Chat

Kirjoittaja Aihe: Ootteko menettäny kaloja sen takia että haavi jäi kotiin  (Luettu 16054 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Danhua

• Vieras
joo
« Vastaus #30 : Toukokuu 12, 2005, 16:56:12 »
On liikakin. eniten potutti ku n. 3kg nousutaimen pääsi

Limppu

• Vieras
Ootteko menettäny kaloja sen takia että haavi jäi kotiin
« Vastaus #31 : Toukokuu 12, 2005, 17:19:49 »
Se onkin vain ehkä hiukan haastavaa,kun on kyseessä 3-4kg hauki tai suurempi ja kesken kaiken se alkaa potkimaan vimmatusti...

Tai lohikala,sitäkin on melko huono ottaa ylös tolleen,onneksi sain kuitenkin päälle 2kg "kirren" "niskaotteella" ylös.... :D

Wamba

• MSN Messenger  - on
    • Profiili
Ootteko menettäny kaloja sen takia että haavi jäi kotiin
« Vastaus #32 : Toukokuu 13, 2005, 11:22:16 »
No jos mä ny jätän sen haavin ihan tarkoituksella rantaan niin kyllä mä sentää nostokoukun mukaan otan (vie vähemmän tilaa) 8)
Se mikä ei tapa nii sattuu aivan s******sti...!!!

Olli83

• Vieras
Vs: Ootteko menettäny kaloja sen takia että haavi jäi kotiin
« Vastaus #33 : Kesäkuu 27, 2008, 19:35:18 »
Lähinnä vene reissulla useasti jääny haavi pois matkasta ja sillon kalojen karkuutus määrä on suuri esim. veneeseen nostettaessa.

« Vastaus #34 : Kesäkuu 27, 2008, 20:41:24 »
Lähinnä vene reissulla useasti jääny haavi pois matkasta ja sillon kalojen karkuutus määrä on suuri esim. veneeseen nostettaessa.
Jep, ite en kanna haavia mukana, paitsi koskilla/ joilla.
Tottakai oon kaloja menettäny, mutta en mitään suuria yksilöitä.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger  - vikke-95@hotmail.com
    • Profiili
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #35 : Kesäkuu 27, 2008, 21:20:46 »
Oonhan mä menettäny, kuten myös muut eri reissuilla mukana olleet.  :roll:

Eniten ketuttaa se, kun noin kymppikiloinen pääsi aivan veneen vierestä irti, ~1 metri.
Tällöin olisi haavia kaivattu, todella.

Toukokuussa pääsi käyttäjältä "simosilakka" noin kolme kiloinen kirbe irti, tämä harmittaa hänen puolestaan.
Oli haavi, mutta ei kasassa, enkä ehtinyt pistää ennen kuin kala napsaisi siimat poikki. :|
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Kalastaja.94

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : Kesäkuu 29, 2008, 14:57:37 »
Joskus pari vuotta sitten kaverin, joka oli minusta nuorempi tarttui sen kokoinen kala että hän antoi virvelin minulle. Siinä sitten semmosella Abun 20e umpikela setillä 2-4kg kalaa yritettiin ylös nostaa. Eihän siitä ilman haavia mitään tullut. Loppujen lopuksi kala pärskäytti itsensä irti ja silloin kuului monia rumia sanoja.
-Tonttu

PäSSi

• Profiili
« Vastaus #37 : Kesäkuu 29, 2008, 15:08:08 »
On paljonkin. Suoraan sanottuna minulla ei ole kunnon haavia. Veneeseen kala on helppo nostaa kädellä. Väsyttelyn jälkeen yrittää ohjata kalan veneen viereen ja siitä nostaa veneeseen. En nyt tiedä että onko tuo niin suositeltavaa
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #38 : Kesäkuu 30, 2008, 00:59:22 »
No eipähän sille haaville nyt vielä ole tullut käyttöä ikinä. No ehkä kun olin koskella kalassa ja tosi kovasta virrasta nappasi 1,5kg kirre kiinni ja olin ehkä 50cm vedenpinnan yläpuolella pienellä kivikorokkeella yksin. Onneksi siinä oli se haavi mukana  :wink:
Myös 2.9kg meritaimen on nostettu veneeseen ilman haavia tai nostokoukkua siten, että otettiin vaan siimasta ja pyrstöstä kiinni, toivottiin että koukku pysyy nahkanriekaleessa kiinni ja viskastiin kala veneen pohjalle. Se kyllä helpotti kun näki sen kalan sielä veneen pohjalla!

