Chat

Kirjoittaja Aihe: Jiggaus  (Luettu 133182 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eakin

• Profiili
Vs: Jiggaus
« Vastaus #60 : Kesäkuu 15, 2010, 00:08:51 »
Pilkkiäijä puhui toukkajigeista ja eikö tuo ole kalajigi?

Tuukka007

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #61 : Kesäkuu 15, 2010, 01:38:43 »
http://www.wakefishing.com/catalog/product_info.php?cPath=23&products_id=32
Toi väri on ainaki hyvä kuhalle ja ahvenelle sameassa vedessä..Tunnin päästä pitäis lähtee yrittään :mrgreen:

Tuhe

• Profiili
« Vastaus #62 : Kesäkuu 15, 2010, 01:43:05 »
Jigiväri monesti pienestä kiinni. Pitää toukanväriä vaihella, niinkuin pilkillä värikoukunväriä, et viitseliäisyyttä peliin.

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #63 : Kesäkuu 15, 2010, 18:51:13 »
Ja Wakelta en ole löytänyt noita 3,5" jigejä, mistä pilkkiäijä mainitsi.
Juu, tuota 4,5" tarkoitin  :-)
Olen kalastelijapoika!

matinen

• Profiili
« Vastaus #64 : Kesäkuu 16, 2010, 15:31:23 »
kävin ostaa WAKEN toukka jigejä 5.5". oli 3 pussii 10 euroo. tuntuu toimivan ihan hyvin, vaikka vakio kuhapaikalle on tullu nyt myös haukea! saa taas kiroilla kun kuhaa kalastaa niin hauen pää putkahtaa rapalammikosta esiin!!! ootteko nyt saanu viimesesn viikon aikana millä väreillä kalaa ja mihinkä kellonaikaan?!

Grandy

• Vieras
« Vastaus #65 : Kesäkuu 17, 2010, 13:23:11 »
Eilen uistelua tunnin verran yömyöhään kahdella vavalla, toisessa Hornetti ja toisessa oranssi jigi. Jigiä nypytin samalla toisella kädellä aina kun ehdin, yhteensä saaliina neljä ahventa, joista kaksi jigiin. Toimii siis uistellessakin!

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #66 : Kesäkuu 17, 2010, 20:33:04 »
Tuohon lisäyksenä, että uistelin joskus puolisen tuntia pienellä 2 pyrstöisellä ruskealla toukkajigillä, ja sinä aikana 7 kuhaa, joista 5 oli mitallisia. 4 vapaa oli pyynnissä, ja muista vavoista ei tullut yhteensä koko päivänä edes yhtä paljon kalaa  :-D
Olen kalastelijapoika!

Jessesukka

• Profiili
« Vastaus #67 : Kesäkuu 19, 2010, 19:18:40 »
Onko foorumin porukoilla kokemusta tuosta Patriotin Jig-It vavasta 2g-12g? Itse ostan tuon ensiviikolla ja olisi mukava tietää että ovatko muut tyytyväisiä siihen?

zima

• Profiili
« Vastaus #68 : Kesäkuu 20, 2010, 19:05:18 »
Lähden viikoksi merelle kalaan, mistä syvyyksistä ja paikoista tavoittaa ahvenet ja hauet parhaiten? millaista jigiä?väri?

szczupak

• Profiili
« Vastaus #69 : Kesäkuu 20, 2010, 21:45:29 »
Lähden viikoksi merelle kalaan, mistä syvyyksistä ja paikoista tavoittaa ahvenet ja hauet parhaiten? millaista jigiä?väri?
Minnepäin...suomessa on aika paljon merta :roll:
Mistä näitä sinttejä oikeen tulee?

zima

• Profiili
« Vastaus #70 : Kesäkuu 20, 2010, 22:16:25 »
kristiinankaupungin edustalle. eli onko se selkämerta.

El Dorado

• MSN Messenger  - futislude95@hotmail.com
    • Profiili
    • http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php
    • Sähköposti
« Vastaus #71 : Kesäkuu 20, 2010, 22:25:36 »
Ei sillä oikeastaan hirveästi väliä ole että minnepäin sitä lähtee merelle, kun yleensä ahvenet löytyy joka paikasta (siis merellä) yleensä suunnilleen samoista syvyyksistä jne... Ahventa olisi hyvä jigata matalan ja syvän veden risteyskohdissa, niissä ahventa tavataan parhaiten, montuissa siis.

