Chat

Äänestys

Oletko saanut kuhaa pilkillä?

Kyllä
En
Kiinni ollut, mutta irtosi
Iso vei pilkin

Kirjoittaja Aihe: Kuhan pilkintä  (Luettu 60578 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kuha kalle

• Profiili
Vs: Kuhan pilkintä
« Vastaus #60 : Tammikuu 05, 2011, 21:41:32 »
Totta, kallein ei ole paras.

Voit Harkkis miettiä kumman kalastavuuteen ja kestävyyteen on panostettu enemmän, 3 euron kiinanihmeeseen vai kymmeniä vuosia markkinoilla olleeseen kotimaiseen. Ja tähtiä annettiin myös uinnista ja kalastavuudesta.
Tässä(kin) hyvä paikka miettiä kannattaako harrastukseen panostaa.
Vanhan sananlaskun mukaan halvalla ei saa hyvää. Eikä saa tässäkään.

Testin tulokset (matalaan veteen) nyt tähän:
Kusamo pro: 4 plus
Karismax: 4
Nilsu: 4
Rauhalan pietari: 4 (hyvä ostos)
rapala: 3
Strike pro: 3
Kinetic teaser: 2
Depaul ja merikuha yksi tähti.

Syvään veteen voiton vei Mr. Manu 105 mm. viidellä tähdellä.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Pataakkeli

• Profiili
« Vastaus #61 : Tammikuu 06, 2011, 19:02:45 »
karismaxit toimivat hyvin myös assulle. suosi suomalaista, niin vieheissä kuin kaloissakin :P

tosiaan ainoat tasurit joihin luotan on rapala, karismax, nilsu ja kuusamo (vaikkei niitä mul viel olekaan). varmasti niiden mallistosta löytyy kuhalle jotain
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

TtaSSu

• Profiili
« Vastaus #62 : Tammikuu 28, 2011, 14:22:14 »
Miltä syvyydeltä kuhaa kannattaa pilkkiä, itse olen saanut 5- 18 m syvyydestä, mutta kaveri kertoi saaneensa hyvin myös 1,5 m vedestä. Lisäksi on mietityttänyt pohjan profiili missä kuhat viihtyvät, omat parhaat kokemukset ovat loivilta rinteiltä ja melkein tasaisilta alueilta.

Eris

• Vieras
« Vastaus #63 : Tammikuu 28, 2011, 16:32:57 »
Miltä syvyydeltä kuhaa kannattaa pilkkiä, itse olen saanut 5- 18 m syvyydestä, mutta kaveri kertoi saaneensa hyvin myös 1,5 m vedestä. Lisäksi on mietityttänyt pohjan profiili missä kuhat viihtyvät, omat parhaat kokemukset ovat loivilta rinteiltä ja melkein tasaisilta alueilta.

Itse olen noin 3-5m syvyydestä saanut parhaiten kuhaa. Juurikin tuollaset loivat rinteet tai melkosen tasaset alueet ovat toimineet hyvin, saa kyllä vähän enemmän etsiä sitten sitä kalaa kun ei ihan selvää paikkaa löydy tasaisesta pohjasta.

Pataakkeli

• Profiili
« Vastaus #64 : Tammikuu 28, 2011, 16:33:25 »

lukemalla läpi tämän threadin olisit vastauksesi jo saanut. kuitenkin:
haukeahan pyydetään 1-5 m vedestä yleensä. kuhaa itse lähtisin kokeilemaan 3-15 m vedestä, syvänteen pohjasta, montusta, syvänteen reunalta ainakin. erälehdissä kirjotettu että isoilla tasasilla kannattaa käydä, joten ehkä nekin. tasangot meinaavat sitten yleensä paljon reikiä, mikä ei mua ainakaa näillä keleillä miellytä (vettä jäällä ja lumi/vesikerros yli 50 cm)

juhox

• Tulen palaamaan tuleen palamaan.
    • Profiili
« Vastaus #65 : Tammikuu 28, 2011, 22:16:13 »
Ajatuksena olisi tänä keväänä käydä kuhapilkillä eräällä lähellä sijaitsevalle järvelle, jossa on hyvä kuhakanta. Ongelmana on vain järven tylsät pohjan muodot, eikä syvin kohtakaan ole kuin neljä metriä. Ei oikein tiedä mistä kuhia etsisi, mutta pari paikkaa olisi tiedossa, josta voisi aloittaa.

Niin pilkeistä. Olisivat nautilus, viima ja kuha varma hyvä trio näin aloituspilkeiksi?
"En syö kalojen lääkkeitä. "

TtaSSu

• Profiili
« Vastaus #66 : Tammikuu 29, 2011, 14:14:18 »

lukemalla läpi tämän threadin olisit vastauksesi jo saanut. kuitenkin:
haukeahan pyydetään 1-5 m vedestä yleensä. kuhaa itse lähtisin kokeilemaan 3-15 m vedestä, syvänteen pohjasta, montusta, syvänteen reunalta ainakin. erälehdissä kirjotettu että isoilla tasasilla kannattaa käydä, joten ehkä nekin. tasangot meinaavat sitten yleensä paljon reikiä, mikä ei mua ainakaa näillä keleillä miellytä (vettä jäällä ja lumi/vesikerros yli 50 cm)

Äkkiseltään en löytänyt suoraa vastausta tästä threadista. Enkä löydä vieläkään. kalakerhon sivuilla mainitaan syvyyksiä, joista kannattaa aloittaa ja kokeilla, mutta olisin halunnut kuulla muiden kokemuksista mikä syvyys on antanut parhaiten kalaa ja mielellään myös pohjan profiilista. Kysymys oli ehkä hieman huonosti muotoiltu. Lähinnä kiinnostaa nuo ääripäät onko muilla hyviä kokemuksia +15m ja alle 2m syvyyksistä tai ehkä jopa jyrkiltä rinteiltä.

Nämä syvyys asiat kun tuntuu olevan henkimaailman asioita, niinkuin kuhanpilkintä silloin kun mitään ei tule.

Kiitos kuitenkin vastauksista!

Pataakkeli

• Profiili
« Vastaus #67 : Tammikuu 30, 2011, 15:59:11 »
nuo ääritapaukset kannattaa jättää ääritilanteisiin, jolloin ei muu auta

hena-pena

• Itä-Suomen "tietäjä"
    • Profiili
« Vastaus #68 : Huhtikuu 04, 2011, 20:00:50 »
ite just alotin kuhan pilkinnän ja tänään sain ensimmäisen kuhani tosin oli pieni mutta tässä vinkkejä nilsmasterin tasapaino pilkki http://www.nilsmaster.fi/fi/pilkit/maps/jigger_map.htm  ja tuosta kartasta väri 86 eli se puna musta se  on hyvä jos ei halua laittaa rahaa tuohon niin ahti ja tästä  http://www.kalasaalis.com/images/uistimet/bimages/Tasapaino-Ahti--Timanttisilma_1258572832_2.jpg väri 2 tai 4 ite sain sen omani tuolla väri 4 ja kolme kävi kiinni että siinä vähä vinkkiä

Kuoppari

• Profiili
« Vastaus #69 : Lokakuu 20, 2011, 11:53:53 »
Itse käytän vain mahollisimman isoja 2,5 euron halppistasureita (lähinnä saurusta). Jos on oikea paikka ja aika, ni se on ihan sama mitä tasuria sielä vedessä uittaa, kaikki menee.

kuha kalle

• Profiili
« Vastaus #70 : Lokakuu 20, 2011, 15:06:28 »
Perusteleppa "ihan sama", kyllä sillä oikeesti on väliä. Myös uittotavalla ja värillä on väliä. mutta oikeessa olet kyllä, paikka ja aika todella tärkeitä.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger  - kala.keitto@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #71 : Lokakuu 20, 2011, 15:24:52 »
Joku voi olla parempi kun toinen, mutta kun tasuri ui, se on ihan sama mikä tasuri sielä siiman jatkeena on.. Kokeile vaikka joskus. Ja niinkun äsken sanottiin, kun kalaa on ja se syö, sinne voi pudottaa vaikka kiviä ja kalat syö ne.
Olen kalastelijapoika!

Kuoppari

• Profiili
« Vastaus #72 : Lokakuu 21, 2011, 12:09:26 »
Perusteleppa "ihan sama", kyllä sillä oikeesti on väliä. Myös uittotavalla ja värillä on väliä. mutta oikeessa olet kyllä, paikka ja aika todella tärkeitä.

En ole huomannut mitää eroa kalastavuudessa noiden kalleimpien ja halvimpien tasureiden välillä. Enempi on merkitystä sillä, että minkä kokonen tai värinen se tasuri on (värilläkään ei tosin tunnu isoa vaikutusta olevan).  Jos kala syö ni se ottaa kaikkiin, jos ei syö ni se on sama mitä sielä ui.
Mielestäni sillä minkä merkkistä uittaa, on enemmän vaikutusta kalastajan omaan uskoon, kun kalan syöntiin. Semmosella vieheellä jaksaa kalastaa enempi, jonka tehoon uskoo ja näin sillä kyseisellä viheellä sitä kalaaki tulee enmpi kuin muilla.

Bil Aktie Bol

• Kalastusta jo vuodesta 1987
    • MSN Messenger  - mikkko.pakarinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #73 : Huhtikuu 11, 2012, 10:30:54 »
maanantaina 9.4 ja tiistainan 10.4 tuli tuossa käytyä kuhapilkillä. Pohjois-Karjala ja järvenä Tohmajärvi.
Kumpanakin päivänä kaksi mitat täyttävää kuhaa ylös. Maanantaina kolmas pääsi irtoamaan ja tiistaina kolmas oli alamittainen.
Pilkkinä Kultainen tuulihaukka, punaisella hologrammi teippillä, 6 cm siima tapsi, jonka päässä hopea/kupari morri pinkki/vihreällä epoksi täpällä.
Alue: erittäinen laaja tasaien alue vettä n. 2m  mutta ottipaikkana kohta jossa 3 metrin alue tekee "piston" matalampaan alueeseen
Muutenkin hyviä paikkoja tohmajärvellä n. 2 metrin vedessä matalat montut ( 3m )   ja siten tohmajärven syvänne ja seunat penkat (pohja 14 m )
Alkutalvesta tuttu sai verkoilla tohmajärvestä 8,2 kg kuhan.

Niin ja keli oli ehkäpä turhan kirkas. Pilvetön taivas ja aurinko rusketti naamaa.
Pilvisempi keli olisi voinut tuoda saalista hieman enempi, no kunhan  seuraava matalapaine lähestyy niin sitten läks.

Liittelin sun viestit yhteen. Muistathan jatkossa, että omia viestejään voi muokata täällä.
-Kipster
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2012, 11:50:55 kirjoittanut Kipster »
Voi Ryökäle...!

Eetu Pasanen

• Profiili
« Vastaus #74 : Kesäkuu 21, 2012, 10:50:23 »
Paras pilkki kuhalle on Kupari-Hopea Räsänen 7cm. Uistin ei saa olla uutuuttaan kiiltävä vaan sen täytyy olla kulunut. Värikoukku parantaa syöntiä joskus.

kalatyyppi

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #75 : Joulukuu 30, 2012, 21:25:11 »
Minkälaisella pilkillä kuhaa kannataa pilkkiä?
Onko tasapaino hyvä?
Kosaka on paras aika saada kuhaa?
Onko nyt tähän vuoden aikaan toiveita kuhan saannille?

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger  - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #76 : Joulukuu 31, 2012, 09:30:55 »
Minkälaisella pilkillä kuhaa kannataa pilkkiä?
Onko tasapaino hyvä?
Kosaka on paras aika saada kuhaa?
Onko nyt tähän vuoden aikaan toiveita kuhan saannille?
Selaa tämä aihe läpi, niin löydät vastauksia paaaaaljon nopeammin kuin odottamalla, että joku vastaa. Vähän taas viitseliäisyyttä peliin. Sivulta 1 ja 2 saat vastauksen kaikkiin kysymyksiisi.

Bil Aktie Bol

• Kalastusta jo vuodesta 1987
    • MSN Messenger  - mikkko.pakarinen@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #77 : Joulukuu 31, 2012, 17:41:18 »
Eipä ole paljon enää vuotta jäljellä, joten kaikile kuhan pilkkijöille hyvää tulevaa vuotta !!!
Mitenkäs onko kukaan vielä tänä talvena käynyt tai saanut kuhaa pilkillä? itselle ei ole sattunut.
Kyllähän se paras aika varmaankin on silloin pääsiäisen seutuvilla, mutta itsekin tuli alkutalvi keskityttyä ahvenen ja siian pilkintään
ja nyt varmaan on tästä eteenpäin pari kuukautta vaikeaa narrata kuhaa pilkillä kun kuulemma lopettanuut verkoonkin uimisen  :-P.    :-D
appiukon naapuri tänään kertoi. (päivittäin verkoille ja pilkillä käyvänä)
Voi Ryökäle...!

^^perhostelija^^

• Kalamies se on erimies;) Suomen-mestarit:)
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #78 : Tammikuu 11, 2013, 12:54:45 »
Tervehdys!

- Pilkkiikö teistä kukaan pk-seudulla kuhaa? Olisi pilkkikaveri hukassa ja tarkoitus olisi kuhaa ahventa ja haukea pilkkimään mutta ei paikoista vielä pahemmin tietoa.

^^perhostelija^^

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #79 : Helmikuu 09, 2013, 19:00:20 »
Kyselisin että minkä värisillä tasureilla pilkitte kuhaa? :roll: :mrgreen:

garfunkel

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #80 : Helmikuu 09, 2013, 19:04:12 »
Ite sain kesällä homenokalla.

^^perhostelija^^

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #81 : Helmikuu 19, 2013, 14:17:11 »
Miten on kuhaa noussut talvella pilkillä kokemuksia kellään? :roll: Huomenna olis taas yritettä kuhaa lähteä pilkkimään merelle viimeiset reissut tyhjää :oops: Tukossa on meri ollut!

S11K1

• Kartulla pamputtaja
  • Kalastakaa toisianne.
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #82 : Helmikuu 20, 2013, 09:25:49 »
Ehtimiseks männöö...viimesiä uutisia oel et tulloo vua "viivottime" mittasia.
Pientä pystypilkkiä 4-6cm toinen puoli hopeaa + värikoukku (liikennevalot/hehkuvan punainen).
Tasurissa värit on ollu kelta/vihreää enempi ja vähempi.
Kireitä vaan.

Kirreitä siimoja kaikille.

^^perhostelija^^

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #83 : Helmikuu 20, 2013, 16:52:42 »
Tänään tuli käytyä taas kuhaa etsimässä saaliina yksi mitta kuha :roll: Tiukassa tosissaan on kalat merelle.. Se on myönnettävä että meri on tukossa niin ei sieltä tule :oops: Tasuriin sentään tuo yksi otti 5m syvyydestä. Tyhjää veti kymmenen muutakin ukkoa :-D

Alkeis

• Koita itse kirjoittaa Aleksi 2 promillen kännissä!
    • MSN Messenger  - aljoko2@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #84 : Helmikuu 23, 2013, 18:03:45 »
Tänään huikkea päivä Espoonlahdella.. 22 kuhaa neljässä tunnissa.. Kaveri veti siihen vielä vähän paremmaks joten yhteensä noin 50 kalpea silmää:D Tosin mitta kuhia melkoisen vähän.. Pilkkinä uusi asseririn pystäri kolmihuoralla...

raksi98

• Kysyy enemmän kuin kukaan kerkeää vastaamaan...
    • Profiili
« Vastaus #85 : Helmikuu 23, 2013, 19:07:59 »
On ollu kuha syönnillää..
onks tässä nyt valittamista?

^^perhostelija^^

• Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #86 : Helmikuu 24, 2013, 18:05:39 »
Missä päin Espoonlahdelta kuhaa tulee? Itse tasan kerran ahventa käynyt pilkkimässä siellä! Oliko jostain saarten välistä? Saunalahdelta tiedän että ovat kuhaa saaneet kylläkin. Oliko mitään syöttiä?

Kirjaudu sisään palveluiden tunnuksilla

center>