Nyt ei tule yhtään pahaa tilannetta mieleen, että kala olisi päässyt haavin takia irti. No ennätyshauki oli pitkään veneen vierellä vaappu suussaan, mutta sitä ei sitten saatu nostettua ikinä veneeseen kun puri loppujen lopuksi simat poikki. Tuo nyt ei niinkään harmita :wink:
Kyllä se haavi vaan on hyödyllinen väline jos on pienetkin mahdollisuudet saada vähän isompi haavittava kala!
Olen kalastelijapoika!

UppoPerho

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : Kesäkuu 30, 2008, 13:00:53 »
Vaikka kuinka monta kertaa on jäänyt haavi kotia ja kalaa ei olla saatu ylös..
Yksi kerta olimme kalassa joessa, ja mulla tarttui 3 kiloinen kirre.Mä siinä väsyttelin sitä 1 minuutin verran, sitte katkes siima, ku ei ollu haavia millä nostaa ylös..! kyllä ketutti!!!  ja vähä viäki :x

Sitte olin kaverin kanssa joella kalas ja mulla oli heti ekalla heitolla kiinni hauki 4 koon hopeises lipas ja pääsi väsytykses irti kun ei ollut haavia.. vaihdoin  lipan lusikkaan ja sen jälkeen oli vielä 2 kertaa kiinni mutta kun ei ollut sitä haavia niin pääsi irti nekin... :x

Mutta sitten kun ottaa sen haavin mukaan niin sitten ei yleensä tuu mitään!  :oops:

On niitä monia muitakin kertoja kun haavi on jäänyt kotiin..
Moon Pohjanmaalta, PERKELE!

unatco

• onkikirbet 2kg&1.5kg
    • Profiili
« Vastaus #40 : Kesäkuu 30, 2008, 15:15:21 »
kerran olisi iskukoukkua\haavia tarvittu todellakin!

olin pari vuotta virvelöimässä joella, kun n.1.5kg hauki nappasi kiinni.. aloin kelaamaan sitä rantaan päin, kun "se" hauki rupesi vetämään oikein toden teolla. sain sen kuitenkin pitkän yrittämisen jälkeen rantaan. Ja kappas vain! sen pienen hauen(1.5kg), jonka sain kiinni, oli sen kyljessä n. ~1m pitkä pullea hauki!
pari kaveria siinä ällisteli vieressä, et mitä helvettiä, ja koitin pätkästä isoa haukea kepillä päähän, että saisin sen ylös.

No löin haukea, ja se ei siitä paljoa muuta välittänyt, paitsi lähti menemään !
Tapahtuman jälkeen paloi varmaan askillinen tupakkia v**tukseen ..

asiaa kerrottuani yhdelle kalamiehelle, joka siellä paljon on kalastanut, niin hän kertoi, että tuo pienempi hauki olisi voinut olla isomman hauen reviirillä, ja näykkäissyt sen takia sitä pienempää, ja kertoi että tämä ei ole mitenkään hirveän harvinaista (paitsi ehkä siiman päässä :D )
Kalastus ei ole vain harrastus, se on elämä !

Tumzu

• Profiili
« Vastaus #41 : Kesäkuu 30, 2008, 15:29:37 »
hieman off-topic, mutta itsellänikin on käynyt niin, että samalla heitolla on tullut hauki jolla ol lusikkani ja aivan saman kokoinen hauki suussa  :-o, lusikka irtosi hauen suusta rannan vieressä ja kaveri sitten törkkäsi sitä haukea vavalla sen jälkeen hauki hyppi kovaa vauhtia karkuun.