Haukea löytyy taas varmaan parhaiten hieman matalammista syvyyksistä.
Enempää en osaa auttaa. Mutta suosittelen, että kokeilet useita eri värejä, niin yleensä se paras ottiväri niin löytyypi.  :-)

kuha kalle

• Profiili
« Vastaus #72 : Heinäkuu 05, 2010, 15:03:24 »
Parhaita jigi kalastus paikkoja ovat kuhalle ja ahvenelle kaukana rannasta olevat pienet matalikot, "patit". Varsinkin syvässä yli kympin vedestä nousevan "patin", joka on syvyydeltään 3-7 metriä, on aina kaloja. Sellaisille paikoille vain sitten kokeilemaan.

Pään painot syvyyden mukaan, 7-10 grammasilla pärjää hyvin 3-5 metriin asti.

Hauille stormin suspi-jigejä, ahvenille pienimpiä, mitä löytyy. Esim relax-banjo hybridi on hyvä.

"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Reuhka

• Profiili
« Vastaus #73 : Heinäkuu 10, 2010, 04:01:29 »
joo itse en tajunnut miksi he tussilla värittivät jigejä? vaikka pakissa näytti olevan niin monen väristä että. kertokaa jos tiedätte

esim valkosipuli tusseja kuhaa varten löytyy

Reuhka

• Profiili
« Vastaus #74 : Heinäkuu 10, 2010, 04:05:27 »
kävin ostaa WAKEN toukka jigejä 5.5". oli 3 pussii 10 euroo. tuntuu toimivan ihan hyvin, vaikka vakio kuhapaikalle on tullu nyt myös haukea! saa taas kiroilla kun kuhaa kalastaa niin hauen pää putkahtaa rapalammikosta esiin!!! ootteko nyt saanu viimesesn viikon aikana millä väreillä kalaa ja mihinkä kellonaikaan?!

Tummanruskee jigipyrstö jossa oli punasia heleitä vaikuttti ihan hyvältä.  Kuhaa tuli

jonetheshark

• Profiili
« Vastaus #75 : Heinäkuu 10, 2010, 17:35:33 »
hakuaisin kysyä että toimiiko sellainen jigaus uitto kuin: heität,annat vajota pohjaan,nostat,kelaat löysät pois,annat vajota,kelaat... ja sama toisto kunnes jigi poistuu vedestä.

Tuukka007

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #76 : Heinäkuu 10, 2010, 17:48:07 »
Eikö se oo yks jiggaus muoto

Kahlan

• Kiukkutäti
    • Profiili
« Vastaus #77 : Heinäkuu 15, 2010, 22:36:08 »
Olen tosiaan isännän kautta nyt löytänyt tämän kalastus harrastuksen...Onko se enemmänkin sääntö kuin poikkeus, että tässä harjoittelu-vaiheessa noita jigejä tuppaa jäämään pohjaan aika urakalla...Olen pohdiskellut kelaus-tekniikkaani yms. Viime reissun saldo 2 jigiä ja jigipäätä pohjassa  :oops:
Toivoton tapaus vai harjoittelemalla parempiin tuloksiin?  :-D Onko teillä jotain omaa kelaus-tekniikkaa?

Tuukka007

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #78 : Heinäkuu 16, 2010, 01:38:27 »
Taitaa riippua jigipäistä ja pohjasta, jos se kampee johki kiven koloon niin pysyy ja matalaan veteen kevyempiä jigipäitä :D!
Ja kyllä niitä joka reissu menee.

qwerty_88

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #79 : Heinäkuu 21, 2010, 18:43:45 »
Onpa yksitoikkoinen uittotyyli monella. Ainakaan kuhalle en oo saanu kovin hyvin toimimaan pelkkää kelauittoa, enkä kyllä vavan nosteluakaan. Oma Uittotyyli on aika vaihteleva sisältäen kelauittoa ja välillä sitä höystetään pienillä vavan nypytyksillä. Veneen vieressä pohjassa pomputtelu on myös ollut tuloksellista heiton lopuksi, kun kuha usein seuraa heittoa veneen alle.

kuha kalle

• Profiili
« Vastaus #80 : Heinäkuu 24, 2010, 21:27:35 »
Tuo veneen alla pomputtelu on kyllä ahvenelle hyvä, ne seuraavat jigiä paljonkin, kuha taas vain harvoin.

Oma tekniikka on ihan normaali seisoen, heitto, vapa siiman suuntaisesti, jigi pohjaan kelaus, pohjaan, kelaus..., kunnes on veneen vierellä, jossa otetaan pari pomputusta, jos ei nappaa, rauhallisesti ylös, ja uusi heitto.

Mielestäni waken jigit ovat runkoon ohuuteen verrattuna pitkiä, joten pienet palaset olen omista ottanut pois.

Jigitusseista: Tusseja käytetään jigin tummentamiseen, iskupisteiden tekoon, ja muuhun pikki näpräilyyn. Varsinkin punainen tussi pitäisi kaikilla olla. Itse en usko jigin hajuun, vaan väriin.

Milläs Kahlan kiinnität jigin siimaan, käytätkö perholukkoja (kuten minä) vai kenties lukkoleikareita? Jigaukseen kuuluu jigien pohjaan jääminen.
M.S

Jessesukka

• Profiili
« Vastaus #81 : Heinäkuu 24, 2010, 21:30:11 »
Mielestäni waken jigit ovat runkoon ohuuteen verrattuna pitkiä, joten pienet palaset olen omista ottanut pois.
Jos ymmärsin oikein niin otat jigin rungosta sentin tai parin pätkän saksilla irti?

kuha kalle

• Profiili
« Vastaus #82 : Heinäkuu 24, 2010, 22:55:24 »
Kyllä, noin sentti pois, meinaan pitäisi noissa wakeissa olla tosi isot koukut, ja en semmoisia ole vielä löytänyt.
M.S

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger  - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • Profiili
    • Perza-vaaput
    • Sähköposti
« Vastaus #83 : Heinäkuu 24, 2010, 23:11:43 »
Kyllä, noin sentti pois, meinaan pitäisi noissa wakeissa olla tosi isot koukut, ja en semmoisia ole vielä löytänyt.

Ainakin Waken koukut käy noihin jigeihin ihan hyvin. Olettaen että jigit on kokoa 4,5´.
Ite käyttäny 5 ja 10g päitä.
http://www.wakefishing.com/catalog/product_info.php?cPath=23&products_id=69#prod
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

kuha kalle

• Profiili
« Vastaus #84 : Heinäkuu 24, 2010, 23:33:53 »
Kyllä se käy varmasti hyvin, mutta en nyt vaan oikein pidä noiden jigien ohuudesta. Värimaailma wakeillahan on todella hyvä.

Mielestäni paras toukka jigi on relax twister, ja kalajigi relax kopyto. Oikeastaan kolme wake pussia ovat muut jigit, mitä minulla on.

M.S

Kahlan

• Kiukkutäti
    • Profiili
« Vastaus #85 : Heinäkuu 25, 2010, 00:18:09 »
Milläs Kahlan kiinnität jigin siimaan, käytätkö perholukkoja (kuten minä) vai kenties lukkoleikareita? Jigaukseen kuuluu jigien pohjaan jääminen.
Ihan tavallisia lukkoja...Viime kerralla tais olla kala asialla, kun siima katkes kaks kertaa ja perin helposti  :-( Yleensä jos pohjaan jää saa kiskoa aika kovasti tai katkaista itse siima...

kuha kalle

• Profiili
« Vastaus #86 : Heinäkuu 26, 2010, 12:22:42 »
Älä siimaa itse katkaise, vaan tee ns "tappoveto" Siinä siima kiedotaan puukapulaan, tai hihakäteen (ei missään nimessä kelalla/vavalla), ja kävellään pois päin mielellään hitaasti. Tässä joko koukku oikenee, tai siima katkeaa, mutta on parempi, kuin siiman katkaiseminen itse.
M.S

Kahlan

• Kiukkutäti
    • Profiili
« Vastaus #87 : Heinäkuu 26, 2010, 13:30:46 »
Astia selvä...Täytynee alkaa pakissa kuskaamaan jotain puukalikkaa mukana  :-D Suurkiitos että jaksatte tälläistä aloittelevaa tolvanaa opastaa!! :-)

Ahvenainen

• Profiili
« Vastaus #88 : Heinäkuu 26, 2010, 13:40:24 »
Onkos kellään kokemusta tuollaisista ruohosuojatuista jigipäistä?Huomasin tuosta "Metsästys ja Kalastus" lehden viimenumerosta.

pyrytintti

• Ahventen tanssittaja
  • Kaloja ei oteta vaan pyydetään.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #89 : Heinäkuu 26, 2010, 15:11:11 »
Onko kellään kokemusta storm ProGrub jigeistä?, onko niistä mihinkään?  :-)

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>