Kalastuslajit > Vetouistelu

Täkykaloista!

(1/5) > >>

Salmo:
Tulipa tässä mieleen kysyä kun lueskelin sumpusta tuolla, että mistä hommaatte täkykalanne rakseihin? Jos täällä ylipäätänsä on rakseilla kalastavia!

Itse hommasin viime talvena muutaman raksin ja ajattelin kokeilla viimeistään ensi syksynä lohta ja taimenta kalastaessa! Pidättekö täkykaloja sumpussa vai hommatteko ne jostain? ??? Niidenhän pitää olla todella tuoretta tavaraa!

pt:
Joskus on tullut ongittua itse salakoita, mutta yleensä ostan valmiita pakastettuja täkykaloja.

susirajantakanen:
Mato-ongella tai pilkkimällä tulee täkykalansa pyydystettyä. Väkäsettömällä koukulla ei hävikkiä juurikaan tule, kun pitää kärkipihdit käden ulottuvilla, että saa koukun siististi irti.

Viimeisin kokeilu on käyttää mato-ongessa pientä uppoperhoa madon pätkä koukun mutkassa. Antaa hyvin särkeä. Kalan silmä koukussa painottaa saaliin ahveneen.

Salmo:
Katselin kerran pari videota täkyrakseilla kalastamisesta, mutta en tosin muista kunnolla mistä siinä käskettiin hankkia täkykalat!

Siinä taidettiin kuitenkin kertoa, että jossain kalastustarvikeliikkeissä myydään pakastettuja todella tuoreita (muistaakseni sinä päivänä pyydystettyjä) täkykaloja ihan vetouistelua varten! Jotenkin noin se meni!

Masa:
Ei ne liikkeiden kalat nyt aina niin tuoreita oo.
Ite oon ollu alan liikkeessä työharjottelussa 2viikkoa.
Eikä ne kalat näyttäny kauheen "eilen pyydetyltä".

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta