Chat

Kirjoittaja Aihe: Millä systeemillä uistelet lohta/taimenta  (Luettu 2595 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cordon -Mikko T-

• Profiili
    • http://www.mebb.net/~lounaissaariston.urheilukalastajat
    • Sähköposti
Millä systeemillä uistelet lohta/taimenta
« : Maaliskuu 02, 2004, 10:33:29 »
Itse uistelen rakseilla järväri/tanea Puulalla seuraavalla systeemillä. 6-12 vapaa vedossa riippuen kelistä, tuulensuunnasta. Yleensä laitan 3+3 pikkuplaanaria joiden taakse 20-50g painot. Sisimpiin sidon välillä flasherit. Takiloihin tulee 2+2 vapaa joista, toisessa takilassa ylemmässä fläsheri ja toisessa alemmassa. Sitten joskus laitan viel syvääjälevyvavat 1+1 puolellensa. Takiloiden syvyydet vuodenajan mukaan ja yleensäkin painotus. Pääasia on se että kuulat lasketaan pyyntikalan optimilämpötilan kerrokseen (1-3m suuntaan jos toiseen), joka vaihtelee juuri vuodenaikojen mukaan. Uistelunopeus riippuu myös vähän vuodenajasta mutta yleensä 2-3km/h.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

Järväri

• MSN Messenger  - jarimononen89@hotmail.com
    • Profiili
Re:Millä systeemillä uistelet lohta/taimenta
« Vastaus #1 : Maaliskuu 02, 2004, 10:42:59 »
Uistelen Paasi- ja pyyvedellä ja ajankohta on useimmiten keväällä ja syksyllä, joten pääasiassa pintavetoa. Vedossa ollut 5-9 vapaa joista 2-6 plaanareissa pinnassa, 2 vapaa takiloissa ja 1 vapa potkurivirrassa. Flashereita en käytä ,koska takiloillakin uistelen melko pinnasta (4-8m). Uisteluvauhti riippuu vuodenajasta ja siitä uistelenko rakseilla\pelleillä vai vaapuilla. Mitä kalaa olet käyttänyt syöttinä rakseissa, mulla on ollu muikkuu ,mikä ei ole kaiketi paras mahdollinen.

nt

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : Maaliskuu 02, 2004, 12:03:54 »
Lähinnä vuohijärvellä käydään lohta nykimässä. Raksilla ainoastaan ja syöttinä kymijoen salakat...
Takiloissa (3kpl) menee 4-7vapaa ja pikku plaanareissa 2-6 vapaa. Levyjä käytetään yleensä yhtä tai kahta. Vauhdista en osaa sanoa tarkalleen mutta se on sopiva ja salakatkin pyörii välillä...ja kalaakin on joskus saatu.

visa

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 02, 2004, 14:51:51 »
Toistaiseksi olen uistellut vain Näsijärvellä seuraavalla kokoonpanolla: 3+3 pikkuplaanaria, 2+2 takiloissa, yksi potkurivirrassa ja yksi sivulla 8) Tähän asti olen käyttänyt vain vaappuja ja lusikoita, mutta ensi keväänä tulee vetoon myös raksit  ;)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>