« Vastaus #42 : Kesäkuu 30, 2008, 15:38:49 »
Just tänään kävi näin..
Kaverilla otti arviolta puolkilonen ahven (voipi olla enemmänkin), ja irtos sitten veneen vieressä, kun yritin nostaa veneeseen. Vitut*aa itseänikin...ja varmasti kaveriakin..
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Don Miguel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : Heinäkuu 01, 2008, 15:01:42 »
Kuulun näköjään vähemmistöön, koska en ole pitkiin aikoihin menettäny kaloja haavin unohtimisen takia  :-o
Välillä niitä on karkaillu ennenkuin on haavilla ehtiny yrittää, mutta niitäkin on toosi vähän.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger  - j.aa.kola@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #44 : Heinäkuu 01, 2008, 15:56:00 »
Mitäs nyt yhessä onkikisassa 3kpl 1kg-1,5kg lahnaa irtosi haavin puuttumisen takia. Sen jälkeen haavi on ollu onkikisoissa aina mukana, mutta ei ole sattunut toista kertaa noin hyvää syöntiä. Muuten olen saanut melko hyvin kalat rannalle.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Mässy

• On se mässy kalakaverii !!
    • Profiili
« Vastaus #45 : Heinäkuu 01, 2008, 16:29:58 »
Just tänään kävi näin..
Kaverilla otti arviolta puolkilonen ahven (voipi olla enemmänkin), ja irtos sitten veneen vieressä, kun yritin nostaa veneeseen. Vitut*aa itseänikin...ja varmasti kaveriakin..
Minua ei ota päähän ollenkaan.. Olisin muutenkin ottanut syötäväksi, parempi vaan. :P
Kuhan kalastus <3<3<333

Murmeli

• Tee se itse
    • Profiili
« Vastaus #46 : Heinäkuu 02, 2008, 01:57:19 »
Kertaakaan ei ole kala päässyt karkuun, koska aina on haavi ollut mukana. Harmaanieriää ei voitu haavilla, eikä nostokoukulla edes ottaa, joten vedettiin se lopussa ihan rantaan ja nostettiin kuiville.

[Veke]

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #47 : Heinäkuu 04, 2008, 13:00:07 »
Harvoin jää haavi rannalle mutta tulee aina otettua liian pieni haavi mukaan.  :-D
Puolikymmenkilosta haukeahan on mukava nostaa niskasta ylös jos ei ole haavia.  :| Taitolaji.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #48 : Heinäkuu 04, 2008, 13:54:50 »
Pohja pois tältä keskustelulta... :P

Meinaan, jos otat haavin mukaan, niin kalareissu on erilainen, pienet toimintos erilaisia,veneen/jalkojen liike erilaista kuin sillä reissulla, jolla se haavi ei sit ollut mukana... ja se kala ei sitten ois ottanut kiinni juuri siinä ja silloin.

vertaa: jalkapallopelissä tulee ensin maali ja sitten 5 tolppakutia. Voi jos ne ois mennyt sisään, oltas voitettu. EI, sillä jos joku niistä ois mennyt sisään, ei seuraavat paikat, jotka tolppakuteihin johti, olisi sillain muodostuneet... :)

Eli koska tykkään välillä saivarrella: sillä ei ole merkitystä on se haavi mukana tai kotona?

ps: itellä haavittomuus ei ole sanotusti kalaa vienyt, täytyy olla taino väsyttää tarpeeksi ja sitten koukata kädellä...
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

PäSSi

• Profiili
« Vastaus #49 : Heinäkuu 04, 2008, 20:06:30 »
Hitto soikoon tänään karkuutin kaks semmoista 1-2kg haukea. Kyllä potutti :|
Puimakone naksutti kettulan vintillä  x)

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #50 : Heinäkuu 06, 2008, 00:38:28 »
Hitto soikoon tänään karkuutin kaks semmoista 1-2kg haukea. Kyllä potutti :|
Karkuutitkos haukesi sen takia, että haavi jäi kotiin, vai ettet uskaltanut ottaa haukia käteen?  :wink:
Olen kalastelijapoika!

Tuukka Almighty

• Man the Harpoons!
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #51 : Heinäkuu 06, 2008, 10:05:07 »
Ei ole. EN ikinä pidä haavia mukana koska silloin ei tule kalaa  :-P kaverinkin kanssa kun ollaan kalassa niin nostan omat kalani pois käsin ettei tarvitse kaveria sitten syytellä. Itse saan kalat veneeseen paremmin käsin kuin nostokoukulla, ja haavi ei tule edes kysymykseenkään.

TGB

• Profiili
« Vastaus #52 : Heinäkuu 19, 2008, 16:49:36 »
oon menettäny yhen varmaan lähemmäs kymmenen kilon hauen kun oltiin uistelemassa ja kala tarttu kiinni.luultiin eka että on pohjassa mutta ku kaveri rupes vetään siimasta niin hauki alko vasta vetämään.siinä sitte puoli tuntia sitä väsyteltiin ja kun yritettiin nostaa sitä käsin niin se vielä potkas ja siima poikki.

HuntaKilla

• MSN Messenger  - Verijuoppo--@hotmail.com
    • Profiili
    • www.noaa.gov
    • Sähköposti
« Vastaus #53 : Heinäkuu 19, 2008, 17:32:10 »
Joskus olen menettäny kaloja haavin puuttumisen takia. Jos ei ole haavia mukana, niin yleensä hiissaan ne hitaasti mutta varmasti rantaan.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

JopiC

• Profiili
« Vastaus #54 : Heinäkuu 22, 2008, 08:46:04 »
Edellis kesänä Kainuun Rastiviikolla (vai olikohan viime kesänä), oltiin ttutun suunnistus perheen vuokra mökillä. Lähdettiin tietenkin järvelle sitten kaverin ja hänen isänsä kanssa soutelemaan. Abun Terminaattori sitten houkutteli keskellä kuumaa päivää oman ennätys haukeni :) Tietenkin aina kun kala lähti löysäämään löysät pois ja kala saatiin aika lähelle paattia. Välillä se potki muttei pahasti. Kävi välillä pinnantuntumassa ja katosi sitten ja kierteli vähän venettä. Soudettiin sitten laiturin viereen ja tietenkin iskä rupeaa säätämään ja ottaa siimasta kiinni ja rupeaa hilaamaan sitä itseään kohti jotta hän voisi nostaa sen, koska meillä ei ole haavia. Muistaakseni vielä huusin hälle, että älä ny höpökkä tee mitää, mutta ei sillä oo mua tapana kuunnella. Arvatkaapas mitä kävi kun faija pitää siimaa tiukalla ja muutaman kilon hauki potkasee kerran ja kunnolla.
Parhaat ennätys haukeni on jotain ehkä päälle kilon kun ei käydä kuin kunnolla kalassa serkkujen järvellä pari kertaa kesässä eikä sieltä tuu kuin pientä ja sitten Kainuussa ja sielläkin pääsi kaksi, kolme kesää sitten helevatin kokonen karkuun, koska en räikkää osannut käyttää. Hetken oli kiinni ja kun se antoi löysää kelasin juuri sisään kun se potkaisi: *naps*.

P.S. Harmittaa tuon Abu Terminaattorin menetys kun kaupoista ei tunnu enää saavan :F

El Dorado

• MSN Messenger  - futislude95@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Sähköposti
« Vastaus #55 : Heinäkuu 22, 2008, 10:38:37 »
En ole menettänyt ilman haavia muita kun 2 pari kilosta haukea.
Sitten yhden Tammukan

prå-kalastaja

• Vieras
« Vastaus #56 : Heinäkuu 28, 2008, 15:40:34 »
En ole onneksi menettänyt.

edit: No nyt on sekin tullut koettua... :-(
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2008, 23:58:42 kirjoittanut prå-kalastaja »

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger  - redwoodriver@windowslive.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #57 : Heinäkuu 29, 2008, 12:50:43 »
Hyvin jos väsyttää niin kyllä kaikki alle 4kg hauet saa veneeseen niskasta nostamalla :roll:
...sen ymmärrän jos paiskoo rannalta ja ei hankalan rannan takia pääse kalaan käsiksi
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

saury

• Profiili
« Vastaus #58 : Heinäkuu 29, 2008, 14:43:00 »
Hyvin jos väsyttää niin kyllä kaikki alle 4kg hauet saa veneeseen niskasta nostamalla :roll:
Täysin samaa mieltä, on paljon isompiakin niskasta nostettu.

Lohikalat ovat hiukan kinkkisempi asia. Ne kun eivät samalla tavalla rauhoitu niskasta nostettaessa. Yritin kirreä niskasta nostaa sillä seurauksella että se potki ja lipesi otteesta. Yritin vielä napata kalasta kiinni, mutta sain otteen vain siimasta, jokainenhan arvaa kuinka kävi  :roll: Kuului vain NAPS ja kala lähti uimaan perho ja pätkä peruketta suupielessään.

kuhakalastaja

• Profiili
« Vastaus #59 : Elokuu 01, 2008, 22:18:12 »
en, koska haavi on aina mukanani
Professor toimii aina, kelillä kun kelillä!

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>