Chat

Kirjoittaja Aihe: Kuhien pintakäynnit  (Luettu 2458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Josesson

• Vieras
Kuhien pintakäynnit
« : Heinäkuu 25, 2004, 23:16:40 »
Minkä tyyppisiä kuhien pintakäynnit ovat?? Käykö selkä pinnassa??

Ajattelin kun olin eräällä järvellä Lauantaina ja vedin uistinta tyynellä järvellä niin yhtäkkiä veneen lähettyvillä alkoi hirveä mulahtelu joka puolella, muutaman metrin päästä veneestä näin että TAIMEN oli ainakin yksi mulahtelijoista...mutta olivatko muutkin kalat taimenia vai oliko kyseessä kuhia kenties?? pintomiset kyllä tapahtui taimen tyylisesti eli selkä mulahteli pinnassa "sukellusvene" tyyliin...sinä iltana sain kuhia n.10kpl kyseiseltä järveltä mutta kalat kyllä ottivat n3-5metristä enkä pinta vaapuilla saanut mitään???Kyseinen järvi on tuolla Sotkamossa oleva Nuasjärvi ;)

Olisin todella kiitollinen vastauksista...lähden loppuviikolla uudelleen ja jos näyttää että taimenet siellä pääasiassa mellastaa niin otan perhovehkeet mukaan ;)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • Profiili
    • Propilkki 2
Kuhien pintakäynnit
« Vastaus #1 : Heinäkuu 25, 2004, 23:26:04 »
Itte seurailin kerran pikkukalaparvien menemisiä, niin johan alkoi mulahtelemaan siellä seassa. Veneen kurssi oli suoraan parven läpi, jotta jännitystä piisasi että mitähän tapahtuu.. no, kohta vapa taipui ja kiloinen kuha nappasi. Pintakäynti ei ollut lainkaan haukimainen, vaan enemmänkin taimenmainen pyörähdys. Harvemmin olen nähnyt kuhien peuhaavan ihan pinnassa sentään, yleensä ne vain nappailevat pikkukalaparvien lähettyviltä, mutta tuolloin oli saalistus kovaa..
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Josesson

• Vieras
Kuhien pintakäynnit
« Vastaus #2 : Heinäkuu 26, 2004, 21:25:14 »
Onko täällä näin tietävää porukkaa ettei saa kuin yhden kommentin asiasta????    ;)

Rapsutiini

• Profiili
Kuhien pintakäynnit
« Vastaus #3 : Heinäkuu 26, 2004, 21:46:08 »
elä hättäile, usea ei käy netissä kun pari kertaa viikossa näin kesäaikaan, siksi ei joura vastaamaan tykin lailla!

Tuosta pintakäynnistä että luulen et se on niin että niistä ei yleensä näy eviä koska ne pyörii pinnan tuntumassa, niin aiknakin luulen koska eviä en ole nähnyt muilla kuin isoilla ahvenilla pinnassa ahvenkarikoiden luona mm pielisen ristisaaren tuntumassa.

Vetäjä

• Vieras
Kuhien pintakäynnit
« Vastaus #4 : Elokuu 01, 2004, 18:52:33 »
Merellä usein kuhan tapaa Heinä-elokuussa Ensimmäisen pimeän  
tunnin aikana 0,3-1,0 syvyydessä.Olen veistellyt vaaput itse saadak-
seni uimaan ne aivan pinnassa.Yleensä on hyvällä syönnillä kun on noussut aivan pintaan.Ilmeisesti kavahtaa myös kirkasta kuutamoa,eikä
silloin nouse aivan ylös.Jonkin verran olen kuullut "molskahduksia",mutta
näköhavainnot jääneet tekemättä.Todennäköisesti ottaa kalan myös aivan
pinnasta jos se on helppo saalis.

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>