellä ainakin Av-ase ja erästä ja Urpon torituvasta.

Mikza

• Profiili
« Vastaus #12 : Toukokuu 09, 2004, 19:04:36 »
Eikös siellä Jämsänjoella ole aika paljon uppotukkeja?? Että onko teillä jääny paljon uistimia niihin kiinni?
 Itselläni on ainakin jäänyt muutama.

hesep

• Vieras
« Vastaus #13 : Toukokuu 11, 2004, 11:58:53 »
Kyllä siellä uppotukkeja aika reilusti on ja varsinkin näin keväämmällä kun vedet ovat alempana on tukeista hieman haittaa. Tänäkin keväänä on jäänyt pari nilsua tukkiin, mutta on kyllä kalaakin tullut korvikkeeksi..

Mä mies

• Profiili
« Vastaus #14 : Toukokuu 23, 2004, 21:00:45 »
Ei kannata varmaankaan mennä pelkästään Jämsänjokeen kalastamaan vaan käy myös esim. Kankarisvedellä tai muilla järvillä/lammilla siinä lähistöllä. Siellä on vaikka kuinka paljon hyviä paikkoja.

rousku

• MSN Messenger  - nikoahola32@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : Toukokuu 28, 2004, 21:49:06 »
Pitääkö jämsäjokeen olla lupa? Entä himokselle? paljonkos maksaa???
Jos se on pieni niin mä hyppään järveen!!

Mikza

• Profiili
« Vastaus #16 : Kesäkuu 02, 2004, 20:59:17 »
Jämsänjoella ainakin pitää olla yli 12-v. kalastajilla lupa. (Ei koske mato-ongintaa.) Se maksaa 20 € vuodeksi tai 10 €/viikko. Lupia myydään ainakin Jämsänkosken Hietasen muovissa ja Jämsän torituvalla.

Mikza

• Profiili
« Vastaus #17 : Kesäkuu 02, 2004, 21:26:39 »
Vielä lisäystä yllä olevaan:

Tiedättekö onko Jämsänjokeen istutettu kirjolohta jo tänä keväänä??

Lehdessä luki jokin aika sitten, että niin tapahtuis ekan kerran touko-kesäkuun vaihteessa..

hesep

• Vieras
« Vastaus #18 : Kesäkuu 04, 2004, 07:11:13 »
Lohia istutettiin ensimmäinen erä toinen kesäkuuta eli toissapäivänä

zeus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #19 : Kesäkuu 29, 2004, 09:06:40 »
Tietääkö kukaan onko Jämsäjoessa mitään kunnon koski-alueita? Ja tarviiko Patalahteen alle 15-vuotias lupia. Helsingissä asustelen enkä noista paikoista oikein tiää niin voisiko joku kertoa lisää infoo??

hesep

• Vieras
« Vastaus #20 : Kesäkuu 29, 2004, 14:02:58 »
Jämsänjoessa ei ole kalastettavia koskialueita. Tuo patalahden lupa-asia selviää parhaiten kun kyselet sitä tuolta www.himoslomat.fi

zeus

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : Kesäkuu 30, 2004, 13:07:47 »
Kiitti hesep, noilta sivuilta löytyi aivan loistavasti tietoa. :D

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>