Kalastuslajit > Heittokalastus

Säynävän virvelöinti?

(1/7) > >>

raimo:
Minkälaisilla uistimilla kannattaa kalastaa säynävää. Miltä syvyydeltä (pinnasta vai pohjasta). Minkä kokoisia säynävät yleensä ovat kun niitä saa. Pyhäjoesta pitäs kokeilla niitten kalastusta.

knookala:
Täältä vaasasta päin sain ihan hopeella n. 10 cm tobylla ja kyseinen kala paino sellaset puoltoista kiloa.
Säynävän suu on suunnilleen samaa kokoa kuin ahvenella joten vieheet pitää kattoo sen mukaan.
Uskoisin että ottaa myös ainaki toukkajigeihin...?!

erästäjä:
Minä en säyneitä kalasta varsinaisesti, mutta välillä niitäkin tulee.
Viime kesänä sain kiloisen säyneen matalasta lahdesta räsäsen seiskalla. Serkku sai viimekesänä jollakin mepsin lipalla taimenen kalastuksen yhteydessä kosken niskalta saman kiven vierestä neljällä peräkkäisellä heitolla kaksi säynettä ja hauen jokainen kala painoi reilun puolitoista kiloa.

Anonymous:

Itse kalastelin aikoinaan joilla säynetä matosyötillä.On erittäin hankala kala pyytää.Parhaiten tuli luonnollisesti kutuaikaan Tou-
kokuussa kun nousivat merestä jokeen.En tosin kokeillut uistimella.
Mereltä olen saanut muutamia tosi suuria hauen kalastuksen yhteydessä.Suurin 2,250kg tuli Ahvenanmaalta Pike haukilusikalla.
Varsinkin vesien  jäähtyessä syksyllä on tullut useita 1-1,5kg kaloja
sattumana pienehköillä lusikkauistimilla.Eli uistimina voisi pelittää
pienet lipat,lusikat ja jigit.Kokeile myös isoa matosyöttiä kelaongessa
saattaa antaa mahtikaloja :D

Jigi-Kalastaja:
Kaveri sai calico cat (Vihr.Kelt.Pun) viime kesänä 1,8 kilon säyniksen
Hirvensalmelta . Pääs suurkalarekisteriin oli kiva väsyttää.
Säynikset pistää hanakasti vastaan ainakin sisävesissä, lipoilla yleensä kannattaa kokeilla .

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta