Chat

Kirjoittaja Aihe: Catfish jahdissa Thaimaassa  (Luettu 13276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pyytäjä

• Profiili
Catfish jahdissa Thaimaassa
« : Toukokuu 13, 2004, 22:32:47 »
Olimme kaverin kanssa bankokin liepeillä kalastamassa mekongin giant catfishejä ja saalista riitti. Vuokrattuamme välineet ja maksettuamme luvat suuntasimme heittolaiturille. Muutama väsytys olikin juuri samaan aikaan käynnissä. Emme jääneet niitä katselemaan vaan aloitimme syöttien teon.
Syöttinä käytettiin vaaleata leipää johon sotkettiin kookosmaitoa sekaan. Nyrkin kokoisia syöttipalloja muut näyttivät käyttävän, joten teimme samoin. Kalastaa en kerinnyt kuin noin 5 minuuttia kun tuli ensimmäinen tärppi.
Väsytys kesti noin 10 minuuttia jonka jälkeen haavissa oli noin 20kg catfish.
Uusi heitto antoi noin 7 kilon kalan jonka jälkeen hiljeni.
Kaloja tuli tasaisen tappavaan tahtiin n. kala kalastajaa kohti per tunti siihen asti kunnes aurinko alkoi laskea. Silloin alkoi todella tapahtua. Lähes kaikilla kalastajilla kala samaan aikaan kiinni, onneksi siimasotkuilta vältyttiin.
Syonti jatkui hurjana vielä pimeälläkin jolloin vierestä nostettiin n. 80kg yksilö. Meillä jäi noin 40 kiloon  :(
Kalastusvälineinä käytettiin mikäläisiä lohivehkeitä vastaavia vapoja ja keloja joten väsytellä sai. Itselläni pisimmillään noin 25 minuuttia jonka jälkeen vielä menetin kalan.
Ensi kerralla on tarkoitus pyhittää enemmän aikaa kalastuksen parissa ja tarkoituksena olisi saada muitakin kalalajeja mm. barramundia jota saa perinteisesti uistinta viskelemällä.
Menemme myös kunnon pelipaikoille jossa sen verran isoja kavereita että puola saattaa tyhjentyä yhdellä syöksyllä vaikka käyttääkin järeämpää arsenaalia. Myös mekong joella olisi tarkoitus käydä. Paikallisten mukaan vie keskimäärin viikon koukuttaa jätti sieltä joten käymme kokeilemassa jos onni olisi tällä kertaa mukana. Kalat kasvavat n. 300 kiloon asti joten haastetta riittää. Myös isoja karppeja on luvassa. Noin 50 kiloiset ihan mahdollisia.
Jos täällä jollain on kiinnostusta lähteä syystalvesta mukaan niin ei muuta kuin viestiä tulemaan. Thaimaalaiset oppaat valmiina paikanpäällä.

jaba88

• Vieras
Re:Catfish jahdissa Thaimaassa
« Vastaus #1 : Toukokuu 14, 2004, 07:28:02 »
ihan mielenkiinnosta kysyn että paljonko nuo matkat maksoi per/nuppi :)?

Mie1

• Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2004, 10:26:54 »
Tuosta olisi mielestäni voinut tehdä artikkelin tänne kalassa.nettiin!

pyytäjä

• Profiili
« Vastaus #3 : Toukokuu 15, 2004, 02:22:35 »
Lainaus

Sitä on vaikea sanoa koska tuli touhuttua kaikkea muutakin kuin kalastettua. Erälehtihän vie kalaan thaikkuihin mutta sikahintaan. Olisikohan jotain 2 ja puoli tuhatta? Aika suppealla alueella varmaan kalastelevat siellä, luulisin?
Itselläni tuttuja siellä jotka ovat vapa kädessä aina kun vain mahdollista ja tietävät varmasti parhaat paikat.

Kala_Jökke

• Kalastusta jo vuodesta 1992
    • MSN Messenger  - StaaLou@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : Toukokuu 16, 2004, 12:03:11 »
Olisit tehny tästä artikkelin. :) Urheilukalastuslehdessä oli kans joku juttu thaimaan catfisheistä ja karpeista. Jotku oli saanu 75Kg karpin. :)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

pyytäjä

• Profiili
« Vastaus #5 : Toukokuu 17, 2004, 01:37:39 »
Lainaus
Olisit tehny tästä artikkelin. :) Urheilukalastuslehdessä oli kans joku juttu thaimaan catfisheistä ja karpeista. Jotku oli saanu 75Kg karpin. :)

Laiska mies kirjoittamaan ;)
Parempi kun ei suurentele asioita vaan pysytään realismissa. Siksi sanoin että 50 kiloiset karpit mahdollisia vaikka voihan sitä saada suuremmankin jos onni on myötä.

pyytäjä

• Profiili
« Vastaus #6 : Toukokuu 30, 2004, 00:21:10 »

Käännetään homma toisinpäin, eli paljonko olisitte valmiita maksamaan viikon kalareissusta thaikkuihin?
Jos nyt vaikka oletetaan että samaan rahaan kuuluu lennon lisäksi asialliset hotellit, kuljetukset kalapaikoille, luvat, välineet, oppaat ja lukuisia eri paikkoja ja lajeja kokeiltavana.

pyytäjä

• Profiili
« Vastaus #7 : Kesäkuu 01, 2004, 15:11:00 »
Ketään ei siis edes kiinnosta??? :(

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #8 : Heinäkuu 05, 2004, 14:17:15 »
Moi

Olin itse viime elokuussa samassa paikassa kalassa, siis paikka on Bungsam Lan Bankokin kupeessa. Ja sattumalta siinä oli erälehden toimittajat? samaan aikaan viereisellä laiturilla kalassa. Löysin paikan netistä, ja menin sinne thaifishingguide-nimisen yrityksen kautta. Opas oli alunperin tanskalainen, ja osasi hommansa: Sain noin 40 raidallista/jättimäistä kissakalaa lähinnä klo 12 ja 20 välillä, suurin vain n 20kiloinen, mutta silti aika ainutlaatuista kalastusta. Olin skeptinen ennen kalastuksen alkua saalismääristä, mutta jossain vaiheessa en enää jaksanut laskea kaloja. Hommaan rupesi tulemaan sellainen kirjolohiallasmaku.

Huomiotavaa oppaani toiminnassa oli se, että en katkonut kuin pari kertaa siimani, kun naapurit katkoivat tuon tuostakin, ja välillä lammella seilaavat kohot estivät kalastuksen kokonaan. Myös englanti luisti paremmin kuin thaiden kanssa, mikä ei liene yllätys. Kaikenkaikkiaan pätevä kaveri, ja tiesi mitä teki.

Minulla olisi tarkoitus mennä maahan tammikuussa 05, jos kaikki onnistuu. Olisin kiinnostunut kalastamaan snakeheadejä tms petokaloja vaikkapa pohjoisessa, Bungsam Lan:lle ei ehkä enää viitsi mennä. Eli jos joku olisi kiinnostunut vaikkapa n viikon kalareissuun tuolloin, laittakaapa meiliä.

-Heikki-

pyytäjä

• Profiili
« Vastaus #9 : Heinäkuu 08, 2004, 19:38:47 »
Lainaus käyttäjältä: Anonymous
Moi

Olin itse viime elokuussa samassa paikassa kalassa, siis paikka on Bungsam Lan Bankokin kupeessa. Ja sattumalta siinä oli erälehden toimittajat? samaan aikaan viereisellä laiturilla kalassa. Löysin paikan netistä, ja menin sinne thaifishingguide-nimisen yrityksen kautta. Opas oli alunperin tanskalainen, ja osasi hommansa: Sain noin 40 raidallista/jättimäistä kissakalaa lähinnä klo 12 ja 20 välillä, suurin vain n 20kiloinen, mutta silti aika ainutlaatuista kalastusta. Olin skeptinen ennen kalastuksen alkua saalismääristä, mutta jossain vaiheessa en enää jaksanut laskea kaloja. Hommaan rupesi tulemaan sellainen kirjolohiallasmaku.

Huomiotavaa oppaani toiminnassa oli se, että en katkonut kuin pari kertaa siimani, kun naapurit katkoivat tuon tuostakin, ja välillä lammella seilaavat kohot estivät kalastuksen kokonaan. Myös englanti luisti paremmin kuin thaiden kanssa, mikä ei liene yllätys. Kaikenkaikkiaan pätevä kaveri, ja tiesi mitä teki.

Minulla olisi tarkoitus mennä maahan tammikuussa 05, jos kaikki onnistuu. Olisin kiinnostunut kalastamaan snakeheadejä tms petokaloja vaikkapa pohjoisessa, Bungsam Lan:lle ei ehkä enää viitsi mennä. Eli jos joku olisi kiinnostunut vaikkapa n viikon kalareissuun tuolloin, laittakaapa meiliä.

-Heikki-

Katkoit siimasi???  :shock:

Olen varmaankin tammikuussa pelipaikoilla joten ota yhteyttä.

pyytäjä

• Profiili
« Vastaus #10 : Elokuu 20, 2004, 01:06:34 »
Lauantaina lähden taas katsastamaan thaikkulan saaliita.
Saisinkohan tällä kertaa jokusen kuvankin tänne aikaiseksi? :roll:

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 20, 2004, 15:11:43 »
Kalastus Thaimaassa kiinnostaa mutta ei tämä istuta-ja-ongi-laiturilta -kalastus. Onko kellään kokemuksia kalastuksesta Thaimaan sisävesiltä,  ei kuitenkaan tältä tai vastaavilta kalalammikoilta?

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #12 : Elokuu 20, 2004, 19:55:38 »
Lue ensimmäinen viesti tarkemmin.
Mekong joki ym. paikat eivät mielestäni ole kalalammikoita.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #13 : Elokuu 24, 2004, 09:50:24 »
Mekong-joen kalastuksesta ei paljon tarinaa irronnut vaikka luin ensimmäisen viestin uudestaan ja tarkemmin:

"Olimme kaverin kanssa bankokin liepeillä kalastamassa mekongin giant catfishejä ja saalista riitti."

Pointtina oli se että istuta-ja-ongi -paikoissa kalastaminen ei kiinnosta minua täällä Suomessa eikä ulkomailla ja siksi olisinkin kiinnostunut kuulemaan Thaimaan sisävesien kalastuksesta muultakin kantilta ja hieman monisanaisemmin.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #14 : Elokuu 26, 2004, 11:46:37 »
paras kun raahaudut itse paikanpaalle.
olen juuri kamphaengphetissa ja huomenna olisi tarkoitus menna onkimaan karppeja parin paikallisen hepun kanssa.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #15 : Elokuu 30, 2004, 15:26:56 »
"paras kun raahaudut itse paikanpaalle."

Nooh katsotaan nyt, tuskin tulee lähdettyä kun ei paikasta tunnu oikein kommenttia irtoavan. Taidanpa ainakin toistaiseksi pitäytyä matkoillani  E-Thaimaan rantaelämässä ja jos se alkaa pitkästyttämään niin ei muuta kuin venettä alle ja merelle kalaan.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #16 : Maaliskuu 07, 2005, 16:31:09 »
Olen kesän lopulla menossa pattayalle, että onko kukaan käynyt/kalastanut siellä päin? Onko siellä jotain hyviä kalastuspaikkoja, jonne voi mennä vai pitääkö palkata joku opas?
En ajatellut lähteä minnekään avovesille veneilemään, mutta olisi mukavaa vähän heitellä kun sinne menee.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #17 : Kesäkuu 28, 2005, 12:45:23 »
Muistaakseni Pattayalla tai lähistöllä on joku paikka missä voi käydä Catfishejä narraamassa. Parhaiten saat tietoa kun käyt jossain matkatoimistossa siellä paikan päällä, osaavat kyllä neuvoa.

Kalamies__

• Profiili
« Vastaus #18 : Syyskuu 05, 2005, 21:45:52 »
Onko tietoa kalastusvälineitten ja lupien hinnasta?

Kalamies__

• Profiili
« Vastaus #19 : Lokakuu 23, 2005, 13:41:04 »
Olen lähdössä Pattayalla Joulun aikoihin.
Haluaisin tietää lupien ja kalastusvehkeitten (vuokrahinta)
ja kalastusajankohdan (ilta,aamu,jne) ja sitten vielä paikkoja.

Lohenuistelija

• Vieras

Make75

• Profiili
    • Sähköposti
Vs: Catfish jahdissa Thaimaassa
« Vastaus #21 : Tammikuu 24, 2007, 20:39:57 »
Olen lähdössä pian Thaimaan Khao Lakiin. Mitä mieltä olette näistä ohjatuista päivä kalaretkistä merellä?

Larzaman

• Häh?
    • MSN Messenger  - lari.paivinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Catfish jahdissa Thaimaassa
« Vastaus #22 : Marraskuu 22, 2009, 21:08:02 »
Nostetaas. Olen lähdössä Thaimaan Koh Phi Phi nimiselle saarelle.Onko kukaan muu käynyt sielläpäin? Kohdekalana on tonnikala. Kuinka paljon Te maksoitte matkasta,yöpymisestä ja kalastuksesta?

Vastauksia ootellaan :)

-Armonlaakso

